Šta je novo?

Metro

Елем, ако би наш метро, после 4 изграђене линије имао 360.000 путника као онај у Копенхагену - а то је град исте величине као Београд, буквално, већ си једном писао да није, е па, јесте, немој опет - то би била права катастрофа и значило би пропаст Београда, и саобраћајну и финансијску. Нама би систем од 15 милијарди евра у том случају превозио 15% путника.
I Lozana je veličine kao Beograd, priznaću odmah da bih izbegao jalovu raspravu.
Zar i današnji tramvajski podsistem nije saobraćajna i finansijska propast Beograda, s obzirom na to koliko manje prevozi putnika od autobusa koji je sam po sebi podsistem malog kapaciteta i neuporedivo jevtiniji što se tiče održavanja vozila i infrastrukture? A tek BG Voz, da ne pričamo. Što ih onda lepo ne ukinemo, i da nas voze samo solo busevi, pošto je i zglobni autobus neisplativo rasipanje sredstava za ovako mali broj putnika?
 
Ne, Užice je veličine Stokholma.

I voziće nas solo busevi pored metroa, i to za 3 evra u jednom pravcu, upravo će to da se desi. Zato i ne treba to da se gradi (ali dabome, hoće).
 
Poslednja izmena:
I voziće nas solo busevi pored metroa, i to za 3 evra u jednom pravcu, upravo će to da se desi.
U Sofiji se bogme ne sećam da sam video ijedan solo autobus na ulicama, video sam neke zglobove i to ne turske krševe koje većinom koristimo mi. Taj grad ima vrlo malo autobuskih linija, jer se ogroman procenat putnika vozi modernim tramvajima, zglobnim trolejbusima, elektrobusevima i metroom. Pored 4 linije metroa, karta za gradski u jednom pravcu ne košta ni blizu 3 evra, a taj metro prevozi isto toliko putnika koliko i onaj u Kopenhagenu sa jednakim brojem linija. A Bugarska sigurno ne spada u red najbogatijih od najbogatijih u Evropi, da bi mogla da se poredi sa Danskom.
Zato i ne treba to da se gradi (ali dabome, hoće).
Zašto već misliš da hoće? Neki sporazumi jesu potpisani, ali i dalje je pomalo nejasno da li je krtica naručena ili nije. U zadnjem sporazumu su mediji preneli da piše "pripremne aktivnosti za nabavku TBM i izvođenje radova na prvoj fazi prve linije metroa". Jel njegov tekst objavljen na portalu javnih nabavki? I kad će više da počne ta izgradnja stanica? Sliniša Mali je nju prvo najavljivao za septembar prošle godine, pa onda u toku ove godine, pa zadnjih meseci pričaju "tokom 2025."..........eto, kad vidim da su se po Savskom Trgu, kod Sajma, na Trgu Republike, kod Skadarlije ili bilo gde na metro trasi pojavili iskopi za buduće stanice, priznaću da je izgradnja metroa počela i po prvi put ću se od srca obradovati zato što je grad raskopan. Glasam za Gangulu na sledećim izborima ako izgradnju počnu, ali i dalje sumnjam da će se to desiti.
 
Stojčić je danas gostovao u Beogradskoj Hronici, gde se ovlaš dotakao teme metroa i rekao kako uveliko traju pripreme za izgradnju metro stanica na trasi M1 i da bi glavni ulaz u stanicu Savski Trg trebao biti na mestu nekadašnjih perona stare železničke stanice Beograd.
Gebelsi sa RTS-a ovde stavili podnaslov "gradi se ulaz u metro stanicu" a tekst ispod sve u futuru :rolleyes:🤡
 
Stojčić je danas gostovao u Beogradskoj Hronici, gde se ovlaš dotakao teme metroa i rekao kako uveliko traju pripreme za izgradnju metro stanica na trasi M1 i da bi glavni ulaz u stanicu Savski Trg trebao biti na mestu nekadašnjih perona stare železničke stanice Beograd.
Gebelsi sa RTS-a ovde stavili podnaslov "gradi se ulaz u metro stanicu" a tekst ispod sve u futuru :rolleyes:🤡
Ладно је рекао да ће метро линија 1 бити готова за 10 година, па то се коси са свим објављеним плановима???
 
