Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623981#p623981:8fcowcbj je napisao(la):
Пантограф » 21 May 2019 02:45 pm[/url]":8fcowcbj]
Иначе, ова "инвеститорска", "развојна" (копирајт форумаши Беобилда), пољана-ту-ливада Линија 1, могла би, можда, да има и станице попут ове чувене, у Чонгћингу (Кина):

Glavna razlika je što je ta stanica u Čongčingu verovatno već okružena zgradama, ulicama, i ostalim urbanim sadržajem, a kod nas će verovatno čučiti u praznoj, blatnjavoj poljani 30+ godina.

Šala na stranu, nisam ubeđen da je "razvojna" linija metroa tako loša stvar sama po sebi. Problem ovde je što se takva linija "gradi" kao prva linija, a vrlo je moguće da će decenijama biti i jedina linija.
 
Развојна линија би била ок да је нпр. грађена 60-70и неке до тадашњих планских насеља. У овој ситуацији када нам саобраћај од центра до периферије грца у чеповима, гужвама и колапсима, треба нам метро да се растерете и центар и велика насеља.
 
Једини проблем са овим линијама метроа је што су планиране крај територија које тек треба да се изграде. Са гледишта дивелопера (не знам како би то рекао на српском) такав принцип је крајње пожељан јер они могу само на рачун информације да ће бити метро да продају земљу_ простор и станове/куће скупље него кад тога нема тј не планира се изградња метроа.

Ништа све то није проблем да дивелопери сами финансирају те линије. Међутим, ми већ имамо град који је урбанизован како је урбанизован, а новац за иградњу метроа неће бити дивелоперски већ становника Београда и што је још вероватније - грађана целе Србије.

Сматрам да је некоректно да главни финансијер (грађани Србије) не добије онакав метро какав њему највише одговара:

1. Да растерети саобрађајно најоптерећеније правце (Београђани)
2. Да омогући велики капацитет дневних миграција (Београћани и околина)
3. Да се конектује тај метро систем са железницом како би сви могли да корсите те погодности - Прокоп и КЦС (Грађани Србије)

Такав метро би заиста подигао економију и града Београда и Србије, што би дозволило узимање повољнијих кредита (или би чак и сами могли да створимо банку за тај посао) па би се даље могло размишљати о проширењу.


Ипак, власт размишља другачије: Освојити земљу, преуредити намену, уталити се са дивелопером.
 
Баш тако.

Иначе, мислим да нам је, уласком у игру кинеске мегагрупације Chinapower одшкринута историјска шанса да направимо метро, и то не спором, полувековном доградњом патрљак-по-патрљак, већ цео смислен систем у разумно кратком року. Кинези, наиме, код себе то тако граде, па, ако би наши вођи били на висини задатка, могли бисмо имати 60 км метроа за 20 година. Досад смо све прилике пропустили, али је ова поприлично велика.
 
A tu priliku treba da iskoriste ... Zorannah, dr. Lima i neunistivi, univerzalno strucni Veeeeesiicc!!

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624173#p624173:drn5kpwe je napisao(la):
Прле » 22 Мај 2019, 10:58[/url]":drn5kpwe] Са гледишта дивелопера (не знам како би то рекао на српском) такав принцип је крајње пожељан јер они могу само на рачун информације да ће бити метро да продају земљу_ простор и станове/куће скупље него кад тога нема тј не планира се изградња метроа.

Енглеско "developer" у смислу грађевинарства најбоље је на српском превести као "предузимач".
 
Наравно да могу да грешим и да се са временом под "предузимач" сада обухвата шире значење него што је то било пре 10-15 година. Тада је «предузимач» била одоба или фирма која узима на себе практично све обавезе везано за грађење. Инвеститор би предавао пројкеат и све дозволе док би терет брига везано за грађење ишао на плећа «предузимача».

И још сам имао прилике да се пре шест година сретнем са једним «предузимачем» који је ишао корак даље: Куповао је плацеве и дворишне станове на Димитријали, или се са власницима договарао, сам плаћао пројекат, градио зграду, решавао проблеме са прикључцима и употребним дозволама, упису у катастар. И даље те станове продавао.

Оно што сам ја хтео да кажем са «дивелопер» јер функција коју овде у Москви ради а то је:
Крупна фирма, може да нема никакве везе са грађевинарством а врло често повезена је са крупним банкама или је одељење неке банке, правно «чисти» некакву територију и припрема је за грађење.

