Šta je novo?

Metro

Glasaću na lokalu za bilo koju vlast koja bude počela da gradi metro, što se još nije desilo. Republički i predsednički izbori su druga stvar.
SNS +1. A šta ako počnu, a nikad ne završe? :ROFLMAO:

P.S. sad mi padne na pamet - šta ako jedni krenu da rade depo, pa se promeni vlast, a drugi krenu da kopaju tunel?

giphy.gif
 
Da sam verovao da će SNS početi da gradi metro, glasao bih za njih na gradskim izborima pre 8 meseci. Nisu ga započeli, nisam za njih glasao i neće imati moj glas dok ga stvarno ne započnu. Za jul ove godine su najavljivali ugovor o izgradnji prve linije, a još uvek nema čak ni ugovora o depou koji je trebao biti potpisan pre tačno godinu dana.

Ako se promeni gradska vlast, i ako nova garnitura počne da kopa tunele, glasaću ubuduće za njih. Bila bi to prva vlast u zadnjih 140 godina koja je metro gradila, a ne samo lupetala prazna obećanja pred svake izbore.
 
Не кажем "да Београд има одличан трамвајски подсистем", далеко од тога, и то је баш основни проблем овде. Међутим, приметно је појачано коришћење трамваја - баш овде на НБ - као и да све више људи у последње време говори како је то заправо најбоље превозно средство у граду (могао бих и поименце да набрајам, али имена мојих познаника ништа не значе форуму).

Трамвај би могао, уз градску железницу, да буде светла будућност Београда (али неће бити) - метро је његово опело.
Mislim da je tramvaj zapravo jako degradiran kao prevoz. Tramvaji nemaju prioritet nigde. NaSlaviji policija drži u Nemanjinoj tramvaje po 10 minuta kad regulise saobracaj. Slično je i na Autokomandi.
Na svim raskrsnicama na semafor moze da prodje samo jedan tramvaj u ciklusu.
Na raskrsnicama gde se ukrštaju šine u spoljnm trakama, na šine u unutrašnjim trakama mora da postoji ceo takt samo za tramvaje.
Mora to daleko bolje, po propisu tramvaj je iznad automobila ali u praksi nije...
 
Заправо је понегде поправљено са новим семафорима, конкретно на НБ доста. Тако на пример, на раскрсници М. Миланковића - М. Поповића, и раније је трамвај добијао сигнал за лево пре друмске траке, али је пролазио, као што кажеш, један трамвај; сад пролазе два. И у Ј. Гагарина је убрзан, а чак и "шарганско" кружење 11-це и 13-це код бувљака иде доста глатко. И седмице и деветке су пуне, стално, и прича са Беобилда како трамваји иду празни по НБ може да се стави у фиоку.

Славија остаје катастрофа и ту, како верујем, нема помоћи док трамвај не оде под земљу, а катастрофалан је и однос саобраћајне полиције према јавном превозу уопште, не само према трамвају, то стоји и те како.

Ипак, број људи који се куну у аутобус и куде, конкретно, трамвај, последњих година се доста смањио - јер је аутобус у међувремену постао јако лош. Односно, са нивоима аутомобилског саобраћаја налик ономе у западноевропским градовима, ствари су дошле на своје место - трамвај на улици ипак има више простора од аутобуса, а нуди и неупоредиво бољи комфор вожње.
 
Нажалост, мислим да ће трамвај из Раковице проћи лошије са новим решењем. Од тројке су могли да направе линију која би имала минимална укрштања са осталим видовима превоза. А могли су да је преусмере и на Нбг и да се тако добије нека метролика трам линија.
Мислим да ни са Бановог није потребан метро, већ да постојећи трамвај може фино да се среди уз доста мања улагања, и да се додатно продужи - један крак до планираног Макиша, а други до Видиковца.
 
Требали су трамвај да од парка пребаце десно уз железницу, а булевар на надвожњак преко трамваја на укрштању.
 
Хм, мислим да су прилично добра - и скупа - решења била за трамвај у оном плану за Патријарха Павла, укључујући денивелације.
 
„Mnogi ne znaju da se kod Vukovog spomenika već nalazila priprema za metro stanicu što znači da je još devedesetih određena ta priprema sa peronima“, kaže Dimitrijević.
Ово није тачно. Како остане урбана легенда, не мош је избрисати.
 
almanah_objekata_bzc-a-41.jpg

"Prilikom izgradnje železničkih objekata u Beogradu, vođeno je računa o mestima
ukrštanja železničke infrastrukture sa trasama budućeg metroa. Posebno se izdvajaju
dve lokacije. Jedna je na budućoj glavnoj železničkoj stanici Beograd Centar - Prokop,
gde je izgrađena metro konstrukcija ispod konstrukcije železničkog kompleksa, u
samoj stanici (betonska konstrukcija u dužini od 100 m predviđena za četiri koloseka
metroa). Drugi objekat je u podzemnoj stanici Vukov spomenik, gde se ukrštaju
postojeća železnička pruga i buduća metro linija, koja će prolaziti ispod Bulevara
kralja Aleksandra."
 
Нема перона никаквих, можда је само метар-два ископано иза тог бакрореза. Ништа испод Булевара није копано ономад.
 
Da je tramvaj mogao da resi saobracajne probleme Beograda, do sad bi to bilo i uradjeno. Pa nisu svi beogradski saobracajni inzinjeri do sada bili amateri.

Na Novom Beogradu tramvaj funkcionise dobro. Funkncionisace i trojka, a i potez uz Bulevar vojvode Misica i Karadjordjevu je relativno okej. Na svim ovim trasama je tramvaj odvojen od ostalog saobracaja.

