Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
У преводу: господари живота и смрти (у пракси медијског простора) причају да ће да граде метро. И толико причају да се људима чини да ће тако бити. А у међувремену прође 10 година, направише се десетине хиљада квадрата, које се и продаше, и то је то. Метроа нема, и све су прилике да га и неће бити. Бар не у роковима у којима је најављен.
U preduzeću Beogradski metro i voz u petak 8. marta su potpisana dva dokumenta koja su važna za izgradnju depoa na Makiškom polju koji je sastavni deo prve linije Beogradskog metroa a reč je o Interfejs protokolu i Ugovoru o pružanju usluge.
Ponadao sam se da je konačno potpisan komercijalni ugovor o izgradnji prve faze M1 kada mi je izašao ovaj naslov na telefonu, ali avaj..........potpisaće ga "verovatno" u toku ove kalendarske godine, kao što su verovatno počeli da buše tunele prošlog novembra, kako je ne tako davno obećao dr Mali.
Ponadao sam se da je konačno potpisan komercijalni ugovor o izgradnji prve faze M1 kada mi je izašao ovaj naslov na telefonu, ali avaj..........potpisaće ga "verovatno" u toku ove kalendarske godine, kao što su verovatno počeli da buše tunele prošlog novembra, kako je ne tako davno obećao dr Mali.
Malopre je Mladenović gostovao u Beogradskoj Hronici, i tamo reče da do kraja ove godine tek treba da se naruči krtica. Naravno, Gangula je lupetao kada je u najmanje dva navrata izjavio da je "krtica naručena". Kao što je Mladenović još u toku gradske kampanje 2018. lupetao da ćemo se "prvom linijom metroa voziti 2021."
Malopre je Mladenović gostovao u Beogradskoj Hronici, i tamo reče da do kraja ove godine tek treba da se naruči krtica. Naravno, Gangula je lupetao kada je u najmanje dva navrata izjavio da je "krtica naručena". Kao što je Mladenović još u toku gradske kampanje 2018. lupetao da ćemo se "prvom linijom metroa voziti 2021."
Malopre je Mladenović gostovao u Beogradskoj Hronici, i tamo reče da do kraja ove godine tek treba da se naruči krtica. Naravno, Gangula je lupetao kada je u najmanje dva navrata izjavio da je "krtica naručena". Kao što je Mladenović još u toku gradske kampanje 2018. lupetao da ćemo se "prvom linijom metroa voziti 2021."
Trasu odredjuje Beogradska vlast putem Plana generalne regulacije šinskih sistema, Generalnog urbanističkog plana i putem bezbroj drugih mehanizama kao što je upravljanje zemljištem, JKP Beogradski metro i voz i.t.d. Ako se smeni gradska vlast ode ovaj aktuelni plan na đubrište istorije gde mu je i mesto.
Trasu odredjuje Beogradska vlast putem Plana generalne regulacije šinskih sistema, Generalnog urbanističkog plana i putem bezbroj drugih mehanizama kao što je upravljanje zemljištem, JKP Beogradski metro i voz i.t.d. Ako se smeni gradska vlast ode ovaj aktuelni plan na đubrište istorije gde mu je i mesto.
Neka nova vlast vrati plan iz 2012. samo neka ne ukida tramvaj na Bulevaru, i neka počne sa probijanjem tunela ili izgradnjom stanica najdalje ali najdalje do nove 2026. godine.
Ako to objektivno nije moguće, onda neka zadrži aktuelni plan i neka bar prvu fazu izgradi i pusti. 2024-ta nije isto što i 1964-ta i Beograd više nema vremena da odlaže terapiju, njegov saobraćajni kancer je već u poodmakloj metastazi.
Ako je pruga za Expo i Surčin podvedena pod "lex specialis" za EXPO 2027, a definisana je istim planovima kao i Metro, zašto mislite da neće biti urađeno isto, ukoliko dođe do smene na čelu Grada?
Наравно да је све могуће неиспунити, али ово би могли да буду аргументи да се ово ипак испуни:
1. Експо је међународни догађај, и вероватно се Србија обвезала да то уради. Дакле ово је државни, а не градски проејкат. Преузете обавезе морају да се испуне.
2. Цена коштања је нижа
3. Техничке перипетије су мање
4. Правних проблема има мање
5. Руку на срце, има више смисла од метроа какав се промовише, тј вредност за читаву државу је већи од пројекта метроа који има значај пре свега за оне који инвестирају у БнВ.
Ово горе није нешто што се неда оспорити, већ је само покушај концептуалног одговора на твоје питање.
Naravno da je Expo državni projekat. S obzirom na tu činjenicu, kako objašnjavaš da je pruga koja je definisana gradskim planovima i koja je suštinski gradski projekat, potpala pod deo Expo-a? Slično i sa prugom ka Nišu, koja suštinski nema veze sa samim Expoom.
Па власт на свим нивоима је у једним рукама. То је у суштини добро јер се такве ствари дају лако решевати. Друга ствар је што имамо павијане на власти.
Trasu odredjuje Beogradska vlast putem Plana generalne regulacije šinskih sistema, Generalnog urbanističkog plana i putem bezbroj drugih mehanizama kao što je upravljanje zemljištem, JKP Beogradski metro i voz i.t.d. Ako se smeni gradska vlast ode ovaj aktuelni plan na đubrište istorije gde mu je i mesto.
Na pasarelu staviti kocke sa Trgova, obloziti kamenom za Cvetnog trga a nastresnjicu postaviti sa BASa.
