Šta je novo?

Metro

Londonski tuneli metroa su uzasno uski, svaki put coveka ima utisak da ce metro da ogrebe tunel, stvarno malo prostora ostaje izmedju vagona i zida.
A i vagoni su nekako mali i okruglasti, kao da su pravljeni za hobite. :)

tube-car2-048.3.jpeg
 
Engleski zeljeznicki tuneli su isto uzi. Eurostar nije klasican TGV nego su ga morali suziti radi engleskih tunela.
 
Експерти за метро стижу у јануару
Желим да Београђани за шест година могу да сиђу 14 метара под земљу и да се за 10 минута превезу са краја на крај града, изјавио Драган Ђилас

Градоначелник Драган Ђилас најавио је да ће у јануару у Београд стићи стручњаци за метро системе из Немачке, Аустрије и Шпаније, који ће предложити најбоље решење за градњу метроа у нашем главном граду. Он је додао да су преко амбасада позвани људи који у Бечу, Минхену или Шпанији воде ове системе да у Београду сагледају ситуацију и да кажу шта је за нас најбоље.

Изградња метроа ће започети када будемо знали колико кошта, ко га гради, који су рокови и када ће бити готов. Желим да Београђани за шест година могу да сиђу 14 метара под земљу и да се за 10 минута превезу с краја на крај града. Мој план је врло прецизан. У јануару ће доћи стручњаци који ће нам дати савет, а до априла ћемо донети одлуку, када ћемо знати и начин финансирања. После тога почеће израда документације и градња. Нико не може да се игра и уђе у пројекат од милијарду евра, а да претходно није прецизиран сваки детаљ – истакао је Ђилас, на јучерашњој конференцији за новинаре у Скупштини града.

На питање да ли ће за три месеца бити донета одлука о изградњи метроа што је пре два дана рекао Милутин Мркоњић, министар за капиталне инвестиције, градоначелник је одговорио да можда није био на седници на којој је договорен рок.

–Немам информације да је било када, било који државни орган донео одлуку о року у коме ће се решење донети, нити да постоје било какве радне групе које се тим решењем баве. То не значи да то није одлучено, али засад такве информације немам – нагласио је Ђилас.

Градоначелник је потврдио да су у Београду боравили представници Кинеске развојне банке, која треба да отвори представништво и да су с њима вођени разговори слични као са руским привредницима.

– Овако велики пројекти не могу бити финансирани из градског буџета, за њих су потребни кредити по посебним условима, али и компаније које то могу да изведу. Намеравамда направим договор на нивоу држава и великих финансијских институција ради обезбеђивања повољнијих кредитних аранжмана, јер тржишне услове Србија и Београд данас не би могли да издрже – закључио је Драган Ђилас.

На седници Националног савета за инфраструктуру одржаној крајем новембра одлучено је да метро буде један од три најзначајнија пројекта у Србији о коме ће бригу водити Република. Према тврдњи министра Милутина Мркоњића, образована је и радна група која ће бринути о његовој реализацији, а равноправно ће је водити он и градоначелник Ђилас, а ту су још и министри Верица Калановић и Оливер Дулић.

Д. Спаловић
[објављено: 19/12/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Eksperti-za-metro-stizu-u-januaru.sr.html

Свиђа ми се овај подвучени део изјаве, надам се да ће тако и бити
 
Krticu prave Nemci, Herrenknecht (polomih jezik pokušavajući da izgovorim :))

Na ovom linku (http://www.herrenknecht.com/products/tunnel-boring-machines/traffic-tunnelling/epb-shield.html), su prikazane sve krtice, podeljene po tipovima zemljišta gde bi se koristile kao i po veličini.

