Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705479#p705479:2h0oykxk je napisao(la):
vucko » 05 Feb 2020 06:22 pm[/url]":2h0oykxk]Zidar, Imamo plan si ti, koliko znam svi drugi su se isključili iz udruženja. To što ne možeš da smiriš svoj ego je posebna stvar. Prevideo sam da ti odgovorim oko simpatije i sličnog. Ne mora se simpatija ka nekim linijama i krajevima prikazivati samo na očigledan način da se dotera u tim ŠBKB fantazija mapama metro do kućnog praga. Ti nisi banalan, daleko od toga, i drugačije iskazuješ svoje afinitete.

Onoš to podvlačim je da će svi zahtevi biti odbačeni ukoliko se ne napravi protest i neka akcija. Nemojte zaboraviti gde živimo i kako se donose odluka na Gradskom i Republičkom nivou.

Imamo Plan smo @direktor, @stf i ja, cisto da se zna, podaci su javno dostupni u APR-u.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705690#p705690:2524nomv je napisao(la):
Fića » 06 Феб 2020, 11:31[/url]":2524nomv]Овај наранџасти крак између Славије и Трга треба да иде директно, са станицом негде код Београђанке/Пионирског парка

исправка, станица је код Лондона

metro1+2+3.JPG
 
Mislim da bi trebao spojiti zelenu i plavu u delu gde su paralelne.
 
Alstom predstavio projekat za metro kompoziciju za BG

Projekat "Alstoma": Gradnja prve linije beogradskog metroa trajala bi pet godina

Metro-voz-2.jpg

Izgled kompozicije voza koji bi saobraćao beogradskim metroom prema projektu kompanije "Alstom"


Prva linija dugo iščekivanog beogradskog metroa mogla bi da bude završena u roku od četiri do pet godina od početka građevinskih radova, ukoliko gradske vlasti prihvate projekat koji je predstavio “Alstom“, rečeno je za N1 u toj francuskoj kompaniji. Projekat predviđa izgradnju dve linije metroa, a ukupna vrednost radova procenjena je na oko četiri milijarde evra.

Polazna tačka prve linije metroa, ukupne dužine 21,3 kilometra, bila bi u naselju Železnik, a do krajnje tačke u Mirijevu imala bi 23 stanice: Železnik - Ranžirna - Makiš - Žarkovo/Bele vode - Trgovačka -Požeška - Pijaca “Banovo brdo“ - Most na Adi - Sajam - Gazela - Palata pravde - Savski trg - Trg Republike - Francuska - Luka “Beograd“ - Dunav stanica - Pančevački most - Železnička stanica “Karaburma“ - Diljska - Višnjička - Mirijevski bulevar - Gimnazija - Mirijevo.

Metro-mape-linija.jpg


....

Vest sa N1, više na linku: http://rs.n1info.com/Biznis/a567170/Pro ... odina.html
 
Auuuu. Pa oni se već pripremili. Tačno da oslobode pogone radi postizanja proizvodnje paralelno s gradnjom. Test vozovi bi bili gotovi mnogo pre otvaranja prve faze. Posle toga, a takođe pre početka rada prve linije u depou već sve mora biti spremno, uključujući dopremljene vozove. Kad se završe trase i osposobi signalizacija uslediće opsežno testiranje u sklopu sistema (prvi vozovi bi bili testirani od strane proizvođača), naravno opet pre zvaničnog otvaranja. To je proces koji traje i zato Alstom mora biti spreman unapred. Deluje da su vagoni prilično široki i dugački, očito automatski i lepo dizajnirani (možda ponude više varijanti dizajna za koje će biti moguće glasati, no meni je lično i ovaj super). Samo zašto su ofarbani kao CAF tramvaji kad je izbačena tamnoplava traka? Bolje da dole bude sve crveno. Osim boje ne vidim problem s kompozicijama, no to je lako promeniti.

Inače da dam svoj doprinos u vezi mogućih trasa.

