* Šta će biti vaši prioriteti u 2009. godini?
- Gradićemo veći broj vrtića i škola. Otvorićemo četvoro očiju da se most koji smo započeli preko Ade - gradi u roku. Očekujem da završimo sve pripreme i pronađemo novac za metro i da taj veliki projekat konačno zaživi. Uz dobru saradnju "Železnice" i grada, pred kraj sledeće ili početkom 2010. godine zaživeće i gradska železnica. Kupićemo nove tramvaje i trolejbuse. Budžet koji smo usvojili kombinacija je investicionog i socijalnog. Povećavamo i investicije i socijalna davanja.
* Koja je sudbina metroa i da li je to samo beogradski ili i republički projekat?
- Bez države nema metroa u Beogradu, i potpuno je logično da će ministar infrastrukture i Nacionalni savet biti uključeni u taj projekat koliko i Beograd. Ja ću, kao čovek koji predstavlja Beograd, u taj projekat ući kada budem imao zatvorenu finansijsku konstrukciju i sve precizne podatke. Nisam spreman da ga započenem zbog političkih i marketinških razloga i ne želim da nekome ko dođe iza mene ostavim stotine miliona evra dugova, kredita i nezavršenu investiciju. Ja se ne bih igrao sa milijardom evra građana Beograda i Srbije. Metro može da košta i do 100 miliona evra po kilometru. Nije toliko skupo kopanje tunela, koliko su skupe stanice, pa se razmišlja da možda neke od njih damo na koncesiju.
* Kako ćemo obezbediti novac za metro?
- Nema nikog ko bi prihvatio da gradi metro na koncesiju, jer to nije tako isplativo. Jedini način je da na osnovu nekog međudržavnog sporazuma dobijemo kredit od neke velike zemlje ili institucije. Njihova firma bi i gradila metro i tako bi za njih ceo projekat bio isplativ, jer metro znači siguran posao narednih 20 godina.
* Ekonomisti tvrde da u narednoj godini niko ne može da računa na povoljne kredite?
- Kamate padaju. Pogledajte euribor. Bio je veći od 5 odsto, a sada je oko 3. Krediti postaju jeftiniji, jer te pare koje postoje ne mogu da nestanu. Pitanje je samo da li imate pametan biznis. Krediti neće biti tako skupi, ali je pitanje imate li projekte koji te kredite mogu da otplaćuju. Republika bi mnogo pomogla ako bi finansirala one stvari koje su republičke. Ne zaboravite da je Beograd dao novac za deo obilaznice, finansiramo radove oko stanice "Prokop", rekonstruišemo Pančevački most i gradimo nov most u Obrenovcu. A sve to je posao Republike!
Današnji Djilasov intervju Novostima,deo o Metrou(ulio je optimizma za Metro 2009 IZvor Novosti www.novosti.com /rubrika Beograd
- Gradićemo veći broj vrtića i škola. Otvorićemo četvoro očiju da se most koji smo započeli preko Ade - gradi u roku. Očekujem da završimo sve pripreme i pronađemo novac za metro i da taj veliki projekat konačno zaživi. Uz dobru saradnju "Železnice" i grada, pred kraj sledeće ili početkom 2010. godine zaživeće i gradska železnica. Kupićemo nove tramvaje i trolejbuse. Budžet koji smo usvojili kombinacija je investicionog i socijalnog. Povećavamo i investicije i socijalna davanja.
* Koja je sudbina metroa i da li je to samo beogradski ili i republički projekat?
- Bez države nema metroa u Beogradu, i potpuno je logično da će ministar infrastrukture i Nacionalni savet biti uključeni u taj projekat koliko i Beograd. Ja ću, kao čovek koji predstavlja Beograd, u taj projekat ući kada budem imao zatvorenu finansijsku konstrukciju i sve precizne podatke. Nisam spreman da ga započenem zbog političkih i marketinških razloga i ne želim da nekome ko dođe iza mene ostavim stotine miliona evra dugova, kredita i nezavršenu investiciju. Ja se ne bih igrao sa milijardom evra građana Beograda i Srbije. Metro može da košta i do 100 miliona evra po kilometru. Nije toliko skupo kopanje tunela, koliko su skupe stanice, pa se razmišlja da možda neke od njih damo na koncesiju.
* Kako ćemo obezbediti novac za metro?
- Nema nikog ko bi prihvatio da gradi metro na koncesiju, jer to nije tako isplativo. Jedini način je da na osnovu nekog međudržavnog sporazuma dobijemo kredit od neke velike zemlje ili institucije. Njihova firma bi i gradila metro i tako bi za njih ceo projekat bio isplativ, jer metro znači siguran posao narednih 20 godina.
* Ekonomisti tvrde da u narednoj godini niko ne može da računa na povoljne kredite?
- Kamate padaju. Pogledajte euribor. Bio je veći od 5 odsto, a sada je oko 3. Krediti postaju jeftiniji, jer te pare koje postoje ne mogu da nestanu. Pitanje je samo da li imate pametan biznis. Krediti neće biti tako skupi, ali je pitanje imate li projekte koji te kredite mogu da otplaćuju. Republika bi mnogo pomogla ako bi finansirala one stvari koje su republičke. Ne zaboravite da je Beograd dao novac za deo obilaznice, finansiramo radove oko stanice "Prokop", rekonstruišemo Pančevački most i gradimo nov most u Obrenovcu. A sve to je posao Republike!
Današnji Djilasov intervju Novostima,deo o Metrou(ulio je optimizma za Metro 2009 IZvor Novosti www.novosti.com /rubrika Beograd