Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420352#p420352:29thlvk7 je napisao(la):
dex87 » 30 Нов 2016, 14:47[/url]":29thlvk7][YouTube]https://youtu.be/BeF-3PIyk7A[/YouTube]

Mnogo toga zanimljivog na ovom videu....

мораш да ставиш цео линк да би радило, не тај скраћени
 
Evo da izlozim i ja neka svoja razmisljanja o 'kompletnoj' metro liniji sto se same opst. Stari Grad tice i okoline kroz "3D" plan. :)
Mozda malo rasplamsa kreativivnost na ovoj temi.

W9EPf.jpg


Plava "recna" linija, inace moja omiljena, je tzv. laki metro. Proteze se od Ade Ciganlije do Pancevackog mosta, Karaburme.
Kretao bi se uglavnom pored reka i nadzemlno, sem u pariskoj ul. kod Kneza / gde bi isao podzemnim prolazom.
Slaba tacka je naravno kod Brankovog Mosta, no kompromis bi bio pesacki prelaz preko sina - kada metro stoji na stanici ili sl.

Ostale linije su klasicni metroi, saobracaju podzemljem, sa solidnim kapacitetom primanja putnika i brzinom transporta, samo sto nisu zahtevni u smislu zauzimanja sirokog podzemnog prostora i 'savitljiviji' su pri skretanju pod uglovima np.

Narandzasta linija bi bila najreprezentativnija, jer saobraca kroz najlepsi istorijski deo grada. Od Rajicevog trga (pusti snovi) do Hrama Sv. Save ili jos dalje do Autokomande, Vozdovca.
Crvena je ona prvobitna, najklasicnija, od Cvetka do Zemuna.
Zuta bi se ukrstala kod Vukovog Spomenika i onda dalje ka Vracaru, Kalenicu, Juzni Bulevar..
Ruzicasta linija preko Bulevara Z. Djindjica, pored Arene i dalje..
Ljubicasta do Prokopa i onda dalje verovatno do zapadnih blokova, ul. Jurija Gagarina.
Zelena linija do Kalenica, Crvenog Krsta, Konjarnika..

U sistem su ukljucena podrucja koja tek treba da se razviju, kao sto su SA, Donji Dorcol, Luka Beograd i okolina.
Nisam isao po strategiji spajanja perifernih delova grada, vec sam obelezavao bitne tacke u Starom Gradu i pokusao logicki da ih spojim linijama.
Neke od tih tacaka u samom centru su gusto obelezene (skoro kao tramvajske po razdaljini), ali centar bi i trebao imati gusci raspored stanica..

Zone obelezene belom povrsinom sa crnim ivicama su slobodni prolazi za pesake (podzemni ili nadzemni sa pokrovom), cime bi se neke stanice spojile zbog mogucnosti presedanja i veceg odabira nacina presedanje/transporta. Najaveci takav prolaz je potez Trg Republike, Terazije i Zeleni Venac (greskom sam napisao "zelena pijaca" sorry).
Kao i prolaz kod TC Usce , malo diskutabilno mozda, ali ovaj deo NBGD koji je najblizi centru bi morao imati strategiju razvoja u nesto mnogo kompleksnije i raskosnije u buducnosti.
Savski Trg i stara zel st. svakako jedan plato u centru kruznog toka.

Smatram da malo pesacenja zbog presedanja nije bauk, izmedju ostalog i zbog toga sto kompleksni i planski haotican Beograd nema puno izbora, sem da pravi ovakve kompromise. Jedino resenje sto se saobracaja u centru generalno tice u ovakvim (ne)uslovima je sto veci izbor kretanja/presedanja, a ne jedan ultimativni, "glavni".

Sve u svemu, glavna ideja je manje tramvaja - vise podzemne zeleznice.


Uvecana:
http://s.pictub.club/2016/12/01/W9EPf.jpg
 
Неразумем зашто упорно вучете метро испод улица да их прати тачно, лакше је да прво поставите станице па да вучете праве линије то њих
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420610#p420610:2lwlsfhr je napisao(la):
SRBO » Čet Dec 01, 2016 4:02 pm[/url]":2lwlsfhr]Неразумем зашто упорно вучете метро испод улица да их прати тачно, лакше је да прво поставите станице па да вучете праве линије то њих

Tačno tako :D Ali svejedno pohvale za plan, realno ima potencijala ideja. No naravno treba se koncentrisati za početak na realnost odnosno one dve (kakve god) planirane linije, makar to bilo nekada bolje na vreme.
 