METRO_02.2020.jpg


Ključne lokacije u zoni metro stanica van terminusa:

1. Železnička Stanica
2. Autobuska Stanica
3. Trg Republike
4. Slavija
5. Savski Trg
6. Autokomanda
7. Sajam
8. Vukov Spomenik
9. Pančevački Most
10. Arena
11. Opština Novi Beograd
12. Zemun Glavna
13. Klinički Centar
14. Ustanička (potez 3xx)
15. Šumice (Lasta)
16. Voždovac (potez 4xx)
17. Banovo Brdo
Pokušao sam da se zadržim aktuelnog plana što više mogu, s tim da sam novim krakovima pokrio što veše delova grada sa najlošijom drumskom infrastrukturom i najsporijim prevozom.

Krakom V1 pokriveni su Dušanovac, Južni Bulevar, Kalenić i Vukov Spomenik, krakom V2 Autokomanda, Prokop, KCS (bliže Bulevaru Oslobođenja) i Slavija gde se treća linija ukršta sa drugom. Osim pomenutog ukrštanja moguće je presesti sa treće na drugu i u Jekoviću, ali i uz korišćenje pokretne trake između Kalenića i Masarikove. Naravno da ne treba zaboraviti ni presedačku stanicu kod Arene, odnosno Bloka 26.

Pokrivanjem Južnog Bulevara trećom linijom druga linija je ostala oslobođena za opsluživanje Crvenog Krsta. Pomenuta lokacija zgodno je pozicionirana za bifurkaciju radi pokrivanja Cvetkove pijace, Ustaničke i Mirijeva i to preko Zvezdare (Gradske Bolnice), odnosno Medakovića i Jerkovića preko Gospodara Vučića i Šumica.

Na ovaj način sa drugom i trećom linijom pokrivene su sve ključne tačke, uključujući i one sa aspekta intermodalnosti (terminali za fidere). Linije se granaju tamo gde je opterećenje manje, a ipak postoji potreba za brzim prevozom.

Što se ostatka mreže tiče prva i treća linija prelaze Savu preko mostova, krak ka Vidikovcu radi jeftinije gradnje prati ulicu (ne mora ići ispod zemlje), dok je u Zemunu trasa pomerena preko Glavne ulice s obzirom na to da je vođena tunelom. Bila bi šteta da se izuzme centar zemuna ukoliko već ne postoje fizičke prepreke kao što bi to bio slučaj kod površinskih sistema.

Prednost ovakvog rešenja ogleda se u tome što je moguće odabrati prioritetne deonice za raniju gradnju i pored toga što bi na kraju realizacije toliki broj lokacija bio pokriven.
 
Не знам али мени је овај крак за Миријево много лош. Метро боље испод Драгослава Срејовића, а уз дно долине трамвај
 
Што се Раковице и Бановог Брда тиче, ако имају мозга, када би се Метро увео да качи Блок 42 са једне стране, и Блок 45 са друге стране где би барем 15 до 20% верних путника 95 скинули, имало би смисла, ја опет понављам, иако сам попио 6 пива, ниједан од ових смарт планера није упортребљив, јер не покрива главна кретања људи, јер опет понављам поента Метроа мора да буде да се растерећује кључна чворишта, а не да вози промају... По овим плановима Метро ће то и да ради, уместо да се анкетирају грађани у смислу, ко, шта ,где и како? Имаћемо парадокс где ће Метро заобилазити Прокоп, а са друге стране укидањем окретања аутобуса на Савском Тргу трамваји ће уместо да буду за 15 до 20 минута на Новом Београду, ако 601 макну оданде у Блок 20 или Прокоп, кружити пола сата... По мени Метро да, али да качи и Блок 42, Општину Нови Београд и Прокоп, са једне стране, а са друге Метро мора да буде у Блоку 45, одатле све почиње... Локалне линије са потеза 600 пребацити у Блокове 70, 70а и 44, одатле само 67, 68 пребацити да буду подршка, јер тек сад трамваје преко Моста на Ади, нико није луд да користи, а Бг Воз у колапсу?
 
Општина и блок 42 тешко могу бити иста линија.
 
Зашто ће станице бити са перонима са бочних страна ако ће се возови кретати кроз два различита тунела по смеровима?
 
возови ће ићи кроз заједнички тунел, неће се копати два одвојена
 
S tim što Staklenca neće biti.
Ne znam da li negde ima render te stanice i razmišljam koliko je realno napraviti jedan sistem, koji bi se pružao do podzemnog kod "Albanije". Na taj način bi i putnici sa Terazija odmah i brže dolazili do stanice.
 
