Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628751#p628751:2bjaki0w je napisao(la):
Dart » 09 Jun 2019 12:06 pm[/url]":2bjaki0w].

d55ccb5e84b7815543f7a5fddd612ff0.jpg

Crvena linija skoro da ni ne mora da bude metro. Ne znam zasto bi se kopali tuneli ovom linijom, kad najavecim svojim delom prolazi kroz ono sto bi ovde nazvali " zapustenim delovima grada", koji tek treba da se urbanizuju. Znaci, prosao bi neki "laki metro" ili tramvaj.
 
Jedno pitanje za autore plana (Egis). Zašto Gospodara Vučića uz obilaženje Šumica kao fider terminusa? Jel tako funkcioniše i Pariz?

Nema nikakvog smisla. Predviđena rotacija 55 i 58, nastavak gradnje UMP-a što znači da 55 treba da prepreči preko B.Brda direktno do Autokomande. Ako tamo bude išao metro gde će 55 dalje? A metro i u Železniku. Umesto da ide od Železnika do Autokomande treba od Julinog Brda do postojeće okretnice kao transverzalni fider ekspres koji spaja metro trase poprečno.

Da neće narod iz Vrčina sa zglobnog 461 da preseda na solo električnu 31 ili prepunu solo trolu dve stanice do metroa u Gospodara Vučića? Opet pitam jel tako fukcioniše Pariz?

Metro krož Šumice definitivno mora proći.

Jedino što odgovara ovoj priči jeste to da trasa kroz Gospodara Vučića govori o namerama nazovi autora ovog cirkusa. On zaista misli da je gorspodar Vučić. Promenili nazive tolikog broja ulica a ovu ne smeju da pipnu. Još provlače i metro.
 
Zao mi je sto neko iz grada ne uradi neku prezentaciju i da argumente za stanice i trase, da bi ljudima bilo malo jasnije.

Sto se tice vijadukta, radi se o mostovskoj konstrukciji koja isto tako treba da se fundira (sipovi), nosi velika opterecenja i nije uopste tako jeftina. 100 mio kosta most koji je dugacak 1-1.5 km a ne 6-7 km vijadukta u gradu. Na NBG je moguc samo kod Arene. Kod Sava Centra, Opstine NBG i Zemuna ne zelimo sigurno nikakve vijadukte, tako da je podzemna trasa bolje resenje. Teren tu nije dodavan i kako vidimo po iskopima zgrada, iskop od 5-6 m za metro nije tako dubok.

Ukrstanje na Trgu republike zahteva prelazak metroa kod Brankovog mosta i unistavanje Kosancicevog venca da bi se uslo u Brdo. Sam Brankov most je greska, i most i prelaz kod tramvajskog mosta je znatno jednostavniji. Uostalom pragmaticni Nemci su most ipak postavili tu a ne tamo gde je srusen. Tunel ispod Save jos jednom, jer metro ne treba da se ukrsta sa vozilima i tramvajem. Tunel je napravljen ispod Bosfora pa moze i ispod jedne Save. U gradu ce biti dovoljno stanica u centru, Savski trg, Park Manjez, Trg republike i Francuska.

Linija 3 nije nonsens jer povezuje jos dve velike celine Beograda gde zivi dosta ljudi, Blokove, Vozdovac i Banjicu sa Prokopom i stanicama na Novom Beogradu. Ko zna sta ce biti sa ovom linijom i nadam se da ce jednom biti izrgradjena. Za sada je ona najmanje urgentna, jer imamo sjajnu vezu saobracajnicama, Ulica Jurija Gagarina i Autoput.

I poslednje da prva linija uopste ne treba? Dovoljno je reci da je na pravcu jednog Despota Stefana, paralelna sa Kneza Milosa i Savskom, prolazi pored Sajma i Senjaka i ide na Banovo Brdo.

Sve sto pisete ovde moze sutra biti korisceno od raznih kvazi strucnjaka koji ce rusiti ideju metroa. I ja vas molim ako nemate znanja saobracajnih i gradjevinskih inzenjera da ne lupetate nepotrebno o metrou i kako je bolje proci levo a ne desno sa linijom. Hvala unapred.
 
