Metro i dalje samo na papiru
N. V. BRKOVIĆ | 29. maj 2013. 21:42 | Komentara: 2
Šest meseci proteklo od kada je Skupština grada usvojila studiju opšteg koncepta metro sistema u srpskoj prestonici. U Gradu tvrde da je za realizaciju ovako velikog projekta neophodno učešće države
BEOGRADSKI metro još nije stigao do druge faze. Papir idejnog projekta za prvu liniju, koji je uslov za razgovor o kreditiranju sa evropskim bankarima, i dalje je beo. Na projekat su stavljene "tri tačke" u novembru prošle godine kada je Skupština grada usvojila Studiju opšteg koncepta metro sistema, a nastavak njegove realizacije čeka zaključak Vlade Srbije. Od tada, ovaj ambiciozni projekat tapka u mestu, pa je teško verovati da bi prva linija, kao što je najavljeno, mogla da bude gotova 2017. godine.
Studija koja je donacijom francuske vlade poverena kompaniji "Ežis Rejl", predstavlja prvu fazu, a druga faza je izrada idejnog projekta prve linije metroa.
-
Radi nastavka realizacije očekuje se formiranje radne grupe koju će činiti predstavnici Francuske, Republike Srbije i grada Beograda - kažu u Gradu. - Grad i Ministarstvo su dali svoje predstavnike i očekuje se da će Vlada doneti zaključak o njenom formiranju, što je preduslov za nastavak realizacije druge faze francuske donacije.Takođe, započeta je priprema podataka za bliže definisanje trase i pojedinosti druge linije metroa.
Konsultant je dao nekoliko scenarija za način finasiranja izgradnje metroa - dodaju u Gradu. - Jasno je da postoji interesovanje za finansiranje od strane banaka, ali je za preciznije dogovore neophodno izraditi idejni projekt. Grad Beograd je duže vreme posvećen izgradnji metroa, ali ovako veliki projekat ni u jednoj zemlji nije, niti može biti
realizovan bez učešća države.
UKUPNA DUŽINA
STUDIJA daje smernice ka izradi plana prve linije metroa, koja bi trebalo da bude duga 14, a ukupna dužina čitavog metroa bila bi 41 kilometar. Studija je pokazala da bi maksimalni kapacitet ovog sistema bio 18.000 putnika u vršnom satu sa vozilima dužine do 70 metara, a čak 24.000 u vršnom satu sa vozilima od 90 metara.
OD USTANIČKE DO ZEMUNA
PREMA Studiji, prva linija bi išla od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra s dodatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa u Bulevaru Zorana Đinđića do Bloka 66, dužine do 2,6 kilometara.
Druga etapa bi, prema tim proračunima, trebalo da bude gotova 2021/2022. godine.
PRVA FAZA PRVI koncept beogradskog metroa bio je laki šinski sistem, ali je kasnije zaključeno da prestonica mora da dobije nezavisni sistem koji se ni na jednom jedinom mestu neće ukrštati s drumskim saobraćajem. Krajem 2012. prilikom usvajanja Studije u Skupštini grada, tvrdilo se da bi prva linija, sa opremom i vozovima, koštala oko milijardu evra.
Izvor;www novosti .rs