Šta je novo?

Metro

Samo stavi ovo na Zeleni venac, gde u jednu 16icu uđe 50 putnika, pa onda odmah dolaze 2 95ice gde ulazi još ukupno 100ak.
Ili kod Sajma slična situacija.
Koliko ovih vozila je potrebno da pokrije samo tu jednu stanicu?
 
Fora je u tome da tada ne bi bilo toliko ljudi na Zelenom Vencu jer nema potrebe tu da bude. Sada je tu gužva jer se tu hvataju nastavne veze. Stvar treba da se posmatra drugom logikom. Koliko putnika dolazi na Zeleni Venac jer mu je tu polazište ili odredište, ni 10 %, ostali čekaju nastavnu vezu ili pešice odlaze do drugog prevoza. Kod ovih sistema se modeluje point to point, a propusna moć mreže je veća nego sadašnji autobuski prevoz. Kažem mreže jer se propusna moć mreže drugačije posmatra od liniskih sistema.
Od tih 50 putnika koji uđu u 16 ticu, bar njih 45 je došlo sa nekih destinacija drugim autobusima ili trolama do Terazija pa se spustilo pešice do Zelenog venca. A tih 50 putnika silazi na narednih 25 stanica linije 16. Razmisli malo.
Ako na to sve dodamo dinamiku. Koliko vremena treba da se nakupi 50 putnika , koja je frekvencija linije 16 , koliko se gubi na stajanjima u stanicama i semaforima, priča je sasvim drugačija...
Evo još jednog sistema sa mrežnom logikom. Ljudi uveliko rade na tome. http://www.youtube.com/watch?v=u0jP4_0nuFE&feature=related
 
Ok, ali onda infrastruktura mora biti razvijena na daleko širem području nego što je to neki MRT.
Drugim rečima, onda bi linija morala da ide u ovom mom primeru i uz prizrensku, i Terazije i Brankovu, a sa gornje strane Knez (i/ili okolina) pa Trg itd.
Ne znam tačno koje su cifre, ali tu ulaganje u infrastrukturu ne može biti malo.
I pored toga, ako sve ide nadzemno, poprilično ruži centar grada. Ili je skupo ako je podzemno.
Na NBG ovo već i mogu da zamislim.
 
Naravno, zato i govorimo o mreži koja ima point (stajališta) , čvorišta i linije koje ih povezuju. Porocenjuje se da je izgradnja ovakve infrastrukture oko 5 miliona € po kilometru ili oko 20-25 puta manje od kilometra metroa. Procenjuje se da cena jednog vozila bude nešto iznad 5 hiljada € , lako se da izračunati koliko vozila može da se kupi za jedan autobus, tramvaj ili kompoziciju za metro.
Da NBg je odličan za ovakav sistem ali mislim da se i u starom delu Beograda sistem može implementirati uz malo mašte arhitekata.
Sistem se se gradi postepeno i postepeno supstituiše ostale sisteme javnog prevoza, brzo se stavlja u funkciju u nekom delu grada i lako nadograđuje i širi. Odmah donosi prihod i profit za dalje investiranje, za razliku od liniskih sistema gde mora da se izgradi kompletna infrastruktura linije pa se onda stavlja u funkciju. Na primer : Izgradi se infrastruktura u blokovima i polako širi prema Zemuni uz zadržavanje tramvaja i autobusa i smanjivanje njihove frekvencije do konačne supstitucije. Kada se pokrije NB prelazi se Sava sa multiplikacijom linija i razvija mreža u starom delu Beograda. Sve može brže da se izgradi uz manje početne investicije nego izgradnja metroa.
 
@Markiz
Da NBg je odličan za ovakav sistem ali mislim da se i u starom delu Beograda sistem može implementirati uz malo mašte arhitekata.


Ајде, молим те, пошто је ово форум где људи често користе своју машту, да је мало и ти употребиш, па да барем покушаш да нам представиш ту мрежу у најужем градском језгру (Теразије, Краља Милана, Кнез Михаилова, Васина, Студентски трг...) која не би визуелно упропастила центар града - али да то урадиш на новој теми (коју ћеш сам отворити) "PRT u Beogradu", а да ми овде, на одељку о МЕТРОУ, наставимо да пишемо о том превазиђеном превозном средству.
 
samo u ovom slučaju nije dovoljno napraviti 10-15 km mreže koliko recimo ima jedna linija metroa, nego bi moralo da se napravi tolika mreža koja bi morala da pokrije grad uzduž i popreko, da ne bi imali tačke zagušenja.....


