Šta je novo?

Metro

miki00":3jx1kcf6 je napisao(la):
Postavio sam gore pitanje gde ce biti depo za metro. Znaci da sigurno ce prva linija metroa ici do depoa. To je 100% sigurna stvar. :) Za depo treba prilicno mesta + veza sa zeleznicom. Pretpostavka da ce to da gurnu negde na livadu da bi bilo sto jednostavnije. Ne verujem da ce da ukopavaju depo. Ako prva linije krene da se kopa Zemun, fontana, centar-Vukovom spomenik, Ustanička..tada ce depo postaviti negde u produzetku zemuna(plavi horizonti ili sl.) U tom slucaju skroz je logicno da ima stanicu u Prvomajskoj ili cak u Altini.
Evo karte sa sajta 24sata.rs gde možeš videti lokaciju depoa (Zemun). Veza sa železnicom je takođe tu:

metro.jpg
 
@Vračar

Vračar":3mb1t4yq je napisao(la):
Metro se gradi zbog svih ljudi, ne samo onih sa oboda grada. Nadam se da ti je jasno da je ovaj predlog ("polu-linije") samo jezgro (začetak) buduće razgranate mreže metroa i da će se ono svake godine samo produžavati.
Slažem se i to uopšte ne sporim. samo sam hteo da kažem da nekome ko živi u Kaluđerici ili Leštanu mnogo više treba Metro nego meni na Zvezdari , njima ode sat+ vremena da dođu do centra, a ja za to vreme otpešačim i počnem da pijuckam sokić na trgu

Ne bi koristio termin polu-linija da ne znam da je to samo začetak. Ono što mene baca u rebus je pitanje da li je korisnije prvo završiti jednu celu liniju ili graditi dve polu-linije


Vračar":3mb1t4yq je napisao(la):
Tuda kuda bude išao metro neće više ići autobusi, a verovatno ni tramvaji,
Ne znam možda grešim ali koliko sam ja video iz planova, tramvaji i autobusi ostaju i dalje samo sa manjom frekvencijom.
Drugo i gradovima u kojima sam koristio Metro sistem u dužem periodu (po tri ili više meseci) i dalje imaju tramvaje kroz centar i autrobuse koje delom prekrivaju linije metroa (Oslo, Berlin, Baku; Beč).

Te linije se dopunjuju jer ako ideš na do kratku relaciju praktičniji ti je tramvaj zbog kraćih stanica nego metro i ne gubiš vreme na silazak i penjanje iz stanice metroa..

Meni jer recimo u Bakuu, trebalo od 5 do 15 minuta da presednem iz busa u Metro, a u Beču mi se uopšte nije isplatiolo da presedam u Metro iz tramvaja pa sam išao skroz do centra tramvajem 41.

pogledajte http://hampage.hu/trams/becs050920/e_index.html

Vračar":3mb1t4yq je napisao(la):
Dakle onaj ko bude hteo sa Banjice da se prošeta Kalemegdanom, ići će prevozom ili autom do AK (i tu se parkirati u garaži) a zatim nastaviti metroom i stići duplo brže nego što mu za taj isti put treba danas.
Hm teško da će neko ko krene automobilom sa Banjice ostavljati auto na AK.> trenutno tamo nema takve garaže, a i kad je bude, probaj da izračunaš koliko treba vremena da se parkira auto i presedne u metro i uporedi sa razlikom što recimo se brže stigne metorom nego autom
od AK to Skupšine. Pa imaj u uvidu da veliki procenat ljudi ide u centar na druge lokacije pa opet ima da pešači od stanice metroa do recimo . skadarlije, ETF-a ili crkve A. Nevskog pa opet i nije neka ušteda u vremenu i opet ako ne ideš autom ti treba gradski

Stavrano nemojte da izgubite iz vida da presedanje iz busa u Bus i iz busa u metro u nije ista stvar, ovde ipak treba da se spustite u stanicu i realno je potrebno najmanje u proseku 10min (silazak i čekanje). Kad uračunate to vreme da li se isplati cimati da se preseda na AK ili kod Vuka, koliko se vremena uštedi?
Mislim da sad, Busom kad ste već u njemu, od Vuka do centra ne treba više od 10min, a samo da presednete treba Vam 10min. i da li bi vi izašli iz busa?
A ako parkirate auto treba više od 10min

Da tačno definišem moje pitanje:

Da li je korisnije prvo napraviti M1 u kompletnoj dužini ili prvo praviti pola M1 i pola M2?

