Nisam znao da na Baltiku niko nema metro mada mozda im ne treba jer im nisu veliki gradovi. Riga i Viljnus po 605k stanovnika, treci Talin 457kSa tviter naloga "Epic Maps":
Panama nema celih 3,5 miliona stanovnika, njen glavni grad broji samo 880.000 stanovnika, a metro ima.Таман ко Србијица...
А и тих 6 милиона, само лети, кад сви дођу да обиђу фамилију са печалбе. Као и Србијица уосталом.
Zagrizao sam zato što nema metroa na svetu čiji depo za održavanje nije na njivi ili poljani, a nema ni prve izgrađene faze koja je u startu povezala ceo grad. Niti ima grada ove veličine sa ovako lošim prevozom kojem su od metroa preči bogataški cirkus EKSPO i nepotrebni megalomanski stadion, takav bolesni prezir prema sopstvenom narodu nisu ispoljavale ni latinoameričke CIA hunte od pre 50 godina.Šta si zagrizao za tu prvu metro liniju, osmišljenu da vodi ljude iz njive u njivu. Nije poenta izgraditi bilo kakav metro, već metro po meri stanovnika grada, koji će im pomoći da brzo i efikasno dolaze iz tačke A u tačku B.
Ceo tvoj argument je "daj šta daš", a radi se o infrastrukturno najvećem projektu u Beogradu ikad. Kakvo je to razmišljanje?
Reci mi, gde bi ti uglavio metro-depo sa 20 koloseka i 10 garaža negde usred Žarkova ili Banovog Brda? Ima li tamo prostora za toliki objekat, pa da prva linija bude Žarkovo-Mirijevo bez Železnika? Pošto inače prva linija ili njena prva faza mora sadržati i depo gde će vozovi boraviti onda kada ne saobraćaju, svuda u svetu je tako pa i u našem komšiluku.Ne, nego će prodisati kad spojimo Železnik sa Sajmom.
Lokacija depoa nije božja zapovest, isti je mogao biti i na Orlovači, ali ako je sada već projektovan na Makišu i ako je ugovor sa Kinezima potpisan još pre godinu i jače dana, ispravljanje krive Drine bi značilo prolongiranje izgradnje za još ko zna koliko godina, a Beograd ih nema za bacanje. Ako je pre par meseci potpisan ugovor vezan za prvu fazu M1 trebalo bi da je potpisan pošto sa ovim šibicarima nije jasno da li je ugovor o izgradnji ili ugovor o izradi ugovora o izgradnji, to onda valjda ima neku težinu. Prva faza kao što rekoh nigde još nije pokrila ceo grad ili većinu grada, postoje načini da se stanica Mostar poveže sa KCS-om pa i sa Prokopom, pošto pri projektovanju ni pod razno nisu želeli da odstupe od 2 stanice uz BGH20. Ako već moram birati između protajkunskog metroa i najlošijeg prevoza u Evropi, onda biram ovo prvo jer je manje zlo.A lokacija depoa je, pretpostavljam, uklesana u kamenu kao 11. božja zapovest? Ili ti meni hoćeš da kažeš da se depo prosto nije mogao fizički nigde drugde locirati osim u makiškim njivama, pa je eto bilo neophodno da se prva linija nacrta tako da izbegne sve naseljene delove grada od Petlovog brda do Žarkova, Prokop i KCS?
Lokacija depoa nije božja zapovest, isti je mogao biti i na Orlovači, ali ako je sada već projektovan na Makišu i ako je ugovor sa Kinezima potpisan još pre godinu i jače dana, ispravljanje krive Drine bi značilo prolongiranje izgradnje za još ko zna koliko godina, a Beograd ih nema za bacanje.
Zašto je prva faza prve linije u Sofiji zaobišla 95% svih stambenih naselja u gradu, imala je samo depo Obelja i 5 stanica koje su sve van centra kada je otvorena? To je bilo početkom 1998. godine, Sofija se od tada nije nešto mnogo proširila, ali se njen metro do zadnjih otvaranja 2022. udevetostručio po kilometraži i broju stanica. Pandan tome bi bio kada bismo u Beogradu otvorili prvu fazu Železnik-Makiš-Žarkovo-Bele Vode-Trgovačka, sa tim stanicama, a ne svih 14 stanica od Železnika do Dunava.Bolje je baciti i nekoliko godina, nego nekoliko decenija na ispravljanje krive Drine. Kome god nije jasno da će zaobilaženje velikog broja naselja sa ne tako malim brojem stanovnika proizvesti kontraefekat sa povećanjem automobilskog saobraćaja, taj se baš i ne razume najbolje u funkcionisanje gradskog prevoza. Nije ovo 1924. godina sa gomilom njiva, već 2024. sa gomilom izgraðenih naselja.