Šta je novo?

Metro

@ smeksi

Mislim da ovde politici nije mesto ,siguran san da će se ogromna većina forumaša složiti s tim! Mi pare od drugih zemalja ni u vidu nepovoljnih kredita za Metro videli nismo ,a mnogi nas ubeđivali da Metro za Beograđane nije! u ostalom svi veliki projekti u svetu od milijardu pa naviše se dogovaraju u četri oka,a o profitabilnosti Metroa u Evropi i Svetu to nepostoji ,Metro je socijalna ustanova u najvećem broju zemalja on se pravi da bi Grad podigao rejting finansijskog ,turističkog i desetine razloga centra ,da se Metropole ne bi gušile u automobilima zbog zagađenja i još desteine ostalih razloga efikasnosti metropola, to je uvek nacionalni projekat koji se razvija decenijama a s obzirom da će taj kredit građani otplaćivati godinama,zato će i karta za Metro biti socijalna kategorija ne zaboravimo da su Beograđani osamdesetih skupili tadašnjih preko 200 miliona dolara samodoprinosa za Metroi te pare potrošene su na tramvaje,pa jel prodadosmo Mobtel za 2 milijarde pa se ne napravi Metro u Beogradu.Ako nam Nemci i Kinezi ponude bolje kredite pa oni će ga graditi ali to ne verujem skupi su za nas.Ali da spomenem čuvenog Bečkog arhitektu sa njegovom definicjom za studente arhitekture:METRO NEMA CENU!(zato i u Atini i Solunu i Budimpešti Metro se ne gradi koncesijom već iz budžeta i pomoći EU koje nema za nas!A i projektovanje Metroa se nije mnogo promenilo što se arhitekture tiče a tehnologije jeste,ali dorada projekata danas je lak posao a pravci kretanja i stanice u BG se nisu promenili trase iz 76 su aktuelne u milimetar i danas zato se i kreće u izgradnju ove godine!tj nove
 
Kao prvo, politiku nisam spomenuo vec sam pokusao da ti objasnim stvar oko kredita, tako da te molim da mi ne spocitavas i da se tu sad pozivas na ceo forum i glumis kalimera. Te kredite nije trebalo da oni nama nude, vec da se mi njima obratimo za pomoc, a zasto se nismo obratili za pomoc...hmmmmm.....ZATO STO NEMAMO ZVANICAN PROJEKAT....ovo cu da ponavljam dok svima ne dosadim. To sto je nekolicina vas pocela da svrsava ovde po forumu kako eto samo sto sutra ne dodju rusi, kinezi, nemci, spanci, marsovci i ostali vanzemaljci da buse 25 linija metroa je u najmanju ruku smesno. Skakao si Stevi po glavi sto nije objavio tu vest na naslovnoj strani, a jedino sto je taj savet uradio to je da je sastavio listu prioriteta i to je to. Njih nista zakonski ne obavezuje da se toga drze, a mogu samo da zamislim kako se ta lista menja ukoliko dodju neki drugi politicari na vlast. To kod koga cemo mi kredit da uzmemo ne mora da ima veze i ko ce nam (g)raditi metro, to samo u zemlji Srbiji moze izgleda da prodje.

Za projekte ovako velikog obima se prvo radi predinvesticiona studija koja predstavlja osnov za pripremu i neposrednu izradu investicionog projekta. U okviru predinvesticione studije se nudi vise alternativa i bira se ona koja je najbolja po odredjenim kriterijumima i oko nje pocinje da se izradjuje investicioni projekat. U okvriu samog investicionog projekta postoji pregled ranijih resenja i tu se smestaju projekat iz '76 i lrt (koliko god oni bili dobri ili losi) i onda se dalje nastavlja sa svim ostalim analizama, ali projekat mora da bude nov tj. samostalan.

To da li je metro socijalna stvar ili ne, nemam nameru da ulazim, ali je na vlasti i projektantu da osmisli sistem koji ce najbolje da resi nase probleme, a uz to ce poslovati sa sto manjim troskovima.

