Šta je novo?

Metro

Da li bi sprovodili raseljavanje i eksproprijaciju ako im je namera da sve pare za metro spiskaju na surčinsku lakrdiju i Narko-Onalni Stadion, uključujući čak i već ugovorenu prvu fazu prve linije? Pitanje od milijardu dolara.
 
Mislim da to što je usvojen plan raseljavanja nikome nije važno. Valjda ljude na trasi zanimaju rokovi iz tog plana pobogu. Stvarno su danas članci u novinama beskorisni.

Nadovezujući se na ovu diskusiju iznad, ne postoje stopostotno jasne naznake ni da će se graditi ni da se neće graditi metro. To što su u onoj strategiji izmenili iznose samo znači da mogu da ih izmene ponovo ako budu hteli. Nije ni bilo realno da se 2026. godini utroši 900 miliona evra.

Kredit za depo je odobren sa grejs periodom od 5,5 godina što znači da se očekuje da nakon tog vremena objekat pređe u upotrebu.
 
Hvala Vučko. Prema planu raseljavanja, radovi na oknima 3-7 i stanici Banovo brdo očekuju se od decembra ove godine a najkasnije će radovi početi na stanici Skadarlija krajem 2026. godine.
E sad... Ne miriše da će tako biti ali ako počne i šest meseci kasnije u odnosu na akcioni plan, i to je okej.
 
Izduvao ga metro

Ostavlja najvažnije za kritičan momenat, za predizbornu kampanjimu budući da je sve živo toliko uprskao da mu više ništa drugo ne bi ni prošlo.

Znači u slučaju da ne otvori prvu A fazu, pa izgubi vraćamo se na tablu za crtanje bez kilometra metroa.

Do tada je prioritet za mandat spiskati celu Jovinovu prvu fazu na surčinski atar. Baš racionalan prioritet kao i sve drugo u ovoj zemlji, počev od presecanja vrpce pre završetka radova mimo propisa.

Al dobro, bar nam neće pasti stanični mezanin na glavu da bi se otvorilo bez upotrebne dozvole pre ekspa.
 
Hvala Vučko. Prema planu raseljavanja, radovi na oknima 3-7 i stanici Banovo brdo očekuju se od decembra ove godine a najkasnije će radovi početi na stanici Skadarlija krajem 2026. godine.
E sad... Ne miriše da će tako biti ali ako počne i šest meseci kasnije u odnosu na akcioni plan, i to je okej.
Stvarno piše da bi radovi na stanici Banovo Brdo trebali početi za mesec dana, ako to nije štamparska greška, budući da ni veštačenje imovine ni eksproprijacija za tu stanicu nisu izvršeni, a za stanicu Trgovačka koja bi kao trebala početi da se radi u aprilu iduće godine je eksproprijacija navodno "u toku" dok je imovina procenjena pre pola godine. Sve u svemu, projekat i dalje napreduje brzinom puža golaća.

Mašala ako za mesec dana počne kopanje kod parka na Banovom Brdu, ali nešto ne verujem da će tako biti. Vreća :poop: :poop: :poop: koja je pre par dana podnela ostavku je početak izgradnje stanica najnovije prolongirala za kraj iduće godine. Da ima trunke ljudskosti u sebi, podneo bi ostavku posle svog drugog ili trećeg lažnog obećanja kada će početi da se gradi metro, ne bi ni čekao da se desi tragedija u Novom Sadu. Ljudi se vezuju za reč, a volovi za rogove.

Ko živi na Banovom Brdu ili u blizini, neka prati situaciju. Voleo bih da uskoro počne izgradnja bilo čega, ali posle ovog drastičnog čerupanja metro-budžeta nikako ne mogu biti optimista. Skorojevićki vašar EKSPO će biti upamćen kao događaj koji je najviše unazadio ovaj grad, gore od turske i nacističke okupacije. Imaćemo delfinarijum, imaćemo najveći i nadasve najskuplji stadion u Evropi, al džaba kad do njih nećemo moći ni da stignemo jer će nam javni prevoz biti gori nego u Mogadišu.
 
Poslednja izmena:
Hvala Vučko. Prema planu raseljavanja, radovi na oknima 3-7 i stanici Banovo brdo očekuju se od decembra ove godine a najkasnije će radovi početi na stanici Skadarlija krajem 2026. godine.
E sad... Ne miriše da će tako biti ali ako počne i šest meseci kasnije u odnosu na akcioni plan, i to je okej.
Nema na čemu. Nemoj zameriti, ali ne znam odakle crpiš taj optimizam u pogledu rokova. Evo najava iz kampanje SNSa 2018. godine kada su se vozili autobusom sa nacrtanim metroom i kada su delili karte za metro u šatoru na Mirijevu. Tada su rekli da će 2020. početi gradnja i 2022. biti gotova prva linija metroa.

