Šta je novo?

Metro

Igore, ne mislim samo primedbe već i napraviti udruženje građana i neku akciju koje će javnosti obavestiti šta se dešava jer je ovo odluka koja određuje da li će grad prosperirati izgradnjom metroa ili će metro biti kamen oko vrata koji će ga udaviti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705035#p705035:4a9lb0cy je napisao(la):
Igor » 04 Feb 2020 04:24 pm[/url]":4a9lb0cy]Slažem se sada je prilika da se podnesu primedbe na PGR. Treba definisati realne ciljeve gde se plan može popraviti tj neki minimum ispod koga ne treba ići.

- Most preko Save
- Metro na stubovima svuda gde moze (NBGD, Sajam, BnV, Luka)
- Vratiti Savski Amfiteatar i Luku u drustvenu svojinu

Realno.
 
Okej, kada bi poceli od izgradnje 3 linije metroa, onda se ne bih žalio. Ovako ostajem pri tome da treba blokirati radove i onemogućiti ih da potroše 1,7 milijade evra na projekat koji spaja nove stambeno-poslovne komplekse! (tj. livade na koji čak verovatno ni nece biti izgrađeni)
 
Počeće sve tri sigurno. Hoće, hoće. To je jedno 7 milijardi evra. Da je ostalo Mongolsko carstvo, da se razvilo kao savremena Kina, da je Beograd glavni grad provincije i da ima sam deset miliona stanovnika, onda bi to moglo.

Ovako, već crtanje planova od sedam milijardi treba da povlači odgovornost pred sudom, uz mogućnost alternative: lečenja na psihijatrijskom odeljenju, ako se utvrdi neuračunljivost.
 
Nastavak s teme o tramvajima. Prelazim na metro.

1. M1 varijanta preko Prokopa (uz krak ka Vidikovcu, devijaciju ka raskrsnici Despota Stefana i Cvijićeve, dakle umesto stanica Luka Beograd i Dunav Stanica dovoljno izgraditi stanicu Cvijićeva)
2. M2 (jedino izbaciti Šumatovačku jer za to postoje zglobne 46/55 uz produženje Južnog Bulevara)
3. M3 varijanta 1 X (generalno dobra trasa ali uz preveliki broj stanica ignoriše Autokomandu, Prokop i Slaviju)
4. M3 varijanta 2 (u suštini OK samo malo stanica, Vitanovačku bolje razbiti na Kumodrašku i Zaplanjsku što je logično i sa aspekta fidera tipa 18, 25, 25P, 26, 30 i 39 koji bi samim tim bili uklopljeni u metro mrežu bez značajnih promena, osim navedenog bilo bi dobro kasnije planirati dogradnju deonice varijante 1 između Zaplanjske i Trga Nikole Pašića, radi postizanja konekcije na 17/31, odnosno dodatnog ukrštanja sa M2 u Vojislava Ilića ili u Južnom Bulevaru, a svakako uz manji broj stanica)

Dodao bih još da bi u slučaju dve alternativne trase M3 u istočnom delu grada iste mogle dalje bifurkirati jedna ka Aerodromu, druga ka Nacionalnom Stadionu. Produženje tramvaja je na tom delu suvišno s obzirom na to da se radi o dugačkim deonicama koje se nalaze na mogućem koridoru produženja metroa za razliku od trasa na levoj obali Dunava. Doduše u zavisnosti obima predviđenog razvoja III. Beograda urbanizaciju Kožare moguće je srednjeročno gledano pokriti gradskom železnicom ili metroom. Ali o tom potom.
 
Предложена трећа линија покрива на више места исте просторе као и друга линија, тако да би било корисније за све и јефтиније наћи решење у њиховом стапању у - једну линију.

Линија 2 : Гагаринова, Булевар уметности, Други булевар, Ушће, Економски факултет, Трг Републике, Цветни трг, Мекензијева, Црвени крст и даље као трећа линија.

