Šta je novo?

Metro

Daj ne budi smešan, onda će ti eksperti ovde na forumu objasniti kako metro na stubovima ili nivou nije metro nego kobajagi jači tramvaj :rolleyes: /sarkazam
Ево експертски да се јавим. Све до 2013е актуелни план и јесте био кобајаги јачи трамвај. Једино што су у тим студијама и лажним најавама успели да од 2004е до 2012е стигну од углавном независног трамваја до поптуно независног куплованог трамваја.

А 2013е су предложили метро воз - гумењар али по свим кључним трасама постојећег трамваја. А то је по логици ствари горе чак и од Белама јер нас кошта целог једног изграђеног шинског система који укидамо + изградња новог. Белам је барем био јефтина конверзија постојећег трамваја. И даље штетно и бесмислено али не као планови 2012-2013.
 
Poslednja izmena:
U Sofiji je prošlo skoro 30 godina od početka ulaganja do 8 septembra 2009. kada je dobila celu funkcionalnu liniju. To je Pirova pobeda, promašena strategija u uslovima velikih problema sa finansiranjem. Ubrzano finansiranje/gradnja je počela tek sa dostupom pristupnih fondova EU.
Prvih 5 stanica na liniji 1 je pušteno u saobraćaj 28. januara 1998. Prva faza linije 2 je puštena u saobraćaj 2005. godine. Sve je građeno u fazama, čije proširenje je posle išlo prilično brzo. Brzinom svetlosti, ako ćemo je porediti sa nešto većim i tradicionalno mnogo razvijenijim Beogradom, u kome je prošlo 140 godina od prvog dokumentovanog razmatranja metroa, a da i dalje nismo iskopali ni metar.
Vezano za Iran ne znam, verovatno znaš farsi, pa nam možeš dati mnogo informacija, a ne ono malo šturo prevedeno na engleski.
Ne znam persijski, sve podatke sam našao na Vikipediji. Iran je pod sankcijama već skoro pola veka, a od tada je otvorio čak 5 metro sistema, u Teheranu, Mašhadu, Širazu, Isfahanu, Tabrizu i Karadžu koji je satelitski grad spojen sa Teheranom kao Pančevo sa Beogradom. Trenutno se grade metroi u Ahvazu, Kermanšahu i Komu, neki od tih gradova nemaju milion stanovnika. Teheranski Metro je najveći na Bliskom Istoku.
Verovatno su našli pare za toliki razvoj infrastrukture zato što su prebogati naftom i gasom. Ali prebogat je i susedni Irak, pa metro u Bagdadu tek ove godine treba da startuje sa izgradnjom, ako ne izbije neki veći rat u toj regiji.
Jerevan je ubio zemljotres i maršrutkizacija. Njukastl je BG:VOZ više nego metro. Dnjepropetrovsk je školski primer kako se ukopati sa metro projektom, ali je Varšava uspešna. Varšava ima jedan od boljih sistema javnog prevoza u Evropi, bez obzira što metro mreža nije mnogo razvijena. Ali svi ti osim Varšave imaju stratešku prednost, a što je izgleda tebi najvažnije, da se ku**če kako imaju metro iako su tu pravljeni sistemi strateških promašaja. U toj porodici se nalaze Šarlrua (Charleroix) Belgija, Majami, Baltimor SAD, Palma, Malaga Španija i još neki.
Da nije bilo zemljotresa i rata sa Azerbejdžanom, Jerevanski Metro sigurno do danas ne bi ostao samo na jednoj liniji sa 2 mala kraka i 10 stanica. BG Voz je gradsko-prigradska železnica koja ide na pola sata/sat vremena i deli trasu sa teretnim i međumesnim saobraćajem, a Njukasl ima 2 prave linije metroa, bez obzira što je manji od Novog Sada. Dnjepropetrovski Metro ima samo 6 stanica zato što nije bilo para da se izgradnja nastavi nakon raspada SSSR-a, a u ovoj razorenoj, hiperzaduženoj i nikad siromašnijoj Ukrajini tek neće imati. Može se nadati proširenju u doglednoj budućnosti jedino ako Rusija pripoji i Dnjepropetrovsku Oblast, koja je većinski naseljena Rusima.
 
Poslednja izmena:
Ma u Beogradu je metro planiran pre 300 godina. Što da se samo bacamo cifrom od 140? Malo je kume...
Citat sa članka na Vikipediji o Beogradskom Metrou:
"По наводима Владимира Буњца у књизи „Чесме и фонтане Београда”, 1883. године су двојица грађана по имену Гугла и Гал тражили концесију од београдске општине да се од Кнез Михаилове улице до савског стоваришта прокопа тунел којим би били спроведени железница за превоз робе и путника и водовод. Гугла и Гал су молили за обећање да општина до краја године неће ником другом дати такву концесију, јер ће они у том року поднети детаљну понуду. Општина је дала гаранције на седници одбора од 14. маја 1883. године, међутим, Гугла и Гал се више нису јавили београдској општини поводом ове концесије. По мишљењу Буњца, ово би био први метро у свету, иако су у том тренутку Лондон и Глазгов већ имали метрое.[6 "
 
