Šta je novo?

Metro

CrazySerb

Intermediate
Učlanjen(a)
10.02.2007.
Poruke
139
Pohvaljen
9
Istorija izgradnje lakog metroa....2003...2004....2005...2006...2007....2008?

Sta mislite, da li je jednostavno doslo vreme staviti tacku na ovaj uzaludan projekat, pohapsiti i potrpati u zatvor sve lopovcine koje stoje iza njega , tj. sve ljude koji bestidno guraju ovaj projekat tkzv. "lakog metroa"?

Gledam sta se planira u Budimpesti, Bukurestu i Sofiji, gradovima u nasem okruzenju koji nisu nista veci ni bogatiji od Beograda, i jednostavno me srce boli kad vidim koliko mi zaostajemo za njima.

Posto neki vec toliko prizeljkuju ulazak u EU, mislim da nam je onda najbolja opcija sacekati jos par godina do tog eventualnog ulaska, i tek tada poceti izgradnju PRAVOG, teskog metro-a od Batajnice do Mirjeva novcem iz gradskog budzeta koji bi do tada bio znatno veci, kao i iz fondova same Evropske Unije. Mislim, kad smo vec cekali vise od veka, sta je jos 7-8 godina? Sitnica.

Do tada, novac iz gradskog budzeta i kredita koji je bio planiran za izgradnju lakog metroa usmeriti na poboljasnje postojeceg gradskog prevoza - nove autubuske i tramvajske linije, nova vozila (potrebno nam je 250 novih tramvaja i 100 trolejbusa) i podizanje sistema Beovoza na respektibilan nivo - u kamen uklesan raspored vozova sa frekvencijom od 10-15 minuta i barem 20 novih kompozicija.

Sta vise, mislim da bi cak mogli i da izgradmo jednu kracu liniju lakog metroa, koja bi saobracala izmedju nove zeleznicke stanice Beograd Centar (Prokop) i aerodroma Nikola Tesla preko novog mosta na Adi.
 
CrazySerb":2j3uc1ug je napisao(la):
Sta mislite, da li je jednostavno doslo vreme staviti tacku na ovaj uzaludan projekat, pohapsiti i potrpati u zatvor sve lopovcine koje stoje iza njega , tj. sve ljude koji bestidno guraju ovaj projekat tkzv. "lakog metroa"?
(...)
Sta vise, mislim da bi cak mogli i da izgradmo jednu kracu liniju lakog metroa, koja bi saobracala izmedju nove zeleznicke stanice Beograd Centar (Prokop) i aerodroma Nikola Tesla preko novog mosta na Adi.
:rolleyes:

Istorija izgradnje teškog metroa? 1970, 1980, 1990, 2000, a ako bi se vratilo na taj metro, onda bi bilo i.. 2010, 2020, 2030, 2050,...
 
1970, 1980 - lose ekonomska situacija
1990 - zemlja pred raspadom
2000 - Peti Oktobar

:D

Mislim da u drugoj polovini proslog veka, cak i da je bilo novca za izgradnju teskog metroa, uopste nije postojala VOLJA za takav jedan projekat. Milijarde dolara su bile usmerene na sasvim neke druge stvari, koje se danas mahom mogu nazvati promasenim investicijama.

Zato kazem, treba sacekati ulazak u Evropsku Uniju a do tada stavati projekat metroa, bilo lakog ili teskog, na led.
 
CrazySerb":knvob62w je napisao(la):
Istorija izgradnje lakog metroa....2003...2004....2005...2006...2007....2008?

Sta mislite, da li je jednostavno doslo vreme staviti tacku na ovaj uzaludan projekat, pohapsiti i potrpati u zatvor sve lopovcine koje stoje iza njega , tj. sve ljude koji bestidno guraju ovaj projekat tkzv. "lakog metroa"?

Gledam sta se planira u Budimpesti, Bukurestu i Sofiji, gradovima u nasem okruzenju koji nisu nista veci ni bogatiji od Beograda, i jednostavno me srce boli kad vidim koliko mi zaostajemo za njima.

Posto neki vec toliko prizeljkuju ulazak u EU, mislim da nam je onda najbolja opcija sacekati jos par godina do tog eventualnog ulaska, i tek tada poceti izgradnju PRAVOG, teskog metro-a od Batajnice do Mirjeva novcem iz gradskog budzeta koji bi do tada bio znatno veci, kao i iz fondova same Evropske Unije. Mislim, kad smo vec cekali vise od veka, sta je jos 7-8 godina? Sitnica.

