Šta je novo?

Metro

Зума, који "они"? Кинези који су градили брану Три клисуре и који планирају да изграде 33 линије метроа (!) у Шенџену до 2030? Пробиће тај тунел као што бих ја својом бушилицом пробушио рупу у зиду од цигле.

Е, сад, што је таква линија, само краћа, у Будиму и Пешти коштала 1,5 милијарди евра - боже мој, богати смо, а и дечурлија на Беобилду преферира све под земљом. Изгледа их послушала их ВеУправа, као и за још понешто.

Био је шеф ВеУправе на О2 ТВ неки дан, план је да Кинези 30 км метроа заврше за пет година. Тај аспект је добар - није добро што је реч о најгорем плану метроа који је икада, ико, игде (сад звучим као М. Бећковић) нацртао.
 
Rekao sam da ne sumnjam u tehničke mogućnosti da se to izvede. "ONI" su oni koji to treba da plate, pa da opreme opremom koja odgovara nivou rizika takvog tehničkog rešenja, pa da zatim kao kompleksan sistem trajno održavaju. Nije svejedno da li je stanica na dubini od 20 metara ili na 60 metara. Čak ni za obične pokretne stepenice, a kamoli za ventilacioni sistem. Ili za sistem vodenih pumpi ili za sistem bezbednosti. Onda se treba u dovoljnoj meri obezbediti i od mogućnosti tipa terorizam. Naprimer da neko detonira veliku količinu eksploziva i odjednom potopi ceo metro sistem pošto je uglavnom ispod nivoa reke i ispod velikih podzemnih bazena podzemnih voda. Itd, kompleksno i skupo u mnogim aspektima koji nemaju veze samo sa izgradnjom. Treba se odvažiti da se u sve to uđe. Sumnjam da su već sagedali sve posledice predloženog rešenja.
 
@Pantograf,

Davno sam sugerisao da u okviru foruma vidimo koji su to mogući kompromisi pre svega kada je vođenje trase na Novom Beogradu u pitanju.
 
Игоре, то је јасно као дан, компромис је, за разумне, траса на вијадукту. Уосталом, исти Ежис је још одавно до детаља анализирао све могуће варијанте вођења метроа по НБ: вијадукт, површински уз денивелацију бочних улица, у отвореном укопу. Процењено је да цео вијадукт на НБ кошта 110 милиона евра. Е, сад ће, са спуштањем тунела испод Саве, толико коштати километар.

Претходна власт, исправно, није ни разматрала подземну трасу на Новом Београду. Нико при здравој памети је не би разматрао, јер смо и од инвеститора стамбене зграде на овом форуму чули да на НБ други подземни ниво гараже кошта двапут скупље од првог, а трећи двапут више од другог. Ова власт, међутим, хоће и тунел испод Саве, и метро испод Немањине (ето, ту се, ваљда, не преклапа са трамвајем). И подземну станицу у Макишком тунелу испод Видиковца, која ће бити ваљда друга најдубља на свету (!) и коштати вероватно више него рачвање метроа, у разумном грађевинском обличју, од Пожешке до Видиковца.

Погледајте ону мапу, свашта тамо има. И пролазак поред центра Земуна као поред турског гробља, и укрштање са возовима у Врачарском тунелу испод Макензијеве (дакле, и та станица мора приоритетно да се прави), итд.

Ето, то ти је, Игоре, актуелни компромис.

Е, да - надам се да ће бити популарни "тешки метро", јер сада заиста нема потребе за "лаким".

Ј... тешки метро и све наше комплексе и глупост.
 
Ja se sve cesce pitam na kavim su drogama ovi iz veuprave ili su apetiti za provizijom toliko porasli da je cilj smislisti sto besmiasleniji i skuplji projekat u koji ce da se ugrade...
Umesto normalnih mostova smisljaju se zicare i tuneli kojima premoscuju reku... neverovatno :bash:
 
Да ли неко може да ми објасни шта је испрекидана зелена линија од Насеља Степа Степановић до Блока 61? Да ли је то потенцијална трећа линија?