Bilo bi lepo da neko ko se razume u geologiju pregleda modele, da vidimo koji bi nama pasovali. Onda možemo da spekulišemo koliko bi takva mašina koštala.

btw. ovaj madridski se zove Herrenknecht S-300 tunnel boring machine. S-210 koriste Švajcarci za kopanje svoje mamutske mreže tunela.

ovo je aukcijski sajt za krtice, krtice stare petnaestak godina, sa prečnikom od 8-9 metara mogu da se nađu za milion dolara. Mislio sam da su mnogo skuplje.
http://www.tbmexchange.com/pages.php?page=boring_machines

evo još malo sličica

S174_Nachlaeufer01_01.jpg

tbm_white_1.jpg

tbm_green.jpg

tbm_wet.jpg

tbm_triple_big.jpg
 
princip rada
_44095239_borning_machine1_629.gif


ova je mala, oko 2,5m u prečniku
105%20Tunnel%20Boring%20MachineLgPIC.jpg



ovako ide ispod reke
TBM.jpg



ovako izgleda tunel koji se pravi iskopavanjem, postavljanjem zidova i ponovnim zatrpavanjem (cut and cover) - moguće rešenje za Novi Beograd.
53941930.jpg



a ovako onaj koji se buši
53941946.jpg



znam, šine deluju čudno, u pitanju je japanski metro sa linearnom indukcijom. Takvi motori su manji jer nemaju stator tako da voz a samim tim i tunel može da bude manjeg prečnika - čitaj jeftiniji. (koga zanima više o ovom rešenju, ovde je objašnjen princip - http://home.inet-osaka.or.jp/~teraoka/old/tera98/ml98edit.htm). Problem bi mogla da bude buka tog rešenja.
53984453.jpg

57099345.jpg



još slika
img8.jpg

exp-tunnel-tbm-back.jpg

exp-tunnel-tbm-laser.jpg

Fall-2005_Pg33_Img0002.jpg

2008022055660401.jpg
 
Budimpešta 2008:

TBM ("krtica") kreće na posao:
k9985tr8.jpg


k0062el1.jpg


I stiže do sledeće stanice:
20080307geYBjn__MG_9481.JPG


20080307oLy53g__MG_9484.JPG


20080307pEu3Rg__MG_9529.JPG


20080307IYMrOD__MG_9531.JPG


20080307cSUUPx__MG_9593.JPG



Iza nje ostaje ovo:
resizeofk0108lm5.jpg



Izgradnja stanice:
gpb_mor1.jpg


gpb_mor2.jpg


gpb_mor3.jpg


gpb_mor4.jpg


gpb_mor5.jpg


gpb_mor6.jpg
 
Nadamo se ovome naredne godine i u Beogradu :kk: bilo bi lepo da Djilas poseti Budimpeštu i upozna se sa tokom gradnje nove Metro linije, jer i njega očekuje isto :gobb:
 
Nadam se da ovi iz Gradske vlasti listaju pomno prate Beobuild ,da vide gde su drugi otišli i da ne gube vreme više na Tramvaje Lake :D
 
^^Simpaticno ovo mu dodje kao ona imitacija sportskog objekta za sletove u Humskoj a pored njega metro stanica :D Ako nas sreca posluzi i pamet pre svega mozemo i mi imati metro stanice kakve zasluzujemo
 
Interesuje me da li neko zna o tipu mogućih vozova za Beogradski Metro, kakve su šanse da budu atomatski bez vozača da li je to skuplje puno ili nam tako nešto nije potrebno? :rolleyes:
 
Ja sam apsolutno protiv toga.
Zasto bi trosili silne milijarde evra na jedan projekat koji pri zavrsetku nece obezbediti neki odredjeni broj dobro placenih poslova ?

Kopenhagen valjda ima neke svoje potrebe dok malo gde drugde u svetu uopste misle o takvim stvarima.
 
Zasto bi trosili silne milijarde evra na jedan projekat koji pri zavrsetku nece obezbediti neki odredjeni broj dobro placenih poslova ?
Zasto bi gradili inferiorniji sistem samo da bi zaposljavali ljude koji nisu bili dovoljno pametni da procene i odaberu posao koji se trazi?

Takodje, ljudi rade i u kompjuterskom sistemu, samo na drugim poslovima... i metro ima mnogo vise zaposlenih od samih vozaca (kojih je relativno malo)...
 