Ладно је рекао да ће метро линија 1 бити готова за 10 година, па то се коси са свим објављеним плановима???
Nije rekao.
Rekao je da će za 10 godina Beograd imati 2 kompletirane metro linije
Za prvu liniju nije hteo da licitira da li će biti 2028/29
 
Nije rekao.
Rekao je da će za 10 godina Beograd imati 2 kompletirane metro linije
Za prvu liniju nije hteo da licitira da li će biti 2028/29
Онда сам га погрешно разумео. Извињавам се! Свакако је до сада могла бити изграђена барем једна линија уз помоћ Кинеза...
 
Ne može se ni jedna metro stanica izgraditi do 2028., a ne cela jedna metro linija. Projekat i pričanje o istom samo za naivne.
Pričao sam sa jednim građevincem, specijalistom za izgradnju infrastrukture o tome. On kaže da je praksa da se više metro stanica gradi istovremeno, a ne stanica po stanica. I onda to ide dosta brzo, jer se otprilike sve stanice rade po sličnoj dinamici. I onda posle ostaje probijanje tunela između.

Ako bi se stanice gradile jedna po jedna, to bi onda zaista bespotrebno odužilo izgradnju projekta.

Takođe mi je rekao da će se metro najverovatnije puštati fazno, tj. onako kao u Sofiji, imajući u vidu dnevnu politiku i to da svakoj vlasti više odgovara da više puta otvara metro (kao kad se otvaraju kratke deonice na autoputevima uz celokupnu državnu svitu) nego samo jednom ili 2 puta.

Ja isto mislim da bi takav razvoj događaja bio dobra opcija, pa nek bude kao i u Sofiji 1998 4 stanice, pa svake godine još po nekoliko novih stanica, nego da se čeka da se posao završi komplet pa da se tek tada otvara.

To bi onda značilo da je najbitnije što više metro stanica izgraditi istovremeno, pa onda otvarati sukcesivno kako krtica prolazi, sa na primer nultom fazom i privh 4-5 stanica i onda posle toga kako krtica prođe, i tunel se opremi infrastrukturno tako puštaš sledeću deonicu. Tako bismo i mi građani imali osećaj progresa, tj. da se metro gradi, a da ga istovremeno i koristimo tamo gde je izgrađen.
 
Pričao sam sa jednim građevincem, specijalistom za izgradnju infrastrukture o tome. On kaže da je praksa da se više metro stanica gradi istovremeno, a ne stanica po stanica. I onda to ide dosta brzo, jer se otprilike sve stanice rade po sličnoj dinamici. I onda posle ostaje probijanje tunela između.

Ako bi se stanice gradile jedna po jedna, to bi onda zaista bespotrebno odužilo izgradnju projekta.

Takođe mi je rekao da će se metro najverovatnije puštati fazno, tj. onako kao u Sofiji, imajući u vidu dnevnu politiku i to da svakoj vlasti više odgovara da više puta otvara metro (kao kad se otvaraju kratke deonice na autoputevima uz celokupnu državnu svitu) nego samo jednom ili 2 puta.

Ja isto mislim da bi takav razvoj događaja bio dobra opcija, pa nek bude kao i u Sofiji 1998 4 stanice, pa svake godine još po nekoliko novih stanica, nego da se čeka da se posao završi komplet pa da se tek tada otvara.

To bi onda značilo da je najbitnije što više metro stanica izgraditi istovremeno, pa onda otvarati sukcesivno kako krtica prolazi, sa na primer nultom fazom i privh 4-5 stanica i onda posle toga kako krtica prođe, i tunel se opremi infrastrukturno tako puštaš sledeću deonicu. Tako bismo i mi građani imali osećaj progresa, tj. da se metro gradi, a da ga istovremeno i koristimo tamo gde je izgrađen.
Znam da se gradi više stanica istovremeno. To ne menja činjenicu da 4 godine za izgradnju stanice nije uopšte realno, pogotovo kada se još ni ne zna gde će biti stanice niti ima projekta. I tu su još eksproprijacije, rušenje, pomeranje infrastrukture, organizacija saobraćaja, pa radovi, pa kopanje tunela, uređenje, testiranje, i još dosta toga. I za jednu stanicu je potrebno više od 4 godine.

