Šta je novo?

Metro

Stari dorčolski vic, ide ovako. Bio stari krojač Mika, otišao u pemziju, ali nije hteo da zatvori radnju. Oslabio mu vid, ruke drhte, reklamacije učestale, pa lokalci prestali da ga posećuju. Jednom uđe siromašni student, pola godine je šparao za svečano odelo, ovaj mu uzme meru i kaže, dođi u ponedeljak, biće gotovo. Proba student odelo, misli da je desni rukav malo kraći, kao i leva nogavica. Majstor kaže ma činiti se, treba malo da saviješ to koleno i spustiš malo rame, nešto si kriv... Student se savijao i znojio, pokušavao da insistira, ali ništa. Majstor je bio uporan sa lekcijama o držanju, pa ovaj plati i izađe u novom odelu, nekako ipak zadovoljan. Od preko puta gledaju ga dvojica, pa jedan kaže: Au vidi, kakav strašan majstor, kad je skrojio odelo onom bangeju! 🤣 🤣
 
20240209_171734.jpg


20240209_171712.jpg
 
Prekoputa Saobraćajnog fakulteta u Vojvode Stepe gde su od prošle godine. Dele zgradu sa SNS Voždovac.
 
Meni je najgora stvar ta kada nekakav takav kapitalni projekt pojavi te visi u zraku i služi više kao smtenja za reješavnje iakakvih drugih stvari. Koa nekakav prometni placeholder koji će riješiti sve prometne probleme a ujedno dobar izgovar da se u druge vidove prometa ne ulaže.
 
Mogli bi da sunemo vodu u taj pesak i napravimo akvapark u Makišu jer koliko vidim od metroa nema ništa.
Imaš li neke informacije? Ranije si bio ubeđen da će ga izgurati. Na depou postoji neki napredak u radovima. Čak i ako se gradi sporije od planirane dinamike ne znači da ga neće biti. Slabo koji projekat kod nas i u svetu ne izlazi iz planirane dinamike pogotovo kapitalan. Krajem januara si rekao da je usvojena eksproprijacija deset objekata na trasi. Već u konkursnoj dokumentaciji za nadzor od pre godinu dana pisalo je da se završetak izgradnje bilo čega na prvoj liniji planira za 2030. (a ne 2028.) godinu.
Produžetak linije 11 u Parizu u dužini od 5 km gradi se već devet godina.
 
Poslednja izmena:
Колико песка насипају за депо, као да ће метро имати 50 линија.
 
Mogli bi da sunemo vodu u taj pesak i napravimo akvapark u Makišu jer koliko vidim od metroa nema ništa.

Чујем воде Русе на туристичке туре по Банату, Делиблатску пешчару представљају као пустиња и онда се Руси сморе кад сконтају да то и баш није пустиња. Ето таман прилике, мало набаце које брдашце од песка и ето пустиње и пешчаних дина надомак Београда. :ROFLMAO:
 
Imaš li neke informacije? Ranije si bio ubeđen da će ga izgurati. Na depou postoji neki napredak u radovima. Čak i ako se gradi sporije od planirane dinamike ne znači da ga neće biti. Slabo koji projekat kod nas i u svetu ne izlazi iz planirane dinamike pogotovo kapitalan. Krajem januara si rekao da je usvojena eksproprijacija deset objekata na trasi. Već u konkursnoj dokumentaciji za nadzor od pre godinu dana pisalo je da se završetak izgradnje bilo čega na prvoj liniji planira za 2030. (a ne 2028.) godinu.
Produžetak linije 11 u Parizu u dužini od 5 km gradi se već devet godina.
Nema ugovora o finansiranju metroa niti gradnji, čak ni za krtice koje su glavno oruđe za izradu metroa i potrebno je godinu do dve da se naprave. Ne gradi se ništa osim što se pesak presipa na Makiškom širokom polju i daje novac za konsultantske usluge francuzima.

Moj utisak je da da je novac od metroa preusmeren na novi Savski most i tunel od Ekonomskog do MUP-a u 29. novembra kao i na mali Expo 2027 kojim vlast pokušava da iseli i Sajam i zaokruži svoj krug bratija i partija investitorskog urbanizma.
 
Djukanovicev saradnik Milan Roden zaustavio metro Beograda, kao Crnogoac sa Zabljaka protivio se da Rusi nesto planiraju u Beogradu. Izvestava Cedomir Antic, kvalitetni i savremeni istroicar
Screenshot 2024-02-18 090923.png
.
 
Ako neko ove misli da ce Beograd imati nesto poput Moskve i drugih flagship metro sistema debelo se vara. Ovaj projekt ima suvisu politicku konotaciju da ce ikada biti uspesan infrastrukturni objekt. Isto se dogodilo sa Zeleznickom stanicom Prokop. Istorijsko iskustvo takvih objekta u samom Beogradu nas uci da nisu izvodljivi za dobrovit drustva. Ovo stalno ispravljana planova nicemu dobrom nije vodilo. Mene licno ne fascinira metro projekt Beograda iz ciste savesti da ga nemogu izgraditi na kvalitativnom nivou. Poduhvat za ovakvo malo drustvo kao srbsko, sa ovakvom ekonomijom nemoze ga izgraditi, dovesti u funkcionalni sistem, i odrzavati na duzi staz. I jako bogata drustva imaju problem da odrzavaju metro sisteme, poput New Yorka, gde je prioritet ekonomija a ne socijalni status ljudi. Da su ljudi u Srbiji racionalni bi odustali. Jovin je ipak planirao u SFRJ koja je nosila socialisticka u imenu, ovo danas nije ista kategorija a jesmo kapitalisticko drustvo. Nece se odrzavati kao sto je slucaj u Americi, sto drustvo to nece finansirati. Postsocialisticka drustva imaju svoje navike, mi to jednostavno planiramo u pogresnom kvartalu, kada je utakmica vec izgubljena.
 
Ako neko ove misli da ce Beograd imati nesto poput Moskve i drugih flagship metro sistema debelo se vara.
Nema ni potrebe za tim. Moskva ima 12 miliona stanovnika, a Beograd 6 puta manje.

Samo neka dobije nešto poput Sofije, Bukurešta, Budimpešte, Atine ili Praga, i to bi bilo to. Dovoljno za Beograd. Niti se on po veličini i saobraćajnim potrebama može porediti sa Moskvom, niti Srbija sa Rusijom. Niko ovde i ne traži 2 kružne i 17 koridorskih linija koje se pružaju do svakog predgrađa u krugu od 20 kilometara od gradskog jezgra. Kako izgraditi i održavati najviše 2 ili 3 linije metroa kakve odavno postoje u ogromnoj većini država na ovom kontinentu, isto onako kako to rade sve balkanske prestonice u okruženju koje su po veličini slične Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Vrh