Šta je novo?

Metro

Уздигнути метро у Чикагу има два ВЕЛИКА проблема
1) са нивоа улице то изгледа одвратно. Улице кроз које пролази су ругло Loop-а и стециште бескућника. Потврдиће свако ко је видео уживо.
2) кад дуне зимски ветар са језера Мичиген - а чикашка зима са тим ветром је г-р-о-з-н-а - мислим да сви ВРЛО зажале што нису под земљом.

Ово све са Ђиласом показује само једно, а то је да они ништа конкретно нису договорили и да само замлаћују народ као ономад са Еурополисом. Дај Боже да сам у криву. Вероваћу им кад објасне како ће да финансирају - пара има и код нас, али то требају ОНИ да кажу.

Хоћемо метро и то одмах :dil:
 
@dem

Pogledao sam subotnji Dnevnik na linku koji je ostavio jovanovm i mogu reći da je Đilas bio prilično konfuzan. Kao da ni sam ne zna šta hoće.
 
Evo i ja ga pogledah ponovo i meni tako deluje ,ali mislim da samo ne želi da se tome da preveliki značaj dok ne dobiju konkretne finansijske garancije kako sam kaže tek kad se potpiše međudržavni sporazum onda je to gotova stvar ,Rusi dolaze da konkretizuju dogovor 25.decembra ,ali vidim da Djilas ozbiljno računa na Kineze čija se banka otvara i koja je zaintersovana da da kredit ne bi me iznenadilo da Rusi grade jednu a Kinezi drugu i treću liniju ali uskoro ćemo znati više 25.decembra, pa kad Nemci krenu četvrtu a Francuzi petu liniju tuča za Bg Metro :lol:
 
Djilas nije rekao nista... :rolleyes:
Cista demagogija... :bash: :rant:
 
@dem

Pa nisam slikom Čikaškog metroa imao nameru da promovišem to rešenje
Samo sam hteo da dodam još jednu sliku koja odlično ilustruje kako se negde gradi i "teški metro" iznad zemlje
Takođe da teški metro ne mora da znači da će veći deo trase biti u tunelu.

Pojma ja nemam o ovoj temi :(, samo me zanima kao građana Beograda.

Nažalost slažem se da Đilas deluje više nego pogubljeno na ovu temu, samo je siguran eto da to treba graditi i to je makar nešto
 
Интервју је катастрофа. Ево транскрипт, није ме мрзело.

Гост Дневника, Драган Ђилас, градоначелник Београда. Добро вече.

Добро вече.

Ове недеље боравили сте у Москви. Дан по повратку изјавили сте да до краја ове године почиње изградња метроа у главном граду, о којој причамо већ 35 година.

Па у Москви је заиста све било у најбољем реду, осим неке инфекције очију коју сам добио, па изгледа као да плачем по цео дан.

Али стижу добре вести?

Па... ми смо имали веома конкретне састанке и доћи ће... до 25. децембра ћемо већ имати иницијативе и са једне и са обе стране које ћемо ставити на папир. У јануару ће доћи једна њихова делегација која би требало да гледа, да погледа где све можемо да сарађујемо. Метро је само једна од области која се одједном појавила у медијима, захваљујући и, и томе што се о томе доста прича, и поједини министри о томе причају. Али ту има много других могућности за сарадњу, и у оквиру набавке неких нових возила за градски саобраћај, потенцијалног извоза хране. Москва има своје посебне дисконте и с... набавља храну за те дисконте, и то је велика шанса не само Београда него и целе Србије. И наш посао и мене као градоначелника јесте да, да ту сарадњу на том пољу и успоставим.

А колико је реално - да се вратимо на причу о метроу - колико је реално да се тај, заиста посао заврши, ако се има у виду, значи, да није договорен тип метроа, дакле, да ли ће бити тешки или лаки, које су трасе и, коначно, финансирање тако вредне инвестиције?

Па, па ми смо од тога... ми смо од тога направили превелику, превелику причу. Најважније је да независни шински систем који се заиста нигде не коси са друмским саобраћајем. Сада ћемо, уз помоћ стручњака који ће нам доћи из неколико градова Европе који имају разне врсте метроа, изабрати најбољи. Једноставно сматрам да политика не треба да буде та. Пре 30 година је политика рекла да се гради трамвај а не метро и видите где смо завршили. Значи треба да избацимо политику и политичаре, и да све оне који на томе скупљају политичке поене склонимо у страну. То ћемо јако брзо решити, трасе су углавном већ зацртане, постоје неке минимални несп.., још, нејасноће. Кад то дође, ми идемо даље. Овде се тренутно отварају представништво Кинеске банке за развој, и они су заинтересовани. За нас је једина могућност изградње метроа неки међудржавни договор и кредит који би био успод услова који су тржишни, а са друге стране би онда компаније, велике, озбиљне, које, из те земље, које граде у целом свету, градиле и код нас.

