Šta je novo?

Metro

Denivelisani površinski "teški tramvaj" bez i jednog semafora i raskrsnice jako lepo radi posao (primer Luksemburga)... i sigurno da u Beogradu ima jako mnogo trasa gde se to može napraviti.

Kopanje dubokih tunela ispod Save i ovakvo "razbacivanje" TBMovima je nerealno. Beograd nema budžet Menhetna. A BG voz ne može da nadoknadi ove predložene linije jer BG voz je daleko ograničeniji u odnosu na graske vozove većih Evropskih gradova.

Slažem se šta ljudi kažu. Blokovima južno od autoputa ostaje 95 a za pojas Vukovog Spomenika i Dimitrijalu ostaje 65ica kao veza sa Novim Beogradom.

Liniji jedna nema pomoći dok je ova garnitura na vlasti, ona mora da ide Luka, Marina, BNV, Makiš. Ali eventualna druga i treća linija moraju biti pametnije planirane. Mada šta znače moje reči kada ova vlast već 5 godina bukvalno lažira "brojanje putnika" da bi imala podtake koji opravdavaju njihove planove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630079#p630079:3ryhiryp je napisao(la):
Dart » 14 Jun 2019 12:32 pm[/url]":3ryhiryp]
@Пантограф prema slici iznad Borča i Kaluđerica se nalaze u istom krugu tj podjednako su udaljeni, a MML i VML su čak i bliže gradu.
Gresis - to sto je u istom krugu sa Borcom je Mirijevo i MML. Kaludjerica je ono skroz dole desno sto ga sece poslednji krug (pakla?) po sredini :D
A Kotez je u istom krugu sa Juznim Bulevarom, Senjakom i Sava Cetrom! :)
 
Valjda se gleda gustina naseljenosti a ne koliko je koja njiva udaljena od centra. Metro zaobilazi Banjicu, Voždovac, Vidikovac pola Nbg i koliko stotina hiljada ljudi, ali važno je da se povežu divlja naselja?
 
Da budem eksplicitan, ako se Prokop ne povezuje metrom, onda je na pogresnom mestu i treba ga ismestiti gde ce se ukrstati sa metrom. Najbolja varijanta po ovom metro-planu je na BW - moguca lokacija - oko Savskog trga. Pa valjda se ovakve planove prave za narednih stoljeca - a ovde imamo situaciju da je strategijski koncept postojao od 70ih godina proslog veka, a kada pre zavrsavanju Prokopa, menjaju strategiju, Logike tu nema, a kritike se nadu samo na beobuildu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630079#p630079:1pputcox je napisao(la):
Dart » 14 Jun 2019 11:32 am[/url]":1pputcox]Ok sve to, ali trebate biti realni. Lepo bi bilo da svako naselje dobije metro, ali to nije rentabilno.
Za početak metro nema ni centar grada, kad se to pokrije kao i svi delovi grada sa većom gustinom naseljnosti, tek onda se može razmišljati o tim krajevima gde su pretežno kuće. Mada ni tada neće biti realno da Ovca sa 2500 stanovnika dobije metro, jer toliko stanovnika ima gotovo svaka osrednja ulica u gradu...

@Пантограф prema slici iznad Borča i Kaluđerica se nalaze u istom krugu tj podjednako su udaljeni, a MML i VML su čak i bliže gradu.

Mene me interesuje to za pocetak, kada ce to da se pokrije centar grada,posto se sa ove 2 linije to nece desiti? Niti centar grada, niti najvazniji infrastrukturni objekti, bolnice, studentski centri, vec izgradjene kasete za metro itd... Ko zna kad...
 
Кога брига за центар, болнице, студентске центре, нама треба развојни метро па да идемо из Макиша на пијацу у Миријево.
 
I na kraju opet tri dana jahanja kolima / gradskim prevozom do željene destinacije.
 