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Izvor: Blic.rs

METRO ISPOD SAVE, PRVA VOŽNJA 2025. Otkrivamo vam trase prve dve linije, ko će ga graditi i da li će važiti BUSPLUS
LLRk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvT1RBN01EQV8vZTUxYjU4MjJlZmUzNTk0ZWM4OTQ1NzBjNzJlOTc1OGIuanBlZ5GTAs0C5ACBAAU

Gradnja metroa počeće u Železniku, prve dve linije ukrstiće se na Savskom trgu i u Mirijevu, trasa ka Novom Beogradu ići će kroz tunel ispod Save, a prvu vožnju mogli bismo da očekujemo 2025. godine.

Ovo je rezime studije koju je završila francuska firma „Ežis“. O tome je, ekskluzivno za “Blic”, do detalja pričao Stanko Kantar, direktor JKP “Beogradski voz i metro”.

- Studija je završena, mi smo je usvojili, dali smo saglasnost na prevod, čekamo zvanične papire. Već je sada koristimo kao podlogu u određenim prezentacijama i razgovorima - kaže Kantar.

U nastavku vam predstavljamo 10 stvari koje morate da znate o budućem BG metrou.

1. DVE LINIJE ZA POČETAK

Studija francuskog “Ežisa” predvidela je dve linije. Prvu od Železnika do Mirijeva (prva faza do Pančevačkog mosta) dugu 21,3 kilometara sa 23 stanice i drugu od Mirijeva do Zemuna, dugu 19,2 kilometara uz 20 stanica.

- Trase su definisane. Sve analize su pokazale da najveći problem u saobraćaju imamo od Banovog brda do Mostarske petlje. Taj pravac predstavlja prioritet za rešavanje, a na njega se nadovezuje “Beograd na vodi” kao budući najveći generator putovanja.

Da li je studija detaljno planirala samo dve linije metroa?

- Jeste. Sa jednom linijom neće se značajno poboljšati stanje u javnom prevozu. Kad se dve linije metroa ukrste broj putnika na prvoj skoči za 45 odsto. A treća linija pravi sistem.

2. ISPOD ILI IZNAD ZEMLJE

Većita dilema da li će metro biti “laki” ili teški”, da li će ići pod zemljom ili iznad nje?
- Neki bi rekli “teški”, ali mislim da je mnogo bolje reći nezavistan metro, a to znači da nema ukrštanja u nivou sa drumskim saobraćajem. Iznad zemlje će ići nekih 2,5 kilometra - kaže Kantar.

3. PROKOP, DA ILI NE

Jedna od najvećih dilema bila je da li prva linija treba da ide preko Prokopa ili ne.
- Metro treba da ide na Prokop, ali ne u ovoj fazi. Planiramo koncept treće linije metroa koja će obuhvatiti Voždovac, Prokop, Slaviju, Trg republike, koja bi dodatno povezala BG voz i metro, s tim što bi obuhvatila buduću autobusku i železnicku stanicu na Novom Beogradu.

4. TUNEL ISPOD SAVE

Pričalo se o tunelu koji bi išao ispod Save, kojim bi druga linija povezala stari i Novi Beograd.

- Tunel je najoptimalnija mogućnost za drugu liniju. Ona je nešto skuplja, ali mnogo funkcionalnija.
Podsetimo, tunel bi trebalo da se nalazi negde iza zgrade bivše Glavne železničke stanice.

5. PROBLEMI S GRADNJOM

Postoje stručnjaci koji tvrde da bi moglo da bude problema prilikom gradnje zbog klizišta, laguma...

- Urađena je analiza sastava tla na deonici na kojoj će ići prva faza metroa, od Železnika do Karaburme. Pokazalo se da imamo različite sastave tla što otežava posao, jer je potrebna specijalna TBM mašina koja može da radi i u kamenu i u rastresitom, podvodnom tlu.

6. KADA POČINJE GRADNJA

Početak gradnje uveliko se njajavljuje za kraj sledeće godine.
- Metro će se raditi fazno. Na Makiškom polju počinje gradnja i tu ćemo raditi po zemlji, tako da je realno je da bi krajem 2020. mogla da počne gradnja. Glavni zahvati ne, ali početak svakako da. Radovi će početi kod Makiškog polja jer tamo ima dovoljno prostora za gradnju depoa.

7. PRVA VOŽNJA 2025.

Različite su procene o tome koliko vremena treba da prođe od početnih radova do stavljanja u funkciju prve linije do Karaburme?

- Očekivano vreme je četiri i po godine - ne ostavlja dilemu Kantar.

