Vlada Kalif
Intermediate
A i vagoni su nekako mali i okruglasti, kao da su pravljeni za hobite.Londonski tuneli metroa su uzasno uski, svaki put coveka ima utisak da ce metro da ogrebe tunel, stvarno malo prostora ostaje izmedju vagona i zida.
A i vagoni su nekako mali i okruglasti, kao da su pravljeni za hobite.Londonski tuneli metroa su uzasno uski, svaki put coveka ima utisak da ce metro da ogrebe tunel, stvarno malo prostora ostaje izmedju vagona i zida.
извор ПолитикаЖелим да Београђани за шест година могу да сиђу 14 метара под земљу и да се за 10 минута превезу са краја на крај града, изјавио Драган Ђилас
Градоначелник Драган Ђилас најавио је да ће у јануару у Београд стићи стручњаци за метро системе из Немачке, Аустрије и Шпаније, који ће предложити најбоље решење за градњу метроа у нашем главном граду. Он је додао да су преко амбасада позвани људи који у Бечу, Минхену или Шпанији воде ове системе да у Београду сагледају ситуацију и да кажу шта је за нас најбоље.
–Изградња метроа ће започети када будемо знали колико кошта, ко га гради, који су рокови и када ће бити готов. Желим да Београђани за шест година могу да сиђу 14 метара под земљу и да се за 10 минута превезу с краја на крај града. Мој план је врло прецизан. У јануару ће доћи стручњаци који ће нам дати савет, а до априла ћемо донети одлуку, када ћемо знати и начин финансирања. После тога почеће израда документације и градња. Нико не може да се игра и уђе у пројекат од милијарду евра, а да претходно није прецизиран сваки детаљ – истакао је Ђилас, на јучерашњој конференцији за новинаре у Скупштини града.
На питање да ли ће за три месеца бити донета одлука о изградњи метроа што је пре два дана рекао Милутин Мркоњић, министар за капиталне инвестиције, градоначелник је одговорио да можда није био на седници на којој је договорен рок.
–Немам информације да је било када, било који државни орган донео одлуку о року у коме ће се решење донети, нити да постоје било какве радне групе које се тим решењем баве. То не значи да то није одлучено, али засад такве информације немам – нагласио је Ђилас.
Градоначелник је потврдио да су у Београду боравили представници Кинеске развојне банке, која треба да отвори представништво и да су с њима вођени разговори слични као са руским привредницима.
– Овако велики пројекти не могу бити финансирани из градског буџета, за њих су потребни кредити по посебним условима, али и компаније које то могу да изведу. Намеравамда направим договор на нивоу држава и великих финансијских институција ради обезбеђивања повољнијих кредитних аранжмана, јер тржишне услове Србија и Београд данас не би могли да издрже – закључио је Драган Ђилас.
На седници Националног савета за инфраструктуру одржаној крајем новембра одлучено је да метро буде један од три најзначајнија пројекта у Србији о коме ће бригу водити Република. Према тврдњи министра Милутина Мркоњића, образована је и радна група која ће бринути о његовој реализацији, а равноправно ће је водити он и градоначелник Ђилас, а ту су још и министри Верица Калановић и Оливер Дулић.
Д. Спаловић
[објављено: 19/12/2008]
Zasto bi gradili inferiorniji sistem samo da bi zaposljavali ljude koji nisu bili dovoljno pametni da procene i odaberu posao koji se trazi?Zasto bi trosili silne milijarde evra na jedan projekat koji pri zavrsetku nece obezbediti neki odredjeni broj dobro placenih poslova ?
Link: http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=134388
I srpski metro na ruski pogon
Srbija se sprema da početkom sledeće godine uđe u još jedan veliki ekonomski projekat sa Rusijom. Naime, dve zemlje započeće dogovor o kreditu od milijardu evra koji bi Rusija dala Srbiji za gradnju metroa u Beogradu - najavljuje za "Novosti" Branislav Grujić, predsednik Kompanije "PSP Farman".
Uspešni srpski biznismen, inženjer mašinstva, koji se u Rusiji bavi građevinom, nedavno je u ime naše privrede potpisao Sporazum o rusko-srpskom dijalogu sa Aleksandrom Borodinom, predsednikom Moskovske banke, i skrenuo pažnju na sebe kao na "čoveka koji je doveo Ruse u Beograd".
Upućenima u ekonomske tokove poznato je da je naš sagovornik, sada kopredsednik "Dijaloga", posle oktobarskih promena pominjan i kao jedan od mogućih ministara u Đinđićevoj vladi. Ovog decembra, posle dužeg odsustvovanja iz javnog života u Srbiji, Grujić se ponovo pojavljuje, baš u trenutku kada se finiširaju dogovori o gasnom aranžmanu.
.. dalje pici intervju u kome nista nije rekao interesantno...
sovjetkse pare i sovjeti više ne postoje. odrasti.shabanajzer":ft87b02t je napisao(la):ja obecavam da nogom necu krociti u metro ako se bude gradio sovjetskim parama ili ga sovjeti budu gradili.
ako si nekada bio u pragu ili budimpesti na nekoj ekskrziji ili putu, odvec si krocio u politickim ugovorima dobijen sovjetski metroshabanajzer":1tbbaxhd je napisao(la):sovjeti mozda ne postoje, ali taj mentalitet je i dalje itekako tu.
politickim dogovorom ce nas obavezati na ko zna sta, a zauzvrat cemo dobiti vrlo sumnjivu korist, ako je uopste i dobijemo. isto kao i sa svim drugim 'dogovorima' gde se pojavljuju rusi.
Novac ne poznaju naciju, te kakav god kredit dobili od njih nije bratski jer ce oni isto traziti da im vracamo anuitete. To da je kredit namenski ne moze da stoji, jer niko nece da ti da kredit za projekat koji postoji samo u izjavama pojedinih politicara. Upravo zbog toga svaki put naglasavam da se mora napraviti celokupan projekat (iskreno to mogu da odrade i domaci strucnjaci ukoliko niko od politicara ne bi uticao na njih, sto je manje vise nemoguce), a koliko je meni poznato jos nijedna grupa nije formirana koja se bavi tim zadatkom.dem":3q1ebh4k je napisao(la):Rusi nam Bratski daju kredit koji ćemo pitaj Boga kada vratiti ako ga uopšte vratimo ,jer da nam nisu dali namenski pare za to nikada te pare se ne bi odvojile za Metro već za milon drugih rupa.Rado ću se ponositi da svima strancima koji budu dolazili u BG kažem da su Metro gradili baš Rusi,samo neka počnu! :kk: