Šta je novo?

Metro

Будем надеяться, что всё-таки хотя бы в этом году начнут строительство.
 
mekbejn":hiw8gpdl je napisao(la):
Može li neko stručniji da objasni u čemo je ovaj novi koncept bolji / jeftiniji od aktuelnih?
Ја мислим да је у питању модуларна градња, уграђивање типских монтажних грађевинских елемената, који се производе серијски. Ништа ми друго не пада на памет шта је у питању. Али, у овоме се уштеде од 10-20% мере у десетинама и стотинама милиона евра, што није мало!
 
Ovi Alstomovi viadukti me podsjecaju na Systrin koncept vidaukt U. Mislim da su ga cak i preuzeli. Raspitacu se.

edit:

U-shaped viaducts [edit]

The U-shaped viaduct was developed by SYSTRA as an economical structure combining all the components of an elevated rail system as a practical solution for both installation and maintenance. SYSTRA has taken out an international patent to protect the U-shaped viaduct.[4]

The design is intended to provide: reduction of visual impact in the urban environment, integrated sound protection, integrated components that keep the train on the viaduct in the case of a derailment as well as rapid construction cost reduction.

The U-shaped viaduct was used for the construction of the automatic subway systems in Taipei (Taiwan) and Dubai (UAE), as well as for line 2 of the Canton (China) subway, line 3 of the Delhi (India) subway and lines 4 and 5 of the Santiago (Chile) subway.[4]

edit 2:
Ovo vam je pdf dokument da vidite kako se to gradilo u Dubaiu

http://www.jsce.or.jp/committee/concret ... /dubai.pdf
 
vucko":36z7l7y7 je napisao(la):
Alstom je upravo na konferenciji javnog saobracaja koja se odrzava u Zenevi predstavio svoj novi koncept "lakog metroa", kaku kazu, znatno jeftinijeg za izgradnju od klasicnog:

http://www.alstom.com/press-centre/2013 ... olutions-/

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZyO0w#t=0s

I sto je zanimljivo u pitanju su metropolis vozila,a ne citadisi :kk:

Alstom launches Axonis light metro system to meet the specific transport needs of fast-growing and densely-populated cities that are seeking quick construction, easy urban insertion and improved life-cycle cost.

Axonis is a turnkey light metro system designed to run on an elevated viaduct, in underground tunnels or at street-level in the suburbs, carrying up to 45,000 passengers per hour, per direction. It is composed of industry-standard subsystems and interfaces in order to allow upgrades and line extensions.

Axonis is:

Easy to insert and elegant in your city: This steel-wheel system can run on lines on viaduct, underground and at grade, with 45-meter curve radius and 6% ramps.
Fast to build: Modular viaduct, smart system integration and innovative construction methods make it possible to reduce project execution. Axonis can be built and operational in only 3 to 4 years.
Economical to acquire and operate: the system is designed with a Total Cost of Ownership approach.
Non-proprietary and easy to expand: Axonis metro system utilizes a non-proprietary vehicle-guiding interface (UIC-1435 mm gauge), permitting operators to increase capacity and develop line extensions.
Safety and comfort for all: Axonis features the highest safety measures and deliver best-in class reliability and comfort for passengers.

http://www.alstom.com/transport/news-an ... 13/axonis/

Ovo je mozda najbolja vest koja se tice beogradskog metroa do sada :D

Gradske vlasti mogu da dobiju nesto sto je jeftinije od "klasicnog" metroa (jer se zove "laki metro" zvanicno) a da opet bude "pravi" metro a ne "nabudzeni tramvaj", i moze sve da predstavi kao kompromis izmedju LRT-lobista i stare metro ekipe.

Ako se ovo bude koristilo da izgradnju beogradskog metroa u dogovoru sa Francuzima, onda sto se tehnologije i vozila tice - super!

Naravno, i dalje imamo probleme sa trasom, izborom linija, i sl.
 
Tako mu dodje hazarde,makar vise nemamo problem sa vozilom.

