Šta je novo?

Metro

Metro.png


Poštovani,

Ukoliko nekoga interesuje, možete pogledati ovu prezentaciju u Google Earth-u:
(https://earth.google.com/earth/d/1EZiH1e6a7_ncvJVlx4gaKHiu_RimCNiz?usp=sharing)
Trudio sam se da što preciznije prikažem trenutno stanje kao i planirane trase, iako postoji mogućnost da ima manjih grešaka.

Legenda boja:
  • Crveno: BG Voz (svetlocrvena linija vodi do EXPO lokacije)
  • Plavo: Planirane trase Beogradskog metroa
Google Earth omogućava daleko detaljniji prikaz – uključujući mogućnost uvećavanja i prikaza u 3D režimu.
 
Pogledajte prilog 236748

Poštovani,

Ukoliko nekoga interesuje, možete pogledati ovu prezentaciju u Google Earth-u:
(https://earth.google.com/earth/d/1EZiH1e6a7_ncvJVlx4gaKHiu_RimCNiz?usp=sharing)
Trudio sam se da što preciznije prikažem trenutno stanje kao i planirane trase, iako postoji mogućnost da ima manjih grešaka.

Legenda boja:
  • Crveno: BG Voz (svetlocrvena linija vodi do EXPO lokacije)
  • Plavo: Planirane trase Beogradskog metroa
Google Earth omogućava daleko detaljniji prikaz – uključujući mogućnost uvećavanja i prikaza u 3D režimu.
Greške:
1) BGvoz krak Karaburma i Makiš
2) M2 zavrće ŽS Zemun i KBC Bežanijske kose pre nego što terminura iza groblja. Postoji relalna mogućnost produžetka do Aerodroma. Najverovatnije će tako i biti
3) M2 je trasa promenjena, ide od Savskog trga preko Slavije do Karađorđevog parka pa Južnim bulevarom.
4) M3 će 99% iće od Trga Republike-Skupština-Vukov Spomenik-Šumice-Braće Jerković
5) Od Banjice M3 će se najverovatnije produžiti do BIO4 kampusa i još jedan krak do Miljakovca.
 
Greške:
1) BGvoz krak Karaburma i Makiš
2) M2 zavrće ŽS Zemun i KBC Bežanijske kose pre nego što terminura iza groblja. Postoji relalna mogućnost produžetka do Aerodroma. Najverovatnije će tako i biti
3) M2 je trasa promenjena, ide od Savskog trga preko Slavije do Karađorđevog parka pa Južnim bulevarom.
4) M3 će 99% iće od Trga Republike-Skupština-Vukov Spomenik-Šumice-Braće Jerković
5) Od Banjice M3 će se najverovatnije produžiti do BIO4 kampusa i još jedan krak do Miljakovca.
Da li ste sigurni za sve ovo , koristio sam mapu sa zvaničnog sajta BG Metro i Voz
 
To znači da treba da krenu sa kopanjem stanica uskoro jer krtica koja će stići za 12 meseci i koja će biti porinuta mora da probija stanice jednu po jednu kroz svoju putanju i zato one moraju biti izgradjene u fazi završenog iskopa i izlivenih obodnih zidova (oblik betonske kade)
 
Pukla je vodovodna cev u Vodovodskoj tokom ispitivanja za metro pa trenutno okolne ulice nemaju vode. Sad preneše u Beogradskoj hronici. Čisto da imamo podatak da se ovih dana tamo izvode ispitivanja.

Snimak potpisivanja ugovora između izvođača radova i dobavljača krtica:

Rezime:
Depo - potpisan ugovor
Linija 1 deonica 1 lotovi 1 i 2 - potpisani ugovori
Linija 1 deonica 1 lot 3 - potpisivanje ugovora do početka jula
Linija 1 deonica 1 sistemi - potpisivanje ugovora do početka jula
Linija 1 deonica 2 - potpisivanje ugovora za gradnju i sisteme do kraja godine
Linija 2 deonica 1 - početak pregovora za ugovore do kraja godine
Linija 2 deonica 2 - početak pregovora za ugovore početkom naredne godine
Linija 3 - u toku izrada idejnog projekta, studije opravdanosti i studije o proceni uticaja na životnu sredinu.
 
Iznenadio bih se da su nešto istinski počeli da grade, makar i tu usranu portirnicu.

Krtice su stvarno naručene sa zakašnjenjem od 3 godine, ali to ne znači i da će odmah početi da buše čim pristignu ovde za godinu dana, niti da će do tada početi za izgradnjom staničnih objekata. EKSPO cirkus i Narkoonalni Stadion su za vladajuću bagru jedini prioriteti, to je pravi razlog zašto namerno opstruišu i metro sa dozvolama i BPP sa "zaštitom prava", veliki legalisti do moga. Čitam prvi pasus u tekstu i dođe mi da urlam od besa i tuge, prioritetni vašar i stadion u odnosu na metro. Prokleti bili za sve generacije i preseo im dabogda svaki dinar koji će ukrasti na tim smrdljivim štetočinskim projektima. 🤬
 
Poslednja izmena:
Жељкову фирму на добош, а државне службенике који су продали имовину у 'апс и на 10 година

А владу која је то дозволила рапустити. Она не ради за интерес бирача и пуниоца буџета
 
