Šta je novo?

Metro

Beč: Troškovi proširenja i izgradnje metroa eksplodirali

BEČ, 25.novembra (Tanjug) - Proširenje linije metroa U2 i izgradnja linije U5 u Beču trebalo je da košta 950 miliona evra, ali su u poslednjih sedam godina, od donošenja odluke o izvođenju radova, troškovi dramatično skočili.
Prema revizorskoj ustanovi grada, ti radovi koštaće sada ukupno 1,7 milijardi evra.
Pokrajinski sekretar za finansije Beča Peter Hanke je u januaru već upozorio da je prva faza koštati oko 2,1 milijardi evra.
Prema njegovoj računici, to su troškovi, uzimajući u obzir rast cena, do završetka radova.
Prvobitno je bilo planirano da se nova linija U5 otvori 2023, ali prva faza će moći da se otvori tek 2026., dok će produženje U2 biti gotovo do kraja 2028..
Prvi proračun troškova izrađen je 2011.godine, na osnovu tadašnjih cena, zbog čega je došlo do dramatičnog poskupljenja.
Revizorska ustanova smatra da će i troškovi za dalje faze izgradnje metroa biti daleko veće nego što se pretpostavljalo.
Tako peta faza, prema računici od prošle godine, trebalo je da košta 2,696 milijardi evra, aili će ona, smatra revizor, koštati 4,357 milijardi evra i to samo ako se projekat završi do 2032.godine.

Дописник Танјуга из Беча није нарочито добар новинар, па је ово недовољно јасно написано, али је мени поприлично јасно шта нас овде чека са ценама градње. Наш пројекат је најскупљи могући, већ мислим да је, са актуелном инфлацијом, нереално да прва линија сама не изађе на 4-5 милијарди. А ефекти...
 
Ja mislm, Panto, da si ti ovde žestoko potcenio te troškove. Prva ne može, ni u ludom besu, da izađe ispod 6 milijardi. I to je procena iz sadašnje perspektive, a znamo da ta perspektiva obično bude optimistička.
 
Vi razgovarate o metrou kao da se on gradi zbog gradjana. Ne razumete koja je svrha gradnje metroa.
 
Zar nisi čuo poslednje prognoze sa foruma? Metro se neće ni graditi. :D

Šalu na stranu, problem je što se sve ovo poklopilo i sa veštački izazvanom svetskom nestašicom čelika i energenata. I Kovid šizofrenije, naravno.



Ali jbg to su sve cene koje se plaćaju kad se nešto odlaže 50 godina a pare bacaju u gluposti.
 
То је тачно, платићемо на ћуприји бесомучно одлагање градње, као и ирационалан страх од задуживања (југословенски комунисти преузели после Титове смрти од Чаушескуа), али ипак и неразумност актуелног пројекта: не сме се у Београду, посебно са дивљањем цена, градити подземно где може надземно, мада знам да Беобилд воли супротно.

Конкретан резултат биће да ћемо изградити вероватно само прву фазу прве линије, за енормне паре, а после ћемо видети шта даље (а нећемо моћи много).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902016#p902016:1c8340o9 je napisao(la):
Пантограф » Чет Нов 25, 2021 11:36 am[/url]":1c8340o9]
Конкретан резултат биће да ћемо изградити вероватно само прву фазу прве линије, за енормне паре, а после ћемо видети шта даље (а нећемо моћи много).

Становница Јеревана нам из стотина маршрутки желе добродошлицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902016#p902016:3l29kwgr je napisao(la):
Пантограф » Čet Nov 25, 2021 11:36 am[/url]":3l29kwgr]не сме се у Београду, посебно са дивљањем цена, градити подземно где може надземно, мада знам да Беобилд воли супротно.
A pa s tim se slažem potpuno. Ne znam doduše za preference, mnogo toga se ovde piše o metrou a stavovi su u fazonu Rabbit season Duck season.