Dakle polako se spisak problema ili da kazemo nedostataka projekta metroa smanjuje sto je ohrabrujuce u celoj prici.
 
Meni je najvaznije da se u gradjevinksom delu posla uposle sto vise domacih firmi,uposlili bi celu gradjevinsku industriju,ljude ,materijale iz cele Srbije narednih 10 godina samo na ovom projektu.Svako ko cita ovo iz bilo koga dela zemlje treba da bude svestan toga.Ako bi se ovakvim sistemo gradnje ustedilo ili dobilo vise trasa na NBG onda je to ok resenje,ali na zaboravite da stanice moraju da budu po evropskim standardima,a gradnja solidnih stanica je to sto uposljava veliki broj ljudi ,kako podzemnih tako i nadzemnih.. :kafa:
p.s Kako vozovi metropolis serije ulaze u ovako ostre krivine ,kojom brzinom i tehnologijom,nagibna ili nesto drugo..
Ako govorimo o nekom kompromisu,onda trasa i most preko Save treba da budu tamo gde je Jovin predvideo jer se ocekuje da pocne i gradnja u Savskom amfiteatru..a i u Jovinovom planu od savskog mosta se ide vijaduktom do terazijskog grebena,tako da se sasvim uklapa u neki novi vijadukt na NBG
 
vucko":1envc5gm je napisao(la):
Tako mu dodje hazarde,makar vise nemamo problem sa vozilom.

Dakle polako se spisak problema ili da kazemo nedostataka projekta metroa smanjuje sto je ohrabrujuce u celoj prici.

Pritisak strucne i opste javnosti kao i odlaganje projekta zbog besparice sto je omogucilo uvidjanje cinjenice da su osnovne postavke iz vazeceg GUPa (isti broj automobila, manji broj stanovnika) netacne, sve nas je to spaslo prvobitne Belam budzevine, tj. tramvaja na steroidima.

Od trenutno vazece budzevine zvane nezavisne Belam spasice nas izgleda sam Alstom svojim novim konceptom lakog metroa koji je ipak metro a ne LRT. Ispade "sreca u nesreci" sto je potpisan onakav sporazum o metrou sa Francuzima.

Sad jos "samo" da se ispegla plan trase (malo drugaciji raspored linija, manje stanica) i dobicemo nesto sto odgovara saobracajnim tj. prevoznim potrebama Beograda.

Ako Alstom primeni ovaj novi koncept kod nas, imacemo razloga da podignemo jos jedan spomenik zahvalnosti Francuskoj: "Hvala sto ste nas spasli od sopstvene gluposti." :D
SoccerFranceFlagSmiley.gif
 
Pa vidi ovako zahvalnost francuskoj da ali da joj vracamo komercijalni kredit...hm..nema potrebe,Rusi su nam nudili tada najpovoljniji kredit,uslov je bilo da ga oni grade.Ako bi nam francuzi ponudili bez kamate ili donirali nesto ozbiljnije od studije koja je bila ,ubi Boze barem onu koju smo videli.Kinezi bi nam izgradili svih 5 linja,ali bi opet bio uslov da ga oni grade,a ako bi se epostiglo pola pola kao kod mosta Zemun to bi bila dobra stvar..Ako bi dobili pola novca od Eu,e to bi bila realna zahvalnost. :kafa:
 
