Šta je novo?

Metro

Odličan projekat, Tramvaj za 21. vek. Izvukao GSP iz raspada onomad i popravio život Beograđana; nažalost - prekinut na pola. Zbog f...cking metroa, te prokletinje, inače smo dosad mogli imati dva tramvajska tunela ispod grada i dvaput bolji javni prevoz.

Pare - smešne, nema za 1,5 km naprednjačkog metroa.
 
Glasaću na gradskim izborima za onoga koga svojim očima budem video da iskopava kasete za metro-stanice po beogradskim ulicama i gradi depo na Makiškom Polju (sadašnje čeprkanje zemlje bagerima je propagandni spin, a ne izgradnja), kako god se on zvao i kojoj god stranci pripadao.
nkXSPwy.jpg
 
E, a to iz osamdesetih, što ti je metro-čaršija bila. 'Sagradiće Rusi metro za klirinški dug...', to je tad bila priča. Pa onda: 'Nisu dali Hrvati, tražili da se gradi metro i u Zagrebu, pa vojska presekla i uzela MIG-29'. Hahahaha! Mesto da su nastavili da grade što su mogli, a to je tramvaj. Gradili 10 km Autoputa 'Bratstvo-jedinstvo' u ravnici godišnje, a ložili narod na tunele po Novom Beogradu. Metro-lakrdija, e vala, doći će kraj i tom zlu.
 
Odličan projekat, Tramvaj za 21. vek. Izvukao GSP iz raspada onomad i popravio život Beograđana; nažalost - prekinut na pola. Zbog f...cking metroa, te prokletinje, inače smo dosad mogli imati dva tramvajska tunela ispod grada i dvaput bolji javni prevoz.

Pare - smešne, nema za 1,5 km naprednjačkog metroa.
Prvi si kojeg čujem da kaže da Beograd ima dobar tramvajski podsistem. Ok, možda ti voliš da treniraš sopstvene živce tako što pola sata čekaš sedmicu koja bi po redu vožnje morala ići na svakih 8-9 minuta. Ali većina sugrađana na tramvaj danas uopšte ne pomišlja, osim ako ne ide u lagano panoramsko razgledanje grada ili ako se ne žuri da na odredište stigne u narednih sat+ vremena.

Zašto Sofija nije izabrala da tramvajem uđe u 21. vek, nego je ušla metroom? Beograd je inače električnim tramvajem već bio ušao i u 20. vek, a Sofija je isti dobila tek 1901. godine, jednu deceniju posle Beograda. Ko je tada mogao i pretpostaviti da ćemo vek i nešto kasnije toliko nazadovati za jednom Sofijom koja je u poređenju sa TADAŠNJIM Beogradom bila siromašna orijentalna kasaba iz koje Turci tek što su otišli? A ne zaostajemo samo za njom, nego i za Ulan Batorom, Abudžom, Lagosom, Dakom, Alžirom..........podugačak je spisak vuko****na širom Trećeg Sveta koje već imaju metro ili ga užurbano grade, za razliku od evropskog antičkog grada Beograda.
 
Не кажем "да Београд има одличан трамвајски подсистем", далеко од тога, и то је баш основни проблем овде. Међутим, приметно је појачано коришћење трамваја - баш овде на НБ - као и да све више људи у последње време говори како је то заправо најбоље превозно средство у граду (могао бих и поименце да набрајам, али имена мојих познаника ништа не значе форуму).

Трамвај би могао, уз градску железницу, да буде светла будућност Београда (али неће бити) - метро је његово опело.
 
E, pa kad pri tom smradu od zagađenja neko oće da plaća milijarde za kanalizaciju za ljude ispod rečnog mulja umesto na atomske centrale i toplotne pumpe za domaćinstva, meni dođe da... širim još gori smrad oko sebe:)

Jadni smo, bukvalno se gušimo od sopstvenog smrada, a priča o metrou je u takvim okolnostima možda i najjadnija.

Dole metro!

