Šta je novo?

Metro

Ovim tempom "izgradnje" ćemo se dovući i do 2100. a velika većina afričkih banana prestonica će dobiti metro pre Beograda, pošto ga gotovo sve azijske i latinoameričke već sada imaju :mad:
 
20240327_094127.jpg
 
fon je inace vec ranije radio zajedno sa saobracajnim fakultetom na stvaranju baze podataka o saobracajnim nezgodama u beogradu
 
Super što je to relevantno.
To je jako dobro. Naprednimetro je preskup, promašuje većinu ključnih lokacija, ne kači autobuske i železničke stanice, ako se krene sa realizacijom zarobiće druge investicije, maksimalno se uključuje strana, a minimalno domaća građevinska, mašinska i elektrotehnička operativa ali će zato imati u čisto informatičkom smislu odličnu bazu podataka!
 
To je jako dobro. Naprednimetro je preskup, promašuje većinu ključnih lokacija, ne kači autobuske i železničke stanice, ako se krene sa realizacijom zarobiće druge investicije, maksimalno se uključuje strana, a minimalno domaća građevinska, mašinska i elektrotehnička operativa ali će zato imati u čisto informatičkom smislu odličnu bazu podataka!
Ako sledeća prezentacija bude na Filološkom, onda znamo da će sve oznake biti pravopisno ispravne...
 
skoro je bila prezentovana na pravnom
 
To je jako dobro. Naprednimetro je preskup, promašuje većinu ključnih lokacija, ne kači autobuske i železničke stanice, ako se krene sa realizacijom zarobiće druge investicije, maksimalno se uključuje strana, a minimalno domaća građevinska, mašinska i elektrotehnička operativa ali će zato imati u čisto informatičkom smislu odličnu bazu podataka!
Žalosno je da se (kao nesumnjivo najodgovorniji) sam državni vrh ponaša kao da smo toliko nesposobni da ni podizvođači više ne možemo da budemo (kao da su zaboravili šta smo gradili po svetu sa za današnje uslove rudimentarnom tehnologijom). Ako išta drugo tada je znanje i iskustvo po važnosti bilo ravnopravno sa tehnologijom i cenom radne snage. Čak i da smo skuplji od Kineza i Francuza nismo gluplji, a troškovi se lako peglaju odabirom povoljnijih rešenja i trasa. Tačno je da u slučaju šireg efekta viša cena opravdava, ali to ne znači da postizanje većeg efekta pri što nižim troškovima bez pada kvaliteta nije racionalno iz pogleda efikasnosti, tim pre ukoliko se ušteđen novac može pametno iskoristiti u druge važne svrhe.

Osim građevinsko-tehničkih radova neke zemlje uslovljavaju i tzv. "domestikaciju" voznog parka u smislu da bar montaža mora biti obavljena in-situ i tu mogu biti uključena i domaća preduzeća. Recimo Kinezi su na zaprepašćenje CAF-a, Alstoma i Rotema dobili posao u Sao Paulu samo zato što su kineske sanduke dovršavali u Brazilu putem saradnje sa brazilskom ispostavom španske Temoinse, koja je inače i CAF-ov partner (i u skandaloznom "bid riggingu"). Bukvalno nijedna nabavka vozova novijeg datuma tamo nije prošla bez negodovanja javnosti, pa ni ova, ali to je dobar primer da neko ne mora otvoriti fabriku da bi mogao ispuniti uslove domestikacije.

Mislim da bi Alstom ovde mogao da uz pomoć domaćih firmi sklapa vozove kako za metro tako i za BG voz, što bi opravdalo takav potez imajući u vidu blizine matičnih pogona a (za lokalno tržište) veliki obim posla bi svakako obezbedio dugoročnu isplativost.
 
A tek što će ovi iz Subotice i Vranja osetiti napredak.
Isto koliko Plovdiv i Varna napreduju zbog 52 kilometara Sofijskog Metroa, toliko Užice, Subotica i Vranje napreduju zbog 0 kilometara Beogradskog. Njihovi provincijalci bar kada dođu u glavni grad mogu osetiti šta je to normalan javni prevoz, a mi ovde po svemu sudeći nećemo to osetiti još dugo dugo, nažalost...
 

Потписан уговор за рану операторску помоћ на пројекту изградње београдског метроа


Уговор о услугама ране операторске помоћи на пројекту изградње београдског метроа потписан је данас између Секретаријата за јавни превоз Града Београда, Јавног комуналног предузећа „Београдски метро и воз” и француске компаније за управљање јавним превозом RATP DEV.