 
Metro kojem su prve četiri linije u njivi, peta kod štale na periferiji Žarkova, a centralna stanica u tržnom centru umesto u kliničkom, stvarno nikome nije potreban.
Govorimo o prvoj fazi prve linije metroa, zar ne? Peta predviđena stanica je Trgovačka, trebala bi biti tačno ispod Super Vera na Žarkovu, raskrsnica Trgovače i Ace Joksimovića, gde i danas staje preko 20 gradskih i prigradskih linija, plus mnogi međumesni putnički autobusi. Četvrta stanica bi bila u sredini naselja Bele Vode, a treća između Rupčina i današnjeg stadiona OFK Žarkovo u Vodovodskoj ulici. Voleo bih da čujem u kom to gradu je prva faza metroa koji se gradi od nule povezala ceo taj grad, pa čak i veći deo njega?

Šta posle ovog predloga budžeta da kažem nego srećan vam EKSPO i najskuplji stadion na svetu o vašem trošku umesto metroa, dragi sugrađani. Navikli smo pola veka da se vozimo kao sardine pa možemo još toliko, bolje da nam unuci otplaćuju leteće taksije i delfinarijume nego da otplaćuju metro kojim će se voziti i oni i njihovi unuci umesto da kao mi ginu u prepunim i sporim busevima u još dodatno naraslom gradu.

Ko kaže da nepomenik i ne sluša mišljenje struke? Pročitao je ovde da se većini ljudi koji se doznaju u gradsku infrastrukturu radije daju milijarde na mondenske vašare nego na javni prevoz, i doneo je odluku da ih posluša . Sami smo kovači sopstvene nesreće, i kukaćemo kada 2027. do tog šljaštećeg vašarišta i superstadiona budemo putovali 3 km/h sjajnim beogradskim prevozom, ali biće kasno. Ne mogu i jare i pare, i Dubai bez nafte i metro sa tim istripovanim "Dubaijem".
 
Poslednja izmena:
Metro koji zaobilazi tokove i mesta gde žive putnici u velikoj većini, nije nešto što će pomoći u smanjenju gužvi na ulicama. Većini ljudi nije potrebno da se izgradi ovakav metro kakav planiraju, da bi shvatili da bi ljudi i dalje nastavili da koriste kola.​
 
Prva faza prve linije metroa bi bila 14 stanica od Železnika do Dunav Stanice. Prva otvorena faza u Sofiji je bila 5 stanica Slivnica-Konstantin Veličkov, a u Bukureštu 6 stanica Petrače Poenaru-Timpuri Noi. Poredim Beograd sa gradovima slične veličine na našem balkanskom podneblju, ne ni sa Njujorkom, ni sa Londonom, ni sa Parizom, ni sa Moskvom.

Da li je prva izgrađena faza u ovim gradovima drastično smanjila gužve, da li je pokrila većinu ili sve glavne tokove putnika, i da li je uopšte moguće izgraditi 5-6 kompletiranih linija koje bi povezivale svako naselje u Beogradu za samo nekoliko godina, da smo stvarno ekonomski tigar i da imamo na vlasti Ajnštajna i Teslu a ne ove retarde koje imamo?

I da se ne izgradi ništa više od ove prve faze M1, nije mi jasno zašto bi većina putnika koja danas sedi za volanom ili se satima gužva u 23 i 37 i dalje nastavila da se muči umesto da pređe na metro? Zato što bi mu karta koštala 50 ili 100 dinara, a stanične rampe bi onemogućavale šverc? Po svoj prilici nećemo dobiti ni to, putovaćemo letećim taksijem u 22. vek.

Svi milionski gradovi u našem okruženju nemaju pojma, jedino Beograd zna da će mu sajam naprdne prostote EKSPO i Narkoonalni Stadion rešiti saobraćajne probleme bolje od metroa. Blago nama i našim potomcima.




 
Poslednja izmena:
I da se ne izgradi ništa više od ove prve faze M1, nije mi jasno zašto bi većina putnika koja danas sedi za volanom ili se satima gužva u 23 i 37 i dalje nastavila da se muči umesto da pređe na metro?​
Nije ti jasno zato što ne spadaš u većinu okojoj sam pričao. A da ponovo obrazlažem, trenutno me mrzi.​
 
Nije ti jasno zato što ne spadaš u većinu okojoj sam pričao. A da ponovo obrazlažem, trenutno me mrzi.​
Ne radim više u Galeriji, tako da me ni prva faza metroa ne bi vozila direktno od kuće do posla, ali bih ga svakako koristio i plaćao uredno kartu umesto što bih se švercovao u pretrpanoj 23-ci, 37-ci i 58-ci kao danas kad god putujem negde prema jugozapadnom delu grada. Ali nisi mi odgovorio na pitanje da li je bukureštansku, sofijsku, atinsku, budimpeštansku prvu metro-fazu koristila većina putnika u tim gradovima? U Budimpešti i Bukureštu čak i danas većina koristi ostale vidove prevoza posle više izgrađenih linija, ne znam tačno kakva je statistika za Sofiju i Atinu.
 
