[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414243#p414243:2wq6608f je napisao(la):
marbo995 » 03 Nov 2016 01:00 pm[/url]":2wq6608f]Nije mi jasno zašto se u svim planovima za izgradnju metroa u novije vreme forsira linija 1 kao prioritetna. Činjenica je da su mostovi usko grlo ali mislim da je dolazak sa Novog Beograda do centra gradskim prevozom prilično jednostavan i brz. Prioritetna bi trebalo da bude izgradnja linije 2 na delu od Trga republike preko Prokopa do Sajma (sa stanicom kod postojećih pothodnika) a da se ta linija dalje nastavi železničkim koridorom do Starog Košutnjaka odakle bi podzemno povezala Kanarevo Brdo, okretnicu tramvaja na Banjici, naselje Stepa Stepanović, Braće Jerković i Medaković 3. Ova naselja imaju najlošiju vezu i sa centrom grada a i međusobno usled topografije terena i kapaciteta postojeće ulične mreže. Ovakva linija bi rasteretila linije na koje se danas najviše rasipaju resursi i koje su najopterećenije u sistemu (26, 29, 41, 47, 50), zatim dovela bi i do skraćenja vremena putovanja (stanice bi izvan centra bile vrlo udaljene i vozovi bi postizali relativno velike brzine), kao i do odgušenja Trga Oslobođenja, Autokomande, Slavije, Plavog mosta...
Beograd nije dovoljno bogat da bi teški metro gradio tamo gde već postoji tramvajski saobraćaj (krak ka bloku 45 i Banovom Brdu). Postojeći sistem samo treba unaprediti u laki metro povećanjem nezavisnosti i davanja prednosti, izgradnje veze NBG - BB preko Mosta na Adi i produžetkom linija 12 i 13 do Petlovog Brda (potpuno nezavisnom koridorom duž Ibarske magistrale).
Da me ne shvatite pogrešno, svakako treba graditi i liniju 1 koja bi metro sistem dovela u poslovni centar grada ali je prioritetno rešiti višedecenijski problem povezanosti naselja na brdima sa starim jezgrom. Ova linija bi jednog dana postala skoro kružna izgradnjom i dela do Mirijeva a krug se može i zatvoriti u narednim decenijama razvoja sistema.