Evo jedan odličan sajt koji prati izgradnju U2 linije u Beču od početka.

 
Данашња - 03.10.2024., геолошка истраживања земљишта за прву линију метроа у Булевару Михајла Пупина код броја 169, баш код зграде (кула Д14) где сам некада (60-тих година) становао (блок 2).
IMG_20241003_133004_resized_20241003_022821194.jpg
IMG_20241003_133046_resized_20241003_022820100.jpg
 
Pričao sam sa jednim građevincem, specijalistom za izgradnju infrastrukture o tome. On kaže da je praksa da se više metro stanica gradi istovremeno, a ne stanica po stanica. I onda to ide dosta brzo, jer se otprilike sve stanice rade po sličnoj dinamici. I onda posle ostaje probijanje tunela između.

Ako bi se stanice gradile jedna po jedna, to bi onda zaista bespotrebno odužilo izgradnju projekta.

Takođe mi je rekao da će se metro najverovatnije puštati fazno, tj. onako kao u Sofiji, imajući u vidu dnevnu politiku i to da svakoj vlasti više odgovara da više puta otvara metro (kao kad se otvaraju kratke deonice na autoputevima uz celokupnu državnu svitu) nego samo jednom ili 2 puta.

Ja isto mislim da bi takav razvoj događaja bio dobra opcija, pa nek bude kao i u Sofiji 1998 4 stanice, pa svake godine još po nekoliko novih stanica, nego da se čeka da se posao završi komplet pa da se tek tada otvara.

To bi onda značilo da je najbitnije što više metro stanica izgraditi istovremeno, pa onda otvarati sukcesivno kako krtica prolazi, sa na primer nultom fazom i privh 4-5 stanica i onda posle toga kako krtica prođe, i tunel se opremi infrastrukturno tako puštaš sledeću deonicu. Tako bismo i mi građani imali osećaj progresa, tj. da se metro gradi, a da ga istovremeno i koristimo tamo gde je izgrađen.
Da nismo živeli u oblacima i gradnjom jedne po jedne za sve ove godine lažibajki mogli smo izgraditi devet stanica smeštenih na ključna čvorišta u periodu 1976-2030. (54 godine, prosečno šest godina po stanici) što ne znači da bi obavezno bilo realizovano kao patrljak prve linije. Naprotiv, odlaganjem gradnje sekundarnih stanica pokrila bi se (gotovo) puna dužina koja bi vremenom umetanjem nedostajućih stanica bila zaokružena povećanjem prostorne dostupnosti.

Delimično preklapanje rokova gradnje rezultiralo bi formiranjem rudimentarne T mreže (drugom kraćom linijom) povezane sa železnicam, samim tim obrazujući funkcionalniju mrežu.

Čak i takav ultra-racionalizovan sistem pokrio bi istočni deo grada izostavljen železničkim čvorom uz značajno povećanu vremensku dostupnost, kako dnevnu (duže radno vreme, noćni režim petkom i subotom) tako i časovnu (neuporedivo manji/jači interval), a budući da bi se svakako radilo o nezavisnom šinskom sistemu i najviši stepen pouzdanosti.

Ali ne, to mora odjednom, pa nikad.
 