Sad sam malo ugrabio slobodnog vremena pa sam trazio malo o ovom novom alstomovom sistemu. Koliko mi se cini da sam procitao negde, radi se o automatski upravljanjim vozilima, dakle bez vozaca, i sa maksimalnim taktom od 80sec. Nisam nasao podatke o vozilima, ali pretpostavljam da se radi o kratkim modularnim vagonima da bi se postigao min radijus od 45m. Sve u svemu, utisak mi je, da su integrisali VAL, laki i teski metro u jedan. Stoga mislim da je sistem dobar, pitanje je samo cene vozila, sistema upravljanja i orzavanja zbog automatskog upravljanja. Sama gradnja vijadukta, nije komplikovana, prefabrikovanim nacinom gradnje se dobija dosta niza cena, i to se isplati za velike kolicine. I takav nacin gradnje se moze primeniti za bilo koji sistem. Ono sto je dobro, to je sto je manji utrosak el. energije, pa samim tim i jeftinija eksplatacija.
Beogradu treba neki nezavisni sistem prevoza, kapaciteta do oko 30.000 p/c/s. i da ga nikad ubuduce ne boli glava. Pored toga, potrebno je i smanjiti broj stanica, sa optimalnim rastojanjima od oko 700-750m i dobili bi i vecu prosecnu brzinu od oko 30-32km/h.
 
Da lis mo u stanju da održavamo automatski metro..mada je bolje odmah krenuti u to ,a ne posle plaćati preskupe nadogradnje..i dalje me interesuje kako voz bilo automatski ili ne metropolis serije sa čeličnim postoljem,kalsičnog voza ulazi u tako oštre krivine??
 
Da si masinski inzenjer u Alstomu verovatno bi ti bilo jasno.

Mislim, ljudi, to je Alstom. Verovatno su se ranijih decenija ljudi pitali kako mogu da naprave TGV koji ide preko 300 km/h a da se ne raspadne, mislim koji voz to pa moze.
 
2012":2nacg1s7 je napisao(la):
Pa vidi ovako zahvalnost francuskoj da ali da joj vracamo komercijalni kredit...hm..nema potrebe,Rusi su nam nudili tada najpovoljniji kredit,uslov je bilo da ga oni grade.Ako bi nam francuzi ponudili bez kamate ili donirali nesto ozbiljnije od studije koja je bila ,ubi Boze barem onu koju smo videli.Kinezi bi nam izgradili svih 5 linja,ali bi opet bio uslov da ga oni grade,a ako bi se epostiglo pola pola kao kod mosta Zemun to bi bila dobra stvar..Ako bi dobili pola novca od Eu,e to bi bila realna zahvalnost. :kafa:

Kada "tada"? Ako pogledamo kamatu na ruski kredit za budzet i zeleznicu (onih famoznih milijardu dolara) videcemo da je i to vrlo "komercijalno".
 
Hazard,zaboravio si da je prva ruska ponuda bila isključivo kredit za Metro od 1%,kada su se neki iz grada rekli rusima da nema projekta a bilo ga je ,tada je sve zakočeno i umesto metroa promenili namenu,rusi više nisu bili zainteresovani i ponudili kredit ali pod komercijalnijim uslovima,zato se i pregovaranje oteglo.Mada us i neki tada iz eu rekli da ako vam rusi prave metro,umesto evropskih firmi možete da se slobodno učlanite u njihovu uniju.Malo ste se zaboravili..
P.S ovo za Alstom ,pa nema neke enigme ili se naginje ili ne ,to me interesuje..
 
Pa svi novi metro sistemi su automtizovani. Rijetko se nadje neki novi sistem a da nije automatizovan. Sistem se zove CBTC (communication based train control).
 
PANIKA U MOSKVI: Požar u metrou!

Povređena najmanje 31 osoba uključujući i jedno dete. Putnici iz podzemne železnice izlazili čađavi i sa jakim kašljem.

Četiri osobe otrovane dimom prebačene su u bolnicu, preneo je "Glas Rusije".

Požar, koji je izbio usled paljenja kabla sa visokim naponom između stanica "Ohotni red" i "Biblioteka Lenjina", trenutno je suzbijen, a zbog vanredne situacije evakuisano je više od 4.500 ljudi, saopšteno je u Ministarstvu za vanredne slučajeve Rusije.

Kako navode očevici, ljudi koji su evakuisani na ulicu sa stanice "Ohotni red", bili su čađavi, mnogi su jako kašljali i imali problema sa disanjem.