Kada bismo mogli da imamo gotove te dve linije metroa?

- Po Smart planu to bi trebalo da bude do 2033. što ne znači da neće biti gotovo i pre toga. Sve zavisi od finansija - zaključuje prvi čovek JKP “Beogradski metro i voz”.

8. VAŽIĆE I BUSPLUS

Da li bi sadašnji vid naplate prevoza važio u BG metrou? Da li će se to odrzati na povećanje cene?
- Metro će biti u sistemu naplate prevoza, cene pojedinačnih i pretplatnih karata će biti skuplje, ali to sigurno neće biti neko dramatično povećanje.

9. KO ĆE GA GRADITI?

Mnogi su zainteresovani da učestvuju u realizaciji projekta BG metroa.

- Sa Francuzima imamo potpisano pismo o razumevanju. Osim donacije za prethodnu studiju izvodljivosti i generalni projekat, ono se tiče i nabavke vozova, šina, kontaktne mreže, mehanike... Najveći trošak predstavlja građevina, a tu sa Kinezima imamo ugovor o saradnji. Voleli bismo da vidimo ove dve zemlje u zajedničkom poslu kako bismo dobili najbolji rezultat.

10. SOFIJA ZA PRIMER

Direktor JKP “Beogradski metro i voz” je obišao mnogo gradova, veličine Beograda, koji imaju razvijen sistem metroa.
- Možda je najfascinantniji razvoj železničkog saobraćaja u Španiji. Takođe, Sofija me je fascinirala cenom. Oni imaju znatno nižu cenu po kilometru od drugih, a da nisu štedeli na kvalitetu.

KO JE STANKO KANTAR?

Ko je Stanko Kantar, prvi čovek “Beogradskog metroa i voza”? Neko bi pomislio stranački kadar, a u stvari radi se o iskusnom saobraćajnom stručnjaku. Svojevremeno je radio u gigantu kakav je bio PIM Ivan Milutinović, više od 12 godina je bio u Direkciji za saobraćaj u kojoj je bio zadužen prvo za saobraćaj na vodi, a onda se dao na razvijanje i unapređenje BG voza.
Kako reagujete na komentare da ste “direktor metroa koji ne postoji”?

- Metro nije ključ u ruke. Mi već uključujemo ljude pri izradi projekata, a oni će kasnije učestvovati u izgradnji i održavanju metroa. Širićemo se, školovati kadrove, slati ih na obuke... Ne može neka komisija da pravi metro, za to je neophodno preduzeće.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/mapa- ... ga/cqlp4fw
 
Znači Kinezi grube radove na trasi, Francuzi vozila, napojni i signalni sistem dok bi naše firme radile završne radove na stanicama koje ko zna na šta će na kraju ličiti.

Šašava družina reklo bi se. Bar se nadam da neće probijati budžet kao Amerikanci.

Rok od 5 godina do Karaburme nije nedostižan s obzirom na mali broj tunela i vijadukata, kao i stanica, jedino što još treba izgraditi i depo. Iskreno najviše me plaše ovi naši zbog čijeg brljanja ili može doći do odlaganja otvaranja, ili čak puštanja skarabudženih stanica u rad.

Dobro da ne komentarišem previše unapred, bolje prvo da vidimo to čudo koje dosad nismo pa onda da donosimo objektivne zaključke, kritike.
 
Kad kažu do Karaburme na šta se misli? Do Pančevca?
Baš baš greota što trasa ne ide Trgovačkom i dalje ka Vidikovcu do Orlovače. Pet stanica tačnije od Železnika do Trgovačke prolaze kroz imaginarna naselja.
 
Pa razvojni projekat, šta ćeš. Krivi Beobuildovci izgleda. Na ovoj temi se pričalo kako je London grado linije pre nego što su periferna naselja i izgrađena zbog čega je gradnja i bila jeftinija. Čuli pa primenili, samo pogrešno shvatili osnovni kontekst.

Ono što su ignorisali jeste činjenica da su u tom istom Londonu prve linije počeli graditi privatnici upravo na opterećenim koridorima radi što veće zarade. Oni nisu gradili po livadama. Posle se tek gradilo zbog smanjenja troškova.

Sad nam samo preostaje plan b u vidu kraka ka Vidikovcu. Drugim rečima koridor je ipak moguće pokriti istom linijom metroa naknadnim grananjem.

