Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629033#p629033:2zk53r4y je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019 04:57 pm[/url]":2zk53r4y] Međutim ako se metro kopa TBM mašinom i ide ispod zemlje, a to je na ovom potezu slučaj, onda on ne mora biti vezan za trase koje su pogodne za ulice.

Ne kažem da nisi u pravu (jesi) ali postoji razlog zašto je zgodno da koridor prati ulice. Naime, sleganje ispred TBMa je neizbežno i onda nije pozeljno da se ide ispod kuća ako ne mora zbog oštećenja objekata usled sleganja. Takođe je problem i prenosa buke i vibracija od saobraćaja. Ako se mora, rešenje je da se ide dublje ali onda su i stanice dublje i sve bude skuplje. Primera radi, kada je TBM išao ispod Visnjice bio je samo nekoliko metara duboko. Posle se samo ponovo asfaltira ulica.

Ono što je ludji nonsens je da recimo od Hipodroma do Gazele ima bezmalo 2km postojećeg zeleznickog koridora sa denivelisanim prelazima. Prema planu, to ćemo zanemariti i za nekih 400 miliona napraviti tunel odmah ispod i TRI podzemne stanice. Gde se tu logika izgubila, ja ne znam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629042#p629042:6f4n10rz je napisao(la):
milanche » 10 Jun 2019 05:32 pm[/url]":6f4n10rz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629033#p629033:6f4n10rz je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019, 16:57[/url]":6f4n10rz]
Očigledno je činjenica velike gužve u Vojvode Mišića prosto iskorićena da bi se zatim opravdala trasa kroz Beograd na Vodi i buduća gradnja na izvorištima vode u Makišu.
BVM jeste bitna arterija i jeste glavni problem grada. Ako se tu napravi cep, staje ceo juzni beograd.Tu je i sajam, ali i presedacka stanica sa lastinih i drugih prigradskih autobusa.
Ona jeste bitna arterija i veoma zagušena SADA, ali zato što je to SADA jedini prolaz, međutim ne znači da će tako biti i ubuduće. Kad se napravi tunel ispod Topčidera i UMP, i ako bi se napravila metro linija, imali bi situaciju da veliki deo građana koji sada ide preko nje opredeli za metro, dok bi se preostali, koji i dalje voze automobile, delom odlivali na desno pa u tunel ispod Topčidera ka centralnoj zoni grada, a delom preko mosta na Adi ka Novom Beogradu i autobuskoj i železničkoj stanici tamo. Što važi i za Lastine i druge međugradske autobuse pošto će im stanica biti tamo. Onda bi bulevarom Vojvode Mišića išli samo oni koji ne idu metroom već ostaju u automobilima, a pri tome idu SAMO ka Beogradu na vodi ili ka starom delu grada. A to je već mnogo manji saobraćaj. Dakle ne vidim koje su to skore atrakcije oko Vojvode Mišića toliko značajne i hitne koje bi zahtevale da se baš PRVA i valjda najvažnija linija metroa toliko iskrivi sa svog prirodnog pravca koji povezuje najveća gradska naselja, da mora da prolazi baš tuda, i to još ispod zemlje.

Tu je bila i predvidjena i sada je koliko mi se cini, zadnja stanica lokalnih vozova iz pravca topcidera.
Ovde ne znam na šta se misli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629061#p629061:d8vig5rr je napisao(la):
markomarko » 10 Jun 2019 07:05 pm[/url]":d8vig5rr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629033#p629033:d8vig5rr je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019 04:57 pm[/url]":d8vig5rr] Međutim ako se metro kopa TBM mašinom i ide ispod zemlje, a to je na ovom potezu slučaj, onda on ne mora biti vezan za trase koje su pogodne za ulice.
Ne kažem da nisi u pravu (jesi) ali postoji razlog zašto je zgodno da koridor prati ulice. Naime, sleganje ispred TBMa je neizbežno i onda nije pozeljno da se ide ispod kuća ako ne mora zbog oštećenja objekata usled sleganja. Takođe je problem i prenosa buke i vibracija od saobraćaja. Ako se mora, rešenje je da se ide dublje ali onda su i stanice dublje i sve bude skuplje. Primera radi, kada je TBM išao ispod Visnjice bio je samo nekoliko metara duboko. Posle se samo ponovo asfaltira ulica.
Slažem se u principu, ali u ovom slučaju alternativna trasa ovoj njihovoj je dalje od reke, ispod brda, pa ionako već ide dovoljno duboko ispod zgrada. U tom slučaju sumnjam da bi to bio veliki problem.
 
Године сам оставио на овој теми. Немам воље ни времена за опширан, аргументован пост, према томе:

Ако узмемо у обзир ову бајку о трећој линији овај план је заправо мање ретардиран од последњег из 2011е, и даље ретардиран, али мање.

А чини ми се и да је потенцијални градитељ (можда само сарадник у кампањи за изборе, видећемо) далеко озбиљнији. Чак и ова лооповска цена говори да је градња можда заиста у плану.
 
Koja je logika pravljenja nove stanice u Makenzijevoj koja bi trebalo da bude spojena sa metroom, kad su mogli od Slavije ili Manjeza da povuku tunel do Vuka gde vec postoje kasete pa pravo Bulevarom, ili pak ako mora do Makenzijeve, zasto tunel ide na Juzni bulevar gde je ogromna visinska razlika, pa opet ubrdo, kad je mogao preko Krsta i Liona do Cvetka. Tu ima i vise stanovnika i putnika u tranzitu. Nije toliko velka razlika kao Juzni Bulevar -Cubura.
Drugo ispod JB je potok koji je kanalisan, kakvo li je tu zemiljiste ikoja je uopste logika praviti metro u dolinama i rupama, gde i nema nekog velikog broja stanovnika, i gde ce svako ko zeli nekud morati da se penje uzbrdo. Meni ovo deluje da nije bas najozbiljnije uradjeno...
 
