Šta je novo?

Metro

Ako sam dobro razumeo 4.0 je "urbana verzija" sa troja vrata po jednim kolima. Dakle verovatno pre svega za gradski i prigradski saobraćaj.

Da, iako zahvaljujući prevelikom ruskom gabaritu (w=3,48m što je tzv. Tpr gabarit) i previsokom podu (h=1,32m) to nama ne znači ništa.

Istina da može bilo koji "Japanac", čak i sa montažno-demontažnim gazištem nalik polovnjacima u Indoneziji, samo s nižom visinskom razlikom (recimo 25+25cm s 0,55mm perona od GIŠ, uz nešto manji prečnik novog točka, samim tim i pod).

Kakve to sad veze ima s metroom? Pa imajući u vidu da je J-Trec isporučio Tokiju po cca 18 vagona mesečno (539 ili 49 vozova za 30 meseci) bar su pogodnije prevozno sredstvo ovi naši slepci mogli 50 puta u pola veka da uvedu na Beo/BG voz dok su odlučno obećavali metro. Da su pre 30 godina samo propisima usilili urbane garniture dobro bi razmislili o ukidanju starog dela čvora, izbegavanju duplikacija na nadzemnim trasama, guranju metroa gdegod je i S-Bahn mogao bilo nadzemno ili podzemno.

Ni dan danas ljudima iz BMV ne daju da odluče čime će nas voziti (izem ti planiranje koje ograničavaš na krucijalnim odlukama), nego ih primoravaju da mole ex ŽS satelite same po sebi automatski dodvorene mađarskim i austrijskim vuko*ebinama (za razliku od DB i DSB u Berlinu i Kopenhagenu, JR ne računam pošto su ostrvska zemlja sa jedinstvelim nacionalnim standardom).

E to je već za žaljenje, ne za sprdačinu.
 
Kao amater i lajk gledajući ovaj prethodni video gdje se navodi linja 95 kao najopterečenija linija u europi nameće se ideja da se po toj trasi postavi metro pa makar plitki ili poluukopani LGŽ.

Ja sam siguran da bi takav laički, nestručan ako hočete diletantski prijedlogza prve liniju bio bolji, jeftiniji i efikasniji od planiranih Ežisovih 2 idejana to nas vraća na Đilasov projekt Ežis 1.

2455477.jpg
Izvor: https://moovitapp.rs/index/sr/gradski_prevoz-line-95-Belgrade_Beograd-3304-854934-405318-1
 
:):):):pob::pob::pob: Hvala da ne kažem čemu na ovome, čekamo već godinama da potpišu ugovor o izgradnji prve faze M1, još otkako ga je Vesić prvi put bio najavio za proleće 2022. Ajde da se i ja ne radujem prerano, počinjem da verujem da će možda nešto od ovog projekta i ostvariti, ali jako teško pre 2030-tih. To će verovatno biti jedina pozitivna stvar koja će Beogradu i Srbiji ostati od ovog režima, pored brze pruge.
Tek sada se može reći da je krtica naručena, iako Gangula o toj narudžbini bulazni već minimum godinu dana.
 
Poslednja izmena:
Piše ,,pripremne aktivnosti za nabavku TBM mašina'', zar se i za spremanje dokumentacije sprema ugovor?

Inače Vesić pre par dana kaže da se grade prve dve linije, a sada sami kažu da ni liniju 1 ne grade, dajući takve izjave slične Vesićevim, veoma neozbiljno pristupaju jednom od najsloženijih građevinskih poduhvata...
 
Tko zna koliko još tih pripremnih aktivnosti nas još ćeka prije nabavke TBM-a. a tek kad vidim TBM počet ću vjerovati u realizaciju tog projekta.
ja bih jos dodao, tek kad ga ne budem video, tj kad TBM porinu u zemlju, e tad cu verovati.
kako ovi rade, ne bi me iznenadili da doteraju deo i da kazu "stigao TBM" a onda zapravio da naredne 2 godine zapravo sklapaju TBM
 
Pomenuli su 22 meseca da 2 TBMa iskopaju celu liniju i spoje se na polovini.
Teoretski gledano ako je zaista tako onda i dalje mogu da ispune obecani datum do 2028 ako TBM stigne 2026 kako su i najavili.
 
Nema potrebe da predimenzionišemo sistem na početku, vozovi će ići na 3.5 minuta. To je ekvivalent dva zglobna autobusa na 3.5 minuta. I više nego dovoljno. U budućnosti može da se ugradi i 4. vagon, pa i da se podigne interval na 60 sekundi.
 
Ovo kao da im je eksperiment a ne najbitniji projekat koji treba da doprinese boljoj povezanosti u gradu, pa idu postepeno sa dva ili tri vagona.