Навешћу један пример: у Моксви постоји територија бише фабрике ЗИЛ (ситуација напомиње делимично наш Савски амфитеатар). Пре десет година је већ увелико рађена пренамена тог земљишта. Значи «дивелопер» је уочио земљиште, са политичарима договорио пренамену, са урбанистима решио сва питања и са свим службама града Москве довео то земљиште до тога да може да се гради. За све то време, фабрика је радила, или није радила, живела свој живот. На крају, земљиште је било купљено, све примењено и кренуло се са припремом за продају.

Сад на том месту се гради насеље виоке класе, инфраструктура која је раније довозила ранике се користи за будуђе житеље, а дивелопер је исфинансирао једну метро станицу обзиром да је постојећа била предалеко у односу на главни масив.

Сада на том месту зидају и станове продају специјализоване фирме које се дуго баве тим послом. Дивелопер је своју функцију завршио раније.
 
Ништа чудно, деценијама смо имали директоре аеродрома без икаквих летова.
 
Урадио сам одређена унапређења што се тиче мог плана а то је да сам увео више станица у центру и средио сам плаву линију. Уједно урадио сам почетну стратегију како изградити моју мрежу са минималним утрошком новца. Биће и слика пошто морам да исправљам неке ствари па овога пута само кроз текст. :sesir:

СУПЕРВОЗ - 90% независан од осталог железничког саобраћаја. УНАПРЕЂЕЊЕ ПЛАВЕ ЛИНИЈЕ.


Линија Ј (Метро тунелом локално, Југ локално) - стаје на метро платформи у Прокопу

Борча - Борча/Раскрница - Котеж/Сутјеска - Омладински стадион - Вуков споменик - Славија - Клинички центар - Београд центар - Радничка петља - Пожешка - Баново брдо - Жарково - Церак - Видиковац - Лабудово брдо - Петлово брдо - Орловача

Линија Е (Врачарским тунелом, ЕКСПРЕС) - стаје у станици
Панчево - Панчево Стрелиште - Панчево Варош - Панчево Главна - Овча - Себеш - Крњача - Крњача мост - Панчевачки мост - Вуков споменик - Карађорђев парк - Београд центар - Радничка петља - Видиковац - Лабудов брдо - Петлово брдо - Орловача

Линија М (метро тунелом експресно, Макиш локално) -стаје на метро платформи у Прокопу

Гроцка - Лештане - Калуђерица - Калуђерица 1 - ММЛ Народног фронта - Мали мокри луг - Устаничка - Звездара пијаца - Лион - Вуков споменик - Београд центар - Сењак - Радничка петља - Чукаричка падина - Беле воде - Железник - Горица - Сремчица центар - Сремчица.

Линија К (Врачарским тунелом, Макиш експресно) - стаје у станици

Жел станица Карабурма - Вуков споменик - Карађорчев парк - Београд центар - Радничка петља - Железник - Остружница - Умка - Мала Моштаница - Барич - Обреновац центар - Обреновац


Почеци изградње самог метрог система састоји се из следећег

Почетна линија - плава линија гради се прва.
Линија J Железник - Борча (метро тунелом) - стаје на платформи у прокопу. 100% метро. Обележио сам горе трасу плавом бојом.

Црвена линија: Додате станице на линији а на потезу и мења трасу на нбг-у ради лакше градње

Почетак црвена линије. Гради се друга.
Црвени крст - Вуков споменик- Ташмајдан - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Саборна црква - Ушће - Палата Србија - Општина Нови Београд - Стари меркатор - Земунски парк

Београд на води добија туристичку линију 4 - преметроа (иде с трамвајима)
Ада - Радничка петља - Господарска механа - Руска- Сајам - Мостар - Београд на води - Савски трг - Савамала (покретне степенице до Теразија! Веза са црвеном линијом) - Бранков мост (пешке до црвене) Калемегдан подножје - Калемегдан Доњи град - Дорћол Дунав - Лука Београд. Корстићи постојећу трасу шине али овога пута на уским колосецима.


БРТ систем кроз нови булевар - веома брзо и ефикасна градња брт линије 90 Бежанијска коса - БАС (нови) - ушће (веза са црвеном линијом Центром и Земуном) док се не сагради нова линија 1. Брт линије су обојене ружичастом бојом и тиме њихове станице. Са црвеном линијом црвени крст - земунски парк пушта се у рад.

СВЕ СТАНИЦЕ ИМАЈУ ЈАСНО АЛУЗИЈУ ДА СЕ РАДИ О ТОЈ ЛИНИЈИ И СВАКА ЛИНИЈА ИМА СВОЈУ ТЕМАТИКУ.
 