Izvori:

http://www.kurir-info.rs/panika-u-moskv ... nak-825317
http://www.euronews.com/2013/06/05/fire ... o-station/
http://edition.cnn.com/2013/06/05/world ... index.html
 
Pa dešava se i to,strujni kabel može da se zapali u bilo kom objektu.. :kafa: Rusi su očigledno dobro uvežbali evakuaciju..
 
Treba biti realan. U Srbiji narednih 4-5 godina niko ozbiljan nece moci ni da razmislja o metrou, jer mi te pare nemamo. Na sve strane se najvaljuje kresanje plata, otpustanja, smanjivanje potrosnje. I privatni sektor zamire. Zaduzili smo se 4 milijarde samo da bi popunili budzet. Tek negde 2020 se mozda pocne sa izgradnjom metroa, a to kakvog zavisi koliko smo sposobni da izadjemo iz ekonomske krize i pocnemo da stvaramo ekonomiju na realnim temeljima.
 
Тако је, треба бити реалан, новац је ту, само да престану да га краду.
 
Tako je,treba biti realan, ako država pod hitno ne uloži u velike projekte,a novca ima barem kod Kineza sigurno i krene sa gradnjom metroa,železnice,kanala šta god cela građevinska industrija staje i li barem ovo što je ostalo od nje.Samo na gradnji metroa cela građevinska industrija,ljudi iz čitave zemlje bi radila narednu deceniju.Pa ne možemo samo puteve da gradimo ,koji ionako grade samo strane firme i mašine tu nema mnogo posla za građevince kao u ovim navedenim projektima.Stanove ionako nema više ko da kupi..kad je teško,javni radovi i državni veliki projekti..
 
Ђилас: Бесмислене тврдње о презадужености Града

БЕОГРАД, 6. јуна (Танјуг) - Градоначелник Београда Драган Ђилас изјвио је да је град на данашњи дан задужен 398 милиона евра и да су тврдње о презадужености главног града бесмислене.

"Тај ко то изјави, ја му предлажем да пише сценарио за Боље животе, Баба гори, а село се чешља... То је најдуховитији и најбезобразњи човек на свету", казао је Ђилас на конференцији за новинаре, на којој је саопштио да Република данас Београду није пребацила 100 милиона динара прихода од пореза на плате, због чега су доведена у питање разна издвајања.

Он је навео да је држава за осам месеци задужена за четири милијарде, а да су дугови Београда четвртина тог износа.

"Сви знате где су те паре отишле. Лако може да се провери - у мост, булевар, обданишта, а нисам приметио где је отишло тих четири милијарде. Београд није презадужен, него је наше задужење у односу на републичко мало", рекао је Ђилас.

Ђилас је навео и да је Беч, који има буџет од 12 милијарди, задужен за три милијарде.

Он је рекао и да је јуче имао састанак са ЕБРД и да му је пренето да је та институција спремна да финансира изградњу метроа у главном граду Србије.

"Нисам прихватио аранжмане да ти нека држава да паре па да њена фирма то ради. То смо урадили са Кинеским мостом и никад више. То је лоше за државу, јер нема тендера. ЕБРД је то одбијао, али су јуче рекли да прихватају уз гаранције државе. Али, ја немам могућност да уђем сам у тај пројекат, без гаранције државе", навео је Ђилас.
 
Он је навео да је држава за осам месеци задужена за четири милијарде,
а да су дугови Београда четвртина тог износа.

Aha, kako mi se cini do skora je u opticaju bila manja cifra, raste polako... :kafa:

Ђилас је навео и да је Беч, који има буџет од 12 милијарди, задужен за три милијарде.

25% !!!
Bec nije zaduzen grad ! Beograd nazalost jeste. apsolutni iznosi ne znace nista vec odnos izmedju prihoda i rashoda.

Svima vama koji vapite za novim dizanjem kredita ja bih postavio sledece pitanje:
Razmislja li iko od vas odakle da se vracaju ti krediti ???