Медаковић и Коњарник могу да се повежу са Мирјевом и првом линијом која би требало да укључи и брда на коме су Видиковац и околна насеља. Тако би са две линије повезали две трећине Београда и садашњег и будућег.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705037#p705037:3r4qh4vh je napisao(la):
vucko » 04 Феб 2020, 17:28[/url]":3r4qh4vh]Igore, ne mislim samo primedbe već i napraviti udruženje građana i neku akciju koje će javnosti obavestiti šta se dešava jer je ovo odluka koja određuje da li će grad prosperirati izgradnjom metroa ili će metro biti kamen oko vrata koji će ga udaviti.

па имамо Имамо план, који мође као удружење да да примедбе
 
Da s’tim sto težina udruženje Imamo plan je ravna nuli u ocima gradske vlasti.
 
@Glas Prirode

I šta ćemo u slučaju da neka nepredviđena okolnost između Arene i Crvenog Krsta onesposobi 2/3 sistema? Ikarbus uvek u pripravnosti... :blah: Autobuse treba koristiti samo u slučaju predviđenih radova (režimskih izmena) što uključuje slobodan deo zglobnog voznog parka ali i unapred raspisane tendere za privatnike specijalno za tu svrhu. Linije u nepedviđenim situacijama u najgorem slučaju treba da ispadaju iz sistema pojedinačno, poželjno samo delimično.

Distributivni siste ti dođe kao ono "koliko para toliko i muzike". Ako smo se jedva izborili za nešto tako bitno zašto sada da se vraćamo na staru priču? Ponovo se javila priča o LRT-u, sad i o distributivnim trasama koje imamo kako u Gagarinovoj tako i u svakoj drugoj ulici širo grada, bez obzira da li se neki vid prevoza odvija na gumenim ili metalnim točkovima, po šinama ili putu, da li se kreći kolovozom ili bašticom. Znamo šta se dešava kad jedan tramvaj blokira 5 linija. Izazove domino efekat koji odzvanja po čitavom sistemu. Oseti se u najkraćem roku na drugom kraju grada. Takoreći redukcijom troškova gradnje u neku ruku možemo izazivati i pad poizdanosti.

Što reče Milanče, uoči izvesne realizacije najobjektivnije bi bilo tražiti izvodljive modifikacije. Ukoliko su predvideli opcije, samo treba favorizovati pojedine (one bolje) i to uz moguće manje korekcije. Osim toga nikakav veći zahvat se ne može učiniti. Troškove možemo redukovati na drugi, racionalniji način koji neće ugroziti pouzdanost, a to je recimo premošćavanje save umesto gradnje tunela. Kad se već gradi most zašto se ne izgradi za metro? Zašto bespotrebno komplikovati? Isto važi i za izbegavanje podzemnih trasa gde god je to moguće. U starom delu grada su tuneli poželjni (za najteže brdovite trase načičkane skučenim blokovima i treba izdvojiti najviše novca), međutim zašto bi se komplikovao život graditelja i u prostranim novobeogradskim bulevarima? Naravno, Zemun je opet priča za sebe, on kao stari spontano nastao grad zahteva primenu istog tipa gradnje kao i u starom, brdovitom, šumadijskom delu Beograda.

Btw. pogledao sam i predlog namene I faze prve metro linije i jedna dobra stvar za koju smo se toliko borili zapala mi je za oko - veoma blagi radijusi krivina. Ostale linije imaju oštrije radijuse, no i oni su prihvatljivi. Na prvoj liniji radijusi su blagi čak i u slučaju varijante preko Prokopa što je veliki plus. To je indikacija da se radijusima pridavao poseban značaj pri trasiranju.

