Šta je novo?

Metro

JohnnyLee":2dkemv90 je napisao(la):
finalna verzija. nadam se da se belgrey ne ljuti, jer sam malo modifikovao tramvaje i Beovoz. i ne vide se skroz stanice tramvaja, jer Tinypic smanjuje sliku na 1600x1464
A zašto uporno preskačeš marinu Dorćol kada je to jedan od najvećih potencijala grada, kao i savski amfiteatar i Treći Beograd...
 
JohnnyLee":1p76r35w je napisao(la):
finalna verzija. nadam se da se belgrey ne ljuti, jer sam malo modifikovao tramvaje i Beovoz. i ne vide se skroz stanice tramvaja, jer Tinypic smanjuje sliku na 1600x1464
Bilo bi dobro da nas dvojicu ubace u tim za metro, lako bismo se dogovorili. Naravno da se ne ljutim, naprotiv. Veoma sam srećan što delimo viziju, makar to bilo i ovako iz hobija. Našao sam satelitsku mapu pa ću se sad i ja malo igrati.
 
Ma, lepo je što se igrate ali bojim se da je to dobra reč jer zamislite koliko faktora ima za određivanje metro trasa! Još nešto, zlatno pravilo kod metroa je da izbegavate blizinu tramvaja koji proizvode ogromne vibracije i onda konstrukcija tunela mora biti mnogo jača. Tu su i izohipse, a znamo koliko je Beograd valovit...
 
Urbanista":3bzwfz75 je napisao(la):
Ma, lepo je što se igrate ali bojim se da je to dobra reč
Ја бих најпре рекао да је играње добра реч зато што ћемо тешко (ако га икад и буде) у скорије време имати метро...
 
belgrey":2a249pky je napisao(la):
Bilo bi dobro da nas dvojicu ubace u tim za metro, lako bismo se dogovorili. Naravno da se ne ljutim, naprotiv. Veoma sam srećan što delimo viziju, makar to bilo i ovako iz hobija. Našao sam satelitsku mapu pa ću se sad i ja malo igrati.
kamo sreće da je iko normalan u gradskoj vlasti. a i nismo jedini. ovde ima još entuzijasta kao što smo nas dvojica.savet za igranje: radi u MS Visio, jer je odličan za te stvari, a posle ideš Select All i Copy/Paste u Photoshop

Urbanista":2a249pky je napisao(la):
Ma, lepo je što se igrate ali bojim se da je to dobra reč jer zamislite koliko faktora ima za određivanje metro trasa! Još nešto, zlatno pravilo kod metroa je da izbegavate blizinu tramvaja koji proizvode ogromne vibracije i onda konstrukcija tunela mora biti mnogo jača. Tu su i izohipse, a znamo koliko je Beograd valovit...
svestan sam ja toga. s obzirom da je stari BG veoma valovit, većina linija bi bila deep level. što se tiče tramvaja, pogledaj konstrukciju vračarskog tunela. njega seku tramvaji na dva mesta i još ga prati jednim delom do Pančevačkog mosta. dovoljno je samo iskopirati taj sistem.

Urbanista":2a249pky je napisao(la):
A zašto uporno preskačeš marinu Dorćol kada je to jedan od najvećih potencijala grada, kao i savski amfiteatar i Treći Beograd...
nije zapostavljena. između stanice Dorćol i Dunav stanice može da se uglavi stanica Marina Dorćol, time što bi se stanica Dorćol pomerila još ka 25. maju, otprilike izemđu 25. maja i mesta gde sam je ja stavio. SA je zapostavljen u ovoj varijanti. ja sam napravio jednu varijantu gde ima par stanica u SA. trećem Beogradu je dovoljan redovni Beovoz (na 10 do 15 minuta), sa jednom velikom stanicom u Krnjači, na kojoj će se okretati busevi 101-108
 
Ja bih i crveni metro od Vuka ka centru pomerio nešto severnije od bulevara tako da stanica "Tašmajdan" bude u parku nedaleko od Taša i raskrsnice sa Ilije Garašanina. Tako postavljena stanica bila bi lako dostupna kako bulevaru i Pravnom fakultetu tako i SC Taš ali i budućoj gradskoj kući u Inexovom oblakoderu.
 
JohnnyLee":gr974e69 je napisao(la):
što se tiče tramvaja, pogledaj konstrukciju vračarskog tunela. njega seku tramvaji na dva mesta i još ga prati jednim delom do Pančevačkog mosta. dovoljno je samo iskopirati taj sistem.
Upravo! Ali taj tunel predstavlja luksuz i promašaj u planiranju upravo zbog toga! Baš smo imali jedno predavanje kod prof. Spasoja Krunića o tome, a jedan naš asistent je učestvovao u izradi projekta. I on mi je to potvrdio. Kaže da je najveća glupost (za naše prilike) što tramvaji prolaze blizu tunela jer je konstrukcija mnogo koštala, a i danas ima problema oko prokišnjavanja i slično, baš zbog vibracija...
 