Као што обећах ево нове целе мапе (десни клик па адресу слике за детаљан вид, мапа је ОГРОМНА). 8)

5SXAiRe.jpg
 
А ево су и остале мапе које би сe налазиле на станицама као и у возу... :sesir:
Недостаје ружичаста тј. БРТ систем зато што не знам шта ћу са линијом 80 Блок 71 - Ушће М. Сваки предлог за трасу је добродошао. :kk:

ЗЕЛЕНА ЛИНИЈА
GREEN-LINE.png


ЉУБИЧАСТА ЛИНИЈА
PURPLE-LINE.png


ЦРВЕНА ЛИНИЈА
RED-LINE.png


НАРАНЏАСТА ЛИНИЈА
ORANGE-LINE.png


СИВА ЛИНИЈА (БГ ВОЗ)
GRAY-LINE.png
 
Свака част за труд. Промени само лого на ћирилични_ мада, све заједно баш и није метро, више би био Београдски Брзи Транспортни Систем ББТС или нешто у том духу.... Метро+градски воз+трамвај = МГТ
 
Београдска варошка железница би историјски и технички било најисправније име :D
 
Дајте људи не компликујте назив. Почели сте као ови што хоће да се сви возимо у БМВ. БГ Метро је бренд који био био препознатив са својим знаком свуда. Пише вам лепо испод одсеци БГ Метро: Лака брза железница , БГ: Метро: градска железнца. Само црвена и наранџаста линија немају испод назив БГ Метро ништа.

Што се тиче логоа, лого јесте ћирилични али како је испод назив на енглеском ставио сам латиничну верзију па је тако и остала. :D

Свака боја има свој депо. :kk:

За потребе зелене линије предузеће БГ Метро купило би овакве гарнитуре, двосвемерне с напајањем преко пантографа.

221.jpg


Док за потребе љубичасте линије предузеће БГ Метро купило би овакве гарнутуре - ускоколосечне са напајањем преко треће шине. :D

222.jpg
 
Држимо се традиције - Београдска варошка железница - кратко, јасно, са домаћим речима. :grand:
 
Варош није домаћа реч него мађарска. Наша је место или град.
Може Београдска Метрополеткса Железница што се скраћено пише као БГ Метро :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625277#p625277:1kj8e4bs je napisao(la):
Прле » Пон Мај 27, 2019 10:00 am[/url]":1kj8e4bs]мада, све заједно баш и није метро, више би био Београдски Брзи Транспортни Систем ББТС или нешто у том духу.... Метро+градски воз+трамвај = МГТ

Зелена линија није трамвај него преметро (нешто између трамваја и лаког метроа) док је љубичаста линија чисти лаки метро и ту нема приче. Сам метро систем не мора да користи гарнитуре за колосеке стандардне ширине да би се звало нешто метро. А што се тиче плаве линије, ако плава линија није метро онда ни Чикаго, ни Њујорк немају метро том логиком :mrgreen: , јесте плава линија има улаз у железнички саобраћај али то је само један део и то само за приградске линије. Постојале су решења где се градски метро уливао у железнички саобраћај. Ја сам њу класифоковао као брза градска железница. Дакле, све заједно јесте метро. :)

Како ово није железница која повезује само град него читав метрополитет Београда онда је логично да се зове Београдска метрополитетска железница или скраћено како се то пише стилизиовано БГ Метро.
 
Norexan":1zqn71hc je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625277#p625277 je napisao(la):
Како ово није железница која повезује само град него читав метрополитет Београда онда је логично да се зове Београдска метрополитетска железница или скраћено како се то пише стилизиовано БГ Метро.

bravo za trud, ali svih nas koji smo potroslili svoje vreme da se upoznamo sa predlogom beogradske metropolitetske zeleznice.

svidja mi se predlog stanica u centru, saborna, studenski trg, trg republike, terazije... cenim da tu fali bar jos jedno 5-6 stanica, npr kralja petra stanica 1 i stanica 2, pa onda posle studenskog a pre trga republike trebalo bi jednu stanicu kod meriota a izmedju trga republike i terazija mozda staviti i jednu u kolarcevoj.. ili mozda ceo taj potez pretvoriti u jednu veliku stanicu gde bi ljudi iskali iz metrolitetske zeleznice u pokretu na metropolitetski staticni nogostup (zvuci mocno)
 
Мало је преширок возни парк и превише је разних система. Ја бих све на један колосек, ако ништа друго онда због депоа и ремонтних радионица.

А за лого, довољно је ставити "М" нема везе ћирилићно или латинично. Јасно је да је Београдски, јер другог у Србији неће бити још дуго.
 
Vrh