Srbija se sprema da početkom sledeće godine uđe u još jedan veliki ekonomski projekat sa Rusijom. Naime, dve zemlje započeće dogovor o kreditu od milijardu evra koji bi Rusija dala Srbiji za gradnju metroa u Beogradu - najavljuje za "Novosti" Branislav Grujić, predsednik Kompanije "PSP Farman".
:p
 
I evo clanka o kome dem govori:



I srpski metro na ruski pogon


Srbija se sprema da početkom sledeće godine uđe u još jedan veliki ekonomski projekat sa Rusijom. Naime, dve zemlje započeće dogovor o kreditu od milijardu evra koji bi Rusija dala Srbiji za gradnju metroa u Beogradu - najavljuje za "Novosti" Branislav Grujić, predsednik Kompanije "PSP Farman".
Uspešni srpski biznismen, inženjer mašinstva, koji se u Rusiji bavi građevinom, nedavno je u ime naše privrede potpisao Sporazum o rusko-srpskom dijalogu sa Aleksandrom Borodinom, predsednikom Moskovske banke, i skrenuo pažnju na sebe kao na "čoveka koji je doveo Ruse u Beograd".
Upućenima u ekonomske tokove poznato je da je naš sagovornik, sada kopredsednik "Dijaloga", posle oktobarskih promena pominjan i kao jedan od mogućih ministara u Đinđićevoj vladi. Ovog decembra, posle dužeg odsustvovanja iz javnog života u Srbiji, Grujić se ponovo pojavljuje, baš u trenutku kada se finiširaju dogovori o gasnom aranžmanu.

.. dalje pici intervju u kome nista nije rekao interesantno...
Link: http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=134388

Sajt firme za gradjevinu ovog lika: http://www.psp-farman.com/index.php?id=1
 
Ovo mi se ne svidja... :mad:
Prvo neko "dovodi" investitore ili zajmodavce (oni su valjda retardirani, slepi, nepokretni, pa treba da se pojavi neki "biznismen" iz Moskve da ih dovede, posto ne mogu sami), onda onaj somnabulni Djilasov intervju, gde samo sto se nije dotakao ljudskih prava u Tibetu, Mrki preti izgradnjom pre roka... Ne verujem ni jotu od svega izrecenog dok ne pocnu radovi. :grand:
 
ja obecavam da nogom necu krociti u metro ako se bude gradio sovjetskim parama ili ga sovjeti budu gradili.
 
Samo da zahvalim svima na slikama i da prokomentarisem Bugare, tacnije ovaj plavi "tunel". Nikako ne smemo dozvoliti takvu kreaciju kod nas, jer blago receno deluje jeftino i odvratno, a da ne pricamo o magnetu za grafite.

Ovo sve pod pretpostavkom da se metro uopste gradi ;-)
 
shabanajzer":ft87b02t je napisao(la):
ja obecavam da nogom necu krociti u metro ako se bude gradio sovjetskim parama ili ga sovjeti budu gradili.
sovjetkse pare i sovjeti više ne postoje. odrasti.
 
sovjeti mozda ne postoje, ali taj mentalitet je i dalje itekako tu.

politickim dogovorom ce nas obavezati na ko zna sta, a zauzvrat cemo dobiti vrlo sumnjivu korist, ako je uopste i dobijemo. isto kao i sa svim drugim 'dogovorima' gde se pojavljuju rusi.
 
@shabanajzer, daj Boze da metro bude kao Sovjetski odnosno Ruski. Ako su u necemu bili superiorni u odnosu na ostatak sveta, osim u picu) to je bilo u projektovanju, izgradnji i odrzavanju metroa. Vozovi koji saobracaju na 90 sekundi, ciste stanice, cisti vozovi, skoro svaka stanica sredjena kao muzej, ... Bilo je to pre 20 godina, sumnjam da su ga u medjuvremenu upropastili kao sto su nase svinje relativno brzo upropastile stanicu gradske zeleznuce Vukov Spomenik (lokale u trznom centru, toalete, hodnike i ostalo).
 