Wile E. Coyote":pnr9ajnp je napisao(la):
vucko":pnr9ajnp je napisao(la):
Sad mi je jasno,hvala!

Evo malo propagande putem RTS-a zasto nam treba metro,povraca mi se od ovih perfidnih vesti.

http://rts.rs/page/stories/ci/story/2/Свет/348481/Глава+у+торби.html
Одмах сам то коментарисао. Да видим да ли ће то и да објаве.
Као што сам и претпоставио, нису имали ону ствар да објаве... :rolleyes:
 
Cenzura,pusti budale...Izgledalo mi je na snimku kao da neko iznutra drzi torbu rukama
 
JohnnyLee i belgrey, vama po + za trud.
Ja bi jedino dodao sinske veze Vidikovcac-Miljakovac-Banjica, kao i vezu Konjarnik-Ustanicka-Karaburma. Smatram da ce se kad-tad morati uspostaviti neka bolja polukruzna veza koja povezuje obode grada, po mogucnosti metro. Kao i veza Sajam-Prokop, tu bi stvarno trebala neka bolja veza.
Takodje, svidja mi se ideja o uspinjaci izmedju Savamale i Terazija sa stanicomm Zeleni venac, koja bi stvarno dobro dosla.
belgrey":31cph9d1 je napisao(la):
Ja bih i crveni metro od Vuka ka centru pomerio nešto severnije od bulevara tako da stanica "Tašmajdan" bude u parku nedaleko od Taša i raskrsnice sa Ilije Garašanina. Tako postavljena stanica bila bi lako dostupna kako bulevaru i Pravnom fakultetu tako i SC Taš ali i budućoj gradskoj kući u Inexovom oblakoderu.
Ako se dobro secam, cini mi se da je ing. Sava Janjic u svojoj studiji o metrou iz 1968. predvideo da trasa prolazi ispod tasmajdanskog parka, ne ispod bulevara. Od pravnog do Ustanicke bi dalje pratio bulevar.
belgrey":31cph9d1 je napisao(la):
Nešto sam razmišljao da ubacim t1 kao što je početkom prošlog veka išla tramvajska linija br. 1 od Kalemegdana, preko Stud. trga, Terazija, Slavije i Makenzijeve do Vračara. To bi mogao da bude nekakav "history line".
:kk: O ovome sam razmisljao dugo vremena, mislim da je to dobra ideja. Jedino sto bi onda isli Zelena linija metroa i Heritage streetcar paralelno istom trasom, sto je, po meni, nepotrebno. Ali o ovom tramvaju je mozda najbolje da se nastavi u temi o tramvajima.
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=12&dd=09&nav_category=9&nav_id=397253

Rusi zainteresovani da grade metro
9. decembar 2009. | 14:08 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Ministar trgovine Slobodan Milosavljević i ministar u Vladi Moskve Mihail Višegorodcev kažu da su moskovske firme zainteresovane za izgradnju metroa u Beogradu.


Ministar trgovine i usluga Slobodan Milosavljevic i ministar u Vladi grada Moskve Miahil Visegorodcev (Tanjug)
Višegorodcev je, posle potpisivanja Protokola o 4. zasedanju mešovite ekspertske grupe za trgovinsko ekonomsku saradnju Srbije i Moskve, rekao da je o tome razgovarano u Ministarstvu infrastrukture. Reč je o trasi dugoj 14 kilometara, na kojoj će prvo biti puštena u rad deonica od sedam kilometara.




Za poslove izrade projekta beogradskog metroa trebalo bi da se iz predviđenog ruskog kredita Srbiji izdvoji 30 miliona dolara, što predstavlja dva do četiri odsto ukupne vrednosti metroa, a Ministartsvo infrastrukture trebalo je juče da uputi zahtev ruskom Ministarstvu finansija.

Višegorodcev je dodao da će ruske firme učestvovati i na tenderu Grada Beograda za nabavku trolejbusa, a spremne su da isporuče modernizovane niskopodne verzije vozila kakva se već nalaze na ulicama Beograda.
 
SLTA.GIF
 
Ako je ovo sve u tekstu tačno (a zašto bih sumnjao?!) izgleda da nas čeka još jedan novi projekat/studija o izgradnji metroa, a sredstva koja su naznačena u tekstu (30 miliona) deluju veoma pozamašano, čak toliko da mislim da je jedna nula na kraju višak. Nekako mi je realnija cifra od 3 miliona dolara, mada bi možda borris_ mogao malo bolje da nam prezentuje red veličina.

