Šta je novo?

Metro

da
edit:

evo jos jedne procjene od istog covjeka (ovo se vjerovatno odnosi na odredjene linije):

250 000 putnika na dan => métro
110 000 putnika na dan => tram
60 000 putnika na dan => BHNS (trolleybus)
 
da li se neko seća one moje priče od ranije o ranim fazama ideje o metrou? još pre 100 godina smo mogli da ga napravimo. baš sada gledam planove grada iz 1912 i 1923. čoveče, pa mi smo 1912 mogli da imamo metro Dorćol - Kališ - Terazije - Slavija a 1923 i drugu liniju Dunav stanica (današnja) - Jevremovac - Takovska - Nemanjina - Pivara - Senjak - Topčider. i tada bismo rešili pola problema.
nego, je li zna neko nešto o tunelu koji je prolazio ispod centra, koji je povezivao Diunav sa glavnom stanicom? vidim ga i na mapi iz 1923 i 1927
 
Nazalos taj tunel nikada koliko ja znam nije zavrsen pocet je da se radi danas se na ulazu u tunel nalazi auto praonica u ulici Gavrila Principa
 
JohnnyLee":2z9ip59t je napisao(la):
da li se neko seća one moje priče od ranije o ranim fazama ideje o metrou? još pre 100 godina smo mogli da ga napravimo. baš sada gledam planove grada iz 1912 i 1923. čoveče, pa mi smo 1912 mogli da imamo metro Dorćol - Kališ - Terazije - Slavija a 1923 i drugu liniju Dunav stanica (današnja) - Jevremovac - Takovska - Nemanjina - Pivara - Senjak - Topčider. i tada bismo rešili pola problema.
nego, je li zna neko nešto o tunelu koji je prolazio ispod centra, koji je povezivao Diunav sa glavnom stanicom? vidim ga i na mapi iz 1923 i 1927
Ne znam da li je tada tehnologija bila dovoljno zrela (neka me ispravi neko ko je vise upucen) za beogradski metro, jer je tad kao i danas Beograd imao uzasan problem sa podzemnim vodama. Takodje, imao je i neke druge (narocito recimo 1912.) komunalno-infrastrukturne probleme koje je valjalo resavati. Na kraju Beograd je 1912 imao tek nesto izmedju 80 i 100 hiljada stanovnika. 1931. imao je oko 240 hiljada, sada racunajuci i Zemun koji je usao u njegov sastav zvanicno, 1940. oko 320 hiljada. Tada je tramvaj bio sasvim dovoljan, i bio bi i dalje dovoljan da je Beograd ostao na tom nivou. Sa metroom se u Beogradu trebalo poceti 60ih, tada je to bilo i tehnoloski moguce a i moglo se predvideti da ce metro biti potreban vrlo brzo tj. apsolutno neophodan kroz 10 - 20 godina. Zapravo i prve studije o metrou su iz 50ih. Dakle, u pravo vreme je pocelo da se razmislja o tome.

Prilika je propustena zapravo sto metro nije gradjen paralelno sa Novim Beogradom, i ako je to sasvim logicno islo jedno uz drugo.
 
hazard":319lsrjm je napisao(la):
Ne znam da li je tada tehnologija bila dovoljno zrela (neka me ispravi neko ko je vise upucen) za beogradski metro, jer je tad kao i danas Beograd imao uzasan problem sa podzemnim vodama. Takodje, imao je i neke druge (narocito recimo 1912.) komunalno-infrastrukturne probleme koje je valjalo resavati. Na kraju Beograd je 1912 imao tek nesto izmedju 80 i 100 hiljada stanovnika. 1931. imao je oko 240 hiljada, sada racunajuci i Zemun koji je usao u njegov sastav zvanicno, 1940. oko 320 hiljada. Tada je tramvaj bio sasvim dovoljan, i bio bi i dalje dovoljan da je Beograd ostao na tom nivou. Sa metroom se u Beogradu trebalo poceti 60ih, tada je to bilo i tehnoloski moguce a i moglo se predvideti da ce metro biti potreban vrlo brzo tj. apsolutno neophodan kroz 10 - 20 godina. Zapravo i prve studije o metrou su iz 50ih. Dakle, u pravo vreme je pocelo da se razmislja o tome.

