Šta je novo?

Metro

Ko sto rece rambo amadeus-dabogda bio etnicki cist,pa eto nek izvod te kletve bio dabogda bio cisti beogradjanin :laugh:
 
Pa ima smisla proterati sve ne-čiste-tro-kolenarne-beograđane, kao alternativa izgradnji metroa :) za grad sa manje od 10000 ljudi i ne treba metro :)

Miss Yar, Mr Worf, Mr Odo, Mr Tuvok, someone, please...
 
Wile E. Coyote":1dsvrgfo je napisao(la):
Хм, још једна тема о препуцавању Београђана-Небеограђана... :kafa:
ma ne, ovo je novi izum, pravi i lažni Beograđani
 
pravi i lažni Beograđanin? wtf?
u šta ja onda spadam? rođen u BG-u. živim u BG-u. roditelji, po definiciji TA, vanzemaljci

i još malo edit-a: zašto TA širi (lokal-)nacionalizam? pa to sranje je i uništilo ovu našu nesrećnu zemlju
 
800px-Park_Pobedy_Arbatsko-Pokrovskaya_Line_Moscow_Metro_mosaic.jpg


Jao ako ne krenu brzo da prave Metro ,bice gradjansko/malogradjanski rat bre :laugh:verovatno ce ovako da oslikaju u metro stanici odbornike Grdaske skupstine<portret pristalica lakog&teskog Metroa kao u Pak pobedy/ Metro Moskva
 
Jadna Sara. :(

Tri keca đene-đene, al' blejanje do kraja časa sa TermoAkumulacionim...
 
Makar malo da se nasmejemo

"Metro je jedina varijanta podzemlja koja ne postoji u Srbiji!"
 
:lol:
Kako je ono govorio Zoran Radmilović u Radovanu III?
Treba da krenemo horizontalno da kopamo za zlatom u Beogradu, pa kako ga nećemo naći, onda možemo da pretvorimo u metro - dvosmerni, u jednom smeru idu ljudi, a u drugom plivaju govna.
 
Чини ми се да је ово прошло потпуно незапажено на форуму (и ја сам сасвим случајно набасао), а биће интересантно многима...

http://www.aas.org.rs/Izvestaj.pdf

Академија архитектуре (Јовин&ко.) је у септембру поднела извештај градоначелнику о "разговорима" са странцима. Има ту свачега, како Јовин уме.

Мени су најбољи моменти:

1) слике на страни бр. 9 пдф документа су супер! Баш ме занима како би било кад би их неко мало пустио на ТВ.

2) на страни 17 имамо одговор Академије на извештаје страних "стручњака", где по први пут можемо видети шта је њихова препорука. Препорука страних "стручњака" је ЛРТ. То смо отприлике и знали, али нисмо чули од буке спин машина.

Велика је штета што ово што Јовин ради не узме у руке нека улицкана и намирисана маркетиншка агенција какве користе пауерпоинт стручњаци за трамвај са друге стране дијалога. Тај човек је јако поштен и говори суву истину али се уопште не сналази у новом времену и његов начин комуникације слабо пролази.
 
Како ти није јасно, и даље се гура један погрешан и тотално ретроградан концепт, који се у пракси показује да је такав. А сада је већ много јасније и зашто се гура. Од онога што је предложено неће бити ништа. :rolleyes: А што се тиче УМП-а и моста, мало је претерано. Сваки мост у овој ситуацији добро дође.
 
Dobra ideja ali kritikuju ovaj most preko Ade kao da je doomsday machine...
 
Kako meni rekose neki ljudi koji su razgovarali sa Djilasom, on definitivno naginje ka LRT cak je navodno upotrebio izraz "brzi tramvaj" (ovo je bila neformalna konverzacija tj. caskanje na tu temu) rekavsi da je nerealno (navodno recima "si ti normalan") graditi metro, jer svaki kilometar kosta 100 miliona.