Ljudi, ako Solun otvara 30. novembra posle koliko godina kašnjenja i radova (naišao sam na podatak 18 godina radova) i mi će nekad otvoriti... u budućnosti... Znam da su ih dosta kočila i arheološka nalazišta ali opet...

Edit: Počeli su još 1989, onda pauzirali i počeli opet 2000-ih.
 
Ovi su grđi, još 1918. su napravili plan za podzemnu želenicu.
Beograd pravi planove za metro (iako ne baš pod tim nazivom)od 1883. godine, mnogo duže od većine gradova u svetu, al za razliku od Soluna nije još iskopao ni pola nanometara. Žalosno, ali po tom pitanju grđih od nas nema.
Teško da će iskopati i narednih godina ako se usvoji ovakvo antisocijalno naprdnjačko smeće od budžeta. U onom akcionom planu BMV za raseljavanje doduše piše da se očekuje da radovi na stanici Banovo Brdo počnu u decembru ove godine, ali pisalo je i u kalendaru dr Malog da bušenje tunela i kopanje stanica počinju do kraja 2023. pa.............zabole ih, njihovi mediji ih neće pitati zašto lažu i u planskim dokumentima pišu bajke.
 
Ne radim više u Galeriji, tako da me ni prva faza metroa ne bi vozila direktno od kuće do posla, ali bih ga svakako koristio i plaćao uredno kartu umesto što bih se švercovao u pretrpanoj 23-ci, 37-ci i 58-ci kao danas kad god putujem negde prema jugozapadnom delu grada. Ali nisi mi odgovorio na pitanje da li je bukureštansku, sofijsku, atinsku, budimpeštansku prvu metro-fazu koristila većina putnika u tim gradovima? U Budimpešti i Bukureštu čak i danas većina koristi ostale vidove prevoza posle više izgrađenih linija, ne znam tačno kakva je statistika za Sofiju i Atinu.
Da ne ulazimo opet u neku detaljnu priču o trasi prve linije koja je sažvakana jedno 1000 puta do sad. Iako sam apsolutno saglasan sa tobom da nam metro treba, trasa gore pomenute prve linije je kriminalno projektovana, i to ne samo zbog bezobrazno velikih, a nepotrebnih troškova ukopavanja nečega što prolazi faktički novim naseljem, nego sve to što i tebi, pa i meni jednim delom smeta, pomenuto opterećenje linija 23, 37 i 58, a na trasama od Žarkova do Višegradske, apsolutno jeste do neviđenog svakodnevnog prometa KCS-a. Bez da se ovaj pokrije metroom, teško da ćemo imati ikakvo poboljšanje. KCS je opterećen celog dana, pa i tokom svih prepodnevnih sati, a autobusi se bukvalno isprazne kod Višegradske. Ima naravno i posle putnika dosta, al taj ogromni objekat od tolikog nacionalnog značaja na trasi svima nama zasigurno baš otežava putovanje pre pomenutim linijama. Prigradske linije ih baš pune, a ako se ti ljudi ne dovedu do KCS-a, metro linijom očigledno to ne bi bilo moguće, stvarno ne vidim kako ćemo mi to dobiti išta rasterećenije autobuse na linijama 23, 37 i 58. O tome što se ne pokrivaju naselja od Žarkova pa dalje ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu, osetno većim o bilo čega gde je predviđeno da metro sutra saobraća, izlišno je i govoriti. Kako je to ekstremno skupa igračka, ja ga apsolutno nikada neću podržati u ovom obliku, pa makar ga ne dobili nikad, al iskreno razumem i tvoj stav. Na stranu što smatram da toliki novac pre treba utucati u konačno regulisanje tramvaja i BG-voza, a jeza me hvata i od pomisli da će mnoge autobuske linije postradati od naknadnog metroa, gde će me neko terati da presedam uz gubitak od jedno desetak minuta, gde bi za to isto vreme pa skoro i stigao do Sajma od Žarkova. Pošto to sigurno neće biti skoro, ne moram baš preterano da razmišljam o tome, al eto da napomenem i to na kraju.
 