Naravno imajući u vidu da je ovo PGR jedva čekam da završe i PDR radi otkrivanja tačnog pozicioniranja stanica, samim tim i ulaza. Zanima me uklapanje i autobuskih/tramvajskih stajališta duž trase, te izmene/prilagođavanje linija ostalh podsistema metrou. Po PGR-u stanica Železnik je uvučena od puta ka Železniku pa pretpostavljam da je između nje i puta autobuski terminal, a što je označeno kao staobraćajna površina. Sudeći po PGR-u stanice su okvirno dobro pozicionirane i pored toga što su kraće. Zona Parka na Banovom Brdu predstavlja logičnu lokaciju za presedanje na moguću gondolu s obzirom na to da se nalazi između Opštine Čukarica i Pijace sa jedne, odnosno Doma Zdravlja i trgovačkog dela Požeške ulice sa druge strane.

Pretpostavljam da je na mestu NIS-a predviđen poslovno-stambeni kompleks sa kulama visoke spratnosti.

U slučaju varijante preko Prokopa gradnja nezgodnog presedačkog kompleksa stanica Sajam (metro pod zemljom, BG:Voz na mostu uz veliku visinsku razliku) biće izbegnut uz pomeranje metro stanice u zonu Ruske ulice. Samo stajalište Sajam, Mostar i Palata pravde pokriveni su tramvajskim koridorom, jedino liniju 11 ne treba vraćati, a jednu od frekventnih linija 7/9 ostaviti nakon završetka rekonstrukcije Savskog Trga uz moguće pojačanje linija 3 i 12, naravno ukoliko je to u skladu sa tehničkim mogućnostima napojnog sistema. Dunav Stanicu je sa prometnom raskrsnicom ulica Bulevar Despota Stefana i Cvijićevom moguće povezati podzemnim pešačkim tunelima sa brzim pokretnim trakama takve širine da omogućavaju istovremeno stajanje i obilaženje pešačenjem po smeru, a dok je traka u pokretu.

U suštini, izuzev kraka ka Vidikovcu na varijantu preko Prokopa prve faze linije 1 nemam nekih zamerki. Ukoliko se usvoje izmene na osnovu primedbi mogli bi tvrditi kako mnogo bolje i nismo mogli proći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705364#p705364:258ybzki je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Feb 2020 02:05 pm[/url]":258ybzki]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705037#p705037:258ybzki je napisao(la):
vucko » 04 Феб 2020, 17:28[/url]":258ybzki]Igore, ne mislim samo primedbe već i napraviti udruženje građana i neku akciju koje će javnosti obavestiti šta se dešava jer je ovo odluka koja određuje da li će grad prosperirati izgradnjom metroa ili će metro biti kamen oko vrata koji će ga udaviti.

па имамо Имамо план, који мође као удружење да да примедбе

Imamo Plan vec godinama promovise planove za metro, a vidimo da je dobar deo tih predloga i usvojen samo sto se to bas i ne svidja svim clanovima foruma.
 
Ovde je problem što se pogrešnim redosledom rangiraju stvari i što se zaobilaze naselja sa velikom populacijom i neadekvatnim gradskim prevozom, a dobrim delom i prevaziđenom infrastrukturom, dok se u prvi plan stavljaju linije koje pokrivaju livade.
Sa druge strane, jedino što nije ravno nuli u očima gradskih čelnika, a i onih na višim funkcijama je ono od čega bi oni lično imali koristi. Tako da ako bi smo se držali ovoga, ne bi trebalo ništa da radimo, nego da sedimo i budemo srećni sa ovime što imamo i što ćemo da dobijemo. Ponekad imam utisak kao da ljudima mnogo više odgovara da samo govore kako ih ovi iz grada ne zarezuju ni za šta i da je najbolje ni ne cimati se ni za šta.
 
Zidar, Imamo plan si ti, koliko znam svi drugi su se isključili iz udruženja. To što ne možeš da smiriš svoj ego je posebna stvar. Prevideo sam da ti odgovorim oko simpatije i sličnog. Ne mora se simpatija ka nekim linijama i krajevima prikazivati samo na očigledan način da se dotera u tim ŠBKB fantazija mapama metro do kućnog praga. Ti nisi banalan, daleko od toga, i drugačije iskazuješ svoje afinitete.