Naravno ne sporim koristi i potrebe gradnje metro sistema. I veliki sam zagovornik korišćenja javnog prevoza,
samo pitam šta mislite šta je korisnije?
 
Evo sada sam procitao taj tekst na 24 sata. I ovo mi je upalo u oci.

Neophodne finansije
1.100.000.000 evra
građevinski radovi 50-60 odsto
stanice 40 odsto
tuneli 20 odsto
vozna sredstva 25-30 odsto
infrastruktura 10-15 odsto
-------------------
50+40+20+25+10=145%

Kako to majku mu :)
 
miki00":20pbykyw je napisao(la):
Evo sada sam procitao taj tekst na 24 sata. I ovo mi je upalo u oci.

Neophodne finansije
1.100.000.000 evra
građevinski radovi 50-60 odsto
stanice 40 odsto
tuneli 20 odsto
vozna sredstva 25-30 odsto
infrastruktura 10-15 odsto
-------------------
50+40+20+25+10=145%

Kako to majku mu :)
Pa vrlo lepo (građevinski radovi su stanice i tuneli)
 
Sledeće godine odluka o vrsti i načinu finansiranja metroa
15:55 BEOGRAD, 18. decembra - Gradonačelnik Dragan Djilas rekao je danas da će u januaru biti izabrani savetnici za izgradnju beogradskog metroa, a do marta doneta odluka o njegovoj vrsti, finansiranju i izvođačima radova. "To znači da u toku naredne godine može započeti izrada projekta za metro, završavanje dokumentacije i napokon, njegova izgradnja", rekao je Djilas na konferenciji za novinare u Starom dvoru, napominjujući da se "ne može ući u projekat vredan milijardu evra, a da se pre toga ne precizira svaki detalj".
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
nbumbic":2ryqlhp9 je napisao(la):
Drugo i gradovima u kojima sam koristio Metro sistem u dužem periodu (po tri ili više meseci) i dalje imaju tramvaje kroz centar i autrobuse koje delom prekrivaju linije metroa (Oslo, Berlin, Baku; Beč).

Te linije se dopunjuju jer ako ideš na do kratku relaciju praktičniji ti je tramvaj zbog kraćih stanica nego metro i ne gubiš vreme na silazak i penjanje iz stanice metroa..

Meni jer recimo u Bakuu, trebalo od 5 do 15 minuta da presednem iz busa u Metro, a u Beču mi se uopšte nije isplatiolo da presedam u Metro iz tramvaja pa sam išao skroz do centra tramvajem 41.

pogledajte http://hampage.hu/trams/becs050920/e_index.html
Mislim da će u Beogradu ipak biti ukidanja linija kroz centar jer je to juče na pres-konferenciji najavio arh. Jovin, kao i konačno vraćanje poteza St. trg-Kolarčeva-Terazije-Kralja MIlana pešacima, tj. njihovo pretvarenje u pešačke zone. :kk: Da bi se to desilo, mora se izgraditi metro linija Kalemegdan-Slavija-Prokop-AK. Naravno, pretpostavljam da se neke poprečne linije neće ukidati, ali će nestati paralelne (a to su sve trole), kao i da će nastati neke nove autobuske linije. Gradski saobraćaj će biti koncipiran verovatno tako da ćeš morati da koristiš metro, ili da ideš peške usuprotnom.


nbumbic":2ryqlhp9 je napisao(la):
Hm teško da će neko ko krene automobilom sa Banjice ostavljati auto na AK.> trenutno tamo nema takve garaže, a i kad je bude, probaj da izračunaš koliko treba vremena da se parkira auto i presedne u metro i uporedi sa razlikom što recimo se brže stigne metorom nego autom
od AK to Skupšine. Pa imaj u uvidu da veliki procenat ljudi ide u centar na druge lokacije pa opet ima da pešači od stanice metroa do recimo . skadarlije, ETF-a ili crkve A. Nevskog pa opet i nije neka ušteda u vremenu i opet ako ne ideš autom ti treba gradski