Dragi ljudi, mislim da se nismo razumeli. Niko ovde nije napisao da treba praviti metro preko Dunava ni sada ni za 10 godina. Tom delu grada je svakako kanalizacija mnogo veci prioritet!

Medjutim, racunajte da ce preko Dunava za 30 godina ziveti pola miliona ljudi. Ako ne verujete, provozajte se malo pa probajte da prebrojite koliko ima novih zgrada u Krnjaci i Borci! Da li onda treba za 30 godina da krenemo da se ceskamo po glavi kako ce ti svi ljudi da dodju do grada? Ili jos bolje da primenimo nas standardni ‘do nothing approach’ I da zagusimo sirenje tog dela grada kapacitetom Pancevackog mosta?

Vec, nije nikakav greh sada o tome razmisljati. Mozda odvojiti trasu za metro I zabraniti na njima gradnju I usmeriti mrezu buducih ulica u skladu sa tim u Borci, Ovci I Krnjaci? Mozda treba ostaviti mesto za racvanje linije 1 metroa na kraju ulice Zorza Klemensoa ka buducem metro/pesackom mostu preko Dunava tu (a i daje dodatni smisao ovoj ovakvoj liniji 1)? A ne to raditi za 30 godina kada nece verovatno biti moguce provuci prugu zbog buducih naselja na mestu luke Beograd? Ili kada nece biti moguce izgraditi jeftinu nadzemnu liniju nego ce morati da se ide na mnogostruko skuplja resenja I tunele ispod Dunava. A u tom trenutku nece vise biti izbora…

A isto vazi i za jos mnoge druge delove grada...

@solcar ono sto je danas 3 dana jahanja u saobracaju ce za 5 godina biti 4 dana jer je grad sve zaguseniji i zaguseniji :)
 
Marko, pliz nemoj o razvojnom metrou. Dobijem grč odmah. Daj prvo da imamo izgrađene tri linije pa ćemo onda videti gde još treba.

Na sastanku su predstavljene linija 1 metroa, koja bi išla od Železnika do Mirijeva (dužine 21,3 kilometra), čija je procenjena vrednost 2,33 milijarde evra, i linija 2 od Zemuna do Mirijeva (dužine 19,2 kilometra), čija je procenjena vrednost 2,07 milijardi evra.
http://rs.n1info.com/Biznis/a491929...ansiranja-metroa-je-pitanje-svih-pitanja.html
 
Planiranje i analiza potencijalne uspešnosti neke metro mreže se ne može raditi bez osnovnog alata, a to je mapa prostorne distribucije gustina i ukupnog broja "izvora putovanja" (trenutno stanje i za očekivani razvoj u budućnosti). Dakle treba uzeti prostornu raspolelu stanovanja i sabrati je sa prostornom raspodelom radnih mesta i drugih atrakcija koja generišu putovanja. To bi dalo distribuciju tačaka u prostoru od kojih ljudi kreću na putovanja i gde žele da dođu. Onda bi se u prvoj aproksimaciji tačke najvećeg nagomilavanja mogle spojiti pravim linijama, a iz toga se zatim topološkim redukovanjem takve mreže mogu izvući nešto realnije trase od kojih bi u idealnom slučaju bilo najviše koristi. Pa posle par iteracija uprošćavanja, i uzimanja u obzir geografskih i infrastrukturnih ograničenja, dobili bi mrežu linija koja nije povučena napamet i po osećaju. A priča kako je neka ULICA (a ne opšti pravac) SADA optećena, pa zato baš tuda treba da prođe metro za sledećih 100 godina je obična budalaština. Trase koje mogu biti i podzemne i nadzemne i ići bilo kuda, se NE projektuju na taj način.

