Zašto onda 403 vozi samo do Voždovca, a ne bar do Slavije? Lakše bi bilo da je do centra, zar ne? Zašto ceo potez 300 osim 309 ne ide dalje od terminusa Ustanička? Zašto potez 600 ne vozi do Zelenog Venca? Da li je slučajnost da se 6 prigradskih poteza okreću na terminusima odakle onda tramvaj preuzima putnike prema centru?
Normalno je da određene prigradske i gradske linije budu skraćene ili ukinute kada se metro izgradi, ali od toga smo još uvek jako daleko.
Kada se nabija mnogo linija na jedan pravac, odnosno mnogo statističkih slučajnih događaja, sistem se dovodi do neupravljivosti čak i kada imaš žutu traku ili tramvajsku bašticu. Kreće se to u žutoj traci nekako na Brankovom mostu, kod Sajma, kod Karađorđevog parka, ali daleko lošije nego kada bi taj sistem bio za početak upravljiv, a zatim i upravljan.
Metro po sistemu jedna trasa jedna linija je lak za upravljanje, ali u gradovima sa srednje gustom gradnjom i sa manje od 2 miliona ljudi, ili može da bude ekonomski uspešan za neki i samo neki koridor, ili grad ulazi u bankrot, ili postoje neka "pomozimo siromahu" sredstva koja se moraju potrošiti, kao u Bugarskoj, dok za druge projekte ne postoji projektna dokumentacija. Bugarski metro je u tom smislu čak negativan primer. Dok su Poljska ili Rumunija ta sredstva "pomozite siromahu" uložila u projekte po celoj državi, u regije ekonomski mnogo ugroženije od prerstonice, i danas su najbrže rastuće EU ekonomije, Bugarska je ta sredstva spucala u metro u Sofiji, i spada među demografski najugroženije države EU.
Srbija iz 2024. je mnogo gora nego ona iz 2012 po preduslovima da neki zdravi naslednik vlasti krene u metro. Kadrovski je ojađena, naučne institucije i fabrike koje bi mogle da učestvuju ojađene, kao i građevinska preduzeća koja bi mogla da se uključe. Tramvaj, trolejbus i železnica su izraubovani, a strateškim greškama se došlo do ekstremno skupog putničkog kilometra za postojeći prevoz. To metro ne rešava, čak i da nam ga 60% poklone kao Sofiji, zato što najbolje projektovana metro linija može da povuče tek 8% svog prevoza u gradu.
Da se vratim na ono "403 do Slavije", tramvajske baštice i žute trake sa velikim tokom putnika treba da imaju tek 2-3 u najgorem slučaju 4 frekventne linije, i da se razviju linije koje su celom dužinom u tramvajskoj baštici ili žutoj traci, ili što nije ni jedno ni drugo, da je u ulici gde nikad nema zagušenja. Da se vrati voz u centar, da se uozbilji BG:VOZ na ono što je započeto sa Đilasom, i bolje od toga da bude. Istovremeno, da se kroz manje projekte oporavi baza građevinarstva, mašinski, elektrofabrika, instituti, nova generacija sa dualnim (praktičnim) obrazovanjem, pa tek onda možemo biti spremni za mega projekte jednog lepog dana. Francuzi traže velike poslove sa kojima zpošljavaju svoju operativu kao preduslov za podršku za EU. Umesto metro, može se ući u S-BAHN/RER za Beograd, Novi Sad i Niš, tramvaje sa fabrikom Alstom u Srbiji, prugu Beograd-Sajam-Umka-obaloutvrda-Obrenovac-Valjevo za 2 koloseka i 160km/h... Veliki projekat, velika ugradnja, minimum inženjerskog rada, uz potpuno zanemarivanje drugostepene i trećestepene mreže, pa čak i delova prvostepene mreže, odlika je autorativnih i korumpiranih režima, i društava sa ogromnim socijalnim razlikama.