Šta je novo?

Metro

Ma prva godina NIP-a je bila totalno smesna. Uopste se nije trazila studija odrzivosti, cini mi se da su tek od ove godine poceli to da traze, a i to je nesto kilavo. Evo samo jednog primera totalno bacenih para iz NIP-a. Jedno selo u Srbiji je apliciralo za izgradnju skole i dobili su sredstva iz NIP-a i napravljena je jedna vrlo fina skola, ne mala ne ni velika, onako srednjeg kapaciteta, medjutim ono sto niko nije naveo u projektu jeste da u selu ima samo dvoje dece (i tako ce biti i narednih godina) koje pohadjaju skolu, te je bilo mnogo isplativije kupiti skolski kombi koji bi ih vozio svakog dana do susednog sela + decu iz jos dva okolna sela (tamo ih je jos troje) i tako su mogli narednih 20 godina. Put ne traje duze od pole sata.
 
Na ovom forumu ako i govorimo o NIP-u molim da to bude isključivo u vezi sa Metrooom!Da ne bi iskliznuli sa šina Metroooa!Hvala! :D
 
Važi svuda:
250px-MetroCard.SVG.png


To je u kapitalističkom gradu kao što je Njujork sa totalno zamršenim vlasničkim odnosima javnog prevoza - i sve funkcioniše super... nema frke, sve se može kad se hoće...

http://en.wikipedia.org/wiki/MetroCard_(New_York_City)
 
Ovo bi moglo da se deli građanima ,recimo u Knezu i gradskim funkcionerima ,kao deo kampanje za početak izgradnje Metroa dobra ideja za metro lobi! :)
 
Nenad":3k7tzh00 je napisao(la):
Osnovna ideja NIP-a je ravnomerni razvoj zemlje :)
I uporno se na pogrešan način pokušava uspostaviti "ravnomeran" razvoj, tako što se Beograd spušta na nivo ostatka Srbije, umesto da se oni dižu na nivo Beograda, koji se razvija.
 
E slažem se! Beograd je ipak lokomotiva pa investitori prvo dolaze u Metropolu da vide potencijale i prvo tu naprave bazu pa se šire dalje pa prioritet terba da ima BG da i drugima bude bolje
 
Investitori dolaze tamo gde im se isplati i gde je investiciona klima takva da im omoguci da dobro posluju i ostvaruju profit! Ako recimo u Indjiji investitor dobije komunalno opremljeno zemljisto sa resenim imovinsko-pravnim odnosima, gradjevinsku dozvolu za 3 dana, vlast koja vapi za time da sa njime saradjuje, blizinu autoputa i naravno znatno jefnitije poslovanje (jefntinije zemljiste i komunalni izdaci) itd. itd., naravno da ce mu ta lokacija biti interesantnija od Beograda.

Drugo su shopping mall-ovi i poslovni prostor koji se gradi tamo gde se ima para za trosenje i gde ljudi zive i rade.

Ravnomerni razvoj zemlje nema sa Beogradom nista, tj. glavni grad ne gubi ako se provincija razvija, naprotiv!
Inace, Beograd sa svojim budzetom i svojom ekonomskom pozicijom ima mnoooogo vise mogucnosti da dodje do kapitala od recimo jedne Bele Palanke gde ljudi bukvalno pasu travu od siromastva, tako da je takvim opstinama razvoj i vise nego neophodan, a Beograd mora vec i sam da krene da se "snalazi" na svetskom trzistu kapitala!

A to ako se Beograd samoinicijativno "spusta" na nivo ostatka Srbije, to je pre svega sistematski problem samog grada, a ostatak zemlje tu nista nije kriv!

NEizgradnja metroa je cist propust beogradskih vlasti koje su ili bile slepe ili nesposobne da svih ovih godina taj problem rese. Vec sam par puta pisao da recenica "nema para" i ne pije vodu toliko.. Ostatak zemlje nam tu nikako nije kriv!
 
Nenadov post potpisujem 100%!
Ali, Beograd, sam, bez podrske drzave, nema sanse da napravi metro i resi svoje saobracajne probleme. To je glavni problem. Bio sam vredan, pa sam sve stavke iz NIP-a stavio u Excel i sabrao:
Ovako, Ministarstvo odbrane, za remont svojih Mig-ova, Mil-ova i ostalih antikviteta, dobija 2,713,585,695 dinara, Ministarstvo za dijasporu dobija 10,800,000 din, i to za neki dubiozni projekat Serbia under construction, zatim, Ministarstvo vera dobija 507,000,000 din. za rekonstrukciju crkava, manastira, i tsl. Onda, Ministarstvo omladine i spota dobija 695,343,730 din. zaizgradnju parkica i sportskih objekata...Slede projekti za AP Vojvodinu, koji predvidjaju trosak od 128,684,133 din za remont jednog Antonova 26 VS, kao i 362,126,338 din. za "prenamenu" aerodroma Batajnica... Takodje, postoje mnogi dubiozni projekti vezani za Ministarstvo poljoprivrede, koji vrede, zajedno preko 500 miliona dindzhi, pa onda sam NIP, koji predvidja potrosnju od 1,120,458,000 din. U nepotrebne, i, za sada projekte koje zemlja poput nase ne bi mogla da priusti, nisam stavljao one poput izgradnje kanalizacionih mreza, vodovoda, izgradnje industrjskih zona, itd., vec samo one, koji imaju karakter politickog marketinga, a, koji nikako ne mogu da doprinesu razvoju nase zemlje. A kada se saberu gore navedene sume (sa sajta NIP-a), postaje jasno da bi za tu lovu mogla da se zavrsi barem zaobilaznica, kao i prikljucak Kragujevca na AP BG-Nis....
 