Nisam koristio par dana jgp i moram reci da se tek tada vidi koliko ke propao ono valjda po navici ga koristimo i srecni smo kada stigne. U autobusu je bila reklama za jednu autoskolu - da ne ostaris cekajuci - upisi...
Pa imaju rupetinu između Sajma (M1) i Autokomande/K. parka (M2) koju su navodno spojili evroantibiotik linijom nedovoljnog kapaciteta (ej preko glavne železničke stanice između dve metro linije guraju EMV-ove kapaciteta povećeg tramvaja na max 10-15 minuta, uz to sklone poremećajima budući da dele koloseke sa konvencionalnom signalizacijom), i to tako da sve tri omaše KCS! Ajde Autokomanda je daleko, ali Prokop i Mostar su ostali dovoljno blizu da poveruju kako su pasalere i eskalatori dovoljni. Međutim između Prokopa i KCS sa dijagonalnom vezom od podvožnjaka kod hitne pomoći ima cca 400m (ekvivalentno kraćim međustaničnim rastojanjima površinskih sistema ili 40% prosečnog rastojanja između predviđenih metro stanica) što iako je previše za običnu pasarelu jeste idealno za pothodnike sa (blago nagnutim) travelatorima do kraćih eskalatora na Prokopu, odnosno liftova sa toplom vezom do nove zgrade KCS.
Priča se tu ne završava ako se vratimo na pomenutu rupu u smislu da bi pomenuta brža topla pešačka veza bila najracionalnija u sklopu dijametrale gradske železnice koja bi spojila predviđene metro linije, oslobodila postojeće železničke kapacitete nacionalnih železnica i pokrila zapostavljen istočni deo grada, uključujući i predgrađa. Uz to nova infrastruktura gradske železnice omogućila bi plansku i prilagođenu (beskompromisnu) itegraciju sa severnom osom sistema što se može videti na slikama dole.
Varijanta Hram:
Varijanta Makenzijeva (sa istoimenom stanicom ispod postojeće trase vezanom sa Prokopom novim cevima tako da su peroni horizontalni):
^^^Druga varijanta nudi mogućnost vraćanja M2 na prethodno predviđenu ispravljenu trasu.
Na ovom klipu stanice T-Centralen u Stokholmu jasno se vidi kako putnici brzim hodom na stazi obilaze one koji stoje na travelatoru, a oni koji hodaju na travelatoru obilaze i one na stazi. Stoga uzevši u obzir da se samo hodom pri 5km/h (bez travelatora) razdaljina od 400m prelazi za 5min, odnosno sa eskalatorima i liftom za minut više, kao i da bi hipotetičkom kilometarskom drumskom vezom na 10min bilo potrebno oko minut za izlazak sa stanice, prosečno 5 minuta čekanja na otvorenom, 3min vožnje pri prosečno 20km/h i još 3min pešačenja do ulaza u novu zgradu u Dr. Koste Todorovića (na otvorenom), postaje jasno da u ovom slučaju ni naokolo nije bliže, niti pogodnije.
Nema sumnje da ovakvo rešenje na predmetnoj udaljenosti nije mačji kašalj, ali je teško opravdano bez obimnijeg projekta koji bi bolje integrisao i rasporedio postojeće i planirane infrastrukturne kapacitete. Osim pomenutog, S-Bahn bi i bez metroa bio dobro umrežen sa tramvajem na istim ili različitim mestima, pa metro nije preduslov za dobru povezanost svih delova grada frekventnim linijama sa Prokopom.
Mislim da su ovako diminutivni projekti aktuelne gradske vlasti samo potvrda nevoljnosti iste za povezivanjem glavne stanice, samim tim i rešavanje dugoročnih problema ovog grada. Takvim stavom samo stvaraju nove na više mesta. Recimo da u nadi da će BG vozom na postojećoj pruzi sa svim svojim limitacijama rešiti problem kratko do srednjoročno mogu zapravo izazvati kontraefekat nešredviđenim zadržavanjem statusa quo gradske železnice ili u najboljem slučaju nedovoljnom razvijenošću iste u odnosu na buduće potrebe, i da u tom slučaju tramvaj-autobus-pasarela i narednih decenija ostane glavni način pristupa kako stanici Beograd Centar tako i KCS.
PREZENTACIJA projekta izgradnje beogradskog metroa "Gradimo METROpolu" za studente i stručnu javnost održaće se u ponedeljak od 14 sati na Pravnom fakultetu.
PREZENTACIJA projekta izgradnje metroa "Gradimo METROpolu" održana je na Pravnom fakultetu za studente i stručnu javnost. Događaj je organizovalo JKP "Beogradski metro i voz" u cilju unapređenja struke, inovacija, tehnološkog razvoja, kao i većeg uključivanja akademske zajednice u projekat...
Kada bi im sama izgradnja metroa išla tako uspešno kao zvanične ekskurzije po Evropi, tribine i prezentacije na temu iste, do danas bismo se metroom već vozili.
Да, сад ће то да буде занимљивије него икад - и мали метро, а и овај играчка-метро. Падају тендери по Београду један за другим, сви траже више пара него што се нуди. Десила се, та нека, инфлацијица. Колико ће да изађе линијица Железник-Дунав, да лицитирамо као за бр. путника на Тесли? Ја кажем - округло 7 милијарди. Нек иде живот!
Ovaj veb sajt koristi kolačiće radi prilagođavanja sadržaja, poboljšanja korisničkog iskustva i očuvanja prijave ako se registrujete.
Nastavkom korišćenja ovog veb sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.