Glasam za onoga ko u predizbornom programu bude imao brisanje metroa iz planova. Da nikad nije ni ucrtan, dvaput bi bolji bio grad.
Da se nisu pojavili pametnjakovići koji su ga brisali mi se sad ne bi vozili trulim katicama popucalim po ćoškovima plafona oko zgloba poput onih na izdisaju uoči bombardovanja '99. Možda bi upravo i gradili novu, prilagođenu fider mrežu tramvajskih linija pokrivenih niskopodnim dvosmernim vozilima standardnog koloseka. I da, sigurno tramvaj ne bi gubio bitku s autobusom, a kamoli metro, bar ne onaj Jovinov. :coffee:

Sudejstvo interesa kratkovidih političara i saobraćajaca nije išlo u korist razvoja metroa. Prvi su bili naklonjeni bržim, jednostavnijim i jeftinijim projektima, a drugi su iskoristili priliku da realizuju bar deo onoga što su predvideli. Svedoci smo epiloga. :fijasko::metrof: (fali smajli za bus fijasko)
 
Poslednja izmena:
Не, баш супротно, него не бисмо имали ни ово што имамо, јер бисмо све стукли у 5 км метроа... Као што се управо спремамо да урадимо:) Баш бисмо ми сачували паре да градимо трамвајске фидер-линије, кад Пешта није имала цвоњка да купи жив трамвај током градње последње линије.
Основно превозно средство у граду би био комби, као што јесте по толиким градовима екс-СССР-а "који имају метро". И биће, за 5-10 година, у Београду. Ту је и излаз и улаз само на једна врата, код возача, карта 300 динара, могу и приватници. Биће и мобилна апликација, да резервишеш место, 21. век.

Не мисли неко ваљда да ће бити пара за некакве тролејбусе, и слично?

Само да се избришу те маглуштине од тунела из планова, то је једини спас. Али мрка капа.
 
Poslednja izmena:
Не, баш супротно, него не бисмо имали ни ово што имамо, јер бисмо све стукли у 5 км метроа... Као што се управо спремамо да урадимо:) Баш бисмо ми сачували паре да градимо трамвајске фидер-линије, кад Пешта није имала цвоњка да купи жив трамвај током градње последње линије.
Da li je moguće da je Budimpešta siromašniji grad od Sofije, koja je tokom zadnje decenije kupila 80 novih trolejbusa, istovremeno dovršavajući 3 i 4 liniju metroa?
Основно превозно средство у граду би био комби, као што јесте по толиким градовима екс-СССР-а "који имају метро". И биће, за 5-10 година, у Београду. Ту је и излаз и улаз само на једна врата, код возача, карта 300 динара, могу и приватници. Биће и мобилна апликација, да резервишеш место, 21. век.
U Užicu koje ima 50.000 stanovnika jednu polovinu gradskog voznog parka čine kombiji, a drugu polovinu nomalni autobusi. Nisam znao da je i u Moskvi od 12 miliona stanovnika okosnica javnog prevoza kombi, bez obzira što je Moskovski Metro inače najprometniji sistem te vrste na svetu. A Sankt Petersburg, Nižnji Novgorod, Kazanj, Novosibirsk, Samara, Harkov, Kijev, Minsk, Jerevan, Tbilisi, oni se verovatno voze fijakerima, pošto je po tvojoj logici svaki grad ispod 30 miliona ljudi premali da bi opravdao izgradnju metroa?
 
Ne, ne u Moskvi, ali u nekim od tih 'fijakerskih' gradova što si pomenuo, e, tamo, da, 'maršrutka', tj. kombi je kralj. Biće i u Beogradu. Uostalom, već je bilo, i linijski taksi, i sve to - samo zato što nam tramvaj nije bio glavno prevozno sredstvo, jer bismo tako očuvali javni prevoz čak i tokom devedesetih...

Ali, ne vredi, ovde je Dan mrmota na repertoaru 24/7...
 
Ne, ne u Moskvi, ali u nekim od tih 'fijakerskih' gradova što si pomenuo, e, tamo, da, 'maršrutka', tj. kombi je kralj.
Znači, u svim tim gradovima su na vlasti bili iracionalni rasipnici koji su gradili preskupi i nepotrebni metro, umesto mnogo jeftinijeg tramvaja? I u Sofiji koja je manja od većine tih bivših sovjetskih gradova, a i od BG-a? A šta tek reći za Iran, gde bukvalno svaki milionski grad danas ima metro? Teheran, Mašhad, Isfahan, Tabriz, Širaz, Kom, Ahvaz, Karadž, za mnoge od njih niko od nas nije ni čuo. Šta reći za Kataniju(300.000 stanovnika), usred siromašne i mafijaške pokrajine Sicilije? Šta reći za Peruđu koja je sa 140.000 stanovnika manja od Kragujevca? Jel se i tamo ljudi primarno voze kombijima, jer im je ceo ostatak prevoza prilagođen nepotrebnom metrou?
 