Samo komentar - remont aviona Ministarstva odbrane je jedan od najpametnijih mogucih investicija u tom planu... prenamena Batajnice takodje uopste nije losa ideja... za ostatak, slazemo se.

Beograd mora da razvije strategiju da bude nezavistan od drzave u skupljanju kapitala na svetskom trzistu ako zeli da napreduje. Pare su tamo, ljudi su jednostavno nesposobni da ih pronadju, zato sto nemaju iskustva sa tim trzistem, itd itd... Svaka metropola koja zavisi zivotno od drzave u kojoj se nalazi propada.
 
Iz NIP-a odvojiti sredstava na godišnjem nivou za izgradnju Metroa pod obavezno,Djilas nemoj da zaje*******eš stvar :cool:
 
Obećao čovek početak izgradnje pa da podsetimo da se ne zaboravi ;)
 
Nadam se da ce ga ispuniti. (obecanje),ali ipak to je velika investicija,nije lako naci pare za tako nesto.
 
Para će posle formiranja vlade biti, Dinkić je kod Komesara Rena tražio da se utrostruči finansijska pomoć Srbiji sa 1milijarde na 3 ,pa neka se odvoji pola novca od samo jedne milijarde kao depozit za kredit dovoljno je,jer ako mi građani možemo da otplaćujemo televizor na dve tri godine može i Vlada da otplaćuje za Metro koji bi na duži rok unapredio status i privredu grada :cool: uostalom sramota je da za predhodnih osam godina ništa značajno nije urađeno za saobraćajnu infrastrukturu grada i onaj asfalt koji je postavljen već je uništen od tranzita kamiona koji prolaze gradom :cool:
 
Da,ali i da tako i bude,te 3 milijarde trebaju celoj Srbiji,a ne samo Bg, Samo jedna trasa metroa bi kostala oko 1 000 000 000 e,ako se na varam.Ako bi tako lakomisleno trosili pare,onda nebismo daleko dogurali. :|
A i da kreditima izgradimo to,to bu bilo visegodisnje otplacivanje,a narod bi najvise ispastao.Mislim zbog opterecenog drzavnog budzeta i ostalo.Izgleda da ce taj metro cekati neka bolja vremena.Ako vec zele nesto da urade za Bg infrastrukturu,mogu da malo doteraju Beovoz.
 
Cone, iskreno prelistaj malo ovu temu, videces da izgradnja metroa sama po sebi ne mora biti mnogo skupa, da ne spominjemo da je milijarda evra nista ukoliko se pogleda kolicina sredstava koja bi dosla sa kandidaturom Srbije za clanstvo u Evropskoj Uniji. Metro je aksiom, i svaki dan daljeg cekanja sa pocetkom izgradnje nas vise kosta... ali za Beovoz se slazemo...
 
Imas pravo,ali Bg ne bi stao na jednoj trasi,vec na nekoliko,a ako bi svaka kostala prema nasim informacijama,ne bi nam ni EU bila od neke velike pomoci.Zato treba cekati eventualnu kandidaturu za clanstvo ili sam ulazak u EU,dok malo ne ojacamo finansijski,jer nasa drzava trenutno nije u stanju da nam omoguci ovakvu privilegiju.Realno gledano za Beovoz bi stvarno mogli nesto da urade,pocevsi od uredjenja pojedinih stajalista koja trenutno ne lice ninasta.
 
Izgradicemo mi prvu liniju metroa kada amerikanci uspostave prvu liniju sa marsom!!! hehe
 
KimIlSin":1xu2uzlw je napisao(la):
Dok se u nasim krajevima upraznjava mrshenje muda i NIP-ovanje, jos jedan grad je dobio metro: Alzir.
Video:
http://www.dailymotion.com/relevance/search/metro++alger/video/x5afmk_metro-dalger_music
Topic na skyscrapercity: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=446108&page=3
Cijena? Prava sitnica: 525 miliona Evra za jednu liniju!
http://www.urbanrail.net/af/alg/algiers.htm
Mislite o tome... :lol:
Ma daj,ne mogu da verujem.Jeste da je on veci od Beograda,ima 3 000 000 stanovnika.
Znaci ako su oni (beda i sirotinja) uspeli da izdvoje koju milijardu za metro,pa moze valjda i Srbija.
 
KimIISin, bolje da nisi ovo kacio samo se jos vise nerviramo sto kod nas od ovoga jos uvek nece biti nista.
 
Jos samo pogledajte na onom linku u sredini (skyscapercity) na 57. postu kako samo izgledaju metro-vozovi.
 
Hvala na postu KimIlSin za hejtere na forumu koji misle da je metro neka skupa i svemirska stvar... :D

E da, i poceli 2006, zavrsili 2008 :D
 
Pa, nastavili su gradnju 2006, inace, izgradnja je zapoceta 1997. Mada, bio bih zadovoljan samo kada bi smo vec jednom POCELI da to ozbiljnije gradimo, kad-tad bismo presli Rubikon posle cega nema povratka na staro.. :D
Jos kada bi se to uklopilo sa modernizacijom Beovoza, izgradnjom zaobilaznice i podzemnih garaza, koje bi bile locirane na buducim stanicama metroa, gde bi nasoj sreci bio kraj... :lol:
 
KimIlSin":3uqrejv8 je napisao(la):
Pa, nastavili su gradnju 2006, inace, izgradnja je zapoceta 1997. Mada, bio bih zadovoljan samo kada bi smo vec jednom POCELI da to ozbiljnije gradimo, kad-tad bismo presli Rubikon posle cega nema povratka na staro.. :D
dacu ti fore da jos jednom razmislis za najveci rubikon koji smo presli ali nismo zavrsili :D
 
Vrh