Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628834#p628834:2x2am4ub je napisao(la):
Zuma » Ned Jun 09, 2019 9:28 pm[/url]":2x2am4ub]Zna li neko maksimalni dozvoljni nagib uobičajenih metro tunela u velikim gradovima? Jer, ako se ide ispod Save, pa se onda uračuna visina Terazijsko-Kalemegdanskog grebena, pa se onda uzme i standard za železnicu od čini mi se 3%,
Nisi ni blizu, ovo su granične vrednosti za železnicu, naravno u promilima:
Nagib nivelete u tunelima iznosi:
1) imax ≥ 2 ‰, za tunele dužine do 1000 m;
2) imax ≥ 4‰, za tunele dužine preko 1000 m.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628885#p628885:1jeqjua4 je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019, 02:56[/url]":1jeqjua4]
Cena

"Krajem decembra 2018. godine, odlukom skupštine Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 milijardi evra, od čega će prva faza koštati 1,3 milijarde."

Cisto da se uporedi, cena prve linije metroa po Egisu zajedno sa krakom od arene do bloka 42 je trebala da bude oko 750mil e, ako se dobro secam. Cena prve linije od Ustanicke do Tvornicke, kompletno podzemna, osim mosta naravno, na nbg u cut&cover metodom bi kostala oko 1,1 mild. e po spanskoj studiji, isto koliko se secam. A po njihovom planu, druga linija, koja je najslicnija nekadasnjoj prvoj liniji treba da kostacak 2,3 milijarde e !!!

Cisto da se uporede planirane cene. Gde ima tu se i prosipa.
 
Без сумње, биће то без конкуренције најскупља метро линија у некој средњеразвијеној земљи.

Уз то и на најглупљем правцу од свих.

Због оваквог безумља треба не да падне влада, него друштвено уређење.
 
Neverovatno, cega god se dohvate uniste, tako i metro Beograda. Kakav fijasko od plana, Metro umesto centrom ide preko Juznog Bulevara, svuda su ga proterali kuda ne treba. Katastrofa. A to sto ce u celom sistemu svi morati da presedaju da bi dosli do centra, zato sto su sabani zamislili da se centar nalazi na Savskom trgu, a ne tamo gde i jeste, na trgu republike. Doveli metro do rupe. I sad ceo NBG i 4/5 balkanskog dela grada ce da preseda za jednu stanicu do trga. Kakav debilizam .
 
Pa Vesić je i rekao da će tu da bude novi centar grada :bash: :bash: :bash:

- Veoma smo zadovoljni odzivom arhitekata koji su želeli da ostave trag u Beogradu. Pobednički projekat predviđa veliku pešačku zonu, mnogo zelenila, spomenik Stefanu Nemanji i zgradu bivše Glavne železničke stanice pretvorenu u muzej - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da će to biti centralni gradski trg, spoj starog i modernog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628969#p628969:2tnbmcyd je napisao(la):
dziggy » 10 Jun 2019 12:46 pm[/url]":2tnbmcyd]I sad ceo NBG i 4/5 balkanskog dela grada ce da preseda za jednu stanicu do trga.
Iz blokova će morati dva presedanja, ako bi da koriste metro. Drugim rečima - ostaje 95-ca...
 
Ostaje 95, ostaju trolejbusi i krkljanac od Vuka do Trga Bulevarom, semafor kod Metropola, 33ka, tramvaji do Vozdovca, 50ica, 48ica, trole od Slavije do Terazija... Ceo grad nabili u pesacku zonu, a jedna stanica metroa u centru, a dve linije. Nema zeleznicke stanice, nema autobuske stanice, nema aerodroma u planovima, klinicki centar. Zapravo ovim metroom nista nije povezano. :violina:
 
Imaćemo tri skupe stanice gde se preseda zato što se metro linije seku, a možda i četri. Ne znam šta će biti u Mekenzijevoj gde metro linija preseca tunel BG voza. Tačno tamo je označeno postojanje stanice, ali da li to znači i vezu sa železnicom, dakle prepravljanje postojećeg železničkog tunela i novu stanicu BG voza? Pošto se snažno naglašava intergracija sa železnicom? Takođe, zanimljivi momenti:

Prioriteti u izboru trasa su izgleda bili poređani ovako:

- Trase su definisane. Sve analize su pokazale da najveći problem u saobraćaju imamo od Banovog brda do Mostarske petlje. Taj pravac predstavlja prioritet za rešavanje, a na njega se nadovezuje “Beograd na vodi” kao budući najveći generator putovanja.