Na istom mestu su bila geološka ispitivanja pre 2 godine. U pitanju je linija 2 a ne 1 jer linija 1 je trasirana samo starim Beogradom.
Извињавам се, моја грешка за линију, да линија 2.
Бушили су тачно где је ова црна тачка, ознака за метро станицу "Општина Нови Београд".
метро_линија 2 код кружног тока нбгд.JPG
 
Da nismo živeli u oblacima i gradnjom jedne po jedne za sve ove godine lažibajki mogli smo izgraditi devet stanica smeštenih na ključna čvorišta u periodu 1976-2030. (54 godine, prosečno šest godina po stanici)
Slažem se, ali nažalost imali smo tita i one posle tita i nismo dobili ništa dok su glavni gradovi zemalja bivšeg istočnog bloka uveliko gradili metroe dok je kod nas bio tito (Budimpešta, Bukurešt, Prag i tako dalje)
 
Vidim na sajtu bgmetro.rs objavili su pre nekih mesec dana netehnički sažetak Ežisove studije o proceni uticaja za prvu fazu prve linije. U njemu se navodi da je puštanje prve linije 2031, druge 2033. i treće 2036. Prethodno je objavljena vremenska osa realizacije projekta kada je tražen nadzor pre nekih dve godine i tu je pisalo rok za otvaranje prve linije 2030. Mislim da su ovo neki najraniji rokovi na koje možemo računati. Jer kao i uvek, najrelevantnije je šta piše u dokumentima i ugovorima izvođača.
 
Slažem se, ali nažalost imali smo tita i one posle tita i nismo dobili ništa dok su glavni gradovi zemalja bivšeg istočnog bloka uveliko gradili metroe dok je kod nas bio tito (Budimpešta, Bukurešt, Prag i tako dalje)
Na još veću nesreću nismo imali samo njega, već licemerne štetočine na svakom nivou vlasti svake republike (počev od Srbije, plus pokrajine) koje su ga altimativno nagovarale da preusmeri sredstva ili ne čini ništa svaki mogući put kada se ukazala prilika za realizaciju.

On jeste donosio odluke, ali preporuke nisu sve bile njegove. Neko je uvek predlagao na sastancima. Jedino što je iskopao jesu avionske katakombe u Željavi, vojna skladišta na svakom ćošku, niz tunela na barskoj pruzi i naravno Terazijski tunel dok je železnički čvor tek počeo da zapetljava sudbinu metroa i urbanizma sa njim, izmeštanjem GŽS.

Čak su autoput i dvokolosečna pruga išli ka Zagrebu i Ljubljani, ne ka Novom Sadu i Budimpešti jer je tako gorepomenutim koristoljubivim gnjidama odgovaralo. Ajde i da razumeš da ode ka drugom gradu u zemlji, međutim ne daj bože da su obezbedili sredstva i za patrljke oba do NS.

Tito je umro pre 40 godina, za to vreme su mogli da izgrade 15 metro linija.
Ali glupost nikad umrla nije.

Baš su ubrzo posle njegove smrti i ušli "Tramvajem u 21. vek" bukvalno i figurativno. Nisu realizovali ni pola, ali dovoljno su doprineli da do ovoga danas dođe. Istovremeno "građevinski establišment" nije bio spreman da prihvati ništa drugo osim Jovinovih ideja.

Taj sukob stavova je u kombinaciji sa političkom i geopolitičkom klimom imao pogubne posledice po urbanizam i razvoj ovog grada. Beograd je - ne Srbija, najveći gubitnik u celom "razvodu" republika zbog toga što se sve odigralo baš u momentu kada su pomenuti trebalo da se okrenu rešavanju svojih potreba.

Ovdašnja politička i vojna elita svakako nije mogla da se pomiri sa gubitkom kontrole, a narod ih nije zbacio na vreme kad je pokazala pravo lice (ako je igde komunizam trebao prvi pasti, to je upravo u leglu ološa bratstva i jedinstva - Beogradu).
 
Да добијеш пензионерску маркицу па да шпарташ то Миријево то Макиш да јуриш баба-сојке.
Шала.
Ово је дакле незванично померени рок који је на данашњи дан реалан, претпостављам ако почну да копају у догледно време. Али, да подсетим да кртице нису наручене, спов није забоден. Пара нема.
Тако да, Џони, можда и не успеју док си жив...

Ја ћу га вероватно чекати испод земље, што ни рекао Душко Радовић
 
Vrh