Na liniji 1 je najdublja stanica 30 metara kod mosta na adi, nešto tu ne štima?
Zar nije logično da stanica Banovo brdo koja je odmah posle bude dublja, takođe Trg Republike koji je znatno višlji od Savskog trga?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706058#p706058:h7flw81f je napisao(la):
Dart » 07 Feb 2020 15:14[/url]":h7flw81f]Na liniji 1 je najdublja stanica 30 metara kod mosta na adi, nešto tu ne štima?
Zar nije logično da stanica Banovo brdo koja je odmah posle bude dublja, takođe Trg Republike koji je znatno višlji od Savskog trga?

ролеркостер :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705915#p705915:8eup9edt je napisao(la):
SRBO » 06 Feb 2020 11:23 pm[/url]":8eup9edt]Не знам али мени је овај крак за Миријево много лош. Метро боље испод Драгослава Срејовића, а уз дно долине трамвај

Slažem se donekle. Periferne trase s malom patronažom pogodnije su za fidere, mada nisam siguran koliko je taj deo oko Dragoslava Srejovića izložen klizištima. Tu bi praktičnije bilo provući zglobni autobus između metro terminusa. Tramvaj dole, autobus po nagibu, ustvari još bolje zglobni trolejbus. Jedino je pitanje na koji način kada su ulice uske a radijusi krivina na raskrsnicima premali i za solo autobus.

Recimo na gore prikazanoj modifikaciji postojećeg plana linija A bi mogla ići samo do Karaburme dok bi krak B2 bilo dovoljno izgraditi samo do terminusa Šumice. Na taj način bi se bolje iskoristili fideri (tramvaji, trole i autobusi) i to uz niže troškove gradnje. Samim tim bitno je da se ostale deonice izgradile na što jeftiniji način (plitki kop, rov, u nivou ili na stubovima) radi prenosa troškova na pokrivanje delova grada sa najzakržljalijom saobraćajnom infrastrukturom (podzemni krakovi). Mreža metroa bila bi gušća tamo gde nema nikakvog šinskog sistema, a i autobus/trolejbus ne postiže zadovoljavajuću srednju brzinu. Tu bi pozitivan efekat dubokih metro tunela na brzinu putovanja na drugi kraj grada teoretski bio najizraženiji.

Mislim na ovo:


Svakako je racionalnije sa finansijskog aspekta. Uz to sva naselja imaju po jedan terminus. Liniju 3 bi mogla da održavaju oba depoa - centralni u Makišu bi teničkim tunelima mogao biti povezan sa krakom V2 ka Banjici II i Novom Beogradu, odnosno zemunski preko tunela u zoni stanice Blok 26.

Inače tek je sada vidljiva šteta pričinjena dozvolom gradnje u Bloku 63. Kako će sada i da uklone načičkane montažno/demontažne limenke srušiti nove zgrade koje su se našće na sred puta trasi na stubovima? S obzirom na to da kroz Gagarinovu prolazi tramvaj nema mnogo prostora za Metro na stubovima osim leve strane Vojvođanske u smeru ka gradu, a gde se našlo ne samo ono što je ostalo od sela Bežanije (što je po meni istorijska ambijentalna celina koju ne treba rušiti, posebno ne kada se uzmu demituše u obzir načičkane svega par metara od ulice), kao i crkva.

Osim navedenog tačno na mestu gde treba da nastavi u nivou našlo se 6 starih lamala u Bloku 72, iza njih i nove lamele. Ljudi pa ovo će biti prava noćna mora. Na kraju ćemo ispasti mi u pravu što smo kritikovali trpanje zgrada na svakom ćošku novobeogradskih blokova.

Sada ispada da će stari deo grada s najzakržljalijom uličnom mrežom ispaštati zbog novobeogradskih livada koje su do samo pre nekoliko godina bile takoreći slobodne za gradnju jeftinijih nadzemnih deonica metroa (samo montažni objekti).

Šta nam je sad činiti? Fokus na usvajanje varijante prve faze preko Prokopa uz proviziju grananja ka Vidikovcu što bi u prvoj fazi obuhvatilo i isključenja sa glavne trase, a koja bi naknadno bila lako produžena. Ukoliko ne prođe devijacija ka raskrsnici Despota Stefana i Cvijićeve tražiti makar brze pokretne trake do stanice. Ne znam da li prvu liniju uopšte produžavati ka Mirijevu s obzirom na planiranu drugu, te zgodan fiderski koridor duž Mirijevskog Bulevara.