Na svaki sledeci post sa kinezima, rusima, spancima, nemcima i ostalim nacijama koje se utrkuju da dodju do beograda i izgrade to nevidjeno cudo od metroa saljem sledecu sliku (pa makar popio i ban).

 
@shmeksi

Slažem se sa tobom oko nekih stvari, naročito oko ne mogućnosti da se bilo šta ozbiljno diskutuje:

shmeksi":oc41j0kv je napisao(la):
ZATO STO NEMAMO ZVANICAN PROJEKAT
A projekat iz 70tih koji predviđa metro stanicu kod kuće cveća :rant: :bash: ne može da se uzme kao osnova sigurno.
Još kad se setim Mrkinog komentara kao se eto ništa nije promenilo od 70tih i kao imamo spreman projekat.

Ako mi ne verujete pogledajte Vračararov post sa planom iz 24 sata i procenite, a vidite i ovo
metro1982.jpg


Iskreno ja ne mogu da verujem da su oni ozbiljno planirali stanicu ispod Kuće cveća (25.maja)

Drugi detalj oko tog plana:Meni se čini da je u tom planu predviđeno postojanje kružnog toka kod G.železničke i rušenje sadašnje glavne ž. stanice (to podrazumeva most u nastavku Nemanjine). Doduše može da se uradi put oko GŽ stanice

Po trenutno važećim planovima predviđeno je da G.Ž. stanica služi za linije koje se završavaju u Beogradu i da ostanu dva koloseka ukopana u zemlju) i šta sad treba da pred nekog izađemo sa ajde vi ovaj plan iz 70tih, dajte kredit jel nema veze što on nije usaglašen sa važećim GUP-om i što treba ponešto da se poruši

Dodajte tome i ono što sam već dosađivao oko efekta dve prekratke polu-linije

shmeksi ono oko čega nikako ne mogu da se složim sa tobom je ton i način komentarisanja tuđih mišljenja (naročito slikom).
Ipak imaj u vidu da svi ovde želimo dobro Beogradu. Osećanja i želje i mene povuku no to nije razlogg da nekog recimo mene neko nazove retardom samo što se oko nečeg slažem sa tobom. Ili što mislim da pljuvanje po Kinezima i Rusima samo što su sa istoka nije svrsishodno
 
^^
Treba imati u vidu da su sve ove mape uradili novinari na osnovu informacija koje su imali u tom trenutku (ova mapa gore je isečak iz Politike). Nema sumnje da su neke stvari prejudicirali prema svojim željama. S toga sve te mape treba shvatiti samo informativno, dok se ne pojave (ako se pojave?) zvanične mape.
 
ako nam rusi daju 'kredit', to ce biti rezultat sporazuma rusije i srbije na drzavnom nivou, i kao takav povlacice uslove o kojima sada ne mozemo ni da sanjamo. prema tajnosti kojom ce taj dogovor biti obavijen, koncesija za autoput horgos-pozega izgledace kao uzor transparentnosti i dobre prakse.

sa druge strane, niko drugi nece dati novac, masine, ljude i ekspertizu, kao sto je lepo rekao shmeksi, ako ne postoji debelo obrazlozen projekat - i pod tim ne mislim studiju od pre 35 godina. ni nemci, ni francuzi, ni kinezi, jer svi oni ocekuju profit a ne politicku protivuslugu, kao rusi.

jos jednom da objasnim ono sto sam rekao pre par postova: ja nemam nikakav problem sa tim sto su rusi sa istoka (primeticete da nemam problem sa kinezima: dovoljno su daleko da ih bas briga za geostrateski uticaj na balkanu, po mom skromnom misljenju). moj problem je to sto se stalno iznova pokazuje da rusi, kad ulaze u nesto, gledaju prvenstveno svoj interes i kako da ga sto uspesnije isteraju, a male ljude i zemlje ko sta pita. sad, to ne bi bila smetnja da ovu zemlju vode pametni ljudi, ali vode je politicari koji su ili 1) korumpirani do srzi ili 2) opsednuti mitomanskim idejama panslovenskog bratstva ili 3) i jedno i drugo, pa ce zbog provizije ili slepila da ulete u nesto sto ce posle generacije i generacije nas placati, i to ne samo novcem nego i cinjenicom da cemo verovatno morati da se odreknemo neceg korisnog jer to tad nece biti u interesu rusima.

i to ce nas na kraju doci mnogo skuplje nego ozbiljan projekat i kredit bilo koje evropske ili vanevropske banke.
 