Stavrano nemojte da izgubite iz vida da presedanje iz busa u Bus i iz busa u metro u nije ista stvar, ovde ipak treba da se spustite u stanicu i realno je potrebno najmanje u proseku 10min (silazak i čekanje). Kad uračunate to vreme da li se isplati cimati da se preseda na AK ili kod Vuka, koliko se vremena uštedi?
Mislim da sad, Busom kad ste već u njemu, od Vuka do centra ne treba više od 10min, a samo da presednete treba Vam 10min. i da li bi vi izašli iz busa?
A ako parkirate auto treba više od 10min
Pa kad jedina alternativa metrou bude garaža u Masarikovoj ili na Obilićevom vencu, gde će sat parkiranja koštati 10-15 EUR, mislim da će većina parkirati na AK kao bele lale i sići u metro i posle ići peške ako treba i do Pančevačkog mosta. Naravno da neće biti potrebe da idu tako peške daleko jer će verovatno ostati poprečne linije GSP (kao npr. 16 ili 32). Ja stvarno ne vidim zašto bi bio problem nekome da siđe iz auta na metro kod AK, pa to je barem jedan od najvećih čepova u gradu. Koliko mi je samo puta došlo da na AK usred gradske gužve i kretanja mic-po-mic izađem iz kola i krenem peške ka Slaviji.


nbumbic":2ryqlhp9 je napisao(la):
Da tačno definišem moje pitanje:

Da li je korisnije prvo napraviti M1 u kompletnoj dužini ili prvo praviti pola M1 i pola M2?

Naravno ne sporim koristi i potrebe gradnje metro sistema. I veliki sam zagovornik korišćenja javnog prevoza,
samo pitam šta mislite šta je korisnije?
Tvoje pitanje je apsolutno jasno od samog početka, i nije postavljeno prvi put u javnosti. Moj odgovor je da se treba što više granati, dakle da, treba i pola M1 i pola M2. Jer bez M2 nema uklanjanja trola i nema pešačke zone od Slavije do Kalemegdana u cugu. Nema ni veze sa budućom železničkom stanicom Prokop, koja će do tada valjda biti uveliko u funkciji.

Ako M1 bude išla samo do Vuka, nikakva tragedija neće biti jer će već nakon 2 godine stići i do Kluza, a do tada će svi autobusi iz Kaluđerice i tog kraja verovatno biti produženi do Vuka. Lakše je izgraditi jezgro dve linije, stanice ukrštanja i slično i posle samo produžavati, nego uraditi jednu liniju u celosti pa posle kopati ispod toga nove linije.

Pomislite samo kakav će haos nastati u gradu kada se zatvore raskrsnice zbog izgradnje stanica. Nekako ćemo to lakše pregurati ako bude sve odjednom, pa posle stanicu po stanicu u različitim delovima grada, nego da sve vremem, narednih 20 godina bude ceo Beograd gradilište.
 
@guimaraes

U prvoj fazi M1 treba da ide ili od starog Merkatora ili od fontane. Tako da ćeš malo pričekati ali verovatno ne deceniju -
Znam nije utešno
 
Nenad":18fhilk9 je napisao(la):
Jovin je rekao da je većuputio predlog Gradskoj upravi da se novac predviđen za most preko Save uputi za metro, ali o tome tek treba da se izjasni Skupština grada.
Ljudi, meni se samo ovo nikako ne svidja. Dal bi se stvarno usudili da prekinu radove?
 
Vračar":2k2ueal8 je napisao(la):
Mislim da će u Beogradu ipak biti ukidanja linija kroz centar jer je to juče na pres-konferenciji najavio arh. Jovin, kao i konačno vraćanje poteza St. trg-Kolarčeva-Terazije-Kralja MIlana pešacima, tj. njihovo pretvarenje u pešačke zone. ok
Super! Neke želje su nam iste (pešačka zona :kk: ).