Poslednja izmena:
Da, u mnogim sovjetskim gradovima veličine Beograda su odreda na vlasti bili iracionalni i štetni ljudi, jer inače u njima danas javni saobraćaj ne bi bio lošiji nego u vreme Brežnjeva. Zapravo, sistem centralnog planiranja u urbanizmu SSSR-a je bio iracionalan i štetan.

Za ovo drugo, ima tu svega i svačega, ali to je sad stvarno skretanje sa teme. Koga s oproštenjem zabole za Peruđu? Sofiji svaka čast, ali ona je napravila celu liniju za 380 mil €, i to od para EU. Al mi projektujemo 10 puta skuplje linije (!), a vi carevi u EU ne želite:)

A svakako, zaključivnje po analogiji ne ide tako i priča je promašena. Važno je šta će da se desi u Beogradu, a to je da će imati igračku od neke polulinije metroa, igračku od električnih autobusa, tramvaje iz ČSSR... kombije sa Android aplikacijom. Sveukupno, đubre od javnog prevoza. To je 1/1.
 
Sofiji svaka čast, ali ona je napravila celu liniju za 380 mil €, i to od para EU. Al mi projektujemo 10 puta skuplje linije (!), a vi carevi u EU ne želite:))
Sofija je prvu liniju počela da gradi krajem osamdesetih, a otvorila ju je početkom 1998. Bugarska nije bila članica EU do 2007. godine, a ako je tu linija gradila od pretpristupnih fondova EU, zašto ti naši dragi briselski prijatelji Srbiji sada ne doniraju 380 miliona evra samo za metro?

Nimalo ne sumnjam da bi Beograd sagradio metro decenijama pre Sofije, samo da nas tada nije jahao Broz koji je čitave fabrike preselio iz Srbije zarad svoje borbe protiv "velikosrpskog hegemonizma". Bugarskom su do pre 30 godina takođe vladali komunisti, ali bugarski komunisti.
 
@Užice
Shvatam ja da ti je baš stalo do metroa, al svaki grad je primer za sebe. Pantograf je rekao suštinu što se Sofije tiče, a koja ti iz prstiju ne izbija. Budimpešta je upravo primer koliko im je metro zapostavio nadzemne sisteme godinama. Danas grad sa dosta razvijenim javnim prevozom, i upravo su tramvaji nosioci celokupnog sistema. Shvataš koliko je uloženo u nadzemni sistem, pa da može i taj metro nečemu da služi, s tim što se u Budimpešti metro počeo graditi kad je Beograd bio bukvalno veće selo. Ta famozna četvrta linija, kojom sam i sam putovao pre tri godine, koštala ih je taman toliko da su posle jurili na stotine polovnjaka da obnove vozni park kako su znali i umeli. Gurali stare Ikaruse 260 i 280 onoliko. Nego bile mrcine, pa preživeše sa njima nekako. Imaju dosta tramvaja starijih poprilično i od naših "Švajcaraca". Sigurno da ih krpe sa užičkom, a i da im je mnogo teže bilo da kupe nove🙄 Ovde se mora mnogo uraditi sa nadzemnim sistemima, pa neka drve o metrou kad reše gro trenutno gorućih problema. Tramvaj, ma kako bio ismevan u Beogradu, prevozno je sredstvo sa ogromnim potencijalom, dokazano u praksi u stotinama belosvetskih gradova.
 
Sa jezivo ogromnim potencijalom koji se ne koristi. Razumemo svi da Beogradu u nekom trenutku stvarno treba da postoji metro. Međutim, ne ovakav predloženi. I čak i da grade ovakav metro, mi nismo i bez gradnje istog u stanju da obnovimo vozni park i da poboljšamo javni prevoz uz pomoć kantice i semafora koji treba da daju prioritet vozilima gradskog prevoza u gradu. Zamislite Beograd za 10-15 godina sa istim linijama gradskog prevoza, istim "rukovođenjem" i jednom linijom metroa. I vi ste blokirali razvoj tramvaja, autobusa, voza, trolejbusa jer ste sve pare spucali u metro. O tome se radi. Oni nemaju n i k a k a v plan za gradski prevoz osim metroa. Nemaju. Pričamo o parama koje svako od nas pojedinaca može da sanja i takva investicija bi bila promašaj samo takav.