Onoš to podvlačim je da će svi zahtevi biti odbačeni ukoliko se ne napravi protest i neka akcija. Nemojte zaboraviti gde živimo i kako se donose odluka na Gradskom i Republičkom nivou.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705416#p705416:1l41urip je napisao(la):
solecar » 05 Feb 2020 05:08 pm[/url]":1l41urip]Ovde je problem što se pogrešnim redosledom rangiraju stvari i što se zaobilaze naselja sa velikom populacijom i neadekvatnim gradskim prevozom, a dobrim delom i prevaziđenom infrastrukturom, dok se u prvi plan stavljaju linije koje pokrivaju livade.
Sa druge strane, jedino što nije ravno nuli u očima gradskih čelnika, a i onih na višim funkcijama je ono od čega bi oni lično imali koristi. Tako da ako bi smo se držali ovoga, ne bi trebalo ništa da radimo, nego da sedimo i budemo srećni sa ovime što imamo i što ćemo da dobijemo. Ponekad imam utisak kao da ljudima mnogo više odgovara da samo govore kako ih ovi iz grada ne zarezuju ni za šta i da je najbolje ni ne cimati se ni za šta.

Da su se pre 100 i kusur godina urbanisti vodili takvom logikom (da su novi delovi grada livade) Beograđani ni tramvaj ne bi videli. Pretpostavljam da Makiš nije predviđen za toliko visok stepen motorizacije, mada nasuprot njemu BnV i Dunavski amfiteatar sasvim jasno daju do znanja u kolikom se obimu favorizuje automobil a provlači metro. Nekretnine visoke klase u direktnoj su korelaciji sa visokim stepenom motorizacije. Takav zaključak i nije neka atomska fizika. Povratkom u stvarnost shvatićemo kako nam preostaje samo da se izborimo za što manje zlo. U što kraćem roku što veći broj ljudi postane toga postane svestan to ćemo bolje i proći. Ova vlast se razlikuje od svih dosadašnjih u ovom veku po tome što realizuje okvirno obećano, makar na kraju ispalo i nakaradno, a što svakako iziskuje viši nivo pažnje javnosti, samim tim i aktivnost iste u smislu davanja objektivnih kritika. Prethodne vlasti su samo obmanjivale glasače pred izbore.

Dakle ponavljam, ključ koegzistencije s naprednjacima ogleda se u tome da narod treba da im se priključi (čak i neistomišljenici, ovo je vrlo važno), pritom izbori za racionalnija rešenja - ne i da se opire što gotovo sigurno može dovesti do kontraefekta. Ukoliko bi im opozicija terala inat terali bi oni njoj još i više. Ne bi se znalo ko je luđi. Za ova dva mandata koliko su na vlasti shvatio sam da sa njima treba biti veoma uračunljiv prilikom svakog oblika kontakta. Posmatrajući situaciju iz neutralnog položaja moguće je lako zaključiti gde svi njihovi neistomišljenici greše.

Sad se setih kritika teista od strane Ričarda Dokinsa: "they're climing mount improbable" (penju se uz planinu neizvesnosti tj. planine bez vrha). Što više veruju u uspeh sve više izgleda kako se udaljavaju od istog upravo zbog gore pomenutog izazivanja kontraefekta. Ključ pozitivne komunikacije jeste poznavanje mišljenja suprotne strane. Ukoliko ne vodite računa o najmanjim detaljima vrlo lako ćete doći u nepotreban konflikt, često u najgore moguće vreme. Kada nam je kontraefekat potreban ako ne sada neposredno pre izrade glavnog projekta? Mediji često načine više štete nego koristi, posebno kada se hvataju u koštac sa ovako tvrdoglavim ljudima na vlasti.