U vezi cene, verovatno zato što se ide podzemno po blatištu pored Save:

- Urađena je analiza sastava tla na deonici na kojoj će ići prva faza metroa, od Železnika do Karaburme. Pokazalo se da imamo različite sastave tla što otežava posao, jer je potrebna specijalna TBM mašina koja može da radi i u kamenu i u rastresitom, podvodnom tlu.

Za minimalni efekat u javnom prevozu neophodne su dve linije, a treća je veoma poželjna:

"Da li je studija detaljno planirala samo dve linije metroa?
- Jeste. Sa jednom linijom neće se značajno poboljšati stanje u javnom prevozu. Kad se dve linije metroa ukrste broj putnika na prvoj skoči za 45 odsto. A treća linija pravi sistem."

https://www.blic.rs/vesti/beograd/mapa- ... ga/cqlp4fw
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628992#p628992:2zdp1uvl je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019 02:10 pm[/url]":2zdp1uvl]Imaćemo tri skupe stanice gde se preseda zato što se metro linije seku, a možda i četri. Ne znam šta će biti u Mekenzijevoj gde metro linija preseca tunel BG voza. Tačno tamo je označeno postojanje stanice, ali da li to znači i vezu sa železnicom, dakle prepravljanje postojećeg železničkog tunela i novu stanicu BG voza? Pošto se snažno naglašava intergracija sa železnicom?
Да, планира се и нова станица БГ воза у Макензијевој.

А на којој дубини ће бити метро станица у Макензијевој - па, на великој, с обзиром да тунел потом треба сурдукнути низ Максима Горког, ка Јужном булевару...

Е, зато типујем да ће нам Французи ту увалити возове са гуменим точковима, за лакше савлађивање успона. Зато, вероватно, избегавају и рачвања линија, јер је то проблем са гумењацима. Дакле, најскупље од најскупљег.

ЕДИТ: Ево и процене вредности радова...

Mali sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija o izgradnji metroa - Dve linije koštaće ukupno 4 mlrd EUR

Линк: https://www.ekapija.com/news/2534246/ma ... dve-linije

Дакле, да рачунамо да ће коштати 5 милијарди.

Ово је лудило какво свет није видео.
 
Kada smo kod učešća stručne i zainteresovane javnosti:

"KAKO je istakao Vesić, sada kad je izvesno, bićemo svedoci svakojakih napada. Od toga da izgradnja neće ni početi, kao što su pričali za Beograd na vodi, do toga da će izmišljati "stručnjake" koji će tvrditi da su druge trase bolje." :kum:
 
Ništa nije izvesno dok se ne vidi položena pruga i puštena kompozicija , ne probna vožnja nego puštanje u redovan saobraćaj. Frljanje sa godinama početka i izvođačima je nesigurnije od najrazklimatanijeg vrbovog klina.
 
Možda, ali je svejedno veoma lako brzo početi trošiti silne pare na projekte koji nikada neće u tom obliku biti realizovani, i na "početke radova" koji se nikada neće završiti tu na takav način.

Da ponovim, sada je najvažnije dobiti puni uvid u usvojene dokumente koji su radili Francuzi. To je osnova za svako dalje razmišljanje. Neophodno je videti koji su bili radni zadaci, koje su im usvojene polazne pretpostavke i podaci, kao i šta su naveli kao razloge za ključne odluke.

Bar 4 milijarde evra, i to za DVE, a ne tri linije, pobogu ... pa samo rasprava o takvom trošku, o takvoj strateškoj odluci, bi MORALA da traje bar godinu dana i da uključi sve.
 
A stanice Vukov spomenik, Prokop i NBG smo izgradili za ukras dok su od glavne vec napravili "ukras".
 
Добијамо метро који игнорише све стратешке објекте у граду (аеродром, БАС, КЦС, централну железничку станицу), који игнорише најнасељеније делове града (Вождовац, планска насеља Чукарице и Раковице, блокове, Коњарник, Јерковић, Медаковић, цео трећи Београд), који игнорише делове града који генеришу највеће гужве, који игнорише потребе туриста (кретања од аеродрома до центра града/хотела, главне туристичке атракције као и оне потенцијалне којима фали саобраћајна веза да би се развили), игнорише комерцијалну зону у Новом Београду, игнорише потребе за кретањима највећег броја становника. Већ видим брдо људи које код Сава центра преседа са метроа на 95.
 
