Šta je novo?

Metro

Zanimljivo da prva planirana trasa ide nekadasnjom prugom zeleznica (izuvev stanice na trgu) - po ovoj planiranoj trasi se primecuje da vodenje paralelno sa recnim tokovima ne presece grad i ne opsluzuje putnicke pravce unutar istog. Trebalo je ici transverzalnom direkcijom kao sto su moskovljani dobili u "dijametrima" i londonljani u "crossrail". Zato se i tako zovu cross i dijametri. Mi ce mo nasu trasu zvati "kruznom". Izum veka u gradnji brzih saobracajnici koji uopste nu ulaze u grad.
 
Кружим по пустарама. Изум који ће се учити у свету. Како неке будале портошише паре и направише систем који никоме није потребан
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895855#p895855:282th2ms je napisao(la):
MC_ » 03 Nov 2021 04:17 pm[/url]":282th2ms]bice i sesta i sedma linija, sasvim je izvesno.... uskoro

Zabrojao se čovek. Ne može više da popamti sve te brojke. :lool:

Šalu na stranu, demografske prognoze su tako sumorne da se postavlja pitanje da li će i ove planirane moći da se racionalno iskoriste, posebno kada se u obzir uzme izostavljanje važnih lokacija i populacionih centara, te ograničenja dugoročnog razvoja gradske železnice (pitanje da li će ceo potez od Batajnice do Resnika moći da se duplira, a regionalni metro na Vukovom Spomeniku i u Kaluđerici tek tako izostavi).

Sa tri linije planirane tako da pokriju najvažnije lokacije moguće je znatno unaprediti sistem javnog prevoza. Međutim, korišćenje privatnih automobila će iz godine u godinu biti sve teže, imajući u vidu kako postojeću i planiranu putnu mrežu, tako i navike motorizovanog stanivništva.

Što se navika tiče, ne mogu se okriviti samo motoristi, već i nadležne institucije za organizaciju javnog prevoza. Ako redovno dolazi do poremećaja na pojedinim mestima u određeno vreme, zašto se tada ne uvedu izmenjene trase koje obilaze zastoj? Mislim na "part-time" špic varijante normalnih linija. Ukoliko se već zna gde će se koja linija, kada, i zašto poremetiti iz kog se razloga vozila javnog prevoza namerno izlažu većim poremerćajima, uzevši u obzir mogućnost izbegavanja i bez ulaganja u infrastrukturu (poput autobuskih "busway" ili tramvajskih deonica)?

Bar su autobusi fleksibilni po pitanju trasiranja, pa evo do dana današnjeg niko nije odgovarao za to. Ne bi bilo loše da se krivično gone po osnovi zagađenja, u smislu namernog izazivanja nasumičnih smrti. Kada svojim postupcima izazivate smrt više osoba, samo što usled vašeg nemara žrtva može biti bilo ko, može se reći da ste vi onda serijske ubice.

Evo danas sam se jedva dovukao do kuće. Zna se da uključenje pravi problem, da će 23 kad-tad upasti u zastoj, zna se da takvi uslovi neminovno dovode do pada srednje brzine, samim tim i povećanja broja vozila na linije, te da to kulminira povećanim zagađenjem zbog toga što nepotrebno veliki broj vozila nepotrebno veliki broj puta mora da daje gas iz mesta (u stani-kreni režimu), pa sam opet bio prinuđen da gledam tu svakodnevnu predstavu. Kao da to nije dovoljno, praktikuje se "omnibus" režim pokrivanja svih stajališta duž trase, što dodatno negativno utiče na raspoložive resurse i povišeno zagađenje. Praktično imate nekoliko slojeva dodatnog nepotrebnog zagađenja, izazvanog nemarom nadležnih.

Mislim ako to rade već decenijama, zašto nas čudi izostavljanje pokrivanja pojedinih lokacija u gradu metroom? Ko hoće nađe način - ko neće izgovor.
 
:kk:
 

Prilozi

  • stari dvor.jpg
    stari dvor.jpg
    259,9 KB · Pregleda: 1.326
Ja ne znam da li članovi SNS sekte u zadnje vreme imaju ovaj fetiš prema crtanju pred kamerama zato što vuku toliko puno nelečenih kompleksa iz detinjstva, pa ih sad ponovo proživljavaju... ili zato što su svesni intelektualnih profila svojih glasača, pa znaju da jedino crtežom mogu nešto da im objasne.

A možda je i jedno i drugo.

U drugim zemaljama ako političMar baš hoće da nešto grafički predstavi narodu i masama, onda iznese već gotovu, profesionalno urađenu ilustraciju (bio to ''timeline'', infografik, funkcija, šta god...) pa je samo ukratk objasni. Samo ovde u Srbistanu sam video ljude od po 50 godina kako crtkaju i šaraju po tablama ko da su opet u školici.