ja nemam problem sa ruskom tehnickom izvedbom metroa, nego sa uslovima koje njihov dolazak povlaci, a da ce ih biti - bice. ali necu vise o tome ovde, nije mesto. bolje, ako treba, nek sve ode u relax.
 
shabanajzer":1tbbaxhd je napisao(la):
sovjeti mozda ne postoje, ali taj mentalitet je i dalje itekako tu.

politickim dogovorom ce nas obavezati na ko zna sta, a zauzvrat cemo dobiti vrlo sumnjivu korist, ako je uopste i dobijemo. isto kao i sa svim drugim 'dogovorima' gde se pojavljuju rusi.
ako si nekada bio u pragu ili budimpesti na nekoj ekskrziji ili putu, odvec si krocio u politickim ugovorima dobijen sovjetski metro :)
 
@ shabanajzer

Imaš vrlo nekorektan antiRuski politički stav, daj bože da ga Rusi sagrade jer zapad nam je nudio samo obećanje Lakog tramvaja, a ni za to nam nisu dali pare koje bi vraćali, možda si zaboravio kada se spominjala gradnja Metroa slali su nam delegacije da pitaju ,gde ćete naći novac? pa tipa nemate dovoljan protok putnika a Grad se guši u smogu i automobilima jer ekologija Eu izgleda da ne važi za Beograd ,dakle tvome stavu koji politički ovde nema mesta bolje idi u Relax! A meni je svejedno ko će praviti Metro ako ima nameru da to uradi ,Rusi nam Bratski daju kredit koji ćemo pitaj Boga kada vratiti ako ga uopšte vratimo ,jer da nam nisu dali namenski pare za to nikada te pare se ne bi odvojile za Metro već za milon drugih rupa.Rado ću se ponositi da svima strancima koji budu dolazili u BG kažem da su Metro gradili baš Rusi,samo neka počnu! :kk:
 
dem":3q1ebh4k je napisao(la):
Rusi nam Bratski daju kredit koji ćemo pitaj Boga kada vratiti ako ga uopšte vratimo ,jer da nam nisu dali namenski pare za to nikada te pare se ne bi odvojile za Metro već za milon drugih rupa.Rado ću se ponositi da svima strancima koji budu dolazili u BG kažem da su Metro gradili baš Rusi,samo neka počnu! :kk:
Novac ne poznaju naciju, te kakav god kredit dobili od njih nije bratski jer ce oni isto traziti da im vracamo anuitete. To da je kredit namenski ne moze da stoji, jer niko nece da ti da kredit za projekat koji postoji samo u izjavama pojedinih politicara. Upravo zbog toga svaki put naglasavam da se mora napraviti celokupan projekat (iskreno to mogu da odrade i domaci strucnjaci ukoliko niko od politicara ne bi uticao na njih, sto je manje vise nemoguce), a koliko je meni poznato jos nijedna grupa nije formirana koja se bavi tim zadatkom.

Da li ti stvarno mislis da ce bilo koja banka dati tu kolicinu novca za investiciju koja nema ni studiju opravdanosti. Zamisli sledeci scenario, mi uzmemo neki od projekata koji su pravljeni pre 30 godina i kazemo da je to upravo to sto treba Beogradu i onda sve to lepo izgradimo kad ono metro posluje sa gubicima. Zasto sa gubicima, pa zato sto je nekoga mrzelo da ponovo odradi pravi projekat koji ce obuhvatati sve moguce aspekte: od trasa, stanica, voznog parka, intervala polazaka, kapaciteta putnika, predvidjenog broja putnika, broj zaposlenih. To su sve stvari na koje ti moras da das odgovor i da utvrdis koja je to prelomna tacka rentabilnosti na kojoj bi metro poslovao na nuli. U troskove uracunati i otplat kredita.

Slazem se sa shabanajzerom da nama stvarno ne treba kredit neke ruske banke (koja je u vlasnistvu drzave) po nekim smesnim uslovima, ukoliko cemo cenu platiti na nekom drugom mestu i to jos crnje i gore.
 
Vrh