druga stvar, najveći broj tih bezšoferskih tcp/ip vozila bi vozio samo sa jednim čovekom. recimo ja želim da idem od male ulice A do male ulice B na drugom kraju grada. kladim se da satima ne bih mogao da nađem nekog u okolini koji bi podelio vozilo samnom.

a pogotovu mi je smešna stvar da vozila idu preko krovova u starom delu.

pa dosta zgrada ima neke jeftine novogradnje i pitanje je da li bi zgrada koja je nadograđena za dva sprata mogla da istrpi još dodatnu žičaru na svom krovu.

dalje gde bi bile stanice za ta vozila. na vrhovima zgrada? zamisli da živiš u zgradi koja je ujedno i stajalište i da ti redovno špartaju putnici kroz zgradu, divota....


dalje prelazak reke. da li ti predlažeš izgradnju novih žičara za ova tvoja čuda, da se ne bi stvarala začepljenja. pa da napravimo deset novih prelaza samo za ovo, i to minimum.... pa mislim da bi samo te žičare preko save i dunava koštale više nego dve linije metroa.........


želim da kažem da vidim ogromnu sličnost između automobila i ovih besšoferskih vozila....
razlike bi bile što bi ovaj umesto po podu bio zakačen na sajle i tako bi lebdeo...

morao bi ogroman broj tih vozila da se kupi, sigurno oko milion.


sve u svemu ogromna glupost. može da funkcioniše u maštama nekih "pronalazača". u stvarnom svetu samo metro.....
 
Dobro, neću više da se ubeđujem, a ako se malo udubite naćićete odgovore na sva vaša pitanja.
 
markiz nemoj da odustaješ.......


ja ti preporučujem ako stvarno misliš da ovo ima budućnost da otvoriš novu temu na ovom forumu, sa predlogom mreže, sa informacijama koliko bi vozila trebalo, kako bi ljudi delili ta vozila i slično, pa da onda diskutujemo.....
 
Ožegović juče izjavi da će se "sigurno ući u gradnju Metroa"..i to ne zavisi od budžeta već od garancija države..imamo zlato pa ne brini za garancije..utrkuju se ko će nam pre dati kredit.. :kafa:
 
Ne razumes 2012ice.GRad moze maksimalno da se zaduzi 300 miliona.Ako ovde pljunu 130 ostaje 170 i recimo drzava jos toliko i onda dodjes do toga da imamo 350 milki,pa ce onda prepraviti projekat da bude belam da bi se prilagodio ekonomskoj realnosti.
 
Zadužen sam za dizanje morala.. ;)
Ali mi smo se već sporazumom sa Francima zadužili 500.mil. naravno uz aranžman sa Alstom-om, ostalih 500...se traži. :D
 
Ali drzava nema da se zaduzi za to.A prioriteti drzave su sada kredit za gasne centrale i termoelektrane jer dostizemo limit proizvodnje struje.

Stoga jasno je da gradska vlast vidi da nema nista od te price i da ce da se presaltaju na tih 400 buseva i mozda 30 caf-onja,a metro adio.
 
Ali drzava nema da se zaduzi za to.A prioriteti drzave su sada kredit za gasne centrale i termoelektrane jer dostizemo limit proizvodnje struje.

Stoga jasno je da gradska vlast vidi da nema nista od te price i da ce da se presaltaju na tih 400 buseva i mozda 30 caf-onja,a metro adio.
 
A од ЕБРД-а 400 нових бусева па да колоне и малтретирање грађана буду још већи као и профит бус плуса. :gobb:

Ax7efWICIAA3_Pi.jpg


Е видите, овај хаос би покриле две метро композиције за само 2 минута.

Нисам могао да замислим да ће ови успети да одраде гори посао од оног из 82е. Ономад смо уместо метроа добили бар трамвај а сада уместо метроа добијамо аутобусе. :|

Никако да научим основно правило у нас Срба - Увек може горе. :violina:
 
vucko":103wncro je napisao(la):
I nista od metroa jer ovim zaduzenjem grad moze da se slika :kk: :vops:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=07&dd=16&nav_id=627175

da li si ti mislio, da je grad ikada mogao da se realno zaduzi za 800-1000 miliona evra zbog metroa, u bilo kom trenutku ove price oko metroa, za dve poslednje godine, kako se ta prica zahuktava?