Ali zato Slavija ne funkcionise, a realno ni Autokomanda. Ne funkcionise ni Beogradska, ni Bulevar. Banovo Brdo je katastrofa i uvek ce biti. Realno su to sve neresivi problemi (ili vrlo tesko resivi), i zbog njih ce tramvaj u Bgd zauvek biti spor i, pre svega, nepouzdan. Dzaba ti sve kada tramvaji stanu svako malo - kad je protest u Nemanjinoj, ili kada zaledi Beogradska, ili kada je guzva na Slaviji ili se sudari sa autom u Bulevaru! Zbog toga ce tramvaj u Bgd zauvek ostati nepopularan.

Lepo je biti romantican oko toga i pisati kako bi par miliona upucanih da se ukopaju tramvaji ispod Slavije resilo sve probleme saobracaja Beograda - steta sto to jednostavno nije tako.

Takodje, nije metro dar bogova a tramvaj neka glupost zaostala iz proslog veka - linija izmedju ta dva je mnogo tanja. Postoji puno raznoraznih verzija lakih zeleznica i metro vozova. Oni mogu, a i ne moraju, u putpunosti biti denivelisana od ostalih vidova prevoza.

Kvalitetno ispovezivana autobuska i tramvajska mreza sa par linija racionalno osmisljenih linija metroa i jesu jedino realno resenje za brdoviti Beograd sa svojih blizu dva miliona stanovnika!

A bez toga... pa nista, ugusicemo se u saobracaju. Meni se sve cini da ovi svi sto ovde pisu kako je metro glupost i bacanje para izgleda da nisu nikad vozili kroz Beograd u petak popodne! Niti videli koliko bukvalno iz dana u dan situacija biva sve alarmantnija i alarmantnija. A potrebna je barem decenija da se metro isprojektuje i izgradi.
 
Takodje, nije metro dar bogova a tramvaj neka glupost zaostala iz proslog veka - linija izmedju ta dva je mnogo tanja. Postoji puno raznoraznih verzija lakih zeleznica i metro vozova. Oni mogu, a i ne moraju, u putpunosti biti denivelisana od ostalih vidova prevoza.
Да скратимо, овде је заправо решење.
А у вековном градуцкању система вредног 15 милијарди евра решење не може бити.
 
A da odmah uzmem i sebe demantujem - neko je napisao da jedva ceka da vidi vrednost ugovora za gradnju metroa. Pa necemo je nikad ni videti jer ce biti puno ugovora. Jedan za nasipanje depoa, pa za izgradnju depoa. Pa za prvi tunel, pa za drugi.... Pa jedna stanica gradjevinski radovi, pa zanatski radovi, pa opremanje... Pa sledeca stanica - i tako u nedogled.

Ne znate ljudi sta se trenutno desava u gradjevini - cene materijala i gradnje idu gore maltene na nedeljnom nivou. Plus na to treba dodati celu pricu da podzemni radovi uvek sa sobom nose milion nepoznanica.

One milijarde o kojima se pricalo pre par godina vec sada ne vaze. A i mislim da su te sve cene date jos tada potpuno pausalno. Pa i trasa i dubina linija se menja na svakih par meseci kako projektovanje napreduje.

Ali slag na tortu na celu tu pricu je sto se sve vreme usvajaju krajnje neracionalna resenja gradnje. Ne ide se na rolls royce varijantu nego na rolls royce sa pozlatom i slonovacom. Ne vidim zaista gde to tako vodi....
 
Ne znate ljudi sta se trenutno desava u gradjevini - cene materijala i gradnje idu gore maltene na nedeljnom nivou. Plus na to treba dodati celu pricu da podzemni radovi uvek sa sobom nose milion nepoznanica.
Знам шта се дешава. Зато сам и написао то за цену уговора. Очекујем три и по милијарде до Панчевачког моста.
 
Знам шта се дешава. Зато сам и написао то за цену уговора. Очекујем три и по милијарде до Панчевачког моста.

Neces Pantografe tu cifru nikad ni videti. Jer nece biti jedan ugovor. Imaces cifru za kopanje tunela npr. Ili za nasipanje depoa.

Ukupnu cifru cemo imati ako se napravi pa za deset godina ako neko podvuce crtu pa sabere sve ugovore...
 
SNS +1. A šta ako počnu, a nikad ne završe? :ROFLMAO:

P.S. sad mi padne na pamet - šta ako jedni krenu da rade depo, pa se promeni vlast, a drugi krenu da kopaju tunel?

Nemoj biti blesav - ako dodje do promene vlasti, novi ce prvo zakopati sve sto su ovi prethodni iskopali, spaliti projekte i baciti se na izradu svog novog projekta sa skroz novim trasama... Bar je do sada to bila praksa!
 
Glasaću na gradskim izborima za onoga koga svojim očima budem video da iskopava kasete za metro-stanice po beogradskim ulicama i gradi depo na Makiškom Polju (sadašnje čeprkanje zemlje bagerima je propagandni spin, a ne izgradnja), kako god se on zvao i kojoj god stranci pripadao.

I nadam se da ću jednom doživeti da od Bulevara Despota Stefana gde trenutno stanujem do Banovog Brda ili Žarkova putujem u udobnom i brzom vozu desetak minuta, a ne 40 minuta u natrpanom solo-autobuskom kršu kao danas 🙏
Купи ауто.
 
Примећујем да део људи мисли да Београду не треба метро, већ да може да се задовољи неком градском железницом. Са друге стране постоје и они који мисле да је решење у проширењу улица. Све док постоје таква размишљања, држава и систем могу да одлажу изградњу метроа у недоглед.
 
Слажем се. Не треба нам оваква прва линија.

То опет не значи да треба да говоримо како је трамвај довољан или да мора да се уведе више аутобуса.
 
Vrh