Najlakse je metro trasu poloziti u pravcu postojece ulice i to tacno ispod nje, pogotovo ako tunel moze biti na maloj dubini. Tad ima najmanje kopanja, gradnja je najjeftinija, najmanji je uticaj na okolne zgrade i parcele gdje se onda mogu graditi bez zmetnji nove zgrade, itd...

A ako se mora graditi na vecoj dubini onda se obicno i gradi u pravoj liniji bez obzira sta je iznad trase.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420620#p420620:2ny7cw0s je napisao(la):
dex87 » 01 Dec 2016 04:44 pm[/url]":2ny7cw0s]
spatiotecte":2ny7cw0s je napisao(la):
Zasto si ucrtao okretnice? Nije metro tramvaj.
A sta ako puste Spance dole?! :-D

To je onda tramvaj pod zemljom.
 
Ни то није лоше, брже од обичног трамваја, али само ако остане трамвај и на површини као сад а подземни да буде одвојен систем
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420610#p420610:3a21bgqm je napisao(la):
SRBO » 01 Dec 2016 04:02 pm[/url]":3a21bgqm]Неразумем зашто упорно вучете метро испод улица да их прати тачно, лакше је да прво поставите станице па да вучете праве линије то њих
Већ је РИО делимично објаснио:
RioBL":3a21bgqm je napisao(la):
Najlakse je metro trasu poloziti u pravcu postojece ulice i to tacno ispod nje, pogotovo ako tunel moze biti na maloj dubini. Tad ima najmanje kopanja, gradnja je najjeftinija, najmanji je uticaj na okolne zgrade i parcele gdje se onda mogu graditi bez zmetnji nove zgrade, itd...

A ako se mora graditi na vecoj dubini onda se obicno i gradi u pravoj liniji bez obzira sta je iznad trase.
А ја ћу бити мало конкретнији. Сваки иоле рационалан планер инфраструктуре разматра могућности да избегне градњу много скупих објеката, који нису само скупи, него и сама градња дуго траје. Тако, са обзиром на мање ограничења, ка периферији се метро трасе граде на насипима, плитким укопима, естакадама, чак и на самој површини земље, потпуно подземно само у одређеним случајевима. Проблеми везани за вођење траса директно испод блокова зграда су:
1- Темељи и подземни делови зграда, њихова заштита у току радова, контрола утицаја вибрација на објекте.
2- Дубље, самим тим и скупље станице.
3- Што се иде дубље, већи су ризици везани за подземне воде, али и наилазак на геолошки неповољне зоне. Ни једна метода испитивања тла до сада није успела да предвиди све ризике, тако да пробијање рокова и трошкова за градњу тунела постоји и у технички најразвијенијим системима. Подсетићу да су обе "кртице" за градњу железничких тунела пропале у Београду. Једна је у Топчидеру упала на мочварно тло, друга је остала затрпана у Миријеву, након обрушавања тунела на месту где је тло слабо.

Лондон је морао ићи у дубину, због наслеђа мреже уских улица у центру. Москва је морала у центру, из војно-безбедносних разлога, а Санкт Петерсбург због изузетно неповољног тла све до врло великих дубина. Сви остали који су рационални, не само да избегавају да иду много у дубину, него не граде ни подземно изузев када немадругог одрживог решења.

Рецимо, да направимо јако корисну линију Панчевачки мост-Трг републике-Савски трг-Сајам-Ада-Пожешка-Жарково-Церак-Видиковац-Ресник са краком Церак-Железник. Од 21,5 километара, само 5,5 би стварно неопходно било градити подземно, док би око 5 километара могло бити на површини земље или у отвореном укопу, или полуукопу. Наравно, у оквиру неког рационалног Београда на води, са вожењем на естакади, у том случају по мало фенси дизајнираној.
 
Ovo što je Rio objasnio , Nemci su primenjivali još sedamdesetih godina. Pričao mi je o ovome otac dok je bio tamo par godina. Oni su još tada , ulicu veličine Nemanjine , rekonstruisali za nedelju dana , sa sve kopanjem i postavljanjem tunela za metro. Posle je trebalo samo postaviti šine. Tamo gde je bilo planirano da se gradi i stanica , tu su se zadržavali do 10 - ak dana , gradeći metro stanice ispod trotoara. Tamo gde bi moralo da bude ispod zgrade , jednostavno su izbegavali i postavljali na drugom mestu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420607#p420607:2apxgil5 je napisao(la):
spatiotecte » 01 Dec 2016 03:53 pm[/url]":2apxgil5]Zasto si ucrtao okretnice? Nije metro tramvaj.