А колико ће руска страна бити спремна да уђе у београдску причу?

Па видећемо, видећемо кроз те, видећемо кроз те разговоре и преговоре. Свако гледа тржиште и свој интерес. Данас нема превише пара у свету, али онај ко уђе у изградњу метроа у Београду, то је инвестиција преко милијарду евра већ у првој фази, он ће запослити велики део своје, своје грађевинске машинерије, и за све ја мислим да је то јако добар посао, а велика је корист за Београд и Србију.

Док не стигне метро, шта можете да поручите нашим грађанима, како Град којим руководите може да им олакша свакодневне муке, гужве, застоје, колапсе у саобраћају и побољша јавни превоз?

Па... јако тешко... значи, свако ко вам каже нешто друго ће вам говорити демагогију. Ја мислим да је... можда да искористим ову прилику да кажем још нешто. Ми причамо сад пуно о метроу, причамо о Коридору 10, причамо о инфраструктурним пројектима, у исто време људи остају без посла. Појединци су искористили ову светску кризу да првог дана те кризе отпуштају раднике. Знате, нек... толико колико треба да се запосли у Застави смо изгубили у једном дану, и то су углавном људи који су то стекли приватизацијом. Знате, то је највећи проблем ове државе. Није највећи проблем ове државе метро. Ако ми изгубимо неколико хиљада радника, радних места у једном дану, неколико хиљада породица уништимо, јер неко јури свој профит да задржи на нивоу каквог је имао претходних година - то је проблем. Мислим да држава Србија, подједнако, у том развоју, Коридору 10, треба подједнако, ако не и више, да се бави заштитом тих радних места и да заиста све расположиве снаге, које држава има механизме, укључи у то, и да свакоме објасни да у данашње време мора да покаже социјалну одговорност, да мора да смањи то јурење за профитом и да омогући да ови људи, који су већ жртве транзиције, могу да преживе годину која је испред нас.

Предали сте кључеве Евросонга Москви. Да ли главно град Русије може да угрози до сада најбољу организацију Београда и РТС-а?

(даље о Евровизији)
Све у свему, то је ишло отприлике овако...

1) Реците нам, јел тако да сте уговорили метро?
Па ето, било је лепо време.
2) Али стиже метро, јел тако?
Па није то тако битно, тамо има и лепих птичица и медведића. Можемо да оснујемо комисију да све то испита, мислим, то, птичице, метро, медведиће,... Уосталом то се све већ мање-више зна.
3) Али ускоро ћемо се возити метроом, јел тако? Хајде причајте нам мало о вашој идеји са Беовозом.
Ма знате за све су криви људи који гледају свој профит.

Какав демагог!!!!!!!!!!!!!!!! Јасно, јер су земље попут Северне Кореје у којима људи не гледају свој профит најпросперитетније... мада, и они имају метро...
 
Link http://www.urbanrail.net/about.htm
What is a metro? A subway? An underground?
My personal definition is:

1) An urban electric mass rail transport system, i.e. it is primarily used to move within the city
2) Totally independent from other traffic, rail or street traffic
3) High frequency service (maximum interval approx. 10 minutes during normal daytime service)

Obviously a metro does not have to be underground (this is why I prefer this term to 'subway' or 'underground' or 'U-Bahn' as all these terms imply a tunnel), it can also be elevated or at grade. A metro does not necessarily use heavy rail technology, therefore the Docklands Light Railway or the Lille VAL are full metro services, with the only difference that their capacity is smaller according to the needs of the city/area they serve. It's also irrelevant whether the metro runs on steel wheels or rubber tyres, is monorail or conventional double rail, uses third rail power supply or overhead wire, is fully automated or has a driver, has standard, narrow or broad gauge.
 
@Mile

Razumemo mi sve to,ali nam treba lep,klasičan,Evropski duboki(zbog bombardovanja),oprobani,pouzdani(4.min)ušuškani od košave i sunca i leda Metro tipa Moskve,Pariza,Atine :kafa:

@nbumbic

Ok,ja sam odreagovao na prikazano ,@Jovanovm nas lepo podučio da je od 30 pa mu zahvaljujem to je impesivno,ali takvo rešenje za Nbg nije dobro jer već imamo veliki skelet Beovoza ,dalje ređanje takvih stubova na Nbg bi dosta naružilo Nbg a nisam siguran da bi bilo mnogo jeftinije od bušenja a i leti bi pržilo zimi ledilo,košava duvala ,bolje da radimo dugoročna rešanja pa makar skratili linije za koji kilometar u prvoj fazi
 
pozdrav svima,

koliko vidim ,bg metro uglavnom koriscen poslednjih decenija za politicki `mraketing` svih mogucih i `nemogucih` politickih partija.
cim politika umesa svoje prste ,nema neke vajde.

telo za gradnju beogradskog metroa mora biti ( jer drugacije ne moze pored mrka ,krka, djikija i mikija) nezavisno politicki.