Vračar":2k2ueal8 je napisao(la):
Jer bez M2 nema uklanjanja trola i nema pešačke zone od Slavije do Kalemegdana u cugu.
Samo jedna mala zakoljčica sa tim. Stanice M2 su AK-Prokop--Kneza Miloša-Slavija-Skupština, i to ne pokriva baš najbolje potez Slavija-K. Milana koji je predviđen za pešaču zonu
Dodaj tome da gužvu u na tom potezu prave trole koje dolaze iz pravca Crvenog Krsta, /29 Medaković, Učiteljsko naselje, itd). Opet M2 ih ne kupi jer ne ide do Medakovića ili Krsta

Koliko sad treba od stanice Slavija do Terazija trolom?
Cenim cca 10min kad si u troli pa jel bi izlazio napolje i cimao se 10min da uđeš u metro, a recimo ideš na Terazije gde M2 ne ide?
Veruj mi koristio sam više Metro sistema i niko ne izlazi iz Tramvaja, busa ili čega već kad mu je ostalo deset minuta do kraja i to je problem sa pravljenjem dve polu linije.
Zakoljčica 2: prvi deo M2 koji treba da se otvori je Skupština-AK pa opet znači nema skidanja trola tako brzo.


Tako da je ta priča o zatvaranju celog poteza od Slavije to Kneza ajd da kažemo optimistična. Ali da ne kvarimo snove, dobitak je to što će smanjiti opteraćenje u trolama. dosta ali ih neće eliminisati

Što se tiče efekata M1 sa trasom do Vuka
Da li bi ti izlazio iz 26-ce kad dođe kod Vuka i presedao u Metro?
Da li misliš da bi tako uštedeo na vremenu?
Ja ne bi jer od Vuka do centra treba cca 10min kad si već u busu a toliko bi mi trebalo samo da uđem u Metro..


Vračar":2k2ueal8 je napisao(la):
Ako M1 bude išla samo do Vuka, nikakva tragedija neće biti jer će već nakon 2 godine stići i do Kluza, a do tada će svi autobusi iz Kaluđerice i tog kraja verovatno biti produženi do Vuka
Autobusi iz Kaluđerice i ostali 300+ busevi su išli 80tih do Vuka pa su skraćeni do Ustaničke jer nije imalo smisla dovoziti putnike do Vuka pa ih terati da presedaju u tramvaje. Ljudi su jednostavno presedali u Ustaničkoj jer je to prva stanica pa da sednu kad se već voze ceo sat.

M1 će imati i znatno manji efekat sa NBgd strane ako odmah ne ide do Zemuna.


Nažalost nisam ba tako optimističan po pitanju brzine gradnje. Obećali su nam Završetak autoputemva, Pruge do 160km pa preko 200, Obilaznicu Metro, i mnogo više nekom što je urađeno tokom 80tih, a tad je država bila bar duplo jača.

No bolje i da se počne pa ćemo kad tad završiti, kao obilaznicu ili nedo bog autoput BG-NS-SU(početo 1977 mislim). Zato me i strah da nezaglavimo sa dve polu linije koje ne daju pun efekat, cenim da je bolje da imamo jednu celu koja će rešiti bar jednu veliku trasu
 
@nbumbic
Ovo što kažeš sve stoji ali,M2 mora da obezbedi brzu vezu Prokopa sa Centrom što je u prvoj fazi značajnije nego da rade samo jednu liniju i jasno se vidi da žele da stvore jezgro ključniih stanica u Centru na koje možeš da nadovezuješ linije u više pravaca a i mislim da nije još sve rečeno u smislu da je moguće da celu M1 rade Rusi a M2 celu Nemci možda dobijemo i dve kreditne linije iz Rusije i Nemačke a i Kinezi su u igri a i pogledao sam jedan Kopenhagen je tek završio svoje dve linjie dužine i brojem stanica sličnim Bg a prsten treću liniju u obliku prstena planiraju tek do 2018 ako se krene sada u gradnju nismo tako loši ulećemo u poslednji vagon:cool:
 
Ma ljudi pobogu, do pre 3 meseca se mislilo da je onaj plan iz 82 otisao u proslost... kad ga pre dva dana vidimo na konferenciji

To kude ce i kako metro bez mnogo rasprave sta je dobro a sta ne ostavimo strucnjacima, koji su 70tih kod nas bili na svetskom nivou, i koji su taj plan radili sa konsultacijama svih svetskih gradova dugo vremena. I pravilo bi se posebno vozilo za bg itd.