Mislim ja znam da mnogima bodem oči i živce ponavljanjem istih stvari, ali to je zato što ljudi ovde vole da kače ili citiraju razne debele nesposobne glave koje su prethodnih 50 godina imale priliku da makar počnu da kopaju tunel za metro. A umesto toga su burgijali brda ispod (tada) Titovog podruma i pravili paukove mreže ko da je Beograd intergalaktičko železničko raskršće. E kao što je KPJ nekad pravio sebi železnicu u podrumu, sad će lepo i Prvi reketi Srbije da nam prave metro ispod svog Diznilenda.

Sve u svemu, biće zanimljivo pratiti sve ovo, jer kao što rekoh, stavovi idu od Rabbit season do Duck season, tako da imamo ceo dijapazon od toga da će metro bankrotirati državu, preko toga da će saobraćaj učiniti još gorim i ugasiti površinski prevoz do toga da se neće uopšte ni graditi.


Zato ja pre neki dan, kad su počeli radovi u Makišu, napisah da molim članove foruma da mi jave kad smem da se radujem početku gradnje metroa. Pošto po Beobuild merilima, izgradnja još nije počela. Ostadoh uskraćen za odgovor. :(

P.S.
Priče o pogoršavanju saobraćaja od strane metroa u Beogradu su smešne, pošto se grad ionako već davi u morima bahatih koji mogu bez kola (bar u svakodnevnim kretanjima), al neće. Ali razumem, nekima je potrebno da imaju dežurnog krivca za sve. Ali koliko god se naprezali, ne umeju da gledaju dalje u prošlost. Pa vide krivca u ovoj izvedbi metroa a ne vide krivce u 500 debelih glavudža koje su 50 godina imale priliku da nešto urade, a nisu.

I ovaj ovakav osakaćen površnski prevoz bi bio dovoljan da Beograd izdrži kad bi bilo upola manje automobila. Ne kažem da treba tako, samo kažem šta ovde pravi najveće probleme u saobraćaju. Ali jbg... mora se vucara makina sa sobom čak i do trafike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902020#p902020:2a84hr17 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Nov 2021 11:45[/url]":2a84hr17]A pa s tim se slažem potpuno. Ne znam doduše za preference, mnogo toga se ovde piše o metrou a stavovi su u fazonu Rabbit season Duck season.
Elmer-Season.png


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902020#p902020:2a84hr17 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Nov 2021 11:45[/url]":2a84hr17]Mislim ja znam da mnogima bodem oči i živce ponavljanjem istih stvari, ali to je zato što ljudi ovde vole da kače ili citiraju razne debele nesposobne glave koje su prethodnih 50 godina imale priliku da makar počnu da kopaju tunel za metro. A umesto toga su burgijali brda ispod (tada) Titovog podruma i pravili paukove mreže ko da je Beograd intergalaktičko železničko raskršće. E zato će sad Prvi reketi Srbije da nam prave metro i to ispod svog Diznilenda. Pa ko preživi, pričaće.
U Srbiji očekivati da će neko da gradi metro / gradsko - prigradsku železnicu a da pritom ne pokriva svoj lični Diznilend, je u rangu SF filmova.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902020#p902020:2a84hr17 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Nov 2021 11:45[/url]":2a84hr17]Priče o pogoršavanju saobraćaja od strane metroa u Beogradu su smešne, pošto se grad ionako već davi u morima bahatih koji mogu bez kola (bar u svakodnevnim kretanjima), al neće. Ali razumem, nekima je potrebno da imaju dežurnog krivca za sve. Ali koliko god se naprezali, ne umeju da gledaju dalje u prošlost. Pa vide krivca u ovoj izvedbi metroa a ne vide krivce u 500 debelih glavudža koje su 50 godina imale priliku da nešto urade, a nisu.

I ovaj ovakav osakaćen površnski prevoz bi bio dovoljan da Beograd izdrži kad bi bilo upola manje automobila. Ali jbg... mora se vucara makina sa sobom čak i do trafike.
Takođe je i očekivanje da će neko da se odrekne kola, zarad presedanja jednom dop dva puta sa gradskog prevoza na metro u rangu SF filmova, pogotovu što i sada mnogi ni za živu glavu ne žele da se odreknu "komfora" kola, iako mogu gradskim prevozom (određeni broj njih i u određenim situacijama) komotno da obave posao efikasno kao da to rade kolima.
 