Dakle upravo govorim da ne treba sedeti, niti čniti nešto što može doneti više štete nego koristi. S obzirom na to da se radi o projektu od javnog značaja pomenuto bi trebalo izbeći u širokom luku jer ovakva vlast će iskoristiti priliku da izvrne sve ono što izvrnuti može i to na štetu neistomišljenika (ne samo opozicije već i građana koji ne pripadaju nijednoj stranci), a u sopstvenu korist. My two cents.
 
Treba ponuditi izlaznu strategiju i dobru alternativu gde svi dobijaju tj pre bih rekao niko ne gubi.
 
@ Express

Ako ne treba da se opirem, u šta vidim da se vodi ovaj moj post, nego da ćutim i budem srećan što ću da dobijem to što ću da dobijem, jer SNS ispunjava ono što kaže, jer ispada da će njihova goreti doveka, onda jedino da me stave na "nešto" pa da mi sve bude sjajno i bajno.
A ako već treba da se nađe neko kompromisno rešenje, zašto se onda uporno Makiš , BNV i Ada Huja guraju kao takvo nešto? Više puta sam ponavljao i ponavljaću k'o papagaj, tvari za koje mislim da su prioritenije od linije koja bi pokrivala livade da bude prioritet. Šta ja konkretno dobijam izgradnjom prve linije metroa? Dobijam mogućnost da jednog dana obilazim livade koje će se možda izgraditi, i BNV. A šta mi ostaje u amanet? Gradski prevoz ovakav kakav je. Svako zdravorazumsko razmišljanje govori da tu nešto ne štima. Potrošiti milijarde a ne rešiti ni jedan suštinski problem grada je stvarno super SMART - ovski.
Treća linija, koju čas vidiš čas ne vidiš, treba da bude prva linija. Dalje, trenutna prvozamišljena linija treba da pokriva Cerak, Cerak Vionogradi, Žarkovo, Bele vode, Vidikovac, Kneževac, Labudovo i Petlovo brdo, a ne Makiš. Linija Metroa treba da pokriva budući BAS, Prokop, Klinički centar i Slaviju, a ne da ih zaobilazi. Beograd danas i Beograd pre 100 godina su neuporedivi. Beograd je 20x veći, a infrastruktura na nivou od pre 100 godina, kao i logika razvoga grada. Umesto da rešavamo goruće probleme, mi se bavimo povezivanjem livada gde će kroz XY godina da se nešto izgradi.
Dakle, kao se može videti, ja nisam protiv Metroa, kako ovde voli da mi se prišije, i ne samo to, jer čim se sa nečim ne slažem, odmah budem etiketiran kako samn protiv toga i sl. nebuloze, čask i uslučaju da smatram da nešto treba drukčije da se uradi.
 
Ево овако пробао сам да испуним и њихово и оно што мора

MTR.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705574#p705574:2qsxayxx je napisao(la):
solecar » 05 Feb 2020 23:02[/url]":2qsxayxx]Probaj da ubaciš Cerak, Cerak Vinogradi i Vidikovac.

Тако бих ја урадио, ставио бих да иде са "унутрашње" стране, ка Топчидерци, а Макиш би био обухваћен другом линијом која би ишла испод Водоводске
 
ово што постављам је искључиво и само предлог модификације постојећег плана, није мој оригиналан, нити било шта.

дакле, само линија 1:



линије 1 и 2:

Pogledajte prilog 1

и све три линије заједно:

Pogledajte prilog 2

с тим што сам и даље става да линија 3 треба да се гради заједно са линијом 1
 
Овај наранџасти крак између Славије и Трга треба да иде директно, са станицом негде код Београђанке/Пионирског парка
 
то сам после преправио, али нисам правио скриншот. станица је код Београђанке
 
Ово је већ нешто, с тим што бих ја избацио трасу прве линије дуж Савске и Мостара, а оставио правац Трг-Београђанка-Славија-Клинички-Прокоп. У Савској и онако већ имају трамвај као шински систем већег капацитета, а са исељавањем терминуса ЈГП и БАС и већ исељеном ГЖСт драстично ће се смањити масовне потребе људи да уопште долазе на Савски трг.
 
Vrh