Ovo te pitam kao osobu, za koju sam stekao utisak da je svesna ekonomske situacije u gradu/drzavi odnosno rapidnom smanjenju prihoda grada i realnoj preopterecenosti vec zapocetim a nikako zavrshenim projektima kao sto je most + UMP?

stvarno, lepo je mastati, ali neko sve to mora da plati
 
1.000.000.000 EUR > 65.000.000 EUR

Imajući u vidu troškove za izgradnju metroa, ovih 65 miliona evra za autobuse ne znači apsolutno ništa jer kupili ih mi ili ne, ne bismo mogli nikako da se zadužimo za metro. Ako bude metroa to će ići nekom drugom linijom.
 
koja je to druga linija? Republika? tesko, jer nam je samo za prvih 6 meseci ove godine, budzetski deficit 850 miliona evra. Ako iko izvadi kredit za metro, treba ga na licu mesta, bez ikakvog suda, odstreliti
 
Druga linija je neka varijanta međudržavnog ugovora, koncesije, javno-privatnog partnerstva ili nečeg sličnog. Uveran sam da u ovakvim ekonomskim uslovima mnoge države gledaju da uposle svoju industriju, pa tako ne sumnjam da su i Francuzi zagrizli da sebi obezbede posao u Beogradu.

Ono što znamo jeste da se na tom projektu ozbiljno radi - u smislu da je studija praktično gotova, da se radi idejni projekat prve linije, da imamo trasiranu drugu i treću liniju, da su kontakti beogradske i francuske strane intenzivni, da se razgovara o finansiranju projekta, razmatra se kupovina vozova itd. OK, znam da smo i u prošlosti bili blizu, pa je stvar pukla, ali mislim da možemo da konstatujemo da se u ovom trenutku nešto radi na projektu beogradskog metroa - a pitanje ostaje kako će se ta priča dalje razvijati.

I pokušavam nekako da uhvatim šta je zapravo stav na ovom podforumu - jer su gotovi svi saglasni da nam metro treba, a isto tako su gotovo svi protiv zaduživanja, i isto tako svi priznaju da trenutno ne možemo da finansiramo projekat iz sopstvenih sredstava, i svi se slažu da su i autobusi krš i da su nam potrebni novi, ali opet su gotovo svi protiv kupovne istih. Ne znam za druge, ali ja sam zbunjen!?
 
mradulovic":1lnik6wq je napisao(la):
koja je to druga linija? Republika? tesko, jer nam je samo za prvih 6 meseci ove godine, budzetski deficit 850 miliona evra. Ako iko izvadi kredit za metro, treba ga na licu mesta, bez ikakvog suda, odstreliti

Mislim da nema svrhe nekome ko je protiv Metro-a, objasnjavati ponovo koliku korist on donosi i koliko brzo bi se ulozeni kredit isplatio i koliko bi se dobilo novih radnih mesta, od izgradnje do odrzavanja itd...
Ja da mogu, uzeo bih sada taj kredit za Metro i nasao firme koje ce ga graditi.
 
vucko":3l2bgenl je napisao(la):
Ali drzava nema da se zaduzi za to.A prioriteti drzave su sada kredit za gasne centrale i termoelektrane jer dostizemo limit proizvodnje struje.

Stoga jasno je da gradska vlast vidi da nema nista od te price i da ce da se presaltaju na tih 400 buseva i mozda 30 caf-onja,a metro adio.
Ako tako kažeš...obratićemo se Kinezima.. ;) vraćamo zlatom trenutno tražena roba br.1
 
Хомере није 65 него дупло више. А 1982. године оних 863 милиона за прву фазу је било веће од 200 милиона за трамваје.Није у томе уопште поента.
 
Da, kasnije sam skontao tek da se radi o 130 miliona evra (ne mora da znači da će sve biti iz kredita, za sada tražimo tih 65 na zajam, mada znajući našu praksu zadužićemo se i za ostatak).

No, autobusi su nebitni - mislim da je jako rizično i neozbiljno ulaziti u bilo kakvu priču o izgradnji tri linije metroa ako ceo posao može da propadne zbog zaduženja koje iznosi tek oko 10% cene izgradnje jedne linije šinskog sistema. Tako da sam uveren da ako se već pregovara sa Francuzima (a ozbiljno se pregovara) da se traži način da se tako nešto ne dogodi.
 
Ja odavno mislim da je jedini nacin izgradnje metroa u ovoj finansijskoj situaciji nekakva koncesija. Mislim da sam ranije pisao ovde kako bi to moglo da izgleda. I to su samo moja laicka nagadjanja, verujem da eksperti za to mogu da smisle nesto bolje i isplativije.
 
Vrh