Do tada, novac iz gradskog budzeta i kredita koji je bio planiran za izgradnju lakog metroa usmeriti na poboljasnje postojeceg gradskog prevoza - nove autubuske i tramvajske linije, nova vozila (potrebno nam je 250 novih tramvaja i 100 trolejbusa) i podizanje sistema Beovoza na respektibilan nivo - u kamen uklesan raspored vozova sa frekvencijom od 10-15 minuta i barem 20 novih kompozicija.

Sta vise, mislim da bi cak mogli i da izgradmo jednu kracu liniju lakog metroa, koja bi saobracala izmedju nove zeleznicke stanice Beograd Centar (Prokop) i aerodroma Nikola Tesla preko novog mosta na Adi.
Ako je vec do toga bolje da pruga ide pored aerodroma Beograd-Tesla a uz aeorodrom bude manja zeleznicka stanica.
 
@ CrazySerb: 2010, 2020, 2030, 2050,... čekamo ulazak u EU... 2060, 2070, potpisali smo sporazum o stabilizaciji i asocijaciji, na korak smo od EU, 2080, 2090, Turska ulazi u EU sledeće godine, a mi odma posle nje... i... 2100!!! Ušli smo u EU i gradimo metro! Ups. teleport postoji.. maler..
 
Burazeru, nisam ja prava osoba za diskusiju o EU.
Da mane neko pita, ja bi sutra uzeo kredit tezak 2-3 milijarde dolara od Rusije i zavrsio tu pisljivu prvu liniju teskog metroa do 2012-e.
 
Pa mozes da uzmes taj kredit, a ne moras ni da ga vracas - mozes odmah da das NIS, EPS i jos koji gasovod. Nije skupo :)

Teski metro je potreban, ali, za ucesnike foruma koji su se kasnije ukljucili, postoji na temi BeoVoz dobra diskusija o njegovim mogucnostima.

Treba napraviti / probusiti, jos nekoliko stajalista, malo doraditi postojece linije, srediti stanice (sto bi se u svakom slucaju radilo nezavisno od gradnje teskog / lakog metroa) dokupiti vozila i resavanje beogradskih saobracajnih problema bi se bar odlozilo za mozda jednu deceniju.

Teska linija metroa je velika investicija, a Beograd vec ima potencijale koji su minimalno iskorisceni (silne pruge, tunele bez koloseka, Pancevacki most sa sinama u samo jednom smeru i to u 21. veku!!!??? itd...)
 
Prica o teskom metrou je vrlo daleka... I nije mi jasno zasto Cray Serb kaze da treba pohapsiti ljude koji forsiraju laki metro... ako ga izgrade bice to makar nesto, a ne samo gomila crteza i papira i prica kako eto samo sto nismo napravili metro...

Nazalost, i ekipa koja stoji iza LRT-a sve vise lici na ekipu koja je stajala iza metroa, te ja vidim da cu se voziti autobusom do penzije...

I mozda ja nisam prava osoba da pricam o Rusiji, ali Srbima bi bilo malo pametnije da nekada stave razum ispred emocija :rolleyes:
 
Razum? Hm.. sta? ;)

Najgore sto moze da ti se desi kao pripadniku informatickog drustva je da budes neobavesten (dobro, Kostunica je izgleda jedini koji je to uspeo :) ). Kakva je da je situacija, pa bar neka nas informisu da znamo na cemu smo! Ako ne mogu da obezbede kredite - pa recite ljudi, kriza je ucelom svetu, nije nista strasno! Ako ne mogu da nadju partnera, pa nek kazu, nije smak sveta, nacicemo nokog drugog ili cemo krenuti sami, pa onda klaj klaj. Ako ne mogu da se dogovore medjusobno, tj. pored kojeg prozora koje stranke ce prolaziti LRT, pa nek kazu javno da se oko toga kolju, da znamo! Ali ovo drzanje u neizvesnosti i vecito najavljivanje tipa evo ga, samo sto nije je stvarno najgore nesto!
 
Homer Jay":6wkdfymj je napisao(la):
Prica o teskom metrou je vrlo daleka... I nije mi jasno zasto Cray Serb kaze da treba pohapsiti ljude koji forsiraju laki metro... ako ga izgrade bice to makar nesto, a ne samo gomila crteza i papira i prica kako eto samo sto nismo napravili metro...

Nazalost, i ekipa koja stoji iza LRT-a sve vise lici na ekipu koja je stajala iza metroa, te ja vidim da cu se voziti autobusom do penzije...