Pisao bih još dosta na tu temu, ali tek kad vidim da se nešto zvanično uradilo.
 
Ako je tih 30 miliona 2-4% vrednosti metroa, znaci da ce ukupno da kosta sve 750-1500 miliona sto mu dodje neka srednja vrednost od oko milijardu dolara. S druge strane ako je jedna nula visak onda ceo projekat kosta maks. 150 miliona dolara sto nije dovoljno ni za jednu liniju Belama.

Ovih 1,5 milijardi dolara deluje obecavajuce jer je onda sigurno rec o "teskom" tj. klasicnom metrou.
 
Zanimljivo je da na sajtu grada Beograda o ovoj "vesti" nema ni jedne jedine reci, sto ce reci da su to pregovori na relaciji Ministarstvo za infrastrukturu-Rusi, bez ucesca Grada.
 
Grad i republika imaju ocajnu saradnju oko svega,uglavom zaslugom republickih ministara koji su tvrdoglavi do zla boga.

Đilas: Nije bilo pregovora o metrou
9. decembar 2009. | 20:57 | Izvor: Beta
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da niko u ime grada nije pregovarao sa ruskom delegacijom o izgradnji metroa u Beogradu.


Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas (Beta, arhiva)
Kako je prenela informativna služba grada, Đilas je kazao da nije ni moguće da se o izgradnji metroa u Beogradu pregovara bez učešća nekog legitimno izabranog predstavnika grada. Ranije u toku dana, ministar trgovine Slobodan Milosavljević i ministar u Vladi Moskve Mihail Višegorodcev izjavili su da su moskovske firme zainteresovane za izgradnju metroa u Beogradu.

"O tome kakav će metro da se gradi u Beogradu odlučiće grad, uz saradnju Nacionalnog saveta za infrastrukturu, jer izgradnja najvećih projekata zahteva što je moguće veći konzenzus svih relevantnih institucija, političkih subjekata, ali pre svega stručne javnosti i Beograđana", rekao je Đilas.

On je naveo da je predsedniku Skupštine grada predložio da delegacija koju će činiti svi šefovi odborničkih grupa iz gradske skupštine zajedno sa novinarima beogradskih redakcija odu u Beč i vide kako funkcioniše tamošnji metro.

"Prema ocenama više stručnjaka iz sveta koji su posetili Beograd tokom ove godine, bečki metro bio bi najpribližniji nekom sutrašnjem beogradskom metrou", kazao je Đilas.

Prema njegovim rečima, u ovom trenutku prioriteti grada su izgradnja dva mosta, realizacija projekta gradske železnice, rekonstrukcija postojeće saobraćajne infrastrukture i rad na proširenju kanalizacione mreže.

"U projekat metroa ćemo ući kada budemo imali ekonomsku snagu da projekat i realizujemo", rekao je gradonačelnik Beograda.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=12&dd=09&nav_category=9&nav_id=397372
 
Meni stvarno nije jasno zašto Đilas toliko koči izgradnju metroa i guši svaku priču na samu pomen slova M. Ako neko hoće da, u ime države u grad gde si ti gradonačelnik, uloži brdo para da bi se rešio jedan od najvećih problema... osim što možda nema osnova za ličnu korist (aka korupciju) ili što će u sistemu korupcije njega da zaobiđu...

Stvarno je sramota da više od godinu dana otkako se ponovo pojavila u medijima česta najava gradnje metroa, i navodno stavljanje metroa kao državni prioritet br3, da ne postoje ni naznake bilo kakvog pravljenja plana... A ako neko krene da priča o pravljenju planova (kao ovo sad) - odmah ide
"O tome kakav će metro da se gradi u Beogradu odlučiće grad, uz saradnju Nacionalnog saveta za infrastrukturu, jer izgradnja najvećih projekata zahteva što je moguće veći konzenzus svih relevantnih institucija, političkih subjekata, ali pre svega stručne javnosti i Beograđana" i "U projekat metroa ćemo ući kada budemo imali ekonomsku snagu da projekat i realizujemo"
Stvarno deprimirajuće... Nadam se da će se kod bar nešto većeg broja ljudi javiti neka reakcija na ovakve gradonačelnikove izjave, i da bar ne spreči ponovo bar izradu projekta... jer dok dođe do početka gradnje, već će se približiti sledeći izbori (jako optimistički gledano :) )
 
Ja mislim da je njegov "problem" sto ne zeli da ulazi u neku pricu za koju nije siguran da ce izgurati do nekog odredjenog nivoa.
Ma sta ja mislio o njemu, cini mi se (mozda gresim, naravno) da covek, koliko je moguce, odgovorno radi svoj posao. Nece da obecava kule i gradove, vec ce da gradi ono sto je obecao. Rekao je dva mosta - i jedan je vec krenuo, drugi je u ozbiljnoj pripremi...itd.