Prilika je propustena zapravo sto metro nije gradjen paralelno sa Novim Beogradom, i ako je to sasvim logicno islo jedno uz drugo.
u pravu si. sada sam se setio da je temelj Palate Albanija 3 puta propadao zbog podzemnih voda.
ali generalno, metro je trebao da počne da se gradi 50ih, kada je počeo i NBG da se gradi.

direktor":319lsrjm je napisao(la):
Nazalos taj tunel nikada koliko ja znam nije zavrsen pocet je da se radi danas se na ulazu u tunel nalazi auto praonica u ulici Gavrila Principa
a to je taj tunel
 
JohnnyLee":144r3pxm je napisao(la):
nego, je li zna neko nešto o tunelu koji je prolazio ispod centra, koji je povezivao Diunav sa glavnom stanicom? vidim ga i na mapi iz 1923 i 1927
To je trebao da bude zeleznicki tunel, ta ideja se dugo provlacila kao resenje za BG cvor, cak i 70ih je postojala slicna varijanta "Sava".
direktor":144r3pxm je napisao(la):
Nazalos taj tunel nikada koliko ja znam nije zavrsen pocet je da se radi danas se na ulazu u tunel nalazi auto praonica u ulici Gavrila Principa
To je tzv. Bazisni tunel, po GUP-u iz 1950 to je trebao da bude tunel za automobilski saobracaj i eventualno tramvajski, sa dve cevi sa po dve trake. Trebao je da izlazi negde kod Dunav stanice. Uvek sam se pitao kako bi se mogao taj pocetak nikad zavrsenog tunela iskoristiti.
 
Malo sam se igrao na temu metroa u Beogradu i generalno javnog prevoza, pa sam napravio jednu mapu. Voleo bih da čujem vaše komentare. Mapa je čista igrarija i nemojte baš da budete strogi u kritikama. Ipak sam gledao da bude u granicama realnih mogućnosti. Nisam još uradio legendu ali sam siguran da će vam biti jasno šta je šta. isprekidana linija je trenutna železnica kroz grad (budući S-bahn aka Beovoz), debele 4 linije (A,B,C,D) su klasičan metro, tanke linije su tramvajske i imaju oznaku t1,2,3..., mbus na Miljakovcu je "metrobus", "P" je park and drive... Ako vam se dopadne mapa pokušaću da je ispiciram do kraja. Mapa je ilustrativna i ne prati realan teren veeć sam je prilagodio za primenu na stajalištima i u vozilima. Biću zahvalan na ukazanim greškama i sugestijama.

Evo je ovde: http://i50.tinypic.com/14mths5.gif
 
Dodelio sam ti reputaciju, svaka čast! Mapa je u skladu sa realnim potrebama grada i povezuje sve što je neophodno! ;)

Jedan predlog: možda treba da imaš u vidu i "Treći Beograd" ali makar u vidu!

Nisu mi jasna polazišta za metro linije jer im nisi dao opise.
Pogotovo linija "D" na N. Beogradu?
 
Urbanista":cd4nbued je napisao(la):
Dodelio sam ti reputaciju, svaka čast! Mapa je u skladu sa realnim potrebama grada i povezuje sve što je neophodno! ;)

Jedan predlog: možda treba da imaš u vidu i "Treći Beograd" ali makar u vidu!

Nisu mi jasna polazišta za metro linije jer im nisi dao opise.
Pogotovo linija "D" na N. Beogradu?
Hvala!
Linija D na N.Beogradu je neznatno produžena do depoa koji bi bio gde je sad tramvajski, npr. I ostale su produžene neznatno iza početnih/krajnjih stanica zbog depoa a i vizuelno mi se nije dopalo da se linija završi oznakom za stanicu (kvadratićem).
 
@belgrey
Svidja mi se ideja, svaka cast. Nego, sta si to predvideo izmedju Savamale i Terazija?
 
belgrey":xym45cgq je napisao(la):
tek sam sad provalio. imaš reputation i od mene. super je mapa, samo, ako ti nije mrsko, napravi je na satelitskom snimku BG-a. imaš negde rna forumu sliku.

par primedbi:
što si stavio da t7 ide od Ivana Ribara? realno, nema potrebe za tim. bolje da si t1 spojio sa t7 između ŽS NBG i Zemun.
mogao si da ubaciš još barem dve stanice između Konjarnika i Vračara, u regionu Vojislava Ilića i Crvenog Krsta, kao i između Hipodroma i Prokopa jedna deep level stanica na Topčiderskoj zvezdi ili na raskrsnici Vase Pelagića i Andre Nikolića na Senjaku
 
Siniša":287saotl je napisao(la):
@belgrey
Svidja mi se ideja, svaka cast. Nego, sta si to predvideo izmedju Savamale i Terazija?
Zamislio sam nekakvu uspinjaču duž Kameničke sa početnom stanicom u dnu ulice, stanicom kod Zelenog venca i krajnjom stanicom u parku na Terazijama.