I samo jos da dodam: malo je glupo da se studija izvodljivosti samo 'usvoji' od strane preduzeća za metro bez da prodje rigorozne javnu raspravu - da se traži mišljenje urbanista, saobraćaja a, građevinac, sociologa, ekonomista pa zatim institucija - urbanističkog zavoda, univerziteta, akademije itd itd. Tek onda pristupiti daljoj razradi...
 
Zašto stranci prave plan i trasu? OK, nadležni su im verovatno dali neke podatke o opterećenosti linija u delovima grada, ali sigurno ne mogu baš sve da znaju o funkcionisanju javnog prevoza u Beogradu.

Da li je problem da naši ljudi definišu trase, ključne stanice i da se onda strancima da grade?

Da li stranci hoće uopšte tako da učestvuju u izgradnji metroa?
 
Мислим да људи који кометаришу црвену линију како то није метро јер тобоже метро мора ићи подезмено па макар и кроз оно мочварно тле НБГ-а, никад нису видели како изгледају метро линије у Франкфурту, Чикагу или бар ако су били да се провозају линијом Б у Риму која је била њихова прва линија и ишла је само најпре од Железничке станице (Термини) до ЕУР који је тада било ново насеље.
 
Ne brini astrodule, radili su nasi ljidi, ili tacnije receno jedan nas covek. Stranci, kao i svaka usluzna delatnost samo ispunjava zelje narucioca.

Mene zbunjuje ova treca linija, cas ide preko prokopa i kcs, cak ih zaobilazi. Inace trasa i trece linije je bitna da bi usla u planske akte, pre svega zbog urbanizacije IMT-a
 
Aaa, to je onaj čovek što noću crta auto-puteve, čita više stotina strana knjiga o genocidu, vozi se sa Sinišom i noću traži knjižare po Nju Jorku?

Bolje bi mu bilo da uradi nešto i preko dana kada se bolje vidi. A mogao bi i malo da se provoza gradskim prevozom (ko god pravio plan linija) da vidi gde su problemi.
 
Pa da, vidis kakvog genijalca imamo, sve zna covek. Svaka mu cast.
 
Zašto prva linija metroa ne spaja Novi Beograd i centar grada na drugoj obali reke?

Zato što se na predviđenom mestu za metro most, koji su svi urbanistički planovi od samog početka izgradnje Novog Beograda, još od 50-ih, predviđali na tom mestu, sad isplanirana Kula. I onda je lansirana ideja o tunelu, koji je sigurno skuplji bar 4 puta. Znači, ubuduće, zbog Kule, nećemo imati izgrađena 4 mosta, nego jedan tunel. Infrastruktura, koju moramo da izgradimo u ovom gradu, će nas koštati MNOOOGO skuplje, nego da nemamo uopšte projekat BnV.

U zajednički projekat Beograd na vodi, treba uračunati, kao udeo grada, i štetu koju imamo zbog uništavanja postojeće infrastrukuture i poskupljenja buduće infrastrukture neophodne za normalno funkcionisanje grada. Insistirati na ovom makar i po cenu ponovnih protesta. Sva šteta napravljena u Savskom amfiteatru će postati trajna, gomile ružnih betonskih solitera će ostati na kraju u sred grada, i grad neće imati novca da to ukloni. Što pre se zaustavi ovaj projekat, biće manje štete i biće lakše sanirati posledice ovog projekta.

Na kraju, pojednostavljeno sasvim, kad se do srži ogoli ovaj projekat, imamo situaciju da se zbog jedne velike mašine za pranje kriminalom stečenog novca, kojoj su naša i prethodna generacija dozvolile da se zavrti i nesmetano vrti već decenijama, cenu plaćaju buduće generacije, jer će im kvalitet života bili smanjen i sva rešenja za podizanje kvaliteta života će im biti sve skuplja i skuplja.
 
Tako je. Ovaj "projekat" je planiran sam za sebe bez ikakvog osecaja za ostatak Grada, bez ikakve integracije sa Gradom, bez ikakvog smisla za funkcionisanje unutar Grada.

I zbog svega toga ce se Grad osakatiti i imace jedan tumor u najuzem centru, na najvrednijem zemljistu i posledice ce da trpi ceo Grad, tj, gradjani.
 