Mnogo je informacija o metrou a malo tacnih..uglavnom su frljanja sa podacima..

. Ne shvatam zasto se ne napravi javni konkurs idejnog resenja (sa velikim nagradnim fondom da se privuku najveci svetski arh. biroi) u kojem ce se tacno i precizno videti i tacno koje su linije buduceg metroa,tacno koji vagoni...sve lepo i precizno sa slikama (kolornim) da se izvuce predracunska vrednost(da se ne bi frljali milionima,milijardama..)

Nakon toga..konkurs za projektovanje glavnog arhitektonskog gradjevinskog projekta...sa jasnim zadacima..da se plati koliko treba ali da se sve lepo vidi.

Sledeci korak..konkurs za Glavnog izvodjaca radova...javni tender...svima dostupan..bila bi to velika cifra..dosta svetski poznatih firmi bi se prihvatilo posla.

Tek tada cu ja biti zadovoljan gradjanin Beograda..

-----------------------------------------------------

Hej pa ja sam prepisao zakon o izgradnji i tenderima... :)
 
@Vračar

Jeste mape treba shvatiti samo informativno. Mapa jeste iz politikie i novijeg je datuma - jer 1982. sigurno nije bilo starog merkatora.

no nažalost u tom planu Jovina iz 1982. jeste zaista bila predviđena stanica kod kuće cveća, i za M1 je predviđeno mnogo rušenja od hotela Moskva i oko G.Ž i da bi se dobio i nastavak nemanjine na most.

Našao sam na ovom forumu i ilustraciju kao je to trebalo da izgleda, nije loše reprizirati
interconti1981xc6gs3.jpg


Da je taj projekat toliko aktuelan verovatno bi ga javno prezentovali jer su bili uradili i vizuelizacije stanica, malo je sad nezgodno reći da su hteli da grade stanicu kod kuće cveća. sad je samo preskoče a da tunel tuda prolazi

Ovako je Mrkonjić/Jovin plan u fazi oruk - ajmo da gradim bez obzira na planove, trenutnu situaciju i GUP.
Dok mi ne budemo imali neku ozbiljnu studiju slažem se da nas niko neće shvatiti ozbiljno

Inače Možete pogledati stare GUP-ove na sajtu urbanističkog zavoda. urbel.com
 
^^
Da, mapa je iz Politike od pre oko 2 godine. Lično sam je isekao, skenirao i okačio na photobucket. :cool:

Nego, šta je metro na ovoj ilustraciji što si postavio, pretpostavljam ona narandžasta linija? Koji bi tu deo bio nadzemni, nije mi baš najjasnije?
 
Polako, polako, čak ne bi ni bilo loše imati stanicu metroa u blizini Zvezdinog stadiona :)
 
Ljudi, moram da vas pitam. Jeste li sigurni da je stanica zbog Kuce cveca, a ne zbog Prokopa, buduce glavne zeleznicke stanice? Ima li neko sliku kojom bi dokumentovao? :dil:
 
Pa na slici par psotova ranije stoje posebno stanica kod prokopa, a posebno kuca cveca. Ovo su samo neke od nelogicnosti koje trenutno postoje i koje moraju biti razjasnjene. Ukoliko bi dali meni da pravim metro, redosled bi bio sledeci.

- Prvo utvrditi koje su to trase na kojima su najvece guzve i najveci broj putnika (trenutnih + potencijalnih)

- Nakon izrade mape trasa bih utvrdio mapu linija odnosno pokusati sa sto manjim brojem linija (npr. umesto 5 linija imamo cetiri) obezbediti funkcionalan metro sistem. Posto se gradi u etapama, gledati koje linije donose najvecu korist.