Međutim nigde nisam video ni apsolutno osnovnu stvar, zvaničnu i detaljnu mapu gustine stanovanja u Beogradu. Markomarko je doduše pokušao sam da uradi nešto slično, i to je sve što sam našao. Zna li neko za detaljniju mapu raspodele stanovanja i možda mapu raspodele radnih mesta, pošto mi se čini da je ovo, iako veoma korisno, ipak previše grubo za ovako kritičnu primenu? Možda u nekom zaista detaljnom statističkom godišnjaku grada, ili u rezultatima popisa, pa da se napravi?

stanovnistvo.png


Svaki zeleni kružić predstavlja 10.000 stanovnika Bgd. Podaci su preuzeti sa wikipedije za broj stanovnika po opstini. Plavi kružići predstavljaju neki očekivani rast u narednih 10-15 godina sa geografskom raspodelom.

Svi podaci su približni i svrha ovog crteža je da se plastično prikažu zone koncentracije stanovanja u Beogradu. Takođe se prikazuje koji broj stanovništva će predložene linije metroa pokrivati a koja naselja ostaju zaobiđena.

Za centralnije opstine (Stari Grad, Vracar, Savski Venac, Novi Beograd, pa i Rakovica) koje imaju prilicno homogenu raspodelu gustine podaci su prilicno tacni. Za obodne opstine – Palilula, Zvezdara, Vozdovac, Cukarica, Surcin, Zemun sam morao malo da nagadjam raspodelu. Npr tesko je znati u Paliluli koliko ljudi stanuje juzno od Dunava, koliko u naseljima Severno od Dunava – Borca, Kotez, Krnjaca a koliko po obodu dunavskog rita – Padinska Skela, Kovilovo itd. Opet, cilj mi je bio da priblizno prikazem plasticno gde su koncentracije stanovanja u Beogradu a ne da uradim preciznu analizu!

Geografska raspodela stanovnistva Beograda
https://beogradbgd.wordpress.com/2017/1 ... -beograda/
 
Setio sam se kako bi se takva mapa mogla lako i brzo napraviti.

U katastru postoji baza podataka sa adresom svaka zgrade u gradu, sa njenom površinom i koordinatama, a možda i da li je stambena ili poslovna. Možemo pretpostaviti određen prosečan broj ljudi po jedinici površine za oba tipa zgrada, pa zatim očekivani broj dnevnih putovanja sa tog mesta po svakom čoveku. U tako velikoj statističkoj grupi (milion+ ljudi) greška u proceni broja putavanja po čoveku, za jedan dan, za prostor određenog tipa (stan ili poslovni prostor), ne bi bila previše velika. Ove pretpostavke bi se kasnije mogle kalibrisati na osnovu stvarnih merenja na par odabranih mesta.

To nije mnogo više jednog ili par upita u bazi podataka katastra, i bazna mapa za projektovanje sistema gradskog transporta bi bila gotova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630104#p630104:1gfgtoqs je napisao(la):
orjen » 14 Jun 2019 01:55 pm[/url]":1gfgtoqs]Da budem eksplicitan, ako se Prokop ne povezuje metrom, onda je na pogresnom mestu i treba ga ismestiti gde ce se ukrstati sa metrom. Najbolja varijanta po ovom metro-planu je na BW - moguca lokacija - oko Savskog trga. Pa valjda se ovakve planove prave za narednih stoljeca - a ovde imamo situaciju da je strategijski koncept postojao od 70ih godina proslog veka, a kada pre zavrsavanju Prokopa, menjaju strategiju, Logike tu nema, a kritike se nadu samo na beobuildu...

A pazi kad su veće šanse da završe obe metro linije pre nego sto se završi Prokop.
 
Verovatnije je da neće ni jedno ni drugo. Sa radovima moraju da krenu od depoa da bi u slučaju prekida bar do tada izgrađeni deo trase mogao da se pusti u rad. Ako bi morao kladiti, i ako uopšte počnu, u ovom trenutku kao najverovatniji izgleda samo deo prve linije od Makiša do recimo centra grada. Onda se kaže da je za toliko bilo para, i da će se nastaviti prvom zgodnom prilikom. I to je to za ko zna koliko budućih godina.
 
Postoji način kako da grad zatvori finansijsku konstrukciju izgradnje 2 linije metroa.