Ako i pocne da se gradi kakva li ce to modna revija da bude na tv-u od nasih politicara??? A koliko tek stanica ima da se otvori i presece crvena traka??

NE!!!!

Da su hteli i najvise da je iole bilo malo pameti ,da su svake godine busili po 1 km metroa za 30 godina bi vec imali 30 km metroa!!

Politika je najveci problem u izgradnji Beogradskog Metroa. Kad se taj problem otkloni onda se moze videti neki progres. Plus bez stranackog marketinga preko tv-a.
 
Nisam protiv nadzemnih deonica i deonica u nivou. Naprotiv, da se ja pitam (a ne pitam se) beogradski metro bi imao manje tunelskih deonica nego što je planirano. I ne mislim da su ružne. Ne znam šta je to toliko loše u njima? Kao da sve mora biti isključivo pod zemljom. Najzad, i takve stanice mogu biti zaštićene od vremenskih neprilika.
 
@Siniša
Ma ok i to je stvar ukusa ili percepcije arhitekture Dubai je dobar primer ima dobar deo trasa na stubovima ali zbog panorame obale pre kao turistička atrakcija ali Evropski Gradovi većinom su odabrali podzemne Metroe dobrim delom i zbog klime pa recimo biće ti jako prijatno da sačekaš voz kod Vuka kad je napolju +40 a užasno na Nbg ,isto to zimi ko bi čekao voz po ovoj košavi sem ako sve stanice na Nbg nisu u potpunosti zatvorene što je i problematično izvesti s obzirom na otvorene koloseke,možda kada bi sve deonice nadzemnog Metroa pokrili kao cevi tj, zastaklili ,primer jedna deonica u Pragu, zamisli smeće ispod stubova na Nbg ili grafite,loženje vatre na šta bi ličio Bulevar Avnoja ispod izdignute trase,sećam se da je u ranijim postovima to prikazao neko iz Kanade :o
 
Синиша, да си био у Чикагу, или рецимо по несрећнијим крајевима Њујорка где је употребљено такво решење (Харлем!) знао би зашто је издигнут метро лоше решење. (Не знам да ли си негде видео уживо, али ја не могу да замислим да то може да се изведе да не упропасти улицу испод.) Та цев коју помиње dem је евентуално ОК (ако се нема пара) али искључиво негде типа Железник - баш у Прагу то је спроведено на оним последњим екстензијама трасе Б које су по пола сата од центра, и ни оне не изгледају баш сјајно, мада свакако боље од стубова.
 
Pa ja sam ziveo po cikagu, i nisam primetio da je bas u Loopu imaju problem sa djubretom ispod metroa, i to sam par puta bas setao nocu, tj hvatao sam onaj poslednji voz na zelenoj ka Oak Parku, tako sam ga video i u to doba:) e sad naravno kada preseca Laramie, Cicero ili Pulaski Ave.. to je katastrofa... ali i taj deo grada je katastrofa sam po sebi:) nije bas South Side:) ali nije ni Winnetka;)
 
Ne bi se slozio da je metro na stubovima tipicno americki.
Po citavom Berlinu i po najlepsim delovima Hamburga on ide nadzemno na stubovima.
Citav lucki deo ne bi u Hamburgu ni u pola tako atraktivan bio da
je trasa U-Bahna podzemna.
Isto tako trasa S-Bahna kroz juzni poslovni kvart je nadzemna i super futuristicka.
Podzemne stanice su mnogo prljavije po pravilu i leglo kriminala.
 
E, sad, sve zavisi kako uzmeš, u Njujorku 80ih si mogao da budeš ubijen u metrou, sada se u pola noći voziš sam/a bez ikakvih problema. Zašto su im leglo kriminala? Verovatno jer ne obraćaju nikakvu pažnju na njih. A Beograd će imati toliko malo stanica, da će čak i ovi naši uspeti da ih drže u redu. Uostalom, mnogi su gradovi sebe upropastili raznoraznim modernim projektima bez njihovog celokupnog sagledavanja.. Isto to je moglo da se desi (da se upropasti) i u Beogradu sa UMP-om, da nisu postavili da se u tunel ulazi kod Careve Ćuprije, što je skuplja varijanta nego kod Miloševog konaka.
 
dem":ytvquzkn je napisao(la):
@Mile

Razumemo mi sve to,ali nam treba lep,klasičan,Evropski duboki(zbog bombardovanja),oprobani,pouzdani(4.min)ušuškani od košave i sunca i leda Metro tipa Moskve,Pariza,Atine :kafa:
Nije mi jasno kako si zakljucio da sam ja protiv izgradnje takvog metroa ?
 
