Ја мислим да је у питању модуларна градња, уграђивање типских монтажних грађевинских елемената, који се производе серијски. Ништа ми друго не пада на памет шта је у питању. Али, у овоме се уштеде од 10-20% мере у десетинама и стотинама милиона евра, што није мало!mekbejn":hiw8gpdl je napisao(la):Može li neko stručniji da objasni u čemo je ovaj novi koncept bolji / jeftiniji od aktuelnih?
vucko":36z7l7y7 je napisao(la):Alstom je upravo na konferenciji javnog saobracaja koja se odrzava u Zenevi predstavio svoj novi koncept "lakog metroa", kaku kazu, znatno jeftinijeg za izgradnju od klasicnog:
http://www.alstom.com/press-centre/2013 ... olutions-/
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZyO0w#t=0s
I sto je zanimljivo u pitanju su metropolis vozila,a ne citadisi :kk:
Alstom launches Axonis light metro system to meet the specific transport needs of fast-growing and densely-populated cities that are seeking quick construction, easy urban insertion and improved life-cycle cost.
Axonis is a turnkey light metro system designed to run on an elevated viaduct, in underground tunnels or at street-level in the suburbs, carrying up to 45,000 passengers per hour, per direction. It is composed of industry-standard subsystems and interfaces in order to allow upgrades and line extensions.
Axonis is:
Easy to insert and elegant in your city: This steel-wheel system can run on lines on viaduct, underground and at grade, with 45-meter curve radius and 6% ramps.
Fast to build: Modular viaduct, smart system integration and innovative construction methods make it possible to reduce project execution. Axonis can be built and operational in only 3 to 4 years.
Economical to acquire and operate: the system is designed with a Total Cost of Ownership approach.
Non-proprietary and easy to expand: Axonis metro system utilizes a non-proprietary vehicle-guiding interface (UIC-1435 mm gauge), permitting operators to increase capacity and develop line extensions.
Safety and comfort for all: Axonis features the highest safety measures and deliver best-in class reliability and comfort for passengers.
http://www.alstom.com/transport/news-an ... 13/axonis/
vucko":1envc5gm je napisao(la):Tako mu dodje hazarde,makar vise nemamo problem sa vozilom.
Dakle polako se spisak problema ili da kazemo nedostataka projekta metroa smanjuje sto je ohrabrujuce u celoj prici.
2012":2nacg1s7 je napisao(la):Pa vidi ovako zahvalnost francuskoj da ali da joj vracamo komercijalni kredit...hm..nema potrebe,Rusi su nam nudili tada najpovoljniji kredit,uslov je bilo da ga oni grade.Ako bi nam francuzi ponudili bez kamate ili donirali nesto ozbiljnije od studije koja je bila ,ubi Boze barem onu koju smo videli.Kinezi bi nam izgradili svih 5 linja,ali bi opet bio uslov da ga oni grade,a ako bi se epostiglo pola pola kao kod mosta Zemun to bi bila dobra stvar..Ako bi dobili pola novca od Eu,e to bi bila realna zahvalnost. :kafa:
Он је навео да је држава за осам месеци задужена за четири милијарде,
а да су дугови Београда четвртина тог износа.
Ђилас је навео и да је Беч, који има буџет од 12 милијарди, задужен за три милијарде.
2012":1c34usbl je napisao(la):Tako je,treba biti realan, ako država pod hitno ne uloži u velike projekte,a novca ima barem kod Kineza sigurno i krene sa gradnjom metroa,železnice,kanala šta god cela građevinska industrija staje i li barem ovo što je ostalo od nje.Samo na gradnji metroa cela građevinska industrija,ljudi iz čitave zemlje bi radila narednu deceniju.Pa ne možemo samo puteve da gradimo ,koji ionako grade samo strane firme i mašine tu nema mnogo posla za građevince kao u ovim navedenim projektima.Stanove ionako nema više ko da kupi..kad je teško,javni radovi i državni veliki projekti..
Пантограф":1c34usbl je napisao(la):Слажем се ја Лаки с тобом и први бих био против задуживања зарад потрошње, или за изградњу нове спортске хале; али, метро је ипак инвестиција.
vranac":w3fuvmca je napisao(la):Nije i ne moze biti investicija. Investicija je samo ono sto stvara novu vrednost od ulozenog. Metroom ne da se nece nikada povratiti ulozeno, nego ce povecati rashode svake godine jer ce praviti gubitke. Nigde se nije isplatio metro od karata pa nece ni ovde. Da je negde to moguce gradile bi privatne firme metro, a ne drzave i gradovi. Metro stoga nije investicija nego luksuz.