Upravo tako. E zato ćemo da teramo svi ovako još par godina, pa dok sve lepo ne kolabira u zastojima. Onda se možda nešto promeni, a možda i ne.
Mada znam ja da bi mnogi Srbi kukali kako ''trebaju im kola'' sve i da imaju metro liniju od svoje gajbe do svog odredišta. Znam po par primera, recimo žena koja živi na Čuburi a uzima kola da bi putovala do Jerkovića. Naravno, preko Dušanovca. Pa se posle isčuđava i nervira što stoji u mestu pola sata.

Ovde je oduvek bio dosta prisutan taj mentalitet ''autom od vrata do vrata''. I pored izgradnje metroa, prethodnih 50 godina je trebalo raditi na suzbijanju toga. Stvar se samo pogoršavala decenijama, a eksplodirala zadnjih 15ak godina, kad smo otvorili vrata za sve moguće krševe sa zapada i svaki šmokljan pazario sebi lađu (nisam rekao da su šmokljani svi koji su pazarili, nego da su svi šmokljani pazarili, svi koji savršeno mogu i bez njih al neće).

Inače dobra fora ovo sa Elmerom XD
 
Da li "određeni broj njih i u određenim situacijama" zaista toliko menja situaciju u saobraćaju?
Velika većina ljudi nije luda da se pate u gužvama i lomi oko parkinga ako ima dobru alternativu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902026#p902026:3rso9ewl je napisao(la):
mikelo90 » Čet Nov 25, 2021 12:12 pm[/url]":3rso9ewl]Da li "određeni broj njih i u određenim situacijama" zaista toliko menja situaciju u saobraćaju?
Velika većina ljudi nije luda da se pate u gužvama i lomi oko parkinga ako ima dobru alternativu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879988#p879988:3rso9ewl je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 14, 2021 1:29 pm[/url]":3rso9ewl]Danas dok sam išao pešaka od izlaza na okretnici Studentski trg do Uzun Mirkove, kad sam bio tačno ispred Etnografskog muzeja, vidim jednu kokošku (objasniću dalje u tekstu zašto kokoška) u zelenom Miniju kako izlazi iz garaže hotela Square Nine. Otprilike ''zajedno'' ulazimo u Uzun Mirkovu, ja pešaka, ona Minijem. Dok hodam, vidim 20 metara ispred sebe, kako ta ista kokoška zaustavlja Mini NASRED KOLOVOZA, pored čuvene ''bašte'' jednog kafića koji već godinama krade javni prostor bez dozvole, parkira se tu, gasi motor i odlazi u neki od obližnjih Detox new age bio eco smoothie lokala.

Dakle, na stranu što kokoška krši zakon i parkira se mrtva ladna posred kolovoza, ono što mi je danas otvorilo oči da shvatim kolike su slepčine većina ovdašnjih vozača, je to što sam video kako nekog ne mrzi i ne vidi ništa čudno da uđe u zgradu, ode dole do garaže, izbaci auto iz garaže, odveze se 30, ali bukvalno 30 metara dalje, i onda opet parkira taj auto, izađe i peške uđe u lokal.

Tu takođe postaje jasno da sa ovakvim vozačima, i ovakvim mentalitetom, nema tih propisa, tog javnog prevoza i te infrastukture koji ovo mogu da reše i izregulišu. Jedino da se uvedu stroge mere kojima će drastično početi da se smanjuje broj vozača u Beogradu. Ma koliko surovo zvučalo, ma koliko sam i sam protiv toga, postaje očigledno da drugačije ne može. Ovaj grad je po pitanju saobraćaja normalno funkcionisao do pre 10 godina.
E onda se svaka bud***** i somina dokopala automobila. A neki i po dva u domaćinstvu... Dokle god se to neguje i toleriše, neće biti ni spasa za Beograd.
file.php
 
Na stranu ovaj moj primer i doživljaj gore, pogledaj(te) i sami po gradu. Auta se vucaraju sa sobom svuda. Bez obzira na cenu, bilo materijalnu, bilo vremensku, bilo živčanu. Imamo i situacije da neke garaže stoje poluprazne a oko njih sajmovi automobila na bahto parkirane načine.