Treba da budemo jako srecni sto je ova prica konacno dosla u medije, sto se nedelju dana prica o istom u svim medijima, a cetiri dana za redom, sto od novinskih, do televizijskih i drugih medija ta prica ide.. To znaci da sve vise ljudi zna za neka obecanja, koja ako se ne ispune izazivaju nepoverenje. Lakse je ne pricati o temi i onda to nepoverenje ne dolazi do sire mase, ovako ako je vec doslo u medije, znaci da se ipak radi na tome, a narocito ako se prica o tome na sva vrata..

ljudi , o metrou se nije pricalo mnogo godina... I jos ulje na vatru dodaje mrka, koji je ipak uradio nesto u ovo kratko vreme koliko ima nadleznosti, i koji je bombastican i obecavajuc, i koji kaze bice do tad i tad, i zakasni 10ak dana.. sto je u odnosu na godine kasnjenja prilicno malo..tu je i Djilas kojeg meni se cini bole uvo za metro, vec samo za becir, ali koji je isto pokrenut u vezi toga, a jos pride danas sam cuo da je to treci nacionalni projekat.
Znaci- drzava staje iza toga- to je najbitnije.. Ovo sto se dogadja ovih dana me raduje isto koliko i prva lopata koja ce biti zakopana... VELIKI POMAK
 
DEM":21wsn8zj je napisao(la):
M2 mora da obezbedi brzu vezu Prokopa sa Centrom što je u prvoj fazi značajnije nego da rade samo jednu liniju i jasno se vidi da žele da stvore jezgro ključniih stanica u Centru na koje možeš da nadovezuješ linije u više pravaca
Apsolutno se slažem oko toga da žele da stvore jezgro. Te se lepo vidi na planu sa svim linijama.

Iskreno mene je najveći strah od ne završavanja posla. Recimo imamo BeoVoz čije koncept fenomenalan (iz Pančeva do Karađorđevog parka sam se jedom vozio samo 25min) ali tu ima ono naše veliko ALI. Fali mu možda još 5-10% ulaganja od ukupnog ulaganja da bi funkcionisao besprekorno. ovako je gotovo nekoristan iako imamo sve tunele i već je vreme za rekonstrukciju - žali bože .

To me je strah i za ove polu-linije ili ajde da budem optimista pa da zovemo to osnova budićih pet-šest linija

Iz iskustva korišćenja Metroa u drugim gradovima pretpostavljam da će učinak na kratkim relacijama biti minimalan, jednostavno neće rešiti gužve jer ljudi neće presedati ako imaju još samo deset minuta vožnje u busu u kojem su već. Da ne spominjem koja će muka biti isterati naše ljubitelje četvorotočkaša iz njih.

Što se tiče Prokopa, on u kombinaciji sa M1 ima dobru vezu sa ostatkom grada (BeoVoz do Vuka i odatle do Zemuna ili M.M luga sa M1) onda opet BeoVozom ima super relaciju i prema Rakovici, resniku, NBG, Batajnici itd)

Plan iz sedamdesetih je rađen mnogo pre početka rada stanice Vukov spomenik i BeoVoza, pa je tad M2 bio mnogo bitniji nego danas za funkcionisanje Prokopa. Naravno da se slažem da bi bilo mnogo bolje ako do Prokopa ima i M2 i da ta linije jeste veoma bitna za stanicu, ali strah od ne završavanja me nagiinje na ono ajde da napravimo jednu liniju do kraja i iskoristimo BeoVoz maksimalno
Čini mi se da je gradska vlada u pravu što hoće da uloži pare u BeoVoz.

DEM tako bi voleo da si u pravu za Kineze i Ruse - onda nebi uopšte bio problem da se grade dve linije

Više neću daviti sa mojim strahovima o ne završavanju
 
Elem, gledao sam kako u Madridu prave podzemni autoput ispod centra. Detaljno su prikazali kako radi onaj ogroman kopač tunela. Nama će ipak biti dovoljan nešto manji. Španci su ukupno dali 3,7 milijardi evra za 99km novih puteva i 56km tunela.

by2.jpg

tizona09.jpg


Mašina je zver - sklopljena za rekordnih 9 nedelja, 4000tona, prečnika od 15,2 metara, snage 22000 kW, dužine 160 metara, pravi 500 metara tunela mesečno. Treba joj 600 ljudi, u 4 smene.

