Šta je novo?

Metro

Nisam se dosta dugo vozio tuda, ali 46-ca i 55-ca na Južnom "Bulevaru" su mi u sećanju ostale kao epitet gužve i spore vožnje. Najgori od najgorih prevoza na užoj teritoriji Beograda, natrpani solaći se po desetak minuta vuku u koloni automobila dok zaopšijaju petlju Autokomanda, onda dalje mile sokacima iz 19. veka i kači ih bukvalno svaki semafor na koji naiđu, ljudi ispadaju kroz vrata i guraju se na jednoj nozi da bi ušli ili izašli. Kada 46-ca dolazi iz pravca Mirijeva treba joj čitava večnost dok se uključi na BKA kroz strmo i tesno sokače Mite Ružića, a nekad je nema i po 20-30 minuta. Ne znam koji njen putnik ne bi želeo da takav raspad od linije zameni metroom? Vračar inače najgušće naseljena opština u celoj Srbiji, blizu 19000 stanovnika po kilometru kvadratnom i to prema podacima od pretprošlog popisa, sada je verovatno i više. Jel bi možda i tu metro išao "kroz njive i poljane gde niko ne živi" ?
Ne radi se o tome, nego o velikoj visinskoj razlici između podnožja brda - J.Bulevar i vrha brda - C.Krst.
Kada bi se ta stanica izmestila na slobodno gradsko zemljište na lokaciji čije sam čak tačne GPS koordinate postovao - postigao bi se dvostruki pozitivan efekat:
1) budući da bi bila na sredini brda marginalno bliža vrhu bila bi i dalje pristupačna i jako blizu svima sa J.Bulevara i okoline.
2) S druge strane postala bi jako interesantna i korisna svim stanarima "belih zgrada" sa C.Krsta gde svaki soliter ima jako puno stanovnika (govorimo o zgradama sa 30-tak spratova) i osim Krsta opsluživala bi i Lion do koga se bzo stiže Bregalničkom i gde isto ima više hiljada stanovnika.

Znači umesto da se putanja potpuno preklapa sa 46-icom i 55-icom ovaj mali detour bi idealno komplementirao saobraćajne opcije svima na Vračaru plus jednom delu Zvezdare.
 
Vode se oni nekim njihovim proračunima a ne šta je korisno za građane, npr. na Karaburmi stavili stanice ispod Višnjičke a 99% ljudi živi na brdu iznad, znači neko će svaki dan da se penje nazad uz brdo sa posla, a moglo je lepo tamo gde i sada ide sav prevoz koji je savršeno trasiran za to naselje. Isto i za stanicu najbližu meni, stavili je dole u rupu ka luci, umesto da bude na uglu Cvijićeva-Despota Stefana gde su glavna kretanja ljudi i imaš gusto naseljen kraj, a još bi i gore imao prostor za plato gde je sada pumpa.
 
Ja sam 2020. dao predlog za tramvajski koridor kroz kasete Prokopa, koji bi na jug išli ka Gospodarskoj mehani, a na severu bi išli pored KCS u Resavsku.


Ali ne verujem da bi se to ikada gradilo. Ni to, ni metro kroz Prokop.
Ovo je odličan plan. Jedino ne bi dozvolio da automobili idu Resavkom zajedno sa tramvajima, osim, naravno, vozila hitne pomoći policije i ostalih službenih vozila, taksija i u određenom periodu dostavna vozila.
 
....stavili je dole u rupu ka luci, umesto da bude na uglu Cvijićeva-Despota Stefana gde su glavna kretanja ljudi i imaš gusto naseljen kraj, a još bi i gore imao prostor za plato gde je sada pumpa.
Verovatno zato što su se dosetili da do dole prošire "Novi Dorćol", kad od luke otmu još malo zemljišta.
 
Šta mislite da li će ovaj kamp služiti i za metro s obzirom na to da je izvođač isti i da je mesto na kojem će biti položena krtica za metro čak i bliže nego za planirani drumski tunel? Inače je projekat drumskog tunela manji od projekta metroa, a što je interesantno i jedan i drugi kada se posmatra samo vreme iskopa tunela u uobičajnim uslovima traju do godinu dana.
Metro: 11000 metara / 2 krtice / 15 metara na dan = 366 dana
Drumski tunel: 2000 metara x 2 cevi / 15 metara na dan = 267 dana
Naravno, ima još mnogo drugih radova ali je imajući u vidu ovo iznad, za drumski tunel četiri godine realan rok čak i da se ne gradi krticom.

U nastavku još jedan gradski projekat koji se izvodi krticom a za koji nisam ni znao. Ovaj je i najdalje odmakao:

 
Vrh