Jedna je priča da li može, druga kada je koja trasa potrebna odnosno koji je krak racionalnije izgraditi u sklopu prve faze. Rekao bih onaj ka Vidikovcu. Ni tu nisu uslovi bogzna šta komplikovani za gradnju, uz to još ima mesta za depo.

Da li će urbanizacija Makiša odmah generisati potrebu za metroom ili političari žele da dovuku metro do svog projekta? Mislim da će pre biti da se radi o ovom drugom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628648#p628648:3a71nj9b je napisao(la):
tzoran1 » 08 Jun 2019 09:59 pm[/url]":3a71nj9b]A usput pola stanara im po dve garaze i automobila i sada ce da trce na metro

Grade se garaže da ne pokisnu od lifta do metroa koji će im biti bogu iza nogu na ivici BnV. Možda "autori" projekta imaju insajderske informacije o primeni najnovijih marketinških trendova u svetu...ne znam. Možda hoće da idu u korak sa svetom. :blah:

Mada kad vidiš kako je narod slep, da im "ovca predvodnica" kaže da skaču u bunar verovatno bi skočili. Možda i potrče dok ne shvate da će se pokvasiti do metro stanice koje u BnV ni nema.

Još će da prošire krug dvojke do Ralje koliko lažu i mažu. Cela priča oko BnV sa "pratećim mu projektima" poput metroa propaganda je neviđenih razmera.
 
http://mondo.rs/a1192210/Info/Beograd/Beogradski-metro-mozda-ce-se-obe-linije-raditi-odjednom.html

Vesić o metrou:Možda ćemo početi obe linije istovremeno
Autor: Tanjug

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da je danas imao pregovore sa kineskom kompanijom koja treba da gradi metro u Beogradu i najavio da će možda obe linije metroa početi da se grade istovremeno.

Ako sve bude kako treba, mi ćemo do kraja 2020. godine početi da gradimo metro i to ćemo možda početi obe linije metroa istovremeno", rekao je Vesić u Surčinu gde je otvorio manifestaciju "Bojčinsko kulturno leto".


И треба. И овако је прва линија смејурија кад је у питању градња. :laugh:
 
Vijadukt po Novom Beogradu nije nikakav kompromis. To bi bila urbanisticka katastrofa. Na Novom Beogradu sigurno nece biti busenja vec povrsinskog kopanja.

Trase su dobre i kada bude uradjena i treca linija Vozdovac Jurija Gagarina, bice to dobra mreza.
 
Čitajte reč po reč.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628677#p628677:233l7846 je napisao(la):
Norexan » Sun Jun 09, 2019 1:39 am[/url]":233l7846]
Ako sve bude kako treba, mi ćemo do kraja 2020. godine
2020. je izborna godina


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628677#p628677:233l7846 je napisao(la):
Norexan » Sun Jun 09, 2019 1:39 am[/url]":233l7846]
početi da gradimo metro
Lepo čovek kaže da će početi da gradi metro. Za prošle izbore su rekli da imaju želju da grade metro. Za ove će na početku svake linije iskopati po malo zemlje u svrhu dokaza ozbiljnosti. Možda urade i jedan terminus za slikanje.

Nisam zlurad, jer posao gradnje dve linije pravog metroa će sigurno trajati bar nekih 5 do 10 godina, ali sve ovo oko metroa poslednjih 35 godina mi je totalno neozbiljno. Zaslužujemo mi bolje od bajki političara.
:pob:
 
Mislim da bi mnogo bolje i povoljnije rešenje za liniju 2 (plava) bilo da se iskoristi deo postojeće pruge od Prokopa do Buvljaka. Tako bi konačno povezali Prokop sa gradom kao i buduću autobusku stanicu na Novom Beogradu. Takođe ovo rešenje bi bilo mnogo jeftinije, jer ne mora da se pravi tunel ispod reke, što je vrlo skupo.

d55ccb5e84b7815543f7a5fddd612ff0.jpg


Evo na brzinu sam prepravio sliku, nažalost nisam mogao da nađem u boljoj rezoluciji.
 
