Šta je novo?

Metro

Od muke ću početi sam da gradim metro u Srbiji :D Kao onaj ludi rus što radio svoj lični metro u nekom selu 20ak godina :) Bušilica u šake i bušim...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421021#p421021:2ljmkk5z je napisao(la):
zexland » Yesterday, 18:37[/url]":2ljmkk5z]Evo male igre sa Gazelom i stanicom ispod...
file.php

Lepo izgleda ali mislim da takvim ličnostima nije mesto ispod mosta i na stubovima.
 
Čini mi se da nije bilo...

Beogradski metro menja pravac i ukršta se u Beogradu na vodi

“Makiško polje, ako krećemo odande, je deo gde povezujete i BG voz i metro. Ide pored Sajma, uz Savsku promenadu - Savski amfietatar, Trg Republike, Pančevački most, ka Višnjici i Mirjevu. Svi trendovi u razvoju Beograda do 2033. ukazuju na to da je pravac sever - jug, mnogo opterećeniji nego istok – zapad“, tvrdi Mali.

http://rs.n1info.com/a212371/Biznis/Beo ... metro.html
 
Da li je metro ključno saobraćajno rešenje koje nas čeka nakon mnogo godina provedenih u saobraćajnoj gužvi, ili tek manji deo rešenja? Možemo li uopšte imati metro, treba li nam, da li smo ga zaslužili? Kolektiv Ministarstvo prostora vas poziva na predavanje i razgovor o kretanju u velikom gradu, u četvrtak 8. decembra u 18 časova u CZKD, Birčaninova 21. U okviru serijala "Ka drugačijem gradu", temu će predstaviti saobraćajni inženjer Karlo Polak, predsednik Udruženja ljubitelja železnice i aktivista.

Udruženje ljubitelja železnice već četiri godine radi na popularisanju železnice, učestvuje u javnim raspravama, sprovodi istraživanja, sarađuje sa institucijama i organizuje peticije, sve u svrhu unapređenja šinskih sistema. Udruženje se zalaže za uspostavljanje nove i celovite strategije razvoja šinskog saobraćaja, koja bi poboljšala uslove i za pešacki i biciklistički saobraćaj, poboljšala bezbednost, kontrolisala negativni uticaj saobraćaja na okruženje i smanjila upotrebu vozila na fosilna goriva predlažući zamenu kvalitetnim alternativama, a ne zakonskim ograničenjima. U tom smislu, cilj Udruženja je saradnja i stvaranje platforme zajedničkih interesa.

Četvrtak 8. decembar 2016, od 18 časova - Centar za kulturnu dekontaminaciju, Birčaninova 21.

Ovaj program omogućen je uz finansijsku pomoć regionalne kancelarije fondacije Hajnrih Bel u Beogradu.
Dakle, cetvrtak u 18:00, Bircaninoova 21.

Ima i event na fejsu.
 
Таман посла. Прво што страни плаћеници науче је да манипулишу и паразитирају на знању, кредибилитету и идејама поштених и добронамерних људи.
 
Значи ЛРТ нам не гине. И шта смо ново добили? Ништа. :lool: :violina: :kafa:
 
Ne znam da li je na to mislio, ali tramvaj je sad tu, pa je logično i da ostane do tog srećnog dana kada bi se gradila ta, druga linija metroa. Kada budu radili Zarićev most, svakako će morati da pre-rutiraju tramvaje preko Ade, pa bi ih onda po uvođenju druge linije metroa vratili na tu, alternativnu trasu.

Eto, to je neko najoptimističkije tumačenje. :)
 
Bistrim ovu linearnu motornu tehniku, šta misle kolege stručnjaci o istoj? Shvatio sam da se za sada u Evropi nije raširila, već u Aziji i Americi. Očigledno postoje prednosti u odnosu na uobičajeni tip - u dizajnu samih vozova, u dimenzijama tunela, npr. Koliko bi te karakteristike bile plus za naš grad? Naravno, pod zamišljenim uslovom da struka ima reč, a ne polit-karteli.

http://www.hitachi-rail.com/products/rolling_stock/linear/index.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Fukuoka_Subway_3000_series

https://en.wikipedia.org/wiki/Yokohama_Municipal_Subway_10000_series

https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Innovia_Metro#Linear_motor
 
са српске Википедије

Линеарни мотор је врста електромотора који врши механички рад транслацијом (за разлику од уобичајених мотора који врше обртно кретање - ротацију).

Линеарни електромотор
Линеарни електромотор је посебни облик електромотора без ротирајућих делова, односно ротора. Може се замислити да смо уздужно пререзали класични мотор све до осе ротације и онда ротор и статор „изравнали“, тако да се облици ваљка претворише у равне плоче. Између тако добијене статорске и роторске површине, уместо обртног момента, делује (линеарна) сила (по којој је назван) чијим дејством долази до линеарног кретања и вршења механичког рада. Овакви мотори се примењују ретко и то, за сада, искључиво за погон нарочитих врста железничких возила- тзв. Маглев возови.

