U Sofiji je prošlo skoro 30 godina od početka ulaganja do 8 septembra 2009. kada je dobila celu funkcionalnu liniju. To je Pirova pobeda, promašena strategija u uslovima velikih problema sa finansiranjem. Ubrzano finansiranje/gradnja je počela tek sa dostupom pristupnih fondova EU.
Prvih 5 stanica na liniji 1 je pušteno u saobraćaj 28. januara 1998. Prva faza linije 2 je puštena u saobraćaj 2005. godine. Sve je građeno u fazama, čije proširenje je posle išlo prilično brzo. Brzinom svetlosti, ako ćemo je porediti sa nešto većim i tradicionalno mnogo razvijenijim Beogradom, u kome je prošlo
140 godina od prvog dokumentovanog razmatranja metroa, a da i dalje nismo iskopali ni metar.
Vezano za Iran ne znam, verovatno znaš farsi, pa nam možeš dati mnogo informacija, a ne ono malo šturo prevedeno na engleski.
Ne znam persijski, sve podatke sam našao na Vikipediji. Iran je pod sankcijama već skoro pola veka, a od tada je otvorio čak 5 metro sistema, u Teheranu, Mašhadu, Širazu, Isfahanu, Tabrizu i Karadžu koji je satelitski grad spojen sa Teheranom kao Pančevo sa Beogradom. Trenutno se grade metroi u Ahvazu, Kermanšahu i Komu, neki od tih gradova nemaju milion stanovnika. Teheranski Metro je najveći na Bliskom Istoku.
Verovatno su našli pare za toliki razvoj infrastrukture zato što su prebogati naftom i gasom. Ali prebogat je i susedni Irak, pa metro u Bagdadu tek ove godine treba da startuje sa izgradnjom, ako ne izbije neki veći rat u toj regiji.
Jerevan je ubio zemljotres i maršrutkizacija. Njukastl je BG:VOZ više nego metro. Dnjepropetrovsk je školski primer kako se ukopati sa metro projektom, ali je Varšava uspešna. Varšava ima jedan od boljih sistema javnog prevoza u Evropi, bez obzira što metro mreža nije mnogo razvijena. Ali svi ti osim Varšave imaju stratešku prednost, a što je izgleda tebi najvažnije, da se ku**če kako imaju metro iako su tu pravljeni sistemi strateških promašaja. U toj porodici se nalaze Šarlrua (Charleroix) Belgija, Majami, Baltimor SAD, Palma, Malaga Španija i još neki.
Da nije bilo zemljotresa i rata sa Azerbejdžanom, Jerevanski Metro sigurno do danas ne bi ostao samo na jednoj liniji sa 2 mala kraka i 10 stanica. BG Voz je gradsko-prigradska železnica koja ide na pola sata/sat vremena i deli trasu sa teretnim i međumesnim saobraćajem, a Njukasl ima 2 prave linije metroa, bez obzira što je manji od Novog Sada. Dnjepropetrovski Metro ima samo 6 stanica zato što nije bilo para da se izgradnja nastavi nakon raspada SSSR-a, a u ovoj razorenoj, hiperzaduženoj i nikad siromašnijoj Ukrajini tek neće imati. Može se nadati proširenju u doglednoj budućnosti jedino ako Rusija pripoji i Dnjepropetrovsku Oblast, koja je većinski naseljena Rusima.