Људи да ли сте ви реални?
Градња метроа у Солуну почела 1986. године, отворено је јуче 9,6км са 13 станица и коштала је преко 3 милијарде евра. Свака част грчкој браћи како су конзервирали археолошко налазиште (што ми никада не чинимо) али да ми репер изградње београдског метроа буде Солун нема баш пуно смисла. Свакако ће и код нас да се нађе све и свашта на траси метроа ту нема дискусије и надам се да ћемо се барем по тој конзервацији угледати на Грке, међутим по свим осталим питањима мислим да има 100 бољих примера у свету како се ефикасно гради метро.
Оно што ја критикујем код постојећег пројекта нашег метроа је прво да га раде Французи и Кинези а не Срби и Кинези заједно, затим трасе које су делимично дискутабилне и најважнија ствар је да се не раде 3 линије паралелно већ се гради по фазама што је глупост. Осим тога код већине постојећих метро система се једна траса користи за више линија, тако што се надовезују кратке деонице (често надземне) од 3-5 станица по линији како би се створила већа повезаност.
Садашњи план развоја београдског метроа се угледа на прашки систем:
Међутим нама треба метро са 5-6 линија које ће користити 85% инфраструктуре 3 основна правца (ако ме разумете шта желим да кажем), попут:
Наводим ово само као пример, јер примера ради од трасе линије 1 може да се направе 3 линије са малим изменама, као на пример да се од станице Сајам одваја преко моста на ади на Нови Београд један крак који би ишао надземно и заменио део трамвајског саобраћаја на Новом Београду и затим да се одвоји крак од Панчевачког моста ка Звездари са 3-4 станице. А линија 2 би могла да се одваја код Меркатора ка Блоку 45 (исто надземно) и од Сава Центра ка овој деоници која иде преко моста на Ади и са друге стране да се одваја од станице Максима Горког ка Бањици са додатним краком од 4-5 станица:
Са додатним улагањима која су укупно можда еквивалента 3 линије би смо могли да имамо метро систем са 7 линија које користе већином своје трасе инфраструктуру најављених линја 1 и 2 . Ово је само мој пример али мислим да има смисла повезати више делова града малим додатним краковима од 3-4 стајалишта.