Šta je novo?

Metro

Nisam se dosta dugo vozio tuda, ali 46-ca i 55-ca na Južnom "Bulevaru" su mi u sećanju ostale kao epitet gužve i spore vožnje. Najgori od najgorih prevoza na užoj teritoriji Beograda, natrpani solaći se po desetak minuta vuku u koloni automobila dok zaopšijaju petlju Autokomanda, onda dalje mile sokacima iz 19. veka i kači ih bukvalno svaki semafor na koji naiđu, ljudi ispadaju kroz vrata i guraju se na jednoj nozi da bi ušli ili izašli. Kada 46-ca dolazi iz pravca Mirijeva treba joj čitava večnost dok se uključi na BKA kroz strmo i tesno sokače Mite Ružića, a nekad je nema i po 20-30 minuta. Ne znam koji njen putnik ne bi želeo da takav raspad od linije zameni metroom? Vračar inače najgušće naseljena opština u celoj Srbiji, blizu 19000 stanovnika po kilometru kvadratnom i to prema podacima od pretprošlog popisa, sada je verovatno i više. Jel bi možda i tu metro išao "kroz njive i poljane gde niko ne živi" ?
Ne radi se o tome, nego o velikoj visinskoj razlici između podnožja brda - J.Bulevar i vrha brda - C.Krst.
Kada bi se ta stanica izmestila na slobodno gradsko zemljište na lokaciji čije sam čak tačne GPS koordinate postovao - postigao bi se dvostruki pozitivan efekat:
1) budući da bi bila na sredini brda marginalno bliža vrhu bila bi i dalje pristupačna i jako blizu svima sa J.Bulevara i okoline.
2) S druge strane postala bi jako interesantna i korisna svim stanarima "belih zgrada" sa C.Krsta gde svaki soliter ima jako puno stanovnika (govorimo o zgradama sa 30-tak spratova) i osim Krsta opsluživala bi i Lion do koga se bzo stiže Bregalničkom i gde isto ima više hiljada stanovnika.

Znači umesto da se putanja potpuno preklapa sa 46-icom i 55-icom ovaj mali detour bi idealno komplementirao saobraćajne opcije svima na Vračaru plus jednom delu Zvezdare.
 
Vode se oni nekim njihovim proračunima a ne šta je korisno za građane, npr. na Karaburmi stavili stanice ispod Višnjičke a 99% ljudi živi na brdu iznad, znači neko će svaki dan da se penje nazad uz brdo sa posla, a moglo je lepo tamo gde i sada ide sav prevoz koji je savršeno trasiran za to naselje. Isto i za stanicu najbližu meni, stavili je dole u rupu ka luci, umesto da bude na uglu Cvijićeva-Despota Stefana gde su glavna kretanja ljudi i imaš gusto naseljen kraj, a još bi i gore imao prostor za plato gde je sada pumpa.
 
Ja sam 2020. dao predlog za tramvajski koridor kroz kasete Prokopa, koji bi na jug išli ka Gospodarskoj mehani, a na severu bi išli pored KCS u Resavsku.


Ali ne verujem da bi se to ikada gradilo. Ni to, ni metro kroz Prokop.
Ovo je odličan plan. Jedino ne bi dozvolio da automobili idu Resavkom zajedno sa tramvajima, osim, naravno, vozila hitne pomoći policije i ostalih službenih vozila, taksija i u određenom periodu dostavna vozila.
 
....stavili je dole u rupu ka luci, umesto da bude na uglu Cvijićeva-Despota Stefana gde su glavna kretanja ljudi i imaš gusto naseljen kraj, a još bi i gore imao prostor za plato gde je sada pumpa.
Verovatno zato što su se dosetili da do dole prošire "Novi Dorćol", kad od luke otmu još malo zemljišta.
 
Šta mislite da li će ovaj kamp služiti i za metro s obzirom na to da je izvođač isti i da je mesto na kojem će biti položena krtica za metro čak i bliže nego za planirani drumski tunel? Inače je projekat drumskog tunela manji od projekta metroa, a što je interesantno i jedan i drugi kada se posmatra samo vreme iskopa tunela u uobičajnim uslovima traju do godinu dana.
Metro: 11000 metara / 2 krtice / 15 metara na dan = 366 dana
Drumski tunel: 2000 metara x 2 cevi / 15 metara na dan = 267 dana
Naravno, ima još mnogo drugih radova ali je imajući u vidu ovo iznad, za drumski tunel četiri godine realan rok čak i da se ne gradi krticom.

U nastavku još jedan gradski projekat koji se izvodi krticom a za koji nisam ni znao. Ovaj je i najdalje odmakao:

 
Стојчић: Припремамо градњу 60 километара тунела
Пројектовање прве линије, која је подељена у две фазе, завршено је и у току је ревизија пројекта. – Подземни тунели релативно су нови за Београд јер у престоници постоје само два мања

https://www.politika.rs/scc/clanak/701421/stojcic-pripremamo-gradnju-60-kilometara-tunela
 
Стојчић: Припремамо градњу 60 километара тунела
Пројектовање прве линије, која је подељена у две фазе, завршено је и у току је ревизија пројекта. – Подземни тунели релативно су нови за Београд јер у престоници постоје само два мања

https://www.politika.rs/scc/clanak/701421/stojcic-pripremamo-gradnju-60-kilometara-tunela
a nadzemni tuneli?
 
