spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.369
- Pohvaljen
- 17.441
Decenijama sam živeo u inostranstvu to da hehe.
Da, iako zahvaljujući prevelikom ruskom gabaritu (w=3,48m što je tzv. Tpr gabarit) i previsokom podu (h=1,32m) to nama ne znači ništa.Ako sam dobro razumeo 4.0 je "urbana verzija" sa troja vrata po jednim kolima. Dakle verovatno pre svega za gradski i prigradski saobraćaj.
ja bih jos dodao, tek kad ga ne budem video, tj kad TBM porinu u zemlju, e tad cu verovati.Tko zna koliko još tih pripremnih aktivnosti nas još ćeka prije nabavke TBM-a. a tek kad vidim TBM počet ću vjerovati u realizaciju tog projekta.
Pa ako sam dobro razumeo, čak i da se to desi, opet maše svoj ljubljeni EXPO.Pomenuli su 22 meseca da 2 TBMa iskopaju celu liniju i spoje se na polovini.
Teoretski gledano ako je zaista tako onda i dalje mogu da ispune obecani datum do 2028 ako TBM stigne 2026 kako su i najavili.
Minimum u tom slučaju bi bio da ta linija BG voza koji će uvesti saobraća do Pančeva i da do tada spuste perone na stanicama od Prokopa do Pančevačkog mosta i da to bude neka osnova prevoza, sa integrisanim drumskim saobraćajem i drugim pdsistemima javnog prevoza.Pa ako sam dobro razumeo, čak i da se to desi, opet maše svoj ljubljeni EXPO.
Mi smo verovatno jedini u svetu koji će održavati EXPO bez metroa.
Zanimljiva ideja, i sama 95 na Novom Beogradu deli trasu sa tramvajskom mrežom, tako da bi ona mogla da bude osnov za LRT.Kao amater i lajk gledajući ovaj prethodni video gdje se navodi linja 95 kao najopterečenija linija u europi nameće se ideja da se po toj trasi postavi metro pa makar plitki ili poluukopani LGŽ.
Ja sam siguran da bi takav laički, nestručan ako hočete diletantski prijedlogza prve liniju bio bolji, jeftiniji i efikasniji od planiranih Ežisovih 2 idejana to nas vraća na Đilasov projekt Ežis 1.
Pogledajte prilog 208873
Izvor: https://moovitapp.rs/index/sr/gradski_prevoz-line-95-Belgrade_Beograd-3304-854934-405318-1
Ne bi me izneneadilo da u tom periodu do početka EXPO-a, 15. maja, skarabudže neku kratku liniju, tipa od Banovog brda ili Sajma do Makiša i spoje preko obilazne pruge od Makiša preko Ostružnice i mosta do Expoa, i to prikažu kao veliki poduhvat, "pre roka".Pomenuli su 22 meseca da 2 TBMa iskopaju celu liniju i spoje se na polovini.
Teoretski gledano ako je zaista tako onda i dalje mogu da ispune obecani datum do 2028 ako TBM stigne 2026 kako su i najavili.
Što se mene tiče, neka budu i jednodelni. U bilo kom scenariju će biti mnooogo mnooogo brži od svake autobuske i tramvajske linije koja trenutno saobraća koridorom kojim je predviđen metro, čak i ako gužva u vozilu bude ista. Ako i u metrou bude sardinizacije, ona će trajati jako kratko i bez gubljenja živaca što vožnju prekida svaki prokleti semafor i nepregledne kolone koje se stvaraju pred njim.A trebali su četvorodelni
Biće dovoljno, u Sofiji koja je slične veličine kao BG metro vozi na 3,5 minuta u špicu i 5-8 minuta van špica. Mislim da je kapacitet ipak veći od 2 zglobna busa, ako jedan zglob prima 150 stojećih i sedećih putnika, 3 spojena vagona bi morala primati barem 600-700.Nema potrebe da predimenzionišemo sistem na početku, vozovi će ići na 3.5 minuta. To je ekvivalent dva zglobna autobusa na 3.5 minuta. I više nego dovoljno. U budućnosti može da se ugradi i 4. vagon, pa i da se podigne interval na 60 sekundi.