On ni u kom slučaju nije, što bi na engleskom bilo panacea, već samo jedna od metoda, dok se kod mnogih ovde na forumu predstavlja kao nešto što će da reši sve naše probleme - od nataliteta do inteligencije (karikiram).
 
Bez ikakve dileme, metro Beograd nema nikakvu ekonomsku osnovu. Da li bi imala ekolosku ili urbanu komponentu, donekle, ali taj sistem nece imati funkcionalnost koji podrazumevaju pravi metro sistemi. U gradu gde se ne zna gde bi trebao da prolazi prva linija metro ne treba graditi takav sistem. Logicno, niko nezna sta treba povezivati, svi hocu da dokazu da smo svet.
 
I čak i da grade ovakav metro, mi nismo i bez gradnje istog u stanju da obnovimo vozni park i da poboljšamo javni prevoz uz pomoć kantice i semafora koji treba da daju prioritet vozilima gradskog prevoza u gradu. Zamislite Beograd za 10-15 godina sa istim linijama gradskog prevoza, istim "rukovođenjem" i jednom linijom metroa.
Da imam vremeplov, ja bih se teleportovao u tu budućnost sa jednom linijom metroa u Beogradu, ako će je za 10-15 godina stvarno imati. Ali ponavljam da im ne verujem ništa, sve dok ne vidim da su potpisali jedan jedini obavezujući ugovor, i dok ne vidim udarničko kopanje stanica od Žarkova do Mirijeva. Bušenje železničkih tunela krticom ne može ni biti vidljivo široj javnosti, ali kopanje metro-kaseta bi moralo biti.

To nikako ne znači da dok traje izgradnja metroa ne treba razvijati i modernizovati postojeće oblike gradskog prevoza. To što u budžetu za narednu godinu nema ni reči o kupovini novih tramvaja i trolejbusa je samo zbog toga što prioritet imaju gondole, jarboli, nacionalni stadioni, izmeštanje Savskog Mosta i slične gluposti, a ne zbog metroa koji realno još nije ni počeo da se gradi.
Oni nemaju n i k a k a v plan za gradski prevoz osim metroa. Nemaju. Pričamo o parama koje svako od nas pojedinaca može da sanja i takva investicija bi bila promašaj samo takav.
Nadam se da je tako kao što kažeš, jer se ja plašim da oni nemaju plan ni da ozbiljno realizuju metro, i da samo spinuju da će na jesen iduće godine krenuti izgradnja stanica. Videćemo da li će sada u januaru potpisati ugovor o izgradnji depoa na Makišu, čije potpisivanje su prvi put najavili još za prošli decembar.
 
Glasaću na gradskim izborima za onoga koga svojim očima budem video da iskopava kasete za metro-stanice po beogradskim ulicama i gradi depo na Makiškom Polju (sadašnje čeprkanje zemlje bagerima je propagandni spin, a ne izgradnja), kako god se on zvao i kojoj god stranci pripadao.

Значи гласаћеш за онога ко је у том тренутку на власти, с обзиром да онај ко је у опозицију сигурно не може да гради метро. Једино ако имају пар милијарди од Шолака да проћердају, па да граде метро из сенке, као што је ономад постојала влада из сенке. 🤣

Такође, дефинисао си се да депо мора да буде баш на Макишком пољу. Ако буде нпр. на Карабурми, онда нећеш гласати за њих. 😁
 
Значи гласаћеш за онога ко је у том тренутку на власти, с обзиром да онај ко је у опозицију сигурно не може да гради метро. Једино ако имају пар милијарди од Шолака да проћердају, па да граде метро из сенке, као што је ономад постојала влада из сенке. 🤣

Такође, дефинисао си се да депо мора да буде баш на Макишком пољу. Ако буде нпр. на Карабурми, онда нећеш гласати за њих. 😁
Glasaću na lokalu za bilo koju vlast koja bude počela da gradi metro, što se još nije desilo. Republički i predsednički izbori su druga stvar.

Depo može biti ili na Makišu ili kod Zemuna, na Karaburmi nema dovoljno slobodnog prostora za njegovu izgradnju. Mada se depoi za metro po pravilu grade na samom kraju, i za njihovo nasipanje se koristi zemlja dobijena kopanjem tunela. Zato sam i dalje vrlo skeptičan da će ovaj projekat maknuti dalje od crtanja linija, iako bih to neizmerno voleo.
 
Vrh