Ovaj Jovinov izvestaj je izvanredan sto se sadrzaja tice, ali je potpuna katastrofa sto se prezentacije tice (pocevsi od nacina na koji je skaniran u PDF, ono ne moze da se cita). Previse napada taj most na Adi, no za sve ostalo je u pravu - narocito za bajke i fatamorgane o "3. Beogradu" (covek pravilno kaze da su sledece oblasti za rast grada na sumadijskoj strani). I svidja mi se formulacija o "palanackom Beogradu" kao trenutnom konceptu - to se vidi ne samo po projektima tipa brzi tramvaj, nego i sa onim ogranicavanjem spratnosti po NBG, gradnjom TC na uscu itd.
 
hazard":1a9wuofb je napisao(la):
Kako meni rekose neki ljudi koji su razgovarali sa Djilasom, on definitivno naginje ka LRT cak je navodno upotrebio izraz "brzi tramvaj" (ovo je bila neformalna konverzacija tj. caskanje na tu temu) rekavsi da je nerealno (navodno recima "si ti normalan") graditi metro, jer svaki kilometar kosta 100 miliona.
Јао, катастрофа... :rant: Просто не могу да верујем, али из тога испада да гура толике мостове због дебилног, дегенерисаног и ретроградног концепта трамвајско-аутомобилског града. :rolleyes:
 
Wile E. Coyote":2h0wmdhp je napisao(la):
Јао, катастрофа... :rant: Просто не могу да верујем, али из тога испада да гура толике мостове због дебилног, дегенерисаног и ретроградног концепта трамвајско-аутомобилског града. :rolleyes:
iliti palanke, kako lepo rece Jovin.

Mostovi se guraju zato sto su nesto sto moze da se zavrsi u jednom mandatu. Za 4 godine uradis jedan most, onda kazes glasajte za mene opet, dobicete jos jedan! Tako i bude, onda se kandidujes za predsednika/premijera, kazes evo imam rezultat, 2 mosta u 2 mandata gradonacelnika. Nisu samo krivi politicari, i glasaci su takodje krivi, svi bi oni nesto ciji ce efekat odmah da se vidi.

Akonto tramvaja, tramvaj bi nam lepo sluzio da recimo NBG ne postoji i da je grad manji za pola. Neka najduza linija tramvaja koja moze da se istolerise i da funkcionise zadovaljavajuce je recimo duzina linije 6 (mislim na duzinu voznje, moze da postoji tramvajska linija i do Zemuna ali ne treba da funkcionise kao glavno sredstvo prevoze recimo od Sumica do Zemuna, nego kao "lokalno" sredstvo prevoza na delovima te trase). Sve ostalo je neprimereno za grad ove velicine kakav je Beograd...ko se vozio 7icom od Cvetka ili Ustanicke do NBG zna na sta mislim.
 
Само нам остаје да овде на форуму кукамо и да се (бојим се, у празно) надамо да такав дебилитет ипак неће проћи. Највећи проблем је што се ништа значајно за саобраћај није радило годинама и што је сада дошла ситуација да све: и обилазница и метро и мостови у граду треба за прекјуче. :rolleyes:
 
Иако и сам прижељкујем класични, тешки метро у Београду, морам рећи да се не слажем са поделом "или је тешки метро, или је трамвај".

Пре свега зато што је Ђилас недвосмислено рекао да је Београду неопходан у потпуности независан шински систем, а ако се добро сећам Канађани (или Французи) су као решење понудили возила чији су капацитет и брзина врло блиски тешком метроу (али то ипак нису). То дефинитивно нису ни трамваји, него шински систем већег капацитета и брзине него трамвајски.

Е, сад, ако је у општој беспарици разлика у цени њих и тешког метроа 1:2, а ефекат приближан, дозвољавам да неко има разлога да размишља и о том алтернативном решењу, ма колико ја преферирао тешки метро. Јер, по цени једне може изградити две линије. Нисам толико компетентан, а ни препотентан да мислим да је једино исправан став "ИЛИ СВЕ, ИЛИ НИШТА".
 
Poenta je sta je tacno taj "laki metro" koji se nudi i koliko je tacno "nezavisan"? Tako je onaj nesrecni inecov Belam bio "nezavisan na 80% trase" sto znaci da je trebalo da stoji na svako semaforu od Ustanicke do Vuka pa onda i po NBG. Mislim, to je 80% trase jer rasksrnice zauzimaju 20% trase.

Bilo sta sto bi se gradili po povrsini Bulevara je totalni promasaj, to ne moze da bude skroz nezavisno. Mozda na NBG po nekim stubovima. Ali koliko se secam razlika izmedju cene klasicnog metroa i potpuno ukopanog LRT je nekin 20tak %, jer je onda razlika u ceni zbog vozila a ne zbog infrastrukture.
 
Upravo procitah jedan clanak i vidjeh ovo ovu procjenu:

1 km de métro = 5 km de tramway;
1 km de tramway = 5 km de trolleybus en site propre

Kada kazu trolleybus, misle na autobus sa visokim servisom (Bus à Haut Niveau de Service BHNS) to jest autobus koji cirkulise na posebnoj stazi i koji ima prioritet na raskrsnicam.
 
Vrh