Ne bi bilo bolje jer voz nije bicikl da skrene 90 stepeni u 20 metara, a gubi se presedanje u centru koja je najvaznija stvar za metro.
 
meni se cini da izgradnjom bnv i onemogucavanjam izgradnje metro mosta po sredini savskog anfiteatra te ukidanja stare glavne zeleznicke stanice jedan od logicnijih i jeftinijih nacina da se smisleno predje sava jeste koriscenje trase starog zeleznickog mosta za metro liniju, tj dve. preko njega, tj novog metro mosta na tom mestu je moguce povezati i aerdrom i blokove i buducu autobusku stanicu, brodogradiliste(veliki potencijel) sa sajmom i dalje sa centrom sa jednom metro linijemo a recimo b. brdo ili rakovicu sa blokom 18 i dalje sa dunavskim delom nbg-a i zemunom npr sa drugom novom linijom preko njega...

sve to kosta ali to je razvojni metro posto u funkciju stavlja ogroman trenutno neiskorisceni prostor sa najvecim komercijalnim potencijalom a pri tome povezuje vec izgradjene delove grada koji su u postojecim planovima potpuno zapostavljeni

svi se pravimo kao da taj most i trasa ne postoje i kao da nije napravljen kada je sa obe strane reke bilja barustina i kada su mogli da biraju lokaciju na kojoj ce da ga postave.. danas, 150 godina kasnije, mi bi da ga pretovrimo u viseci kafic/butik nad rekom?!
 
neven_k":3ayc6qli je napisao(la):
Ne bi bilo bolje jer voz nije bicikl da skrene 90 stepeni u 20 metara, a gubi se presedanje u centru koja je najvaznija stvar za metro.


Slika je napravljena na brzinu čisto ilustrativno, nije problem malo ukositi liniju. Mada i na njihovoj mapi ima više skretanja od 90 stepeni i takođe nema presedanja u centru, zar ne?
 
Vodjenje metroa na vijaduktu na Novom Beogradu nije nikakav urbanistički pakao već sasvim logično rešenje koje se primenjuje svuda u svetu uz obalu na nasutom terenu. Bilo šta drugo je građevinski i ekonomski nonsens. Ili smo mi previše fini da nam metro previše ne naruzni Nbg pa ćemo da damo pola milijarde evra više... Novi Bgd ima široke bulevare i sasvim je prikladan za ovakvo rešenje.

Tunel ispod Save nije mali nego ogroman kompromis jer automatski vodi liniju na Nemanjinu umesto ispod vrha Terazijskog grebena gde je potrebnija. Rezultat toga je samo jedna stanica u centru a realno su potrebne tri - Kalemegdan, Trg Republike i Savezna Skupština ili London. Verovatno je pretpostavka da bi to bilo pokriveno Tramvajem duz Terazija ali to nije adekvatna zamena. Cilj je, naravno, nemati nadzemni metro u bnv a cena za to prevelika.

Linija tri je potpuni nonsens. Ili je nacrtana da se zamazu oči, što bi me manje brinuolo, ili ju je osmislio neko ko nema pojma sta radi (što je mnogo opasnije). Naime kilometri i kilometri trase pokrivaju deo koji već svakako opsluzuju druge dve linije. Da, dodaje i stanice u centru koje nedostaju ali po kojoj ceni?! Vrlo neracionalno rešenje. Sa druge strane, istočni i zapadni krak su dobri ali ih treba inkorporirati u drugačije linije. I dalje tvrdim da veza sa aerodrom treba da bude ostvarena metroom preko blokova i ledina da ne bi vozovi vozili prazni.

Sve u svemu - predviđene dve linije nisu idealne ali nisu ni katastrofalne i koristiće Beogradu. Liči mi da prvi put postoji neka relativno jasna ideja kako metro finansirati (što je uvek i bila glavna prepreka). Bolje bi mnogo bilo da naše firme rade i gradj. radove ali naše banke i naša drzava to po svemu sudeci ne mogu da isprate.

Ne postoji dilema da je Metro u Bgd i neophodna i finansijski opravdana investicija. Treba samo pažljivo sve osmisliti i iznaći najracionalnija rešenja jer će nas i Kinezi i Francuzi pustiti da se slobodno prezaduzimo. Ni MMF ni Kinezi nisu zgodni kreditori...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628700#p628700:zddvsww2 je napisao(la):
imemperor1 » Нед Јун 09, 2019 9:26 am[/url]":zddvsww2]Mirijevo novi centar grada :)

Тај круг који си прави у Миријеву је једино што ваља на овом плану.
 
Vrh