tizona07.jpg

s300web3r5zi.jpg


Ovako izgleda iznutra
12.JPG


betonski zidovi se prave napolju, transportuju u mašinu i pomoću vakuumske dizalice postavljaju na mesto gde se učvršćuju
9.JPG


transport zemlje van mašine. Interesantno je da se ceo prednji deo, koji buši, zaliva posebnom penom kako bi se zemlja po rečima inženjera pretvorila u plastificiranu masu koja je lakša za transport (to je ono crno na traci).
8.JPG


Interesantna stvar je da glava mašine ima hiperbaričnu komoru. Naime, zupci mašine moraju da se menjaju jednom nedeljno, a za razliku od ostatka tunela, deo sa bušilicom je pod povišenim pritiskom, kako bi se smanjio rizik od obrušavanja. Radnici ulaze u hiperbaričnu komoru koja ih priprema kao da žele da rone na dubini od 75 metara. Zatim izlaze iz nje, menjaju zupce i ponovo se vraćaju u komoru na još jedan tretman.

gotov tunel
HR120983.JPG


btw. oni trenutno imaju 9 mašina raznih veličina u upotrebi. Nama će za organizaciju posla ovakve veličine biti potrebna užasno velika pomoć.
 
U je... kako se zove to čudo? Baš me zanima, koliki je najmanji radijus tunela koji može da prokopa...



Nego, zar je moguće da nema niti jedne planirane linije koja kreće od Bloka 45?
 
Vračar":1vsg0iqc je napisao(la):
Zna li se ko je kopao tunele za Beovoz svojevremeno
Koliko znam bila je jedna krtica iz Mađarske, no nisam siguran ko nam je pomagao oko gradnje
 
Krtica koja je kopala Beovoz je bila, ako se ne varam, iz Nemačke.
"relja"":2s0m35x5 je napisao(la):
Nego, zar je moguće da nema niti jedne planirane linije koja kreće od Bloka 45?
Ima, linja M3 od Bloka 45 do Jajinaca. Ta linija bi po nekim idejama trebala da ide do Aerodroma.
"relja"":2s0m35x5 je napisao(la):
Baš me zanima, koliki je najmanji radijus tunela koji može da prokopa...
Mislim da je to londonski tube, širina cevi je svega 3,85 m
 
хехе, замислите стварно ту таблу: јајинци - блок 45 :)
или да се линија продужи до аеродрома... а од јајинаца се траса настави до авале, каква би то перверзија била!!! ех, пусти снови... :(
 
Siniša":2txwx3lq je napisao(la):
Mislim da je to londonski tube, širina cevi je svega 3,85 m
Radijus tunela - mislio sam koliku najmanju "krivinu" tunela može da iskopa, a ne na poprečni presek tunela.
 
Londonski tuneli metroa su uzasno uski, svaki put coveka ima utisak da ce metro da ogrebe tunel, stvarno malo prostora ostaje izmedju vagona i zida. 1863. nisu razmisljali o tome da ce trebati za danasnje potrebe da bude mnogo siri tunel.
 
Vladica-86":283jpu97 je napisao(la):
Londonski tuneli metroa su uzasno uski, svaki put coveka ima utisak da ce metro da ogrebe tunel, stvarno malo prostora ostaje izmedju vagona i zida. 1863. nisu razmisljali o tome da ce trebati za danasnje potrebe da bude mnogo siri tunel.
Prve tri linije londonskog metroa (underground) koje su izgrađene koriste vozila široka 2,95 m. Ove kasnije linije (tube) koriste uske cevi i vozila ne prelaze širinu 2,64 m, a i visina je mala.
@relja
Koliko se sećam (nemoj me hvatati za reč) u Atini je najmanji radijus tunela mašina kopala nekih 250 m. Možda postoje mašine koje mogu i manji radijus da iskopaju, ali u danas se više ne grade trase sa radijusom manjim od 150 m.
Za metro cena previsoka