- Treci korak je vezan za intervale polazaka

- Cetvrto je vezano za kapacitet vozova

- Poslednje, peto jeste sam odabir tih vozila
 
@Vračar

USER":32hemucj je napisao(la):
Koji bi tu deo bio nadzemni, nije mi baš najjasnije?
Ni meni nije najjasnije, pa ne želim da spekulišem. Narandžasto jeste linija metroa.
Ne znam da li ste uočili ali na tom planu nema zgrade pametnice B2.

Šta mislite da se kao BeoBuild obratimo Urbanističkom zavodu za planove (to je ipak javna dolumentacija)?
da ne nagađamo više.
Mene ne bi mrzelo ni da tamo lično odem ako treba, jer koliko ovde nagađamo uštedelo bi vreme sigurno.

Vračar":32hemucj je napisao(la):
Lično sam je isekao, skenirao i okačio na photobucket.
Dobro, da znam ko je "krivac" :kk: Svaka čast
 
wow kakav anti Metro lobi samo da se ne gradi u Beogradu ,pojedini bi ga rado gradili u okruženju ,a sobzirom da ga nemaju ajde da sruše svaku dobru nameru da se napravi u Beogardu pa makar popljuvali stvari o kojima ne znaju baš ništa,šta reći ja sam ukapirao a vi? ;)

@numbic
Pozdravljam tvoju ideju za istraživanjem nikad se nezna možda dobijemo pravu informaciju ako su urb.zavodu raspoloženi

@shabanajzer
Zaistaje neukusno da i dalje ispoljavaš antiRuske političke stavove ovde tome nije mesto,potrebna ti je pomoć.
 
Evo nove vesti upravo odgledah Beogradsku hroniku ,Djilas rekao na pitanje voditeljice :Da li će se početi gradnja Metroa u 2009? ,odgovorio sa rezigniranim tonom NE! Šta reći KATASTROFA! :o dodajući da će u Beogardu u novoj biti mnogo bolje nego drugim Gradovima? Očigledno danas se nije osvrnuo da vidi blokiranu Metropolu :/ ( pitam se kakvu raspravu možemo da nastavimo posle ovoga? Razočaran sam!
 
Zasto razocaran. Da bi se napravio ozbiljan projekat i ozbiljna studija i obezbedjivanje finansiske konstrukcije potrebno je sigurno godinu dana. Ja bih bio zadovoljan da u narednoj 2009 godini imamo sredjenu dokumentaciju i da radovi krenu bez problema2010godine
 
Ma nema ništa od toga ,Djilas je prelomio Nema Metroa! čak se i voditeljica prepala :o popila je vodu posle toga :vops:
 
i dalje ne vidim razlog za toliko razocaranje jel je to ne sigurno znacilo da ove godine nece krenuti a ne da uopste nece krenuti jel je to tehnicki kao sto smo vec zakljucili jako tesko izvodljivo
 
Obzirom da sam dugo vremena "proučavao" ovu oblast, kao zanimaciju preporučujem sledeće štivo ;)
1.Studija tehničko-ekonomske podobnosti brzog javnog gradskog saobraćaja u Beogradu; Direkcija za izgradnju i rekonstrukciju Beograda, 1976. (obavezno preporučujem
l7rexcl.gif
)
2. Dipl. ing. Savo Janjić: Studija beogradskog metroa; 1968. (veoma zanimljivo)
3. Mr. Vesna Nenadović: Metro-saobraćajna budućnost Beograda; Savremena administracija, 1996.
4. Gojko Beara: Metro-stvarno i moguće; 1998.
Sva dela možete da nađete u Narodnoj biblioteci ili u Zavičajnoj biblioteci grada Beograda (Zmaj Jovina 1). Za one koji ne znaju, ukoliko ste član Gradske biblioteke ili bilo kog njenog ogranka, možete koristit Zavičajnu biblioteku. Ako se još setim neke studije ili knjige, postavit ću.
 