I mozda ja nisam prava osoba da pricam o Rusiji, ali Srbima bi bilo malo pametnije da nekada stave razum ispred emocija :rolleyes:
hehe pravo u centar :D
 
Mene zanima, koliko ima istine u tome da je osamdesetih godina od sredstava samodoprinosa u gradu Beogradu skupljena suma od 200 miliona dolara u svrhu započinjanja radova na metrou. Zatim je došla vrhuška sa Đorđem Bobićem na čelu, prekinula sve projekte na teškom metrou, otpočela projekat "tramvajem u 21. vek" i međusobno podelila pare ?

Takođe me zanima, iz kog razloga se neprekidno forsira priča o izgradnji UMP-a i podzemnih garaža kada se zna da Beograd za par godina neće moći fizički da primi toliko automobila. Jedini način jeste da se radi podzemni metro- potpuno nezavisni sistem prevoza.

Kažu da je za trasu od Bulevara do Zemuna neophodno milijardu evra, a budžet Beograda je 1,5 milijardi. Dakle, treba li nam taj metro ili ne? Šta kažu eksperti, ali ne Bobićevi i Hrustanovićkini?
 
Vocar":1org25y8 je napisao(la):
Mene zanima, koliko ima istine u tome da je osamdesetih godina od sredstava samodoprinosa u gradu Beogradu skupljena suma od 200 miliona dolara u svrhu započinjanja radova na metrou. Zatim je došla vrhuška sa Đorđem Bobićem na čelu, prekinula sve projekte na teškom metrou, otpočela projekat "tramvajem u 21. vek" i međusobno podelila pare ?

Takođe me zanima, iz kog razloga se neprekidno forsira priča o izgradnji UMP-a i podzemnih garaža kada se zna da Beograd za par godina neće moći fizički da primi toliko automobila. Jedini način jeste da se radi podzemni metro- potpuno nezavisni sistem prevoza.
jel ovo pokušaj da se bude duhovit?
 
NI najmanje. Neprestano se naturaju projekti automobilskog i tramvajskog saobraćaja. Ko to kažnjava svako pominjanje normalnog metroa?
 
Ne razumem o cemu se ovde radi? I ja smatram da tramvaj nije kvalitetno resenje, kao i da je bilje praviti obican tramvaj nego LRT. Kakva je to duhovitost o kojoj pricas?
 
duhovitosti tipa:
- samodoprinos od 200miliona $ za metro: samodoprinosi su postojali u mirko-lokalnim uslovima za npr. kanalizaciju 1 ulice. I naravno nikada se ne bi skupilo para ni za tih 120 m kanalizacije.
- "vrhuška sa Đorđem Bobićem na čelu" (APSOLUTNO GENIJALNO) = "tramvajem u 21. vek": izraz datira iz sredine 80tih kada se gradio tramvaj do Blokova na NBgd. Znači cirka 20 godina ranije.
- Moj favorit: "iz kog razloga se neprekidno forsira priča o izgradnji UMP-a i podzemnih garaža kada se zna da Beograd za par godina neće moći fizički da primi toliko automobila". Smisao ove rečenice?
- I ovde sam se trudio na nađem smisao: "Kažu da je za trasu od Bulevara do Zemuna neophodno milijardu evra, a budžet Beograda je 1,5 milijardi."
 
Ne trudim se ni najmanje da budem duhovit, već sam zaista ogorčen.

Da i je to tebi genijalno ili ne, upravo je Đorđe Bobić bio čovek koji je stopirao sve projekte izgradnje metroa u Beogradu. Upravo je on taj iz čijeg kabineta nam se protura priča o "lakom metrou". Da li se radi o "lakom metrou" ili "teškom tramvaju" to i najveći laik može da shvati.
Upravo sredinom 80-ih od kada datira "Tramvajem u 21. vek" je dotični takođe bio na odlučujućim mestima u vezi urbanistickog planiranja Beograda.
Naravno da će nam se prosipati priča o kilometrima nekih tunela kroz centar grada sa 6 traka, kad smo progutali žvaku o tome da "lakim metro" neće usporavati automobilski saobraćaj u gradu.

Smisao rečenice da Beograd neće fizički moći da primi automobile već sad znaju svi građani užeg centra grada koji obilaze po sat vremena kvartove tražeći parking. Ja sam na Novom Beogradu, pa već kuburim sa parking mestom.
 
Koliko je siguran taj LRT? Postoji li mogucnost da se od toga odustane u korist teskog metroa, modifikacije BeoVoza, itd..?

Posto nista ne najavljuju, da li je moguce da se od toga pomalo i odustaje?
 
jovanovm":2gy5nwz9 je napisao(la):
Koliko je siguran taj LRT? Postoji li mogucnost da se od toga odustane u korist teskog metroa, modifikacije BeoVoza, itd..?