ок је то, али то је врста напајања. дај да прво дефинишемо трасе, па да кренемо са градњом, па онда да говоримо о напајању
 
Cek cek ... Maglev nema točkove, te mu nije ni potrebno kružno kretanje...
Linearni motor nije ni batrija , te nije ni vrsta napajanja
Hm ... ostaje da Linerani motor proizvodi el. mag. polje za levitaciju :idea:
grešim li ?
a kako nemamo dr. naprava koje bi korisno levitirale , osataje vezan za šinski transport :(
 
Maglev je samo haj end ove tehnike. Ako se udubiš u primere, videćeš da linearno mogu da piče i metroi i tramvaji. Tu se radi o trećoj šini, aluminjium i tako to. Lepo piše gore, gradovi u dvaes' prvom veku žele taj rad. Nabacio sam dilemu, da ako smo i dalje uvezani u dil sa Francuzima, onda ništa; dočim, kao što se gradonačelnik i primer* vozikaju raznim metroima i štampa izbacuje kao na traci o 'zainteresovanosti' Rusa, Kineza... elem, koliko bi u sasvim fer uslovima imaginarnog novog tendera, ova tehnika bila konkuretna?

A cela žvaka o metrou nam je ionako u maglevnoj budućnosti. :wink:
 
Највећа мана би била уваљивање стране технологије (исто као и ВАЛ, метро на гуменим точковима), где би на одржавање давали јако пуно новца странцима. У нашим економско-техничким условима, боље би било штедети набавком половних возова до тренутка када имамо већ једну ипо линију, укупна дужина система 20 километара, па онда набављамо нова возила као јефтинију фазу унапређења.
 
sta vredi kad ce izabrati samo onu koja ima najvecu proviziju pa makar to bio i Ćira...
zato Bgdu dajem prednost auto tunelima umesto metro tunela ,
bar ce svi od nj. imati jednake vajde , pa i tramvaji mogu da ih koriste :D
 
Ни нетребају им нека посебна возила

Могу да лупе и обичан воз доле или велики трамвај, кретаће се истом брзином и имаће исти капацитет
 
Duleja wrote:
Bistrim ovu linearnu motornu tehniku.... Očigledno postoje prednosti u odnosu na uobičajeni tip...
Prednost te linearne motorne tehnike je levitacija na elkt. magnetom polju
i to iskorišcena za za kretanje vozova do neverovatnih brzina jer nema trenja

Interesuje me opcija dali ta linearna motorna tehnika može da bude iskorišcena
u cilju povecavanja nosivosti vagona
umesto da leže na gibnjevima i amortizerima da se ,,oslanjaju,, na to polje od linearnog morota ? :roll:
Nama bi u trasportu ruda bilo od vece koristi za uvecanje nosiivosti nego uvecanje brzine
mada i u putničkom saobracaju koristilo bi za udobniju vožnju bez truckanja
umesto staromodnih gibnjeva i amortizera
:sesir:
 
Да поједноставим ствар. Маглев возила користе два принципа (система):
1 промењљиво магнетно поље које гура возило (линеарни мотор)
2 стално магнетно поље које одиже возило од подлоге принцип одбијања истоветних полова.
Сваки принцип захтева потрошњу енергије. Енергија потребна за линеарне моторе је незнатно мања од енергије потребне за рото моторе за покретање исте масе. Енергија за стварење одбојног магнетног поља је додатна енергија готово је иста енергији за покретање возила.
Једноставно речено за кретање возила са точковима треба упола мање енергије него за исто возило са магнетном левитацијом.
Разлика у цени трасе између оне за возила са конвенционалним ослањањем и оне по којој возила левитирају је знатна.

Тренутно маглев никако није рентабилан, док би возила са линеарним моторима могла бити.

Немам представу колико би коштало адаптирање пруге за линеарне моторе али обзиром да су линеарни мотори без покретних делова, а самим тим и вечити јер нема хабања сигурно јефтинији од рото мотора, могуће је да би се цела ствар исплатила. Нормално по тој траси би могла да се крећу и возила са конвенцијалним погоном.

Одговор Боца-ици: Повећање носивости применом магнетне левитације је могуће само у теорији. У пракси је неисплатљиво због цене изградње трасе, због додатне енергије за левитацију као и због потребе напајања сваког таквог возила.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423908#p423908:23r0lwel je napisao(la):
Čika Brana » 19 Dec 2016 23:17[/url]":23r0lwel]...Одговор Боца-ици: Повећање носивости применом магнетне левитације је могуће само у теорији. У пракси је неисплатљиво због цене изградње трасе, због додатне енергије за левитацију као и због потребе напајања сваког таквог возила.
:sesir:

Fala na odgovru +1 :)
Nisam shvatio zašto za zamenu ,,amortizera,, na postojecoj šasiji vagona sa točkovima
mora da se izgradi nova trasa :shock:
a danas povratna-štedljiva struja iz točkova moze dobrim delom besplatno da napaja ,,linearce,,
koj zamenjuju taj stari sistem gibnjeva i amortizera te to ibi valjda bilo isplatljivo
naročito danas kada su u širokoij upotrebi (jeftini) idustriski magneti
čija snaga je destostruka uvecana u odnosu na obične

Svestan sam da je sve to teorija i nova tehnologija
samo nisam video da se upošte eksperimetiše u sveri amortizera
a kako jemoje elektro tehničko znanje jako malo radoznalost je velika :lol:

Još jednom hvala na stručnom odgovoru :D
 
Ћутите људи , немојте да им дајете идеје какви су стварно би градили маглев. :D
 
Vrh