U pravu si, neka je onda tako samo simbolicno obelezena poslednja stanica. Ne zamisljam metro isto kao tramvaj, ne barem sto se kapaciteta prevoza putnika tice i brzine prevoza, vec samo nesto fleksibilnijim, i 'savitljivijim' kada je np. neopodno skretanje pod nesto ostrijim uglom, pa mozda zbog toga.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420610#p420610:2apxgil5 je napisao(la):
SRBO » 01 Dec 2016 04:02 pm[/url]":2apxgil5]Неразумем зашто упорно вучете метро испод улица да их прати тачно, лакше је да прво поставите станице па да вучете праве линије то њих

Tako sam i radio, postavio stanice i onda vukao linije, pa se desilo da vecina linija prolaze direkt ispod ulica/kolovoza. Pritom sam razmisljao slicno kao RioBL, - da je izgradnja citave infrastrukture metroa brza i 'realisticnija' na ovaj nacin, za nase prilike, a da ispod zgrada tuneli prolaze samo tamo gde je neophodno. To i dalje ne znaci da je ovakav metro manje brz i efikasan od klasicnog "teskog" metroa. I dalje spaja sve glavne tacke, a to je najbitnije.

To za koliko ce vremena putnik stici do svoje destinacije nema veze samo sa tim koliko ima stanica izmedju, da li vise ili manje, vec na koliko minuta metro stize u svaku stanicu tj. od frekventnosti saobracanja. Mislim da je to svakom redovnom putniku to najbitnije.
Najbolje je imati vise stanica i cekati sto krace na peronu. Ovde se malo previse razmislja o tome da se sto pre stigne sa jednog na drugi kraj grada.
To je greska, jer manje stanica znaci vise daljih presedanja nadzemnim prevozima ili hodanja do zeljenog cilja, a to je sporo i naporno.
 
izvinjavam se, umesto ispravke teksta kliknuo na citat, molim da se izbrisu ova zadnja dva posta
 
Жао ми је што немам тачне податке, јер се ово наше губљење кртица заташкавало. Информацију о страдању прве кртице сам добио од железничара из Загреба, јер је једна кртица радила тунел "Учка између Ријеке и Истре. Када је Београдска кртица настрадала, та кртица је повучена у Београд. Информацију о страдању друге кртице сам добио од једног шефа станице, и са обзиром на параноју која влада међу железничарима, не бих смео да му постављам превише питања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420533#p420533:9g4zbzfn je napisao(la):
Drakche » Thu Dec 01, 2016 9:36 am[/url]":9g4zbzfn]Evo da izlozim i ja neka svoja razmisljanja o 'kompletnoj' metro liniji sto se same opst. Stari Grad tice i okoline kroz "3D" plan. :)
Mozda malo rasplamsa kreativivnost na ovoj temi.

W9EPf.jpg

nije metro tramvaj da staje na 100 metara. ove zbrckane stanice terazije pa trg ili beton hala pa brankov bi se duze prelazile metroom nego pesice.

s druge strane dugorocno gledano necemo imati sine oko donjeg grada, pa se tuga moze provuci nesto nalik na S-Bahn, malo iznad, malo ispod zemlje. (s tim u vezi besmisleno je praviti dve lakat krivine, kod beka i kod kapetanije, a da ne pricam o tome da je metro stanica kalemegdan donji grad jedno 100. stanica na listi prioritetnih)

slazem se sa kokosom, tri linije koje se seku i formiraju trougao!! (od kojih bi jedna prioritetno morala da ide kroz prokop)
 
Pa dobro, ne znam ko bi se vozio jednu tako kratku stanicu, od Terazija do Trga Rep. na primer, ali bi svakako vise ljudi silazilo na ove dve stanice nego bilo gde drugde. Ako mi je krajnji cilj Dom Sindikata naravno da cu da izadjem na Terazijama, a ako idem u Narodno Pozoriste sici cu kod Trga Rep. istom linijom. Bolje da po sto putnika sidje na po dve stanice, nego dvesta na jednu pa da pesace i guraju se, pogotovu onda kada neka masa ljudi krene u centar. Ovi sto zive u centru ce razumeti.