ako se osvrnemo na sva dosadasnja iskustva koja imamo sa onima koji stoje iza ovakvog bg metroa, metro ce sigurno biti zapocet, kostrace nas bar 5 puta vise od cifara koje se sada spominju, radovi ce trajati 10 hiljada dana a na kraju, ono sto kako tako budu priveli nameni, izgledace jadno, bice opasno za upotrebu i vrlo brzo ce morati da se popravlja

ima li ko da ovde ocekuje drugaciji ishod i ako da na osnovu cega bre?
 
ovo je bas vazno pitanje pa cu svesno napisati post za postom, u ovome nameravam da konstatujem nesto veoma bitno

batalimo politiku, ja prvi evo... ali ova tema mora nekako da dopre do svih GRADJANA, nebitno ko za koga glasa danas, moramo da zastanemo i promislimo gde cemo da zivimo sutra. ako vecina zaista misli da nam treba ovakav metro onda valjda i treba da ga dobijemo, ja se sve nekako nadam da nismo toliko otisli u k...

nemam ni ja sam pojma kako ali morali bismo da se nekako organizujemo, ne mi na forumu, nego mi sto zivimo od borce do rusnja i od kaludjerice do jakova i da se nekako spreci ovo
 
Evo prve i sasvim očigledne logičke greške. Citiram:

- Trase su definisane. Sve analize su pokazale da najveći problem u saobraćaju imamo od Banovog brda do Mostarske petlje. Taj pravac predstavlja prioritet za rešavanje, a na njega se nadovezuje “Beograd na vodi” kao budući najveći generator putovanja.

Iz činjenice da je Bulevar Vojvode Mišića veoma opterećen NE SLEDI da tuda treba da prođe i podzemna linija. Taj bulevar je opterećen zato što SADA samo tuda može da se prođe, a ne zato što ljudi ŽELE tuda da prolaze, ili zato što ih baš tu ima najviše. Bulevar je originalno tu bio postavljen jer je samo tu (pored reke) bilo dovoljno ravnog terena za provlačenje široke ulice. Međutim ako se metro kopa TBM mašinom i ide ispod zemlje, a to je na ovom potezu slučaj, onda on ne mora biti vezan za trase koje su pogodne za ulice. Jedno nema logičke veze sa drugim. Nego se povači relativno ravna linija između približnih središta najvećih koncentracija stanovanja, posla i drugih izvora kretanja, iz brigu da se, ako je moguće, usput pokupe putnici iz onih lokalnih koncentracija koja nisu previše daleko od glavnog pravca. A to onda nema veze sa Bulevarom Vojvode Mišića nego, recimo, pre prolazi tačno kroz Prokop. Pogledajte na mapi međusobne odnose i položaje glavnih naselja koji saobraćajem "hrane" bulevar Vojvode Mišića, odnosno zamislite provizorne prave linije koje spajaju glavne centre u Beogradu.

Očigledno je činjenica velike gužve u Vojvode Mišića prosto iskorićena da bi se zatim opravdala trasa kroz Beograd na Vodi i buduća gradnja na izvorištima vode u Makišu.

 
Ја мислим да грађани нису ни свесни последица овако планираног метроа. А свака побуна против њега биће етикетирана политичком уз популистичке флоскуле.
 
Neka etiketiraju koliko hoce o politickim motivima ali ne placaju to samo iz svog dzepa nego parama svih gradjana, pa to sto su dobili mandat ne znaci da mogu da rade sta hoce.
Svest vecine bez pravih i tacnih informacija je kao u kisne gliste.
Zuma je u pravu da metro ne mora da ide trasom saobracajnica, vec najkracim putem od centra do centra najgusce naseljenih zona-centara, pogotovo ako je podzemna trasa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629033#p629033:3t4phiw6 je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019, 16:57[/url]":3t4phiw6]
Očigledno je činjenica velike gužve u Vojvode Mišića prosto iskorićena da bi se zatim opravdala trasa kroz Beograd na Vodi i buduća gradnja na izvorištima vode u Makišu.
BVM jeste bitna arterija i jeste glavni problem grada. Ako se tu napravi cep, staje ceo juzni beograd.Tu je i sajam, ali i presedacka stanica sa lastinih i drugih prigradskih autobusa. Tu je bila i predvidjena i sada je koliko mi se cini, zadnja stanica lokalnih vozova iz pravca topcidera.

Medjutim linije se postavljaju i prema planiranim opterecenjima. Posto su sigurno uneli u program kompletnu paniranu izgradjenost BNV koja ce biti za 30-50 godina mozda, sa mega trznim centrom, bez problema mogu da brane da ce tu da bude velika potraznja. Medjutim tu se stvara problem da je njima vaznija saobracajna opsluzenost trznog centra i naselja koje ce biti kompletirano za 30 godina, nego KCS i glavne zel stanice. To nije normalno.