Kasnije bi se moglo insistirati na grananju linije 2 ka Šumicama, odnosno grananju linije 3 tako da obuhvatili što veći deo grada sa neadekvatnom infrastrukturom, a koji i železnički čvor zaobilazi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706058#p706058:8eup9edt je napisao(la):
Dart » 07 Feb 2020 03:14 pm[/url]":8eup9edt]Na liniji 1 je najdublja stanica 30 metara kod mosta na adi, nešto tu ne štima?
Zar nije logično da stanica Banovo brdo koja je odmah posle bude dublja, takođe Trg Republike koji je znatno višlji od Savskog trga?

Šećerana spomenik kulture (zabranjeno rušenje), isprečena tramvajska rampa ka mostu (čak i u slučaju teoretske zamene tramvajskog koridora metroom), šuma stubova i njihovih šipova. Ne samo da da sada ne može nadzemno već ni plitko podzemno jer je neko na čelu grada pre desetak godina pokakio onoliku skalameriju na sred logičnog koridora metroa. Isprečilo se mnogo toga na prethodno slobodnom prostoru (mnoge lokacije pre samo nekoliko godina što se individualnih zgrada tiče) jer Srbi nisu nikad čuli za zaštitu prostora pogodnog za gradnju saobraćajnih koridora, posebno šinskih. Isprečile su se i zgrade u Paštrovićevoj.
 
Свакако мислим да је логично да обе станице на Бановом брду буду у равни са том на Ади, ако је већ немогуће да буду у равни са плитком на Белим водама. На успону се троши огромна количина струје, глупа и непрактична ствар. Буквално мислим да је пар метара дубља станица исплативија него тако.
 
Zapravo, pre nekog vremena moro**** su razmatrale da metro sprovedu - ispod temelja Mosta na Adi, pa pretpostavljam da je dubina stanice otud.

Psihijatrija.
 
Ma luda kuća. Trebalo je graditi petlju tako da se predvidi slobodan prostor za prolazak i metroa i tramvaja. Ostavljen je samo tramvajski koridor jer je samo on i postojao u momentu gradnje, tj. morali su oko njega. O metrou nisu razmipljali jer su mislili da će tramvaj biti zamenjen LRT-om. Ali sada nema kukanja, možemo gledati predstavu (čija se priča vrti oko kritika Đilasovih projekata) uvaljeni u fotelju uz kokice.

Pruga prošla, jedan kolosek doduše: https://www.google.com/maps/@44.7909398 ... 312!8i6656

Ovde deluje da ima prostora za dva koloseka: https://www.google.com/maps/@44.7911711 ... 312!8i6656

Nevezano za gore pomenuto mislim da treba izraziti zabrinutost povodom otplate tako velikog kredita, posebno u slučaju ugovora sa Kineskim bankama. Nisu mi poznati uslovi i obaveze zainteresovanih strana. Samo da naša preduzeća ne prolaze kao šrilankanske luke. Pa to bi bilo katastrofa. Zamisli da u celoj priči Alstom svetski poznat po korupcijskim skandalima izađe kao najmanji negativac.

S obzirom na udeo podzemnih trasa predviđena cena trenutno deluje povoljno, mada upitno je u kolikoj meri će biti izraženo probijanje budžeta. Da na kraju ne izađe dara veća nego mera.
 
Na petlji Radnička denivelisana su dva šinska sistema; sve i da se nijedan od njih ne ukida - a jedan se ukida - metro ima kud da prođe. Može i ispod tramvaja, i ispod hipodroma. Mnogo je manji problem srušiti dve zgradice, nego graditi stanicu na takvoj dubini, u ravnici!

A da ne pričamo kako tramvaj za Banovo i Petlovo brdo nema smisla - ako postoji metro za Banovo i Petlovo brdo. E, al kad se metro posle pola veka planiranja preusmeri za Makiš, onda treba i tramvaj...

Mislim da ćemo svedočiti najvećem debaklu u istoriji graditeljstva.
 
Dibra stvar sa ukopavanjem metroa u tom delu je sto ostavlja železnički koridor iznad netaknutim da se jednog dana vrati železnica tu gde je bila oduvek i gde joj je mesto.
 
Vrh