Како је саопштено из ЈКП-а „Београдски метро и воз”, овим потписивањем наставља се сарадња и рана операторска подршка RATP DEV у процесу пројектовања и оптимизације инфраструктуре метро система у српској престоници. Уговор подразумева управљање, запошљавање и обуку особља које ће бити ангажовано у раду београдског метроа, као и припрему процедура за управљање и одржавање, постављање ИТ система, подршку, тестирање, пуштање у рад и извођење пробног рада.

Такође, уговором се дефинишу и управљање, одржавање и комерцијалне активности у вези са пројектом. Овај уговор односи се на део пројектовања и припреме за употребу и функционисање метро система као наредне фазе.

Секретар за јавни превоз Радован Кремић изразио је задовољство наставком сарадње са RATP DEV, истичући важност потписаног уговора.

– Сигуран, ефикасан и функционалан метро је веома важан део јединственог система јавног превоза Београда. Изградња метроа од круцијалне је важности за унапређење јавног транспорта у главном граду и побољшање укупног квалитета живота Београђана, али и шире, за свеобухватни привредни и технолошки развој друштва. Евидентно је колико је овде значајна рана операторска помоћ и развој, те улога и подршка партнера из RATP DEV – истакао је Кремић.

Директор ЈКП-а „Београдски метро и воз” Андреја Младеновић напоменуо је овом приликом да је изградња београдског метроа један од највећих и најважнијих пројеката у Србији.

– Ово је дугорочан и комплексан пројекат који подразумева подршку и ангажовање стручног и искусног кадра, као и међународних партнера, а RATP DEV видимо као важног партнера у домену ране операторске помоћи. Знање, искуство и експертиза француских партнера су веома значајни за даљи ток и развој пројекта и, коначно, за допринос бољој и бржој реализацији изградње метро система у Београду – истакао је Младеновић.

Директор пројекта ране операторске помоћи Давид Менге је у име RATP DEV-а истакао да је ова компанија максимално посвећена резултатима у развоју операторске подршке за београдски метро.

– Ми смо компанија са вишедеценијским искуством у области развоја система јавног превоза. Све вештине и знања из Париза и других француских градова, али и из 14 држава са четири континента, где смо ангажовани на глобалном нивоу, са више од 1,5 милијарди путника годишње који користе наше услуге, потпуно ћемо прилагодити конкретним потребама и специфичностима које се односе на развој метро система у Београду – закључио је Менге.

 
Neke afričke zemlje su se u 21. veku oslobodile okova franciskog kolonijalizma ...a mi sa Metroom i Rafalima i ko zna čim još polako tonemo. Na stranu što je RATP jedna od najboljih firmi za ovo.
 
Po osmi put se odlaže rok za završetak idejnog projekta prve linije, kojim su se inače bavili i pre 3 godine. Dobro pitanje hoće li uz ovakvu dinamiku do kraja 2028. biti završen i njen glavni projekat, a kamoli prva faza M1. Slepci deceniju svoje vlasti ne mogu da srede čak ni svu papirologiju za metro, ali bitno je da su karte štampali još pred izbore 2018. Aja Jung i Branko Kockica su od prodaje tih karata za nepostojeći metro iz budžeta naplatili milione, afera koju je tokom pretprošle kampanje otkrio i obelodanio Nemanja Šarović.
 
Само темељно, пројектујемо по БС. 5 Година. Али зато нема шраф да фали.
 
Grad malo veći od Skoplja već 40 godina ima 2 linije metroa, i "samo" 304.000 putnika dnevno. Pobačaj od transportnog sistema, vozić-igračka u tunelu, neki bi rekli......:unsure:
 
Grad je veličine Beograda (1,35 miliona, 1,6 u širem području, dakle preslikano); inače, železnička stanica mu ima 250.000 putnika dnevno, skoro kao ceo metro. Zato što je u centru. A tramvaj je na metarskom koloseku, što uopšte ne smeta.

Viši je to nivo, tj. previše jednostavno za nas ovakve tupave... koji sanjamo francuski Le Train Bleue (pariska prodavnica igračaka).
 
Poslednja izmena:
Urbano područje Helsinkija je veličine Beograda, urbano područje Beograda je veličine Pariza, urbano područje Pariza je veličine Moskve. I svi oni osim Beograda ne uđoše u 21. vek tramvajem, već tramvajem i metroom, stvarno su tupavi rasipnici.

Razvijeni tramvajski podsistem uopšte ne isključuje metro, i obrnuto. To je koncept "i-i", a ne "ili-ili", svi nabrojani gradovi osim Beograda su najbolji dokaz u prilog tome. Tramvaj u milionskim urbanim celinama evropskog tipa bez metroa ne može, odnosno može, ali onda je sr***e kao u BG. Kao što ni usamljeni metro bez tramvaja ne može u velikim gradovima koji su razgranati u mnogo pravaca, a nemaju finansijske mogućnosti da svaki od tih pravaca pokriju po jednom metro linijom.
 
Vrh