Istina je da Perth kupuje nove autobuse, imaju jako puno autobusa na plin, ali sve je to nedovoljno i sporo. Uglavnom su im sve linije radijalne ili periferne. Međutim, tek od 2014 su počeli da uvode dijametralne linije i visokofrekventne linije koje idu na svakih uglavnom 15 min. Tu se izdvajaju jedine dve dijametralne linije 950 i 960, prva u špici idu na 7-8 min, druga 5-10 min. I dalje nedeljom i praznicima, pa i subotom posle 19.00 nema mnogih autobuskih linija, tek poneka (npr. 72 i to skraćeno) koja vozi do 22.00.
Što se tiče železnice, njihove linije izgledaju kao radijalne, a zapravo su dijametralne. Kako? npr. linija za Midland kreće od Midlanda ka Perth Railway station kao odredište, tu voz stoji nekih pet minuta i dalje nastavlja kao Fremantle linija. Tako sam išao vozom za plažu na Cottesloeu: uđem stanici Maylands (Midland linija), ne izlazim na PRSt, čekam nekih pet minuta i nastavljam istim vozo i siđem na stanici Cottesloe ili Grant street
. To je isto i za Madurah i Joondaloop liniju. Čak ti vozovi i ne čekaju na pet minuta na Elizabeth Quay, odnosno Perth Underground station, već uobičajeno putnici uđu/izađu i nastavljaju dalje kao jedna linija. Samo Aradale i Thornlie linija imaju terminus na Perth Railway station.
Linija Mandurah/Joondaloop je potpuno nezavisna, bez ukrštanja u nivou i po nekim definicijama podseća na BART linije iz San Fracisca ili Berlinski i Hamburški S-bahn koji su potpuno nezavisni.
Po meni samo Fremantle linija, od ovih "starih" linija ima najveće šanse da se pretvori u gradski metro. Linija je največim delom nezavisna, ima samo tri ukrštanja u nivou koja se mogu denivelisati. To je možda nekoliko meseci obustave rada linije, dobro isplaniranih radova. Ali onda bi ta linija morala da bude nezavisna, bez nastavljanja za Midland. Doduše, oni planiraju da na nekim linijama urade denivelacije ukrštanja, kao na primer kod stanice Oats street.
Perth je planirao da izgradi LRT liniju za Ploytechnic West koledž u Balgi (uzgred, jako loše naselje) a centrom, a kasnije bi se radila nova linija od Causewaya do QE II Medical centra. Sistem se trebao zvati Metro Area Express (MAX) . Linija je trebala da popuni šinama severoistočna naselja, baš tamo gde nedostaje gradska železnica. Ideja je izneta 2012. Čak su i u pešačkim zonama u Hay street i Murray street postavili makete delova budućeg LRT-a u stvarnoj veličini da upoznaju građane kako bi to izgledalo. Već 2016 je projekt napušten. Onda se pričalo o BRT liniji, ali i to je palo u vodu.