Cenim da se republicki ministri (a zna se koji, pre svega) lome da udju u tu pricu, kako bi posle na izborima pobrali bodove u fazonu "e mi smo pokrenuli metro u BGu"..."doneli smo ruski kapital u BG"...a bez najozbiljnije moguce odluke o tome, metroa nema ni u ludilu.
Vidimo uostalom kako teku projekti koji su u ingerenciji drzave - Gazela, Prokop, obilaznica... stoga bih ja, u ovom slucaju, ipak bio na Djilasovoj strani :gobb: i stvari prepustio da teku van dnevnopolitickih tokova :blah:
 
Mozda jeste deprimirajuce ali je realno to sto on prica.
Nema nista lose u tome sto covek nece da najavljuje neki takav projekat ako nije siguran da moze da ga realizuje ili bar da pocne da ga realizuje sa velikom veravatnocom da neki deo postane operativan.
Evo Mrka danas najavljuje n-ti projekat autoputa, a nije zavrsio ni ono sto je poceo pre 20 godina. Kako ode u koje mesto on najavi autoput. Posto Mrku vise niko i ne shavata ozbiljno u vezi tih najavljivanja projekta njega to cak i ne moze da kosta(politicki).
Ako Djilas nasedne na Mrkinu pricu i na kraju se ispostavi da nema nista od toga, javnost ce vezivati njega za neuspesnu realizaciju a ne Mrku ili ovog Miskovog ministra.

Mnogo stvari zameram Djilasu ali ovo nije jedna od njih.

Edit: eh dok ja napisem post...HaLyl takodje obajsnio
 
Apsolutno ostavljajući sa strane stanačku pripadnost bilo koga ko je uključen u tu priču, mislim da je odbijanje da se uradi bar neki aktuelan plan za metro crime against citizens (pošto više nije ni 1976-a a kao i zvanično nećemo sistem koji nije 100% nezavisan)...

Ako jednom neko ne preseče i krene u realizaciju tj gradnju... nikad niko neće skupiti 10+ milijardi evra za komplet metro...

A od gradonačelnika ne dobijamo mnogo više od čiste demagogije... A od ta dva mosta, taj koji je on "krenuo" je bio u planu odavno, i sačekalo ga je malo više od pukog presecanja vrpce za otvaranje gradilišta... A rekonstrukciju gazele upravo on odlaže
 
U celoj priči,najinteresantnije je insistiranje da odbornici Skupštine Grada provedu novogodišnje praznike vozeći se Bečkim Metroom i nikako nekim drugim,mislim prozirni ;) a od Austrijanaca njihovi "experti"su toliko "dobronamerni"prema Beogradu da su se javno sukobili sa Nemačkim (ovog puta pravim expertima ),koji su za Beograd savetovali klasičan teški Metro,zna se da su Beograd i Beč konkurenti jer su pre krize sedišta multinac.kompanija počeli da izmeštaju iz Beča u Beograd tako ako bi se oni pitali Beograd bi trebalo da postane Kasaba :kafa: i na kraju setili su se kako da nas namagarče i uopšte ne započnu izgradnju Metroa,ovi kao hoće a oni kao nedaju....
 
a ovi za Ruse :p ali u celoj priči sada je jasno da je interes Beograđana zanemaren niti nas ko pita, a izjasnili se na referendumu još sedamdesetih i plus dali samodoprinos 200 mil. iz svog džepa a oni posle 1902.pravili ponovo tramvaj ,trebalo bi opet da u 2010 damo samodoprinos tj.uzmemo kredit a oni opet da uvedu tramvaj,mogli bi da sprovedu referendum na Vozhdovcu :lol: i još da se vozimo tramvajem po Beču,a već naručili bolje od njihovih tj.CAF Koliko znamo,zvanično je samo Rusija ponudila međudržavni kredit za izgradnju Metroa dok od drugih zemalja to nismo čuli,ako bi nam Austrijanci ponudili povoljniji kredit onda bravo! ali niko se za sad nije javio zavnično....
 
i još nešto prevoz u Gradu je sve gori upravo se vratih iz Grada,vozio se u tramvaju br.12l gde ne radi grejanje,pa u autobusu 37,gde su vrata poluotvorena,pa pre toga u 88.gde izduvni gasovi ulaze unutra zaista me sve podsetilo na vreme sankcija a šatro idemo u EU.. :mad: a juče oko 17 h. sat vremena nisam mogao po vetru i kiši da uđem ni u jedan autobus prema Banovom.B. apokalipsa!
 
Vrh