Da su prva, druga i treća linija metroa sagrađene kada im je bilo vreme, ne bi cela Čukarica, Banjica, BKA, Palilula već 24 sata bili u grdnom problemu i faktički bez ikakvog prevoza. Ne bi u Jurija Gagarina, Ustaničkoj i duž Bulevara desetine hiljada putnika po stajalištima čekalo Deda Mraza u junu mesecu. Blokirana najprometnija raskrsnica u gradu na neodređeno vreme, tramvaji ne voze, trolejbusi ne voze, autobusi voze skraćeno i prosečnom brzinom 3 km/h ceo dan, a BG Voz svojim Halejevim taktom kao i uvek. Koliko bi putnici 7-ce, 9-ke, 12-ce, 23-ke, 26-ce, 37-ce, 46-ce, 56-ce, 52-ke, 53-ke itd, itd voleli da ovo imaju na raspolaganju u situacijama poput današnje, neka karta košta i 200 dinara? Da imamo ove 3 linije u punom operativnom stanju danas 10.06.2025. verujem da bi broj putnika od prvog do zadnjeg dnevnog voza dostigao 6 cifara i premašio ih. Sreća moja što više nemam radno mesto na koridoru M1, morao bih bukvalno da pešačim 4 kilometara uzbrdo od kuće do posla i nazad.
metro-beograd-mapa.png
 
Poslednja izmena:
I dok beograđani umiru u kilometarskim kolonama i 200% popunjenim busevima, ovaj kleptomanski bolesnik posmatra gužvu iz udobne klimatizovane sale Sava Centra, satanski joj se smeje preko TV ekrana i ubeđuje nas da je cirkus 2027. veća razvojna šansa od metroa koji su žrtvovali da bi sagradili petostruko preplaćeni nepotrebni stadion i dve cirkuske hale.

Kad padnu sa vlasti samo višedecenijska robija, konfiskovanje cele imovine od koje će se finansirati izgradnja metroa i mnogi drugi projekti, a onda naprdnjačku bagru iz zatvora dovesti da kuluče i obavljaju najgrublje fizičke poslove tokom građevinskih radova na metro stanicama i tunelima, taman da ne provode svo vreme u ćeliji i da st*** jednom nauči kakav je to osećaj raditi nešto u životu.
 
Poslednja izmena:
Za slučaj da ovo čita neko od donosioca odluka;
Vidim da se pojavilo više dilema vezanih za metro stanicu linije 2 između J.Bulevara i V.Ilića, tj. prvobitna "Šumatovačka" je skoro promenjena u "G.Milenka".
Mislim da postoji još optimalnija izmena skoro na ekvidistanci između J.Bulevara i V.Ilića, a koja bi pritom idealno povezala kako prvobitno planirane urbane delove oko Šumatovačke i G.Milenka tako i još naseljenije urbane aglomeracije Crvenog Krsta i Liona.
Tamo se trenutno nalazi Mozzart-ov basketaški teren "Piva Ivković" i od grada postavljene sprave za vežbanje na gradskom zemljištu, GPS koordinate su:
44.79558
20.48774
Evo i mape gde je crvenim kvadratićem označena predložena stanica i gde se vidi jasno koliko puno stanovnika tamo gravitira:
Metro stanica.jpg
 
Nisam dugo pisao na ovoj temi, ali ako nekog zanima ovako bi izgledala osnovna mreža sačinjena od prve dve linije sa produženjima do stadiona, odnosno aerodroma, sa devijacijom prve linije preko Prokopa (sa stanicom na mestu današnjeg kompleksa ortopedskog zavoda u sklopu regeneracije lokacije BIP-a i okoline železničke stanice, fizički vezanu na stanični objekat i autobuska stajališta na moto putu):
Metro_schematic_Stadium_Extension.png


Prva linija postaje Ekspo linija produženjem do Nacionalnog stadiona u dužini od cca 7km na nasipu sa novim mostom postavljenim u osi saobraćajnice u sastavu Ekspo kompleksa. Dograđuju se tri stanice, Magistrala, EXPO 27 i Nacionalni stadion, od kojih su prva i treća presedačkog karaktera. Imajući u vidu povoljnost trase, postoji mogućnost umetanja još jedne stanice bliže mostu na levoj obali.

Druga linija se produžava od T6 kod stanice Zemun do aerodroma preko Kvantaša i Radiofara, tako da se omogući naknadno preuzimanje aerodromske deonice izgradnjom treće linije. Na ovaj način se obezbeđuje aerodromska veza metro sistema u ranijim fazama. Realizacijom takvih produženja i devijacija i skromnija mreža bila bi fukcionalnija. U ovom slučaju, primarna funkcija aerodromske pruge ogledala bi se u obezbeđenju neposredne veze prigradskog i daljinskog saobraćaja sa aerodromskim i Ekspo kompleksom, a u sastavu šire mreže šinskih sistema i kao kapacitetna veza sa autobuskom stanicom. Metro veza sa aerodromom bila bi sporija (ne računajući presedanja do bližih destinacija), ali i pouzdanija, direktna i pristupačnija kako prostorno tako i vremenski.

U prvoj fazi metro ne bi išao do Pančevačkog mosta već samo do Savskog trga, ali ne od Železnika već od novog terminusa u sklopu kompleksa Nacionalnog stadiona. Na ovaj način bi se skratio rok otvaranja prve faze budući da se ne bi čekalo na izgradnju dubokih stanica severno/istočno od Savskog trga, pri čemu bi nadzemna deonica sa paralelno građenim mostom bila izgrađena znatno brže. U tom slučaju, linija bi, iako duža, pokrila centar grada, ali i Sajam, železničku stanicu i presedačka stajališta u zoni petlje Mostar. Ekspo linija bi obezbedila neposredan pristup metro sistemu, kao i bržu, direktnu vezu novog kompleksa sa Čukariocom, pritom učvršćujući razvojni karakter toga dela obe obale Save.
 
Pomalo čudan razvoj situacije, expo a pre toga makiš, biće to čudna putanja
 
Vrh