Ako projekat BnV, kako kažu, vredi 3.5 milijardi evra, a udeo grada je 33%, to znači da prema ugovoru o BnV grad treba da nakon završetka izgradnje BnV prihoduje oko 1.2 milijarde evra. S druge strane, prva linija metroa, Makiš-Mirijevo, košta, prema rečima pojedinaca iz gradske vlasti, oko 2 milijarde evra.

Zašto se ne bi napravio dogovor, da investitor BnV, umesto da isplati profit gradu nakon završetka izgradnje BnV, sad izgradi deo metro linije Makiš-Mirijevo (npr. od Makiša do Karaburme), i dobije koncesiju na tu liniju dok traje ugovor o izgradnji BnV, mislim da je to do 2044. godine. U taj konzorcijum o koncesiji može da se uključe i Karići, jer će ta linija da prolazi pored budućeg naselja u Makišu koju će da grade Karići. Znači, umesto obećanog keša za zemljište u SA, grad dobije metro liniju.

Tako bi se rizik oko cene izgradnje te linije, kao i budućeg broja putnika, i generalno prihoda, podelio između privatnih investitora i grada. A ne bi imali situaciju kao sad, da linije metroa budu iscrtane po željama privatnih investitora, a troškovi izgradnje padaju samo na pleća grada i poreskih obveznika. I privatni investitori bi se potrudili da cena izgradnje bude što manja, pa bi se tako izbegla skupa kopanja tunela tamo gde nije baš neophodno.

Dok bi privatnici finansirali prvu liniju metroa, grad bi finansirao drugu liniju metroa, kao i vozne garniture i depo. I tako bi mogli da dobijemo 2 linije metroa za vrlo kratko vreme, grad ne bi morao da čeka 30 godina da bi naplatio građevinsko zemljište u Savskom amfiteatru dato za projekat BnV, i ne bi nam se povećao javni dug za 2 milijarde evra.
 
BNV se žicka za kredite kod domaćih banaka, odakle njima milijarde evra za finansiranje metroa?
Kao drugo prihodi i profit nisu isto. Razlika koju dobijemo kada od prihoda oduzmemo sve rashode je profit ili gubitak. Znači profit je mnogo manji od prihoda, a može biti i negativan tj gubitak.
Takođe postoji milion sasvim legalnih načina za izvlačenje profita iz firmi (konsalting). Tj Srbija se može nadati samo nekom simboličnom iznosu...
 
Ja govorim o zvaničnim informacijama o projektu BnV - vrednost projekta 3.5 milijardi evra, grad je kao ulog u projekat ustupio zemljište u Savskom amfiteatru besplatno, a zauzvrat ima pravo na 33% profita koje taj projekat ostvari. Znači grad je uložio znatan kapital - građevinsko zemljište,i taj kapital treba da se vrati uvećan nakon realizacije projekta BnV , što je u suštini neki vid štednog uloga. Sa druge strane, radi izgradnje metroa grad bi trebao da se zaduži - znači treba da uzme negde kredit. Imamo jednu paradoksalnu situaciju - grad je istovremeno i kreditor i dužnik. Zašto se jednostavno knjigovodstveno i poslovno ne bi prebile te 2 pozicije. Gde bi gradu postojeća gradska imovina - gradsko građevinsko zemljište u Savskom amfiteatru služilo kao kolateral za izgradnju nove gradske imovine - metro sistema.

U krajnjem slučaju za ovakav aranžman mogu se naći neke druge zainteresovane strane - npr. Kinezi.
 
Druže i dalje ne kapiras poentu.
Jeste država uložila zemljište i oslobodila ih svih komunalnih taksi, ali nema nikakvih garancija da će biti profita. Takođe preduzeće može biti profitabilno, ali ima mnogo načina da taj iznos svede na nulu tako da država ne dobije ništa. Zbog toga je taj ugovor vrlo štetan.