Ajmo realno, ako imate mesecne prihode 40.000din i vec ste zaduzeni toliko da vam na rate odlazi 20.000din, kojom magijom mislite da otplacujete jos neki kredit ????
Kuc, kuc stanuje li razum ovde!? Ja razumem zelju za napretkom i progresom, ali ljudi moji shvatite da smo se usosili i da nam se zaista crno pise ako se ne uozbiljimo.
 
Слажем се ја Лаки с тобом и први бих био против задуживања зарад потрошње, или за изградњу нове спортске хале; али, метро је ипак инвестиција. Оперативне трошкове ће свакако покривати продајом карата, с обзиром да дневно функционисање прве линије треба да кошта 20-25.000 евра (што значи да се, са 100.000 путника дневно - што је врло слаб резултат - "покрива" већ са просеном ценом карте од 20-25 центи, тј. ни 30 динара), мислим да ће донети и приличне уштеде преко смањења (најскупљег) аутобуског саобраћаја и сл. Уз то, постоје и бројни пропратни ефекти, утицај на раст БДП-а, могућност (оправдана) увођења нових такси итд.

Не бих нипошто рекао да се Београду метро не исплати - наравно, на дужи рок. Са друге стране, кредити који се за то узимају су дугорочни и имају грејс-период од бар пет година, па у старту и не утичу на погоршање дужничке кризе.
 
2012":1c34usbl je napisao(la):
Tako je,treba biti realan, ako država pod hitno ne uloži u velike projekte,a novca ima barem kod Kineza sigurno i krene sa gradnjom metroa,železnice,kanala šta god cela građevinska industrija staje i li barem ovo što je ostalo od nje.Samo na gradnji metroa cela građevinska industrija,ljudi iz čitave zemlje bi radila narednu deceniju.Pa ne možemo samo puteve da gradimo ,koji ionako grade samo strane firme i mašine tu nema mnogo posla za građevince kao u ovim navedenim projektima.Stanove ionako nema više ko da kupi..kad je teško,javni radovi i državni veliki projekti..

To su sve projekti koji samo povecavaju potrosnju i dotukli bi ekonomiju za sva vremena. Na taj nacin bi se jos i ono malo zdrave privrede unistilo da bi se odrzavala gradjevina. Srbija se nece podici vestackim preusmeravanjem sredstava ka gradjevini, nego obnovom proizvodnje.

Пантограф":1c34usbl je napisao(la):
Слажем се ја Лаки с тобом и први бих био против задуживања зарад потрошње, или за изградњу нове спортске хале; али, метро је ипак инвестиција.

Nije i ne moze biti investicija. Investicija je samo ono sto stvara novu vrednost od ulozenog. Metroom ne da se nece nikada povratiti ulozeno, nego ce povecati rashode svake godine jer ce praviti gubitke. Nigde se nije isplatio metro od karata pa nece ni ovde. Da je negde to moguce gradile bi privatne firme metro, a ne drzave i gradovi. Metro stoga nije investicija nego luksuz.
 
vranac":w3fuvmca je napisao(la):
Nije i ne moze biti investicija. Investicija je samo ono sto stvara novu vrednost od ulozenog. Metroom ne da se nece nikada povratiti ulozeno, nego ce povecati rashode svake godine jer ce praviti gubitke. Nigde se nije isplatio metro od karata pa nece ni ovde. Da je negde to moguce gradile bi privatne firme metro, a ne drzave i gradovi. Metro stoga nije investicija nego luksuz.

Ово једноставно није тачно. Највећи луксуз који ја видим је одржавање актуелног система јавног превоза у Београду; он гута 100 милиона евра годишње, док са три линије метроа оперативни губици ГСП-а уопште би ни постојали. Уосталом, и сиромашнији градови и земље граде метро (јако леп и успешан пример Доминиканске Републике). Шински превоз је - између осталог - и најјефтинији. Знатно јефтинији од аутобуса. Уз све то, метро омогућава и правилан развој великог града, чиме увећава БДП и ствара знатне уштеде становништву, привреди, буџету. Томови књига су о томе написани.
 
Vrh