Zapravo, najcrnje je što će najgore posledice da trpe sadašnja dečica u vrtiću, i sledeće generacije. Mene je već sad sramota kad pomislim da će za 30-40 godina, buduća generacija sa pravom kriviti moju generaciju zašto smo dozvolili tako nešto Pokazali smo se kao slaba, potkupljiva generacija koja je dozvolila da najobičniji kriminalci odlučuju o budućnosti nas i naše dece.
 
Zna li neko maksimalni dozvoljni nagib uobičajenih metro tunela u velikim gradovima? Jer, ako se ide ispod Save, pa se onda uračuna visina Terazijsko-Kalemegdanskog grebena, pa se onda uzme i standard za železnicu od čini mi se 3%, dobije se ovo za dubinu stanice na Trgu Republike:

Sećam se da sam u okapanju oko onog odrona na Promenadi jednom morao da računam visinsku kotu dna reke Save. Pa je ispalo da je to oko 57 metara nadmorske visine kod Gazele (mada mislim da je kod Brankovog mosta 4-5 metara dublje). Recimo da bi tunel išao 17 metara ispod muljevitog i problematičnog dna, što znači po koti 40 mnv. Računajući rastojanje zelene tačkaste linije od Save do Trga Republike, dobija se 900m. Za uspon od maksimalno 3% do Trga na 900m se dobija 27 metara na visini. Dakle cev tunela u stanica bi bila na 67 mnv. Ako je kota Trga Republike 117 mnv, Stanica bi na Trgu Republike onda morala da bude na dubini od čak 50 metara. Plašim se da bi cena takve stanice bila iznad naših trenutnih mogućnosti. Međutim račun ne važi ako su dozvoljni veći nagibi. Mada, i u tom slučaju na Trgu Republike i dalje treba praviti DVE metro stanice i veliko presedačko čvorište metro saobraćaja, pa će opet biti jezivo skupo i teško.
 
3. PROKOP, DA ILI NE

Jedna od najvećih dilema bila je da li prva linija treba da ide preko Prokopa ili ne.
- Metro treba da ide na Prokop, ali ne u ovoj fazi. Planiramo koncept treće linije metroa koja će obuhvatiti Voždovac, Prokop, Slaviju, Trg republike, koja bi dodatno povezala BG voz i metro, s tim što bi obuhvatila buduću autobusku i železnicku stanicu na Novom Beogradu.
Ок, значи централна железничка, нова аутобуска станиц, главно чвориште јавног превоза у граду са главним здравственим установама у земљи у својој близини, као и трг главног града остављамо за неку последњу фазу.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628645#p628645:7pxwlt0s je napisao(la):
astrodule » Суб Јун 08, 2019 9:31 pm[/url]":7pxwlt0s]
Taj pravac predstavlja prioritet za rešavanje, a na njega se nadovezuje “Beograd na vodi” kao budući najveći generator putovanja.

HAHAHAHA

BnV udaljen od centra 500m kao najveći generator putovanja :bash:
Па кад крену сви са БнВ у Миријево на пијацу, видећемо шта је гужва.
 
Pa da zeleznicku stanicu i autobusku ostavljamo za poslednju fazu, jer ih i nemamo. :)
 
Ово се види да је мазање очију народу, неће ни кренути. Малициозни јесу, глупи јесу, објективно не би требало ни да буду сматрани за биолошки облик живота, али када би стварно урадили ово како планирају ставили би огроман неонски знак целом свету који каже "овде ни не живе људи, него примати, бесплатан животни простор" пошто ни гориле не би овако лоше осмислиле
 
Kakav razvojni metro za Makiš, za Adu Huju ili Beograd na vodi, mi gradimo metro da bi rešili problem trenutnog grada (to valjda treba da se razvije, unapredi) a ne da dižemo cenu Kariću i BNV ekipi, ta nova naselja kasnije mogu lako da se priključe na mrežu u nekoj petoj fazi, ako ikada i bude bilo potrebe za tim. Ove linije su mi van pameti, ovde se radi o milijardama evra i nedopustivo je da se radi bez ozbiljnog učešća stručne javnosti, jer su očigledno linije provučene politički.

Evo npr. zbog čega bi se stanica pravila kod Dunav stanice, ta stanica je koliko znamo ukinuta, van svih tokova je sada, logično je da se postavi u istoj liniji ali u Despota Stefana kod Policijske uprave. To je pritom sitnica, ali govori mi uz sve ostale velike gluposti (glavna žel. stanica, nova glavna autobuska?! su u nekoj X fazi, to izgleda nije "dovoljno razvojno") o neozbiljnosti i prevelikom mešanju političara i interesnih grupa koje štite.
 