@JohnnyLee

Stanica koju sam zamislio na zelenoj liniji kao "Konjarnik" bi bila u zoni Plavog mosta odnosno na raskrsnici Ustaničke i V. Ilića, dok sam "Vračar" zamislio da bude u zoni Crvenog Krsta. Sledeća bi bila "Slavija". Razmišljao sam da bude jedna između na uglu V. Ilića i G. Vučića. Što se tiče deonice na žutoj liniji između "Prokopa" i "Hipodroma" mislim da bi bila suvišna još jedna stanica.

Što se tiče tramvajskih linija, slažem se za t1 i t7. Mada ako bih t7 produžio do Zemuna onda ne dobijam ništa pošto se onda skroz poklapa sa crvenim "A" metroom. Nešto sam razmišljao da ubacim t1 kao što je početkom prošlog veka išla tramvajska linija br. 1 od Kalemegdana, preko Stud. trga, Terazija, Slavije i Makenzijeve do Vračara. To bi mogao da bude nekakav "history line".
 
belgrey":1bu7hdj0 je napisao(la):
Zamislio sam nekakvu uspinjaču duž Kameničke sa početnom stanicom u dnu ulice, stanicom kod Zelenog venca i krajnjom stanicom u parku na Terazijama.
lepa ideja. samo što je stanica Zeleni venac suvišna u toj priči, jer ti je Zelenjak - Terazije 2 minuta pešaka

belgrey":1bu7hdj0 je napisao(la):
Stanica koju sam zamislio na zelenoj liniji kao "Konjarnik" bi bila u zoni Plavog mosta odnosno na raskrsnici Ustaničke i V. Ilića, dok sam "Vračar" zamislio da bude u zoni Crvenog Krsta. Sledeća bi bila "Slavija". Razmišljao sam da bude jedna između na uglu V. Ilića i G. Vučića. Što se tiče deonice na žutoj liniji između "Prokopa" i "Hipodroma" mislim da bi bila suvišna još jedna stanica.
aha. pa onda si trebao da napišeš Crveni krst i Vojislava Ilića, da ne dođe do zabune, jer su ipak i Vračar i Konjarnik velike gradske oblasti.

belgrey":1bu7hdj0 je napisao(la):
Što se tiče tramvajskih linija, slažem se za t1 i t7. Mada ako bih t7 produžio do Zemuna onda ne dobijam ništa pošto se onda skroz poklapa sa crvenim "A" metroom. Nešto sam razmišljao da ubacim t1 kao što je početkom prošlog veka išla tramvajska linija br. 1 od Kalemegdana, preko Stud. trga, Terazija, Slavije i Makenzijeve do Vračara. To bi mogao da bude nekakav "history line".
kol'ko se meni čini ti si na sliku stavio da t7 idem Ivana Ribara - ŽS NBg - Zemun. i ja bih lično stavio da za t1 ide ta trasa koji su spomenuo, ali samo do Slavije, i time bih zatvorio Kralja Milana za saobraćaj

ps. ako se slažeš, napraviću ovu tvoju ideju na mapi grada
 
do sada urađeno. stavio sam samo metro, ostatak ću kasnije. mala napomena: u originalu, slika je 4800x4392, sada je 1600x1464. tako da kada budem kačio 100% gotovu, biće OGROMNA slika
 
Jao divno zelena kruzna metro 2 ;) Svaka cast na trudu uljepsao si mi dan :vops:
 
JohnnyLee":2w5llui8 je napisao(la):
do sada urađeno. stavio sam samo metro, ostatak ću kasnije. mala napomena: u originalu, slika je 4800x4392, sada je 1600x1464. tako da kada budem kačio 100% gotovu, biće OGROMNA slika
BRAVO! Sviđa mi se kako si uradio i zapanjen sam sa kojom preciznošću si postavio stanice, baš onako kako sam ih i zamislio. Samo jedna mala greška u trasi se provukla. Zelena linija je predviđeno da ide novim mostom preko ade, dakle treba je malo pomeriti na NE kao i stanicu Hipodrom koja bi bila u zoni oko buduće petlje negde. Stanica Hipodrom je zajednička za zeleni metro i Beovoz linije S5 i S6, dakle stavi je na prugu slobodno!
 
Zar nije bolje da plava ide preko Marine Dorćol i Pančevačkog mosta?
Tošin Bunar si zapostavio zbog Beovoza?
 
Vrh