dem":1vx0vqgt je napisao(la):
Evo nove vesti upravo odgledah Beogradsku hroniku ,Djilas rekao na pitanje voditeljice :Da li će se početi gradnja Metroa u 2009? ,odgovorio sa rezigniranim tonom NE! Šta reći KATASTROFA! :o dodajući da će u Beogardu u novoj biti mnogo bolje nego drugim Gradovima? Očigledno danas se nije osvrnuo da vidi blokiranu Metropolu :/ ( pitam se kakvu raspravu možemo da nastavimo posle ovoga? Razočaran sam!
Водитељка је поставила чудно, да не кажем глупо питање услед незнања, као да је реч о нпр, о поправци семафора у улици тој и тој, а не о пројекту који захтева доста времена како за израду пројекта, тако и за изградњу...у коме је инсистирала да јој одговори једном речи...он је рекао НЕ, ако већ морам да одговорим са јеном речи...и да неће док је он градоначелник дозволити бушење рупа по Београду без затворене финансијске конструкције...него да ће 2009. да искористи за припрему...

Све је лепо рекао, само што ја немам поверења ни у какве ,,лепе" речи, док не видим РЕЗУЛТАТ!!! До тада, могу да причају шта хоће...све једно је...;)
 
Voditeljka je super,zamalo se zaplakala kad joj je rekao NE! Očajna je kao i svi mi!
 
И мени је одлична та водитељка, за разлику оне, чини ми се, Рада се зове, што говори ,,ваЛда" и клапара, само да би клапарала, али такве ствари као метро, не могу да се описују са једном речи, па ми је то питање мало, чудно...мислим да је у питању само незнање, а не лоша намера, доброћудно и мирно делује...Нећу више о овоме...хехе...тема је тешки метро, а не лаке грешкице новинара...:)
 
Slađana Tomašević je odlična voditeljka i mora da zastupa stavove gledalaca (tj. nas) i da ga pita ona pitanja onako kako bi to običan narod radio.

A činjenica da u 2009. godini neće početi izgradnja metroa je toliko očigledna. Ne znam čemu razočaranje. Ako se danas donese odluka da će se graditi metro da li imate ikakvu ideju koja je to procedura dok ne započnu radovi??? Tender za idejni projekat, izrada idejnog projekta, tender za glavni projekat, izrada glavnog projekta, tender za izvođača.... Svi rokovi za žalbe.... tu se radi o godinama.

PS: Zaboravio sam jednu sitnicu: NOVCI
 
Dem,

nije mi jasno sta si ti ocekivao: da se u novembru 2009. godine provozas prvom linijom? Pa pogledaj koliko je priprema trebalo samo za most preko Ade i za ostale infrastrukturne projekte. Uz sve to vlada siromastvo, a administracija nam je na nivou SSSR.

Kao sto je Igor lepo rekao, takav projekat mora da se do tancina spremi, da se tacno podeli u faze gradnje, da se za te faze gradnje obezbede finansije, itd. Zaboravljas da ce 2009. godina biti do sada najteza u ovom veku, a neki predvidjaju i najgora u poslednjih 50 godina, tako da, ako sve uspe da se pripremi, a radovi krenu 2010., ali konkretno i po planu, onda smo samo na dobitku.
 
Sinisa hvala za literaturu, od novaka cu ionako morati cesce da obilazim biblioteku zbog diplomskog, a ovo ce da mi legne potaman.
 
Мислим да би идеално било када би објавили рок за завршетак комплетно свега (пројекти, документација...) што може да се уради пре почетка радова као нпр. крај 2009. са месечним роковима, колико за који месец шта треба да се уради и да извештавају једном месечно или једном у два месеца...па да почну са радовима почетком 2010.
Најбитније је да постоји увид докле се стигло са документацијом и пројектима, тј, да се зна да ли је прекорачено време од месец дана за посао који је предвиђен за тај месец...а не да дође 2010. и да се појаве са саопштењем, ништа није урађено, али нисмо ми криви, него да се лепо смене на време уколико дође до застоја њиховом кривицом, као организатора посла...

Поменуо је Ђилас у емисији да се иде на то да се преговара са Кином или Русијом о изградњи у смислу да нам дају ,,државни" кредит, са не знам којим грејс периодом, који је повољнији него код банака, а да за узврат њихове фирме направе метро...то ми се свидело...
 
Vrh