I da se ne izgradi ništa više od ove prve faze M1, nije mi jasno zašto bi većina putnika koja danas sedi za volanom ili se satima gužva u 23 i 37 i dalje nastavila da se muči umesto da pređe na metro?
Stvarno, zašto bi se korisnici 23-ke, a ima ih par stotina hiljada na Petlovom, Labudovom, Vidikovcu, Ceraku, Skojevskom... gužvali i dalje u 23-ci, kad mogu lepo traktorom do makiških njiva pa na metro.


free uploading site
 
pomenuto opterećenje linija 23, 37 i 58, a na trasama od Žarkova do Višegradske, apsolutno jeste do neviđenog svakodnevnog prometa KCS-a. Bez da se ovaj pokrije metroom, teško da ćemo imati ikakvo poboljšanje. KCS je opterećen celog dana, pa i tokom svih prepodnevnih sati, a autobusi se bukvalno isprazne kod Višegradske.
KCS ni sada nije direktno pokriven ovim krš prevozom, već samo tom Višegradskom od koje opet mora da se pešači do njega. Ni ranije nisam verovao u onaj Vesićev biser o džinovskom eskalatoru, ali ne vidim šta bi bio problem da stanica Mostar bude povezana podzemnim prolazom sa dvorištem KCS-a? Vreme potrebno da se do nje stigne bilo bi isto kao i do današnjih autobuskih stajališta Miloša Pocerca i Višegradska, samo što posle ulaska u metro ne bi bilo sardinizacije, vožnje par kilometara na sat i trošenja živaca na svakom semaforu.
O tome što se ne pokrivaju naselja od Žarkova pa dalje ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu, osetno većim o bilo čega gde je predviđeno da metro sutra saobraća, izlišno je i govoriti. Kako je to ekstremno skupa igračka, ja ga apsolutno nikada neću podržati u ovom obliku, pa makar ga ne dobili nikad, al iskreno razumem i tvoj stav. Na stranu što smatram da toliki novac pre treba utucati u konačno regulisanje tramvaja i BG-voza, a jeza me hvata i od pomisli da će mnoge autobuske linije postradati od naknadnog metroa, gde će me neko terati da presedam uz gubitak od jedno desetak minuta, gde bi za to isto vreme pa skoro i stigao do Sajma od Žarkova. Pošto to sigurno neće biti skoro, ne moram baš preterano da razmišljam o tome, al eto da napomenem i to na kraju.
Zvanično je predviđen krak prve linije do Petlovog Brda. Ne verujem mnogo u to, kao što ne verujem ni da će zbog svog usranog Ekspa započeti i izgradnju prve faze u skorije vreme. Sakaćenja postojećih autobuskih linija sigurno neće biti pre izgradnje cele prve i druge linije, tako da zbog toga ne treba brinuti još ihahaj dugo. Tramvaj i BG Voz je do sada mogao biti regulisan jedno stotinu puta jer na metro dinara nismo potrošili decenijama, i da se BG Voz vrati na 15 minuta, i da magično prestane sa kašnjenjem i otkazivanjima svaki dan, i dalje bi bio prigradski presedački podsistem bez velikog uticaja na centralnu gradsku zonu a enormne gužve na koridorima severoistok-jugozapad, zapad-istok i jugoistok-severozapad bi ostale i sa njim. Kada bi se ceo tramvajski podsistem regulisao tako da se više ne čeka na raskrsnicama, to bi imalo katastrofalne posledice po sve drumske vidove prevoza, ubrzanje 180 tramvaja bi dodatno usporilo preko milion već presporih buseva, trolejbusa, minibuseva i automobila koji se beogradskim ulicama kreću, a to je sve samo ne optimalno rešenje. Jednog dana će semafori moći da se prilagode tramvajima bez ovih štetnih posledica, ali tek nakon izgradnje metroa koji će služiti kao ispomoć ostalim podsistemima. Pre toga bi jedna ili eventualno dve najvažnije tramvajske linije mogle dobiti prednost.
Stvarno, zašto bi se korisnici 23-ke, a ima ih par stotina hiljada na Petlovom, Labudovom, Vidikovcu, Ceraku, Skojevskom... gužvali i dalje u 23-ci, kad mogu lepo traktorom do makiških njiva pa na metro.


free uploading site
Ne znam kakve su bile autobuske linije u Sofiji davne 1998. godine, ali zašto bi iko tada ušao u novootvoreni metro, vozio se 5 stanica i onda presedao na autobus ili tramvaj do centra, pošto prva operativna faza metroa do centra nije ni stizala u to vreme kada je puštena? A depo im je, zamisli, isto bio usred njive.
 
Stvarno, zašto bi se korisnici 23-ke, a ima ih par stotina hiljada na Petlovom, Labudovom, Vidikovcu, Ceraku, Skojevskom... gužvali i dalje u 23-ci, kad mogu lepo traktorom do makiških njiva pa na metro.
Pa taman metro za stotine hiljada ljudi koji će živeti uz tu trasu, some day
 
Vrh