Uostalom, pa sad se setih, nije slučajno što je glavni pacijent imao onu čuvenu reklamu sa (šatro) bivšom profesorkom koja mu se obraća sa ''Mali Alek''. Prvo to, sad ova crtkanja... ima tu nešto. Ima tu materijala za psihijatre samo tako. I to baš psihijatre, ne psihologe. Ovde psiholozi ne pomažu.
 
To isto i radi neko iz opozicije koga neću imenovati. Svi misle da su košarkaški treneri pa škrabjau po tablama.
 
Pa taj je bio predsednik Košarkaškog saveza, a ovaj sad uči za košarkaškog trenera, ima tu nečeg...
 
На шта се мисли под овим "саобраћајнице"? Пошто видим да то не припада ни под прву линију ни депо.
 
Мислим да у Макишу планирају неке булеваре дуж трасе метроа.
 
Kakav je to početak radova koji prethodi ugovoru za izgradnju prve linije ili depoa?!
 
Tuzno.
Samo nas veci potres na medjunarodnim finansijskim trzistima moze spasiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895999#p895999:f58nzwju je napisao(la):
Piccolo » 04 Nov 2021 01:21[/url]":f58nzwju]Kakav je to početak radova koji prethodi ugovoru za izgradnju prve linije ili depoa?!
Početak radova na nasipanju terena. ;)
 
У условима извесне градње и мега задужења можда и једини смислен принцип деловања може бити онај по ком санирамо максимално критичне тачке овог плана. Са јужним краком се показало као могућа путања деловања.

У том светлу можда треба пробати са инсиситирањем на краку прве линије до Прокопа и КЦ-а који може у свом највећем делу после да постане део треће линије. А може и да остане део прве где онда добијамо простор за додатно унапређење трасе треће линије (повезивање са Вуком).

За неких 200-300мил добијамо практично све што нам треба у првој фази изградње метроа а власт добија чак и више него сад. Политичке поене плус директну везу прокопа и кц-а са београдом на води.

Нама кц и прокоп, њима "развојне" зоне. Дакле и жвалави вук сит и овце на броју.

Мишљења?
 
Mislim da je besmisleno pregovarati sa kriminalcima.

To jekao da ides da se kockas sa sibicarima i razmisljas da ces nesto da dobijes.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896104#p896104:avunht1q je napisao(la):
MC_ » 04 Nov 2021 01:23 pm[/url]":avunht1q]Mislim da je besmisleno pregovarati sa kriminalcima.

To jekao da ides da se kockas sa sibicarima i razmisljas da ces nesto da dobijes.
Бесмислено је изађи из партије кад ти је противник у исту уложио све твоје жетоне (6 млрд кредита).
 
Mora da se ytvori pritisak da linija ide kroz prokop kasete i kcs, ili jedan krak. Za pocetak da samo ide tuda, jer nema opravdanosti da ide kroz savsku.
 
Ako se vrati zeleznicka funkcija na savskom trgu onda vise nema problema sa metroom jer ce tada kao tačka ukrštanja 2 linije opsluživati 4 kraja grada.

Bobić je takodje pomenuo da je to najbolje resenje u ovoj danasnjoj pat poziciji sa Prokopom koji ne treba da preuzme svu zelezničku funkciju vec treba da je deli sa glavnom koju bi koristili vozovi koji bi terminirali u Beogradu.

Tunel od kilometar dužine plus rehabilitacija beograd glavne rešavaju taj problem za manje od 300 miliona evra i ne postoji jeftinije resenje od ovog a problemi bi bili trajno rešeni jer ne bi bilo potrebe da se menjaju trase metroa a to oni svakako nece uraditi.
Prokop se zavrsava kako je planirano i preuzima tranzitne vozove koji samo prolaze kroz Beograd.
 
Lakse ce ti biti da nagovoris prase da skoci na raz nego da zelju ispunjavaju celnici grada.
 
Izvor: Nova.rs

Građevinski fakultet raskrinkao Komisiju za metro
1635590872-shutterstock_740254126-scaled-1024x702.jpg

Građevnski fakultet je rešio da napusti projekat izgradnje beogradskog metroa, nakon što su odbijene sve sugestije i primedbe te ustanove. Zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je rekao da Građevinski fakultet nije pobedio u borbi argumenata. Ova visokoškolska ustanova, koja je nesumnjivo pokazala profresionalnost i integritet, odgovorila je upravo snagom argumenata.

Saopštenje Građevinskog fakulteta prenosimo u celosti:

„Komisija za planove Skupštine grada Beograda dostavila je 28.10.2021. godine odgovor na primedbe Građevinskog fakulteta podnete na nacrt Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema. Komisija je odbila sve primedbe Fakulteta kao neosnovane, sa jedinim obrazloženjem da se primedbe odnose na ulazne podatke?! Fakultet napominje da je ulazne podatke definisala gradska uprava i da ih nijedna stručna institucija nije razmatrala niti odobrila.