Ogroman deo Srba neće bre da plati parkiranje. Neće bre ni da odgovorno rukuje svojim vozilima. Ovde je na snazi taj neki mentalitet ''kola da me vode od vrata stana pa sve do vrata odredišta''. Videli u američkim filmovima pa misle mogu i oni tako. Samo što Srbija nije Amerika ni u jednom pogledu u ovom kontekstu.
 
Оно што је једино извесно, то је да нам следи још бруталнија аутомобилизација и претварање у нови Букурешт (најмањи град у врху листа са најгорим саобраћајним гужвама на свету - иначе има 5 линија метроа), са оваквим планом или без њега. У просеку, још доста више времена губићемо у превозу како будемо старили и ту више нема помоћи.
 
Pa ja bih se izborio i sa time - pešačenjem. Ali kad probam da pešačim, osim ako se krećem nekom od 20ak ''čistih'' ulica (Kralja Milana, Nemanjina, i slično) toliko često nailazim na prepreke da dolazim u ozbiljno iskušenje da počnem da ''nameštam'' retrovizore nogom.

Što mislim da ću uskoro i početi da radim. Jer kao što sam isto pisao ranije, uvideo sam da preko pola dnevnih kretanja kao pešak moram da obavljam hodajući po kolovozima, jer se nakotilo stoкe koja trotoare smatra parkinzima a auta bi da uteraju i u ulaze zgrada.


Doduše već sam par puta imao i takve akcije. Jednom što zagradi' stepenice ka stajalištu na Mostaru namestih retrovizor a drugome na drugom mestu korigovah brisače.

Jer jbg, s nekim ljudima ovde drukčije ne ide.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902026#p902026:1pkt3r3i je napisao(la):
mikelo90 » 25 Nov 2021 12:12[/url]":1pkt3r3i]Velika većina ljudi nije luda da se pate u gužvama i lomi oko parkinga ako ima dobru alternativu.
U šta ti veruješ... :roll:
Ja bre znam, samo u mom naselju, ljude koji uprkos tome što imaju 34 i trole, direktno do Maxija kod Dragiša Mišović, idu kolima da bi kupili tri vrste suhomesnatog u celofanu, od kako je "Shop & Go" u naselju izgubio deo sa delikatesom. Takođe, znam jednog komšiju koji ide na posao u blizini tog Maxija kolima, dok drugi komšija koji takođe radi tamo blizu, ide sa 34. Imam i rođaka koji ne izbija iz kola, a i rođaka koji je prodao kola, jer je zaključio da mu nisu potrebna (iako se dosta kreće po gradu). Ovo su primeri koji su mi prvi pali na pamet.
 
To. Upravo to. To je taj mentalitet.

Naravno, pretpostavljam da parkiraju kao da su na Ibarskoj (rodni kraj verovatno) - vide 4 m2 slobodna uz kolovoz, popnu se, smeste, izađu i odu da obave ''važne aktivnosti''.

Gledam to svaki dan širom grada. Uleće se na trotoare ko na zaustavna mesta uz Ibarsku.

Al i to ima svoju cenu. A spreman sam i ja da platim svoju ako zatreba. Bar ću znati zašto sam je platio i da nisam sedeo skrštenih ruku nego uradio nešto.
 
