Šta je novo?

Metro

Ја се, богме, не надам ничему. О безумној (тако хришћанској) нади имам став као и Хана Арент.

Већ као да сам чуо да се негде о Улици војводе Степе говорило као о "булевару"... А и још један угледан члан форума ме је прошле недеље упозорио на нека сазнања.

А ништа, метро линија 3 ће ићи за Бањицу, зар не?
 
Poslednja izmena:
Poenta metroa i jeste da nadogradi kapacitete postojećeg prevoza. Metro treba da nasledi tramvajske pravce jer tu zapravo metro i ima najviše smisla, visoko frekventne saobraćajnice i bulevari umesto da krivuda po nekim izmišljenim trasama. Taj plan iz 2002. i plan Belama daje upravo takvu zamisao i uz manje modifikacije i drugačija ukrštanja je upravo ono što treba Beogradu.
Jedini minus kod tih projekata je što nisu zamišljene nove trase za tramvaje kao zamena za postojeću mrežu, već bi se tramvajski sistem sveo na krug dvojke.
 
НИједан град са Метроом није смањио или ликвидирао трамвај после метроа. Шта више, неретко трамвајске трасе добрим делом дуплирају трасе метроа. То и није чудно, јер трамвај ће направити 5-10 станица, а метро једну.
 
Baš naprotiv, smanjili su praktično svi, a mnogi su u celosti likvidirali tramvaj: Pariz, London, Madrid... Ali su ga onda, ti što su likvidirali, vraćali.

Tako ćemo i mi. Samo 'smart'.
 
Не бих знао како је било, али сад углавном сви имају. Па ако су га вратили, зар није логично да не треба ни да укидамо...
 
IMG20241015120751.jpg


Bul. Zorana Đinđića
 
https://www.politika.rs/sr/clanak/6...ivanju-ugovora-o-kreditnom-aranzmanu-za-metro

Zajam u iznosu od 178 miliona evra za metro.

Ne piše šta se finansira njime ali sudeći po nezaokruženoj cifri verovatno ima tačno određenu namenu. Možda je za depo ili saobraćajnice na Makišu. Vratio sam se na onaj ugovor za LOT 1 koji je potpisan sa Power Chinom prošlog meseca gde isto nije jasno šta podrazumeva i vidim da piše da su taj LOT izdvojili iz prve linije kako bi odmah mogli da rade neke pripremne radove sredstvima iz budžeta (a navodi se projektovanje i nabavka dve krtice). Vrednost tog lota je 20 miliona evra što manje više odgovara ceni dve krtice. Na internetu se može naći da krtica otprilike košta milion evra po metru prečnika. Očigledno da im u tom trenutku nije bilo izvesno finansiranje projekta pa su rešili da krtice nabavljaju sopstvenim sredstvima.
 
Najinteresantnija rešenja su: tramvajska veza Prokopa i Slavije, tuneli samo od Karađorđevog parka do Žel.St., od Žel.St. do Dušanove i od V.Spomenika do Brankovog mosta, sve ostalo nadzemno.

Nisu ulazili u analizu transportnih sredstava, razrada je bila u drugoj fazi koja nije došla jer je došao BELAM
Не видим зашто се та идеја не би обновила.
 
Размишљам, можда је овај кредит од Дојче банке из Хонгконга за неки привремени метро, па ћемо после да градимо трајни?
 
Ја сам мислио на скроз нову, подземну привремену метро трасу. Скроз је у нашем фазону.
 
Вау!

Дошљак, тој идеји само фали једна ситница: потребно је функционалну инфраструктуру срушити и не дати алтернативу док се нова беспотребна не изгради. Е онда је већ ок идеја. Тј онда је потпуна.
 
Postavi ovo pitanje kad zapravo počne kopanje.
OVO je jedini tačan odgovor. Da se nešto radi na metrou, neću poverovati dok krtica ne uđe pod zemlju. Neću poverovati čak ni kad krene kopanje stanica, jer u Ivanjici postoji železnička stanica za prugu koja nikada nije tamo prošla.
A da će metro krenuti, poverovaću tek kada se provozam tim metroom.
 
Pitanje, da li stvarno postoji šansa da se prva linija pusti do 2030.?
Ako je i dalje budu "gradili" konferencijama i tribinama, teško.

Inače čovekoliki parazit u direktorskoj fotelji preduzeća BMV tvrdi da je završen projekat prve linije. Problem je samo što nije uopšte precizirao da li je reč o idejnom ili glavnom projektu. Valjda na tu svoju parazitsku platu prima dodatak po održanoj prezentaciji, pošto ne vidim šta ovo preduzeće radi već 8 godina kad metroa nemamo. Režimski toalet list krajem 2024. još piše dokle se stiglo u planiranju, a 2028. bi kao trebao biti kraj izgradnje prve faze i njeno testiranje pred puštanje u saobraćaj. Koliko to godina već "planiraju" i primaju stotine hiljada evra naših para svaki mesec, a osim spuštanja sondi za ispitivanje nisu još ni grumen zemlje za metro iskopali? Kako pruga do onog preplaćenog usranog vašarčića može da điklja EKSPresno, možda čak bude gotova i pre roka, a metro ne može čak ni reda radi da se započne? Mislim da kopanje stanica kao na onoj slici iz Bukurešta ili bar nadzemnu konstrukciju depoa, a ne drljanje u prazno po Makišu.
 
Zna li se sa cime imaju veze ovi radovi na novom obrenovackom putu? Je l to nesto oko metroa ili...? Malo pre semafora jedno stotinjak metara gledano od ade ka obilaznici
 
Vrh