U odgovorima Komisije nema argumenata baziranih na analizi raspoloživih podataka. Imajući u vidu da u prethodnom periodu nije bilo stručne rasprave na temu predloga Plana, propuštena je prilika da se isti unapredi kroz razmenu argumenata zainteresovanih stručnih strana.

Kako bismo omogućili svim zainteresovanima da u celosti sagledaju sve dosadašnje primedbe, sugestije i komentare Građevinskog fakulteta, u nastavku objavljujemo sve do sada podnete izveštaje i primedbe, kao i jedini odgovor koji je došao od Komisije za planove.

Fakultet je u julu 2019. godine dostavio JKP Beogradski metro i voz Izveštaj po uvidu u prezentacioni materijal Beogradski metro i voz, sa primedbama i sugestijama za unapređenje rešenja predstavljenih na prezentaciji u maju mesecu 2019. godine. Izveštaj možete videti ovde.

Fakultet je u oktobru 2019. godine dostavio JKP Beogradski metro i voz Izveštaj po uvidu u Generalni projekat i studiju opravdanosti beogradskog Metroa, sa primedbama i sugestijama na predloženo rešenje metroa. Izveštaj možete videti ovde.

Fakultet je u martu 2020. godine u okviru postupka ranog javnog uvida Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda dostavio Primedbe na Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema. Primedbe možete videti ovde.

Fakultet je u septembru 2021. godine, u okviru postupka javnog uvida, Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda dostavio Primedbe na Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade. Primedbe možete videti ovde.

Dopunu primedbi koje su predate u oktobru možete videti ovde.

Odgovor Komisije za planove Skupštine grada Beograda na primedbe koje je Građevinski fakultet podnete u okviru javnog uvida možete videti ovde.

Iz svega navedenog, potpuno je jasno da nijedna stručna institucija nije ni pokušala, a kamoli uspela da pobije osnovane i argumentovane primedbe Građevinskog fakulteta. Zato Fakultet ponovo predlaže da se ažuriraju svi ulazni podaci i da se na osnovu njih izradi novi Generalni projekat i Nacrt plana, u koji će biti uključene sve naše relevantne naučne i stručne institucije.

Građevinski fakultet pozdravlja odluku da se krene u realizaciju projekta beogradskog metroa i spreman je da pomogne svim svojim stručnim kapacitetima, ali poziva donosioce odluka da ne izigravaju zakonsku proceduru i da ne započinju radove prema trenutno predloženom rešenju metroa.

https://nova.rs/vesti/drustvo/gradjevns ... -za-metro/

Pogledati hyperlinkove u okviru vesti na nova.rs
 
Minvajl
jutros oko 9 i 15 na početku ili kraju Mirijevskog bulevara uzimaju uzorke za metro. Pre par dana su bili u parku ispod pošte u Mirijevu.



 
iz primedba gradevinskog, situacija na Vukovom spomeniku
 

Prilozi

  • Screenshot 2021-11-04 203813.jpg
    Screenshot 2021-11-04 203813.jpg
    262 KB · Pregleda: 523
  • Screenshot 2021-11-04 203714.jpg
    Screenshot 2021-11-04 203714.jpg
    328,3 KB · Pregleda: 527
Де-бил-но! Да претпоставимо да ће Велики Ескалатор пардон, сад је Гигантски, да направи то лудило од покретних степеница. Колико ће да ради? И шта кад не буде радило? пешака?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896102#p896102:2t5ys1tc je napisao(la):
Delija » 04 Nov 2021 01:15 pm[/url]":2t5ys1tc]У условима извесне градње и мега задужења можда и једини смислен принцип деловања може бити онај по ком санирамо максимално критичне тачке овог плана. Са јужним краком се показало као могућа путања деловања.

У том светлу можда треба пробати са инсиситирањем на краку прве линије до Прокопа и КЦ-а који може у свом највећем делу после да постане део треће линије. А може и да остане део прве где онда добијамо простор за додатно унапређење трасе треће линије (повезивање са Вуком).

За неких 200-300мил добијамо практично све што нам треба у првој фази изградње метроа а власт добија чак и више него сад. Политичке поене плус директну везу прокопа и кц-а са београдом на води.

Нама кц и прокоп, њима "развојне" зоне. Дакле и жвалави вук сит и овце на броју.

Мишљења?

Једини могући приступ, вероватно и најреалнији у овим околностима. Е сад, дал ће друга страна саслушати, врло могуће.
Да ли је уопште могуће остварити комуникацију?
 
Vrh