Namerno sam izbegao sine oko Donjeg Kalemgdana, jer smatram da je nepotrebno i komplikovano. Kome je to krajnja destinacija moze da sidje kod Beka (sto je ovim planom predvidjeno), pa lepo pesaka ili bickilom, kao sto i dolici. Donjem Gradu je potrebna rekonstrukcija, a ne duple sine.

Ako je Prokop glavna zel. stanica, ili jedna od glavnih, ne vidim zbog cega bi prioritetno morala biti direktno spojena sa starom zel. stanicom tj. sa Savskim Trgom.. Savski trg ce postati samo jos jedna lokacija u starom gradu, kao i svaka druga, gde se ne stize direktno zeleznicom.
SA/Savamali nije preko potrebna zeleznica, vec metro, a tri linije bi ovu lokaciju ucinile centralnijom nego sto je ikad bila, kao sto i jeste geografski gledano, jer za to ima prostora i ima smisla, samo sto nece biti potrebe i za zel. stanicom.(Mozda, jedino, jedna alternativna, ali smatram da su zel. pruge preko buduceg SA suvisne)

Prokop je mozda bitna stanica za one koji presedaju zeleznicom na svom regionalnom putovanju, ali za zitelje Beograda i one koji dolaze u Beograd stanice "Novi Beograd" i "Vukov Spomenik" su isto tako bitne, ako ne i bitnije. Ne treba forsirati Prokop kao kakvu Glavnu Stanicu na stetu planiranja metro i ostalih gradskih linija.
 
Kakav je to tunel kroz Mirijevo trebao da prođe, za gradsku železnicu ili za šta?
 
Кад идиоти праве прокоп пре осталих делова градова

Прво ваљда треба да преуреде цео град па тек онда да праве а не усред ничега па да су на губитку следећих 200 година
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420945#p420945:36biw979 je napisao(la):
SRBO » Sub Dec 03, 2016 11:00 am[/url]":36biw979]Кад идиоти праве прокоп пре осталих делова градова

Прво ваљда треба да преуреде цео град па тек онда да праве а не усред ничега па да су на губитку следећих 200 година

Da nisu odmah osposobili Prokop, ne bi mogli da prodaju BNV...sve je uzrocno-posledicno...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420945#p420945:ehbedfly je napisao(la):
SRBO » Sat Dec 03, 2016 10:00 am[/url]":ehbedfly]Кад идиоти праве прокоп пре осталих делова градова

Прво ваљда треба да преуреде цео град па тек онда да праве а не усред ничега па да су на губитку следећих 200 година
Nisu oni na gubitku, vec mi koji bi da koristimo i zeleznicu kao vid prevoza. E sad ako smo cekali toliko godina da se srede peroni, moze jos par godina dok se urade pristupne saobracajnice i uvedu linije javnog prevoza i Prokop koliko toliko poveze sa gradom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420945#p420945:2qyywt9v je napisao(la):
SRBO » Sub Dec 03, 2016 11:00 am[/url]":2qyywt9v]Кад идиоти праве прокоп пре осталих делова градова

Прво ваљда треба да преуреде цео град па тек онда да праве а не усред ничега па да су на губитку следећих 200 година
Iz ugla saobracajne efikasnosti bgd centar je na idealnom mestu, podjednako je udaljen svim delovima grada, jedino mu fali istocni krak. Nesto sto se nalazi na 500m od najvaznije gradske petlje nikako ne moze biti 'u sred nicega'.
Veliki promasaj je sto na samoj ploci ili u blizini nece biti i glavna autobuska stanica koja bi objedinila, prigradski, medjugradski i medjunarodni saobr. Ali ajde jos malo da zakrcimo inace prohodne bg mostove.
 
Po meni bi i trebalo Autobusku napraviti NA i OKO Prokopa, Glavnu i Lastinu premestiti tu kao i okretnicu i deo autobusa gradskog prevoza. Zapad i Jug imaju odlicnu vezu do prokopa uz doradu saobracajnica. Malo guzve za severni deo na Gazeli ali i tu je direktna veza. Jedno istok iz pravca Pancevaca ima problem,ali sigurno manji nego ka bloku 42.
 
Vrh