Takodje krak ka makisu mogu da brane, govoreci da tamo ima veliki prostor za depo i da se tamo vec nalaze objekti za odrzavanje zeleznickih vozila i da je zato prikladno. i to je tacno. Medjutim krak ka makisu moze biti servisni, ili da se linja grana, pa da se u buducnosti linija produzi dalje ka petlovom brdu, dok bi svaki 3 polazak isao za Makis.

Ono sto je najdebilnije je sto nova trasa od trga koristi trasu zel pruge oko luke beograd. Nije normalno da se sada gradi metro u delu gde ce se mozda nekad gradit stanovi (prvo da se izmesti luka, ili prosto ugasi po njihovom obicaju). Nije normalno da ne ide ispod 29.novembra gde je sada velika opterecenost.

Sto se cene tice od 3,6milijardi, naraslo na 4,0milijardi, 400 miliona manje vise, kad je Beg bio cicija. I to samo za dve linije. A narod ko narod....u svakom slucaju bilo je ideja da se metro gradi kroz "potencijal za gradnju" pa de se "otplacuje" prodajom zemljista. Mozda ce tako da "brane" ovu nerazumnu cenu.
 
Управу је Зума, булевар Војводе Мишиће са неколико десетина аутобуских линија је пре сила прилике него нечија жеља. Исто тако и сајам као преседачка тачка. Најлогичније је направити тунел испод Топчидера и Сењака ка Прокопу. Али СМАРТ планери очигледно замишљају да ће људи ка центру да преседају код Сајма на 23. Е да, да не заборавимо и Ластину станицу која ће бити у блоку 42. Са железничком, аутобуском и Ластином станицом блок 42 заслужује не једну, већ две линије метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629012#p629012:1e5e2kef je napisao(la):
Igor » 10 Jun 2019 03:39 pm[/url]":1e5e2kef]A stanice Vukov spomenik, Prokop i NBG smo izgradili za ukras dok su od glavne vec napravili "ukras".

I sve to još nije dovoljno pa sada mora da okite i svaku dojučerašnju žabokrečinu, zarasle koloseke i napuštene ruševine hala propalih industrijskih giganata metro stanicama koje novopridošla partijska buržoazija iz svih prćija u krugu od 800km od kruga dvojke neće ni koristiti.

No to nije ni bitno jer uzori navedenih koji ne umeju da objasne na koji način su sticali diplome te na čemu su prethodno izgradili karijeru misle da po njima needukovana raja ne treba da služi ničemu drugom nego za dokazivanje ostatku biračkog tela kako su sve izgrađene trase 100% svrsishodne.

Šta ćeš, hoće tvorci BnV da zamažu oči narodu prikrivajući čemu služe one silne podzemne garaže ispod brojnih solitera "zalutalih u vremenu i prostoru". Raja mora biti natrpana u metro da bi se reklo da isti ne vozi prazan pa makar on vozio od njive do njive, da se pritom zaborave oni koji žive u zoni istog, koji sede u besnim kolima poput novoburžoazijskih uzora, tvoraca niza rezultata urbicidno nastrojenih manijakalnih akcija.

Čime se lud ponosi pametan se stidi. Toliko o botinama koje napadaju Beopatriote.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629044#p629044:2c5y5rco je napisao(la):
Дошљак » Mon Jun 10, 2019 5:36 pm[/url]":2c5y5rco]Управу је Зума, булевар Војводе Мишиће са неколико десетина аутобуских линија је пре сила прилике него нечија жеља. Исто тако и сајам као преседачка тачка. Најлогичније је направити тунел испод Топчидера и Сењака ка Прокопу. Али СМАРТ планери очигледно замишљају да ће људи ка центру да преседају код Сајма на 23. Е да, да не заборавимо и Ластину станицу која ће бити у блоку 42. Са железничком, аутобуском и Ластином станицом блок 42 заслужује не једну, већ две линије метроа.

Veliko je pitanje sta ce na kraju da se gradi u bloku 42. Jer kako sada "napreduju" radovi na novoj bus stanici moze lako da se desi da je na kraju pomere tamo negde kod kvantasa ili iza bloka Dr I Ribara. Samo treba uviti u oblandu razlog da je blok 42 lose mesto za autobusku i raskrcmiti parcele jer je taj blok 42 dusu dao za TC i jos malo stanova...
 
Vrh