Ја пешачим до посла, јер сам у комшилуку, али бојим се да велики бројеви указују на мало другачије трендове. Даља периферија почиње да се солидно развија, после логистичких и сличних центара и трговине, сад већ градимо и канцеларијске просторе у зони аутопута код Национала и Змаја и то ће се наставити. Паркинг за 500 кола, капацитет траке на аутопуту 2.000 кола на сат. И тако... Само велика и паметна градња инфраструктуре може (немного) да помогне, али ње неће бити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901929#p901929:kl91429k je napisao(la):
solecar » Čet Nov 25, 2021 12:30 am[/url]":kl91429k]Više puta sam ponavljao da od vas treba da krene inicijativa za preusmerenjem neke ili nekih linija, a davao sam i predloge u per navrata.
Iskreno nisam video,mada nisam ni toliko čitao ovaj deo foruma... Sada je već kasno vrlo verovatno za promenu,bitno da su pernata brda dobila svoje...
 
Koliko je meni poznato, i Kanarevo brdo spada u pernata, a ono okružuje ŽS Rakovicu. I nikada nije kasno da se piše za preusmerenje linija, pogotu sada kada se bliže izbori. Sa tom logikom "sad je kasno, kada su drugi dobili" nikada se ništa neće promeniti.
 
Да, баш јуче размишљам, није ваљда по канаринцу, није тога било раније у Србији, откуд назив...
 
Kanarevo je dobilo po Kanaru (ispravite me ako grešim za ime čoveka), a Labudovo zato što su nekoga soliteri podsećali na labudove. Ako ćemo da se držimo strogo tehnički. ;)
 
Ja bih se opio od radosti da su počeli sa izgradnjom stanica i tunela, ili da su barem krenuli u ozbiljne radove na depou i pratećoj površinskoj infrastrukturi. Pa koliko god da košta.
Nažalost, ovo prvo ćemo u najboljem slučaju videti za 2 godine,a drugo možda i za godinu dana. I to ako nisu slagali po četvrti put sa metro-rokovima, a laganje o svemu i svačemu im je već prešlo u naviku i postalo dijagnoza.

Nasipanje terena na kojem će jednog dana možda biti depo za koji još uvek nema ni ugovora se teško može nazvati izgradnjom metroa.
 
Izvor: Nova S

Posle Građevinskog i Rudarski fakultet ima primedbe na metro
1637923989-DRM_6914-1024x683.jpg

Nakon što je u oktobru na predviđeno rešenje za izgradnju beogradskog metroa burno reagovao Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu, alarmantna reakcija sada stiže i sa Rudarsko-geološkog fakulteta.

Na „Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu, projekta o izgradnji objekta beogradski metro“, odnosno „faze 1 Depo – Makiš“ svi profesori na Departmanu za hidrogeologiju Rudarsko-geološkog fakulteta, jednoglasno su odlučili da ulože brojne primedbe koje će poslati Ministarstvu za zaštitu životne sredine.

„Detaljno smo proučili ovaj dokument i odlučili smo da napravimo primedbe koje ćemo dostaviti u ime Departmana za hidrogeologiju. Predviđeni objekti koji će biti izgrađeni na potencijalnoj lokaciji depoa za metro u Makiškom polju, u svakom smislu predstavljaju potencijalne izvore zagađenja važnog dela izvorišta za vodosnabdevanje Beograda. U njima je predviđena upotreba i skladištenje opasnih materija, što će kontaminirati vodu i dugoročno uništiti zdravlje svih građana”, kaže za Novu prof. dr Igor Jemcov, inženjer hidrogeologije i profesor na Rudarsko-geološkom fakultetu.

Ranije su sa Građevinskog fakulteta saopštili da takođe imaju niz primedbi na predviđena rešenja beogradskog metroa koja mogu stati u zaključak – „ako sednete u progrešno projektovan metro, sve linije i stanice biće pogrešne“. Zbog velikog broja zamerki koje nisu usvojene, Građevinski fakultet se povukao iz projekta beogradskog metroa.

Više o primedbama sa Rudarsko-geološkog fakulteta na predviđeno rešenje za izgradnju beogradskog metroa i opasnostima po kvalitet vode, zemljišta, ali i po zdravlje ljudi, čitajte u sutrašnjem broju dnevnog lista „Nova“.

https://nova.rs/vesti/drustvo/saznajemo ... -na-metro/
 
Vrh