Pa i u parizu neki djelovi linija (6 i 2 i jos neke) su na stubovima.
 
Pa i u Beogradu će biti sigurno dva dela po stubovima - iznad Save. :p
Eto, vi srećni jer ima deo na stubovima, ja (mi) jer je ostatak pod zemljom. I vuk sit, i sve ovce na broju... Još samo da se izgradi, i bog da nas vidi..
 
Beogradu neophodan metro, više informacija za 90 dana
15:47 BEOGRAD, 17. decembra - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da je rukovodstvo Srbije jedinstveno kada je reč o neophodnosti izgradnje metroa u Beogradu i najavio da će to rukovodstvo za 90 dana imati jasan stav o pitanjima koja se tiču izgradnje metroa i načina njegove realizacije. On je na konferenciji za novinare istakao da je to ozbiljan projekat i da se upravo pregovara sa više komitenata o načinu njegovog finansiranja i izgradnje i dodao da je Nacionalni savet za infrastrukturu uvrstio izgradnju metroa u Beogradu u prioritetne prokjekte u naredne četiri godine za razvoj Srbije.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Djordje i dem
Kada mislim metro na stubovima, onda mislim na današnju gradnju sa betonskim stubovima. Ovo u Chicagu i New Yorku je stara gradnja, jeziva je i bučno. Mongi evropski gradovi poput Amsterdama, Osla, Stockholma i dr. imaju nadzemne deonice a imaju jezivu klimu.
Evo jedne slike iz Amsterdama, mislim da ovo ne izgleda tako loše
http://urbanrail.fotopic.net/p13111872.html
http://urbanrail.fotopic.net/p13111863.html
Jedna slika iz Stockholma, metro na nasipu
http://urbanrail.fotopic.net/p10956639.html
Helsinki
http://www.urbanrail.net/eu/hel/myllypuro1.jpg
Razumem što ljudi imaju negativno mišljenje o trasama na stubovima, zbog stečenih utiska ovih starih čeličnih građevina, ali ove nove betonske mislim da manje ruže grad. Hteo sam samo da pokažem da postoje i druge opcije u gradnji, ne moraju samo tunelske deonice.
 
@ Siniša

Pa mi već to imamo na Nbg trasa Beovoza, što stubovi što nasip,dodatne trase bi naružile Korbizjeovo viđenje Nbg kao grada zelenila i svetlosti a i pogledaj na šta liči ispod stanica Beovoza na Nbg horor,a tek košava strava a leti sunce nemaš želju da se poneš ni dva stepenika ,tunel je zakon a šta reći još za naredno jubilarno ne daj bože bombardovanje
:D i uglavnom su to linije koje idu rubnim perifernim ili industrijskim delovima tih gradova ,na Nbg bi to bilo na glavnim najlepšim Bulevarima ,prosto nespojivo sa onim što Nbg želi da postane finansijski i trgovinski centar,najbolje rešenje za Nbg je cut and cover jeftinija metoda zbog širokih Bulevara i rešenih imovinsko-pravnih stvari
 
To što je ispod NBg stanice je zato što vlasti i policija ne rade svoj posao. Drugo, onaj je**ni OTC je magnet za one kreature dole. Kad ne bude bilo njega i da je prostor ispunjen sadržajem za koji je namenjen, ne bi toga bilo. Uostalom, stanica ima 7 koloseka i zato je široko i deluje mračno. Jeste tunel bolji. stoji, ali nije sve tako crno u nadzemnim i deonicama po zemlji.
Kakvo crno bombardovanje...?
 
Pa ,e mi Srbi, kratak fitilj i pamćenje :D To je digresija, a najveći broj Metroa u Evropi i Americi npr.Washingtonski su zapravo i A.skloništa ,također Moskovski dubine na nekoliko nivoa omogućava preživljavanje više od milon stanovnika u slučaju Atomskog napada kakva je situacija u svetu treba na sve misliti :rolleyes:
 
Beogradu neophodan metro, više informacija za 90 dana


15:47 BEOGRAD, 17. decembra - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da je rukovodstvo Srbije jedinstveno kada je reč o neophodnosti izgradnje metroa u Beogradu i najavio da će to rukovodstvo za 90 dana imati jasan stav o pitanjima koja se tiču izgradnje metroa i načina njegove realizacije. On je na konferenciji za novinare istakao da je to ozbiljan projekat i da se upravo pregovara sa više komitenata o načinu njegovog finansiranja i izgradnje i dodao da je Nacionalni savet za infrastrukturu uvrstio izgradnju metroa u Beogradu u prioritetne prokjekte u naredne četiri godine za razvoj Srbije.

Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs

Hvala Nenadu!
 
Vrh