Još nekoliko pitanja.

1. Zašto na delu trase u Makišu cut&cover kada može duže na nasipu uz rampu do portala tunela?

2. Zašto kod šećerane TBM kada postoji ogromna visinska razlika, gde je rampa/vijadukt? Požeška je na koti 120, plitki tunel ispod Šećerane ispod 60, znači da bi stanice u Požeškoj bile duboke bar 40m i to uz tunel sa nagibima. Bolje da blaži nagibi budu na vijaduktima. Ne treba graditi stanice dublje od 20m radi bržeg pristupa i jeftinijih eskalatora (jeftinija zamena uzmanju potrošnju energije tokom eksploatacije).

3. Zašto kroz Vojvode Mišića TBM kada može u nivou?

4. Zašto uz Savsku TBM kada može cut&cover?

5. Zašto je deonica Žorža Klemansoa-Pančevački Most koja koristi right of way postojeće pruge takođe TBM?

6. Zašto je trasa kroz Višnjičku cut&cover kada može na stubovima? Promene karakteristika deonica nisu neki roller coaster kao što je recimo to bio slučaj sa famoznim LRT-om kroz BKA.

Trasa 2 je sama po sebi takva da nema nekog većeg izbora, međutim i tu ima mesta za ispravke.

1. Zašto nakon krivine u zoni terminusa Železnička Stanica Zemun voz ne izlazi na površinu (da su peroni površinski u nivou)?

2. Ako je već zapadni deo cit&cover gde je onda rampa radi savladavanja visinske razlike između Zemuna i Novog Beograda?

Generalno da se ja pitam gledao bi da dubina stanica na TBM deonicama što manje varira, drugim rečima izbegavao bi preduboke stanice koje mogu da se pretvore u rupe bez dna kako prilikom gradnje (komplikacije) tako i tokom eksploatacije (dugački eskalatori).

Naravno da treba voditi računa o podzemnim vodama i instalacijama, te arheološkim nalazištima, takoreći naći neku minimalnu praktičnu dubinu kako bi stanice bile pliće, samim tim jeftinije uz izbegavanje svih komplikacija tokom gradnje pri površini. Na taj način veći deo poremećaja na površini u zoni radova bio bi izbegnut.

Ja stvarno ne znam gde su njima 22km za prvu, odnosno 20km za drugu kad je prva 19,5km a druga 19.
 
^^^ sve sto je rekao Express je ispravno. Linija 1 je dusu dala da velikim delom bude nadzemna, pogotovu na potezu Makis-Zarkovo, zatim Hipodrom-Ekonomski Fakultet i posle sve zapadno od Dunav stanice.

Dva linkovana clanka sadrze oprecne informacije - jedan clanak spominje vijadukte na plavoj liniji a drugi crtez pokazuje samo tunele. Verovatno je i dalje to pitanje ostavljeno otvoreno.

Ako se zaista ide na potpuno podzemnu varijantu to znaci 35km tunela kroz neke od geoloski najnepovoljnijih uslova za kopanje (porozno, nestabilno tlo sa visokim podzemnim vodama). Tako nesto ne moze da kosta manje od 200 miliona po kilometru (to je veoma optimisticna procena za 2019.). Znaci realno ove dve linije ne mogu da kostaju manje od 7 milijardi evra, nemojmo da se lazemo! I sve to jer smo previse fini da gledamo vijadukt ili voz na koti terena!

Pantograf je dao poredjenje sa Budimpestom, ja cu sa Londonom. Jubilee line extension koji je radjen u slicnim geoloskim uslovima (sljunak i tuneli ispod reke) je kostao £200M/km pre 20 godina. Ako dodamo inflaciju i pretvorimo u evre to izadje oko E330M/km. Zanimljivo je da su procene bile £3.6 milijardi za ceo projekat a konacan racun je bio 5.9 milijardi - bas zbog geologije i geohidrologije.

Neka nam je sa srecom - zakopacemo se sa ovakvim projektom za sva vremena! Pritom ostajemo bez metroa na potezu NBG-Terazije-Vuk koji je najzakrceniji pravac u Beogradu kojem prvom treba masonvi transport.
 