Sa prvim stručnjacima, koji će nas savetovati kakav metro da gradimo, razgovaraćemo u januaru. Do marta ili aprila donećemo odluku, a do tada ćemo znati i šta je sa pregovorima o finansiranju. Realno je da se sledeće godine može zagaziti u projekat izgradnje metroa, rešavanje dokumentacije i, napokon, u samu izgradnju. Ovakvu dinamiku izložio je u četvrtak gradonačelnik Dragan Đilas.
Gradonačelnik kaže da će pozvati ljude koji su radili metroe u Beču, Minhenu, Kelnu, Španiji, da nam kažu šta je najprihvatljivije i koliko to košta.
- Obratili smo se ambasadama Austrije, Nemačke i Španije da nam omoguće kontakte sa ljudima koji u njihovim gradovima vode i razvijaju metro sisteme. Oni će pogledati naše podatke i dati predlog beogradskog metroa, koliko košta, koje trase i kolikog kapaciteta - objašnjava Đilas. - Ne želim da pravim grešku i gradim tramvaj za 21. vek, ali neću ni da počnem da radim nešto što strahovito košta, ali Beogradu u ovom trenutku nije toliko potrebno.
Đilas naglašava da grad nijedan projekt neće početi a da se ne zna kada će ga završiti, niti da nije bitna njegova cena.
- Metro je moj zadatak i svih nas u gradskoj vlasti. Počećemo ga, ali onda kad budemo znali koliko košta, koji su rokovi, ko ga gradi i kada će biti gotov. Nećemo ga početi da bismo se slikali i hvalili, a onda da ne znamo kada će se završiti. Od metroa nećemo praviti dnevnu politiku i marketinški događaj. Želim da za šest godina Beograđani
mogu da siđu na 14 mesta pod zemljom i da se za deset minuta prevezu sa jednog dela grada na drugi.
Đilas naglašava da grad radi na tome koje su trase i karakteristike budućeg metroa. Kaže da nema nikakve informacije da je država formirala bilo kakvu radnu grupu koja se tim bavi, samo je na poslednjoj sednici Nacionalnog saveta za infrastrukturu prihvaćeno da beogradski metro bude jedan od nacionalnih prioriteta sledećih godina.
Što se tiče finansiranja metroa, razgovara se sa političarima i privrednicima iz Rusije i Kine.
- Priča je potpuno ista i sa jednima i sa drugima, ili nekim trećim ako se pojavi. Dolazila je delegacija Kineske razvojne banke, koji ovde otvaraju predstavništvo. Razgovara se i sa još jednom kineskom velikom kompanijom, koja radi razne infrastrukturne projekte u 50 zemalja. Sa njima je kontakte za vreme Olimpijskih igara imao predsednik Tadić i tada je započeta priča da bi oni mogli da rade na Koridoru 10, beogradskom metrou i mostovima. Ovakvi projekti se ne mogu finansirati iz budžeta, već su potrebni krediti po posebnim uslovima, ali i kompanije koje to mogu da izgrade. Želimo da ponudimo vezani posao, da se napravi dogovor između država, kako bi nam se obezbedio novac, a njihove kompanije bi bile izvođači. Tržišne uslove mi ne bismo mogli da izdržimo.

MRKONJIĆ I ĐILAS
I MINISTAR Milutin Mrkonjić i gradonačelnik Dragan Đilas bave se beogradskim metroom, ali iz njihovih izjava ne bi se reklo da rade na istom projektu, pa su novinari pitali Đilasa da li je razgovarao sa Mrkonjićem.
- Razgovaramo, ali u poslednje vreme ne o metrou - kaže Đilas. - O čemu bismo konkretno i razgovarali? Kad vidimo šta su rekli eksperti, projekat će ići na sednicu Saveta za infrastrukturu, pa ćemo tada sve rešiti. Pričam ja sa Mrkonjićem svaki dan, da vidimo šta ćemo sa Oberenovačkim i Pančevačkim mostom koji su njegova nadležnost, a finansira ih grad, šta se dešava sa Prokopom i kada će radovi da se ubrzaju.

BROJKE
14 kilometara prva etapa
16 stanica u starom projektu

NEOZBILJNO
IDEJU da se novac iz gradskog budžeta, planiran za izgradnju mosta preko Ade ciganlije, preusmeri na metro, gradonačelnik Dragan Đilas nije želeo da komentariše, jer je to - neozbiljno. Ta mogućnost pominjala se u sredu na predstavljanju projekta metroa za koji se zalaže ministar Mrkonjić.
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=134231
 
Tema bi slobodno mogla da se preimenuje u "Metro" posto se od ideje teskog tramvaja kako stvari stoje odustalo.
 
Vlado i ostali, fala vi za slike i jako korisne informacije... :kk: Ona zver od kopaca deluje...wow! Mastam da je vidim u nasem lepom gradu :rolleyes:
 
Vrh