U prilogu su rezultati poslovanja Beograd na vodi doo za 2017 i 2016 godinu (za 2018. još uvek nisu izašli) Ps rezultat je izražen u hiljadama dinara.
07cdd9588bce0e0dd6b17d68353183ac.jpg
 
Poštovani,
Molio bih da mi, kao novodošlici, neko ko prati ovu temu ukaže da li je sledeće pitanje već razmatrano i gde tačno (na kojoj strani).
Čitao sam da su generalni projekat radili Francuzi, a planira se da Kinezi rade razradu tojest izvodjenje radova.
Zanima me na koji će način grad dodeljivati projekte interijera stanica srpskim firmama, kako je pre neki dan pisalo u novinama da su izjavili zvaničnici.
Da li će se raspisati konkurs? Da li će biti jedan konkurs za sve stanice, ili 40 konkursa za 40 stanica, što mi je teško zamisliti? Ili će se poslovi davati pozivno, na osnovu reputacije firme (u praksi - ličnih veza)?
Da li će se odabrati 40 firmi za 40 stanica, i ko će onda i kako obezbedjivati uravnoteženost stila i kvalitete? Ili će se odabrati jedna firma za sve stanice? Ili dve firme za dve linije? Ili nekoliko firmi? Da li mislite da su ti poslovi već podeljeni, ili da i Vi imate neku šansu?
Hvala,
Dr

PS
Podržavam predlog G. markomarko da se u planu metroa predvidi i buduća linija za naselja sa severne strane Dunava. Tamo je glavni prostor za širenje grada, i njegovo spajanje sa Novim Sadom, budućim predgradjem Beograda. (Ili obrnuto, ako Vam je tako milije.)
Predvideti liniju i obezbediti trasu ne košta previše, a sadašnje i buduće generacije biti će zahvalne na takvoj dalekovidosti. Neki kažu da je narodu teža kratkovidost upravljača, nego nedostatak novca.
 
Održana vandredna konferencija za novinare Saveza za Srbiju posvećena metrou (Facebook). Vesić odgovorio.
 
Mislim da su doticni imali nekih 15 godina da kazu i urade sve sto imaju na tu temu, ne vidim sta pametno mogu da saopste.
 
Realno gledano , niko ništa pametno nema da kaže , ni sadašnji , a ni prethodni. Svaki projekat koji nam je bio serviran , je bio pun nekih nebuloza i sližio je za zamazivanje očiju. Jedino što mi je bilo super je bio Beovoz. Ovo za BG: vozom je dobro da uopšte imamo , obzirom na način razmišljanja pojedinaca.
 
^^ Bili su bivsi, 76te su izbacili varijante A1 i A2, najzanimljivija je studija koja je trajala 4 godine, od 72-76, i kojom se doslo izmedju ostalog i do ove varijante

1280px-MetroStudija76VarijantaA1.svg.png





Svaka slicnost je slucajna, jedino upada u oci Prokop, i Kalenic ide na Vukov spomenik, a ne na JBulevar.


E sad, da sam ja car, ja bih pre par godina Ezisu dao da radi studiju, istu tu bih izvadio iz fioke, i onda sve pare koje Ezis dobije uzeo 50 posto, minimum. I tako bih radio vise puta... Sa Ezisom
 
Izgleda da mi već 50 godina imamo određenu trasu metroa, stanice u centru grada ni danas ne bi mogle biti bolje raspoređene.
 
Terazije su u svakoj varijanti bitno cvoriste. Ako nema stanice na Trgz Republike, onda bi podzemni koridori ispod Terazija trebali bitno da se prosire, tako da postoji jedan ulaz sto blize Trgu. Cak i do Zelenog Venca jedne pokretne stepenice.
 
Koliko ljudi misle da to oko metroa ide "časkom"!
Zove me ortak koji stanuje u P. Toljatija
iza St. Merkator i kaže:
Evo ovde svi stanari pričaju da ovo što rade u parku iza merkatora u stvari rade stanicu za metro...

MA idi bre zlatno doba!

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Vrh