Е, гледе цене, једна линија са дубоким тунелом испод велике реке, у Београду најближем граду са метроом, дакле у Будимпешти, пре неку годину је завршена по цени од 1,5 млрд ЕУР. За 7,5 км дужине! То је 200 мил ЕУР/км.

Нећемо да мрачимо, па ћемо поверовати да ће Београд проћи двапут боље - јер, као што знамо, обично из тих договорних варијанти са Кинезима извучемо... двапут већу цену него суседи - те да ћемо километар платити 100 милиона, па би онда 20 км друге линије БГ метроа могло да кошта само 2 милијарде евра.

Не знам шта бих више рекао о овом плану, осим да је посреди дело клиничких случајева. Ми смо град и земља за психијатријско посматрање, сумње нема.

ЕДИТ: Да се приметити како су, очигледно свесни вируса лудила у наших главешина, стручњаци из Ежиса гледали да смање енормне трошкве тако што нису предвидели ниједну станицу од Сава центра до реке.

Станица која би опслуживала Блок 18, где се очекују огромне инвестиције, наравно, саобраћајно је у потпуности оправдана и неопходна, али би, дубока и у очајном земљишту, сама коштала стотинак милиона евра. Тако смо добили и феномен да наводно развојни метро пролази тик испод будућег стамбено-пословног блока - без станице!

Подразумева се, да вијадуктом прилази мосту над Савом, да би имао и ту станицу...
 
Po onom starom da su svi u Srbiji fudbalski selektori..

Voleo bi da neko od vas "strucnjaka" postavi ovde informacije, neki portfolio koliko ste to metro sistema izgradili i projektovali po svetu pa da raspolazete TOLIKIM znanjem da s visine kritikujete nekog ko je placen da radi taj posao.

Cast izuzecima, vecina ovde su internet ratnici, sede za racunarima i kritikuju, a izazov bi im bio da naprave kucicu za psa, racunam da 90% vas nije ni uslo u neki metro sistem ali zato SVE znate kako treba i gde treba :).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628928#p628928:2lnpp50a je napisao(la):
glasumasi » 10 Jun 2019 09:54 am[/url]":2lnpp50a]Po onom starom da su svi u Srbiji fudbalski selektori..

Voleo bi da neko od vas "strucnjaka" postavi ovde informacije, neki portfolio koliko ste to metro sistema izgradili i projektovali po svetu pa da raspolazete TOLIKIM znanjem da s visine kritikujete nekog ko je placen da radi taj posao.

Cast izuzecima, vecina ovde su internet ratnici, sede za racunarima i kritikuju, a izazov bi im bio da naprave kucicu za psa, racunam da 90% vas nije ni uslo u neki metro sistem ali zato SVE znate kako treba i gde treba :).

Ja sam gradjevinski inzinjer, clan britanske inzinjerske komore konstruktivaca i projektovao sam puno podzemnih i nadzemnih konstrukcija i i dalje to radim. Ti?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628928#p628928:1f4tlaym je napisao(la):
glasumasi » 10 Jun 2019 09:54 am[/url]":1f4tlaym]Po onom starom da su svi u Srbiji fudbalski selektori..
Ти онда веруј актуелном фудбалском селектору, шта друго да ти кажем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628926#p628926:3qs5ao7r je napisao(la):
Пантограф » 10 Jun 2019 09:42 am[/url]":3qs5ao7r]

ЕДИТ: Да се приметити како су, очигледно свесни вируса лудила у наших главешина, стручњаци из Ежиса гледали да смање енормне трошкве тако што нису предвидели ниједну станицу од Сава центра до реке.

Станица која би опслуживала Блок 18, где се очекују огромне инвестиције, наравно, саобраћајно је у потпуности оправдана и неопходна, али би, дубока и у очајном земљишту, сама коштала стотинак милиона евра. Тако смо добили и феномен да наводно развојни метро пролази тик испод будућег стамбено-пословног блока - без станице!

Подразумева се, да вијадуктом прилази мосту над Савом, да би имао и ту станицу...

Ta stanica ce kasnije da se pojavi. Kao dodatni radovi, nakon sto se potpisu ugovori i postavi budzet... Bombonica
 
Vrh