Opet, ono što smo pričali već, kome je i zašto taj podatak uopšte bitan. Ok, neko je nekad razmišljao da prokopa železnički tunel ispod centra grada, i šta sa tim. Nije se izgradio, i da se gradio tražena je koncesija, i verovatno bi služio za prevoz tereta daleko pre nego ljudi. Bio bi zreo za neka proširanje verovatno već par decenija nakon izgradnje, a dal bi se to desilo veliko je pitanje. Možda se nikad ne bi širio dalje iz ko zna kojih razloga. Zato i kažem, sve i da se napravilo tako nešto, apsolutno ne mora da znači da bi izrastao kasnije u funkcionalan metro, koji Beogradu neće trebati, gledano od tih godina, barem još 90 godina. Uopšte je glupo opterećivati se takvim podatkom, koji faktički ne znači ništa. Neko je nekad nešto tražio što je moglo da liči na prvi metro u Evropi. Ispada da smo još tada propustili priliku da imamo metro. Bilo je mnogo davno, i niko živi sad ne bi mogao tačno da predvidi šta bi od toga bilo na kraju, pa sve i da su krenuli da lopataju. A što kaže i Došljak, nije da nemamo i sada železničke tunele ispod grada.
 
1977.
Screenshot (2475).png
 
Kakva bi to bila kičma prevoza, zamislite samo M1 od Sava centra preko Terazija do Vukovog spomenika da imamo tih 6 stanica. Eh...
 
EGIS plan 2012. godine koji je bio izuzetno racionalan jer je napravljen posle finansijske krize je baš i predviđao gradnju iznad zemelje na Novom Beogradu. U međuvremenu EGIS je dobio domaći da za trenutni plan kopa tunele krticom do Kine jer "nam pare nisu problem".
 
"Najavio nove radove", a koji su mu to pa stari radovi? Ko laže, taj i krade..........
Stari radovi su nasipanje terena na celom Makišu, što je realno obiman posao
 
Али без претераног значаја за почетак радова. Депо је могао да се гради паралелно са тунелима.
 
Па јесте, по обиму песка. А да ли треба три године да се наспе та количина уколико "паре нису проблем"? Или је рок намерно развучен како би се сакрило пробијање рокова које су сами озвучили.

Да будем јасан, за мене, који сам тесно везан са грађевином, пробијање рокова је скоро па нормална ствар, али ако ја умем да кажем да су постављени рокови нереални и да ће посо трајати дуже, онда што се тиче озвучених рокова које је Мали презентовао могу да кажем две ствари:
1. Или има лоше саветнике, који или не знају колико траје посао или се боје да кажу истину већ се прилагођавају агенди (није добро ни једно ни друго)
2. Имају тачну инфомрацију али је намерно пласирају онако како им то одговоара пред сваке изборе, свесно обмањујући јавност зарад политичких поена.
 
Па јесте, по обиму песка. А да ли треба три године да се наспе та количина уколико "паре нису проблем"? Или је рок намерно развучен како би се сакрило пробијање рокова које су сами озвучили.

Да будем јасан, за мене, који сам тесно везан са грађевином, пробијање рокова је скоро па нормална ствар, али ако ја умем да кажем да су постављени рокови нереални и да ће посо трајати дуже, онда што се тиче озвучених рокова које је Мали презентовао могу да кажем две ствари:
1. Или има лоше саветнике, који или не знају колико траје посао или се боје да кажу истину већ се прилагођавају агенди (није добро ни једно ни друго)
2. Имају тачну инфомрацију али је намерно пласирају онако како им то одговоара пред сваке изборе, свесно обмањујући јавност зарад политичких поена.
Koji rok misliš da je realan sa ovim tempom, a koji ako sutra potpišu ugovor za izgradnju krtice?
 
Па кртица се гради око годину дана. То је мање више стандард са све испоруком на место.
 
EGIS plan 2012. godine koji je bio izuzetno racionalan jer je napravljen posle finansijske krize je baš i predviđao gradnju iznad zemelje na Novom Beogradu. U međuvremenu EGIS je dobio domaći da za trenutni plan kopa tunele krticom do Kine jer "nam pare nisu problem".
Рационалан? Тешко

Мењам рационалну надземност на НБГ за опстанак трамвајског система ол деј, енидеј.
 
Dok se pitate sta bi bilo kad bi bilo danas je usvojena eksproprijacija desetak parcela na trasi M1.
 
Dok se pitate sta bi bilo kad bi bilo danas je usvojena eksproprijacija desetak parcela na trasi M1.
Nadam se da ipak ne bi vršili eksproprijaciju da ne planiraju da izguraju barem nešto od te prve linije, osim ako sve pare ne stromfaju na vašar u Surčinu, što me ne bi iznenadilo poznavajući naprdnjački novobogataški mentalitet.

I dalje veoma onespokojava to što je za ovu godinu čak 8 puta skresan budžet za metro, a Gangula još tvrdi da je krtica "naručena". Zna li se gde se tačno nalaze te eksproprisane parcele, ima li nešto i u zoni budućih stanica van Železnika i Makiša? Žarkovo, Banovo Brdo, Sajam, Ada Ciganlija, nešto bliže urbanom jezgru?
 
Vrh