Nisam dugo pisao na ovoj temi, ali ako nekog zanima ovako bi izgledala osnovna mreža sačinjena od prve dve linije sa produženjima do stadiona, odnosno aerodroma, sa devijacijom prve linije preko Prokopa (sa stanicom na mestu današnjeg kompleksa ortopedskog zavoda u sklopu regeneracije lokacije BIP-a i okoline železničke stanice, fizički vezanu na stanični objekat i autobuska stajališta na moto putu):
Prva linija postaje Ekspo linija produženjem do Nacionalnog stadiona u dužini od cca 7km na nasipu sa novim mostom postavljenim u osi saobraćajnice u sastavu Ekspo kompleksa. Dograđuju se tri stanice, Magistrala, EXPO 27 i Nacionalni stadion, od kojih su prva i treća presedačkog karaktera. Imajući u vidu povoljnost trase, postoji mogućnost umetanja još jedne stanice bliže mostu na levoj obali.
Druga linija se produžava od T6 kod stanice Zemun do aerodroma preko Kvantaša i Radiofara, tako da se omogući naknadno preuzimanje aerodromske deonice izgradnjom treće linije. Na ovaj način se obezbeđuje aerodromska veza metro sistema u ranijim fazama. Realizacijom takvih produženja i devijacija i skromnija mreža bila bi fukcionalnija. U ovom slučaju, primarna funkcija aerodromske pruge ogledala bi se u obezbeđenju neposredne veze prigradskog i daljinskog saobraćaja sa aerodromskim i Ekspo kompleksom, a u sastavu šire mreže šinskih sistema i kao kapacitetna veza sa autobuskom stanicom. Metro veza sa aerodromom bila bi sporija (ne računajući presedanja do bližih destinacija), ali i pouzdanija, direktna i pristupačnija kako prostorno tako i vremenski.
U prvoj fazi metro ne bi išao do Pančevačkog mosta već samo do Savskog trga, ali ne od Železnika već od novog terminusa u sklopu kompleksa Nacionalnog stadiona. Na ovaj način bi se skratio rok otvaranja prve faze budući da se ne bi čekalo na izgradnju dubokih stanica severno/istočno od Savskog trga, pri čemu bi nadzemna deonica sa paralelno građenim mostom bila izgrađena znatno brže. U tom slučaju, linija bi, iako duža, pokrila centar grada, ali i Sajam, železničku stanicu i presedačka stajališta u zoni petlje Mostar. Ekspo linija bi obezbedila neposredan pristup metro sistemu, kao i bržu, direktnu vezu novog kompleksa sa Čukariocom, pritom učvršćujući razvojni karakter toga dela obe obale Save.