Posto nista ne najavljuju, da li je moguce da se od toga pomalo i odustaje?
Ljudi, posle 7 godina je valjda svima jasno da dok su Bobic & co. na vlasti, u Bgd. nece biti investicija u velike projekte. Njima je vazno samo da uzimaju "kajmak" od privatnih investitora i pune privatne i partijske dzepove. Zasto da trose vreme i pare na velike projekte od javnog znacaja, ciji zavrsetak nece docekati na vlasti?
Osim toga, "laki" metro (u stvari bolje receno: "teski" tramvaj) je totalno promasena prica, Najnovija vest iz Budimpeste: Madjari su sklopili ugovor sa Ruskim kompanijama da im izgrade jos jednu (podzemnu) liniju metroa.
 
jovanovm":rxvyaz01 je napisao(la):
Koliko je siguran taj LRT? Postoji li mogucnost da se od toga odustane u korist teskog metroa, modifikacije BeoVoza, itd..?

Posto nista ne najavljuju, da li je moguce da se od toga pomalo i odustaje?
Pošto odluke o razvoju grada donose političari, do poslednjeg trenutka postoji mogućnost zaokreta za 180 stepeni, bez ikakve odgovornosti za izgubljeno vreme, novac i nove šanse. Ma njima je upustiti se u ozbiljan projekat metroa kao kada bi se ja upustio u izgradnju, pa ne znam, Konkorda...

Mnogo je lakše prodavati ljudima animacije i umetničke vizije o LRT-u, UMP-u, mostu koji će koštati 3 put više nego što treba, nego zasući rukave i pozabaviti se što bržim završetkom obilaznice, Prokopa, Dunavskim mostovima...sve projekti u koje je malo teže ugraditi se.
 
Teški metro je u datom momentu apsolutno ne primeren za Beograd, jer uz kombinovanje BeoVoza i LRT-a (ako kod Hajata bude išao pod zemljom) sa tramvajima, koji ako se malo osavremene mogu da budu savršeni (primer Savske - kad tramvaj zapiči, brži je od autobusa, samo ga sje*******e semafor koji nije usklađen da mu se otvori, a pre prekonstrukcije se automatski uključi prolazak za tramvaje čim se približe) i UMP, nemaš problema.. ali ni to nećemo dočekati narednih 50 godina..
I nemojmo zaboraviti - mi smo siromašna zemlja, vrlo siromašna, ovde ne može 20 godina preko potrebna obilaznica (koja nije samo važna za Beograd, koilko je važna za celu Srbiju) da se izgradi, a kamoli metro..
 
Matt":3hw2m9jc je napisao(la):
Siromasna je i Bugarska i Rumunija pa ti projekti nekako idu. A Srbija nije toliko siromasna koliko je spora.

Mislim da je u redu da se gradi skup most, jer on treba da bude vizuelno lep i ponos grada. Mostovi se grade jednom u 100 godina, zasto bi Beograd kad postane bogatiji imao ruzan most.
do toga "kad postane bogatiji", beograd, a i mi s njim cemo 3 puta crknuti i kolabrirati od nerjesenih saobracajnih i ostalih problema.
pa nisam ni ja zato da se gradi nesto ruzno, ali mislim da se s pola tog budgeta isto moglo naci lijepo rjesenje, a istovremeno mozda jos ponesto napraviti/ popraviti.

btw. koliko znam, u novembru je delegacija grada bila u posjeti gradu becu kako bi se informisali o njihovom zeljeznickom i metro sistemu.
 
prebacio sam par postova o mostu u temu o mostu ali ste brzo odgovarali pa nisam sve stigao da prebacim. Sad cu i reljin da prebacim :D
 
ЛРТ може лепо да функционише ако буде довољно независтан. Можда ће путовање трајати 10-так минута дуже него класичним метроом, али то није толико страшно, кад се измери цена, брзина изградње.

@relja: обилазница, прокоп, дунавски мостови - све су то пројекти који нису у надлежности града него државе, и град ту не може много да уради. То што "Сеља" асвалтира пут до своје куће у селу и гради санитарни чвор на Краљевачкој железничкој станици у вредности од 75000€, уместо да дају паре за капиталне пројекте, то је сасвим друга прича.

Што се тиче града, да су сјајни - нису. Обећавали су свашта, скоро ништа нису почели. Сад као чекамо тај тендер за извођача радова за мост, па ћемо да видимо, шта ће бити. А о ЛРТ-у је и престало да се прича :mad:
Све у свему, лоше, лоше...
 
Vrh