По промени власти, случај "Марко Стојчић" да се посебно разради и проучава. Нипошто не дозволити да слична појава икада васкрсне у јавном простору.
 
Рушење стакленца да, јер је у СНС крви да руши и прави вечна градилишта. За градњу метроа сам сагласан
 
Samo neka izgradnja više krene. Metro - ne samo što je potreban našem gradu, neko i koči mnoge druge projekte, koji bi se smanjenjem automobilskog saobraćaja mnogo lakše odvijali.
 
Jeste da je rušenje Staklenca predviđeno onim akcionim planom eksproprijacije, ali naravno da ne mora da znači da će to biti u skorije vreme ili u novembru. E sad, ono što je daleko zanimljivije od samog datuma iseljavanja/rušenja je da li je zaista ono neophodno za samu izgradnju metroa. Ako se pogleda projekat stanice Trg republike, ona se ni u jednom delu ne nalazi ispod te zgrade. Mislim da je više nađeno za najlakši način da se ta zgrada sruši i tu sagradi nešto drugo, da se to provuče kroz projekat metroa.
 
Samo neka izgradnja više krene. Metro - ne samo što je potreban našem gradu, neko i koči mnoge druge projekte, koji bi se smanjenjem automobilskog saobraćaja mnogo lakše odvijali.​
Ako nisi primetio, metro se godinama gradi na Makiškoj livadi. ;)

Drugo, ovako projektovane linije metroa, ako budu sa sobom povukle usklađivanje linija gradskog prevoza, povlače još veći udeo kola u saobraćaju.​
 

@Belgrade.

Izvini, a sta si ti ovde, njegov advokat, prevodilac, ulizica...? Na srpskom je napisao, savrseno sam razumeo. Tebi hvala na nepotrebnom pojašnjenju, a da li sam sada srecan ili nisam, nije tvoje da se o tome brines.

@solecar

Krenulo je naravno, samo da smo ga radili lopatom, asovom i građevinskim kolicima, milsim da bi brze islo. Ne pocenjujem teskocu tih radova, ali 2021. je počelo. Za svo to vreme, kada prodjem, ne vidim nista osim nasutog peska. Kada sam rekao da krene, mislio sam da krenu da se buse tuneli i ostali konkretniji radovi. Ali kada se 4 godine razvlači pesak,...ne znam, (možda iz nekog razloga mora), necu odmah da budem skeptičan. Po roku koji su dali, izgleda da vise vremena treba da se napravi depo, nego da se prokopaju tuneli.
Što se tiče vog drugog, se vec predviša da takva mogučnost postoji zbog nepovezanost sveukupnog gradskog prevoza, treba da se koriguje dok je vreme. Metroom ne moze sve da se pokrije. Bice potrebno korigovanje ostalih elemenata gradskogn prevoza, ali kada se radi, daj da se jednom uradi nešto da valja, Ni ja ne očekujem da kada bude metro udjem ispred svoje kuce, a izadjem ispred posla. Ali ne očekujem ni da pustujem 2 sata sa jednog graja grada na drugi u normalnim uslovima, a vise u slucaju nekih guzvi koje nisu svakodnevne.
 
Poslednja izmena:
Krenulo je naravno, samo da smo ga radili lopatom, asovom i građevinskim kolicima, milsim da bi brze islo. Ne pocenjujem teskocu tih radova, ali 2021. je počelo. Za svo to vreme, kada prodjem, ne vidim nista osim nasutog peska. Kada sam rekao da krene, mislio sam da krenu da se buse tuneli i ostali konkretniji radovi. Ali kada se 4 godine razvlači pesak,...ne znam, (možda iz nekog razloga mora), necu odmah da budem skeptičan. Po roku koji su dali, izgleda da vise vremena treba da se napravi depo, nego da se prokopaju tuneli.
Što se tiče vog drugog, se vec predviša da takva mogučnost postoji zbog nepovezanost sveukupnog gradskog prevoza, treba da se koriguje dok je vreme. Metroom ne moze sve da se pokrije. Bice potrebno korigovanje ostalih elemenata gradskogn prevoza, ali kada se radi, daj da se jednom uradi nešto da valja, Ni ja ne očekujem da kada bude metro udjem ispred svoje kuce, a izadjem ispred posla. Ali ne očekujem ni da pustujem 2 sata sa jednog graja grada na drugi u normalnim uslovima, a vise u slucaju nekih guzvi koje nisu svakodnevne.
Možda na kraju odustanu od metroa i naprave ogromni kontejnerski terminal u Makišu, kao što je originalno i planirano na toj lokaciji?
 
Nema nikakve sanse da se tako nesto desi jer ne postoji potreba za tolikim kontejerskim terminalom.
 
Vrh