Metro je trebalo graditi tako da omogući gradnju novih naselja na svojoj trasi, i da bude lako nastaviti širenje mreže, kod nas M1 čini zatvoren krug, a ako se M3 i M2 budu spajale kod ŽS Zemun onda će to biti zatvoren sistem a ne osnova prevoza koja se širi u skladu sa potrebama.
@Boki123 takt od jednog minuta bi bio nešto najnormalnije na prvobitno predloženoj trasi linije 3, čak i M2 izgleda kao da će imati više korisnika od M1.
 
Pomenuli su 22 meseca da 2 TBMa iskopaju celu liniju i spoje se na polovini.
Teoretski gledano ako je zaista tako onda i dalje mogu da ispune obecani datum do 2028 ako TBM stigne 2026 kako su i najavili.
Pa ako sam dobro razumeo, čak i da se to desi, opet maše svoj ljubljeni EXPO.

Mi smo verovatno jedini u svetu koji će održavati EXPO bez metroa.
 
Pa ako sam dobro razumeo, čak i da se to desi, opet maše svoj ljubljeni EXPO.

Mi smo verovatno jedini u svetu koji će održavati EXPO bez metroa.
Minimum u tom slučaju bi bio da ta linija BG voza koji će uvesti saobraća do Pančeva i da do tada spuste perone na stanicama od Prokopa do Pančevačkog mosta i da to bude neka osnova prevoza, sa integrisanim drumskim saobraćajem i drugim pdsistemima javnog prevoza.
 
Potencijalna linija gradske železnice Ekspo-Pančevo zapravo više nego bilo koja od tri metro linije pruža mogućnosti za formiranje novih naselja ( oko stanice Singidunum), a i za grananje mreže ( pruga do Padinske Skele, uz čiju trasu takođe mogu biti formirana nova naselja, mogućnost pružetka do Obrenovca)
 
Kao amater i lajk gledajući ovaj prethodni video gdje se navodi linja 95 kao najopterečenija linija u europi nameće se ideja da se po toj trasi postavi metro pa makar plitki ili poluukopani LGŽ.

Ja sam siguran da bi takav laički, nestručan ako hočete diletantski prijedlogza prve liniju bio bolji, jeftiniji i efikasniji od planiranih Ežisovih 2 idejana to nas vraća na Đilasov projekt Ežis 1.

Pogledajte prilog 208873
Izvor: https://moovitapp.rs/index/sr/gradski_prevoz-line-95-Belgrade_Beograd-3304-854934-405318-1
Zanimljiva ideja, i sama 95 na Novom Beogradu deli trasu sa tramvajskom mrežom, tako da bi ona mogla da bude osnov za LRT.

Pomenuli su 22 meseca da 2 TBMa iskopaju celu liniju i spoje se na polovini.
Teoretski gledano ako je zaista tako onda i dalje mogu da ispune obecani datum do 2028 ako TBM stigne 2026 kako su i najavili.
Ne bi me izneneadilo da u tom periodu do početka EXPO-a, 15. maja, skarabudže neku kratku liniju, tipa od Banovog brda ili Sajma do Makiša i spoje preko obilazne pruge od Makiša preko Ostružnice i mosta do Expoa, i to prikažu kao veliki poduhvat, "pre roka".
Može da ide takva linija do Makiša i da se preseda na nekoj BG.voz liniji do Expoa gde bi bio izgrađen kraći kolosek koji se odvaja od železnike obilaznice. A može biti i cela linija sa dvosistemskim metro vozovima kakvi postoje npr. u Seulu na metro linij 4. Samo oni koštaju.
 
A trebali su četvorodelni
Što se mene tiče, neka budu i jednodelni. U bilo kom scenariju će biti mnooogo mnooogo brži od svake autobuske i tramvajske linije koja trenutno saobraća koridorom kojim je predviđen metro, čak i ako gužva u vozilu bude ista. Ako i u metrou bude sardinizacije, ona će trajati jako kratko i bez gubljenja živaca što vožnju prekida svaki prokleti semafor i nepregledne kolone koje se stvaraju pred njim.
Nema potrebe da predimenzionišemo sistem na početku, vozovi će ići na 3.5 minuta. To je ekvivalent dva zglobna autobusa na 3.5 minuta. I više nego dovoljno. U budućnosti može da se ugradi i 4. vagon, pa i da se podigne interval na 60 sekundi.
Biće dovoljno, u Sofiji koja je slične veličine kao BG metro vozi na 3,5 minuta u špicu i 5-8 minuta van špica. Mislim da je kapacitet ipak veći od 2 zglobna busa, ako jedan zglob prima 150 stojećih i sedećih putnika, 3 spojena vagona bi morala primati barem 600-700.
 
Poslednja izmena:
 
Vrh