Izgradnja stanice u Makenzijevoj je bila i pre u planu , ne vezano za metro.
 
Hej, a zamislite ovo. Odu ovi sa vlasti, a ne sagradi se kula koja smeta metro mostu. I onda nova vlast usled manje cene ipak napravi metro nad zemljom na NBG i napravi most i protera ga kroz BnV.
 
Realno ako već žele praviti novi most preko Save i tunel kod Ekonomskog faxa najlogicnije bi bilo da tu prođe i metro. Mada od toga realno nema ništa, jer je važniji privatni interes od javnog.
Zamislite da nekog budzovana u BNV ujutru probudi zvuk voza koji prelazi most...
Povoljnije im je da daju nekoliko stotina miliona evra više iz državnog budžeta za podvodni tunel, nego da iz svog džepa izdvoje za zvučnu izolaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629206#p629206:2m8pzxmf je napisao(la):
Dart » 11 Jun 2019 12:36 pm[/url]":2m8pzxmf]Realno ako već žele praviti novi most preko Save i tunel kod Ekonomskog faxa najlogicnije bi bilo da tu da prođe i metro. Mada od toga nema ništa, jer je važniji privatni interes od javnog. Zamislite da nekog budzovana u BNV ujutru probudi zvuk voza koji prelazi most...
Pa, budiće ga onda zvuk tramvaja.
 
– Paralelno sa metroom dodatno će biti razvijan sistem BG voza, za šta je potrebno oko 500 mil EUR. O tome razgovaramo sa japanskim kompanijama koje imaju podršku tamošnje Vlade. Ove godine BG voz će biti proširen do Mladenovca, preko naselja Đurinci u Sopotu. Od 8. decembra, BG voz će "pokrivati" Barajevo i Lazarevac, dok će tokom jeseni saobraćati do Pančeva. Planira se i izgradnja nove linije koja bi obuhvatila Surčin, buduće zdanje nacionalnog stadiona i aerodrom, kao i linije prema Karaburmi – rekao je Vesić.

Извор: https://www.ekapija.com/news/253316...vozdovac-i-novi-beograd-preko-centra-grada-za

Заправо, ово је добра ствар да су се определили да је Аеродром повезан на регионални Бг:воз. То чак делује брзо изводљиво, бар фаза до Аеродрома а од Аеродрома до њиве поред обилазнице (тј. националног стадиона) би могли и да оставе за нека друга времена.
 
Било какав изграђени метро ће Београду добро доћи. Прављење оваквих линија јасно даје власти могућност да скупо прода теротирија за будуђа насеа, далеко скупље него да метроа нема.
Међутим постоји још један важан моменат: Изграда метроа изван главних праваца кретања довешће до миграције становника, и прерасподеле цене некретнина. Дођи ће до многих купопродаја, а порез, наравно, иде држави, тако да је ситуација за власт увек позитивна са стране биланса.

Унапред су рекли шта ће да буде, али сматрам да неке ствари ипак давити на власт да измене:

1. Копање тунела испод Саве значи да ће станице у гребену бити јако дубоке (што поскупљује њихову израду или што је још важније и експолатацију (дугачке покретне степенице, вентилација, протипожарни системи и много другог).
2. Ако случајно станице неће бити дубоке, значи да ће се користити француски гумени метро. Што опет смањује избор произвођача опреме, везује нас за французе, и то ће опет осим цене набавке композиција да се одрази на цену експлоатације, обзиром да гумени точкови имају већи отпор котрљања и самим тим потроше више електричне енергије. Мислим да нам ово не треба.
3. Без обзира што је сано да објављена цена има и "ушур" власти, и што се јавно ради да би дивелоперима помогло да боље продају своје будуће пројекте, сматрам да је јавни интерес да метро провуче поред Прокопа. То ће управо да буде тај ветар у леђа да се брже заврши станична зграда, јер ће се појавити и интерес за то локацију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629199#p629199:2x1ouwhh je napisao(la):
astrodule » 11 Jun 2019 12:22 pm[/url]":2x1ouwhh]Hej, a zamislite ovo. Odu ovi sa vlasti, a ne sagradi se kula koja smeta metro mostu. I onda nova vlast usled manje cene ipak napravi metro nad zemljom na NBG i napravi most i protera ga kroz BnV.

Iz tvojih usta u Božije uši. Taman bi imali prave pravcate kapije sa obe strane mosta visoke jedno 200+ metara. Pešačko/biciklističko-železnički most sa gornjim dekom za pešake i bicikliste i metroom u donjem deku konstrukcije. Odlično za slikanje kula.

Na Konjarniku imamo stepenice, u Novom Beogradu nazovi kapiju pored puta kroz koju put ne prolazi. U BnV ima mesta za odlično mesto za slikanje sa reke što bi privuklo turiste, pritom ujedno učinilo grad poznatim po tome. Između kula bi mogao biti trg iznad metro stanice koji bi se nastavljao na šetalište na gornjem deku mosta. Kakav crni tunel.
 
A možda bi se mogao samo izmeniti redosled gradnje linija? Da se prvo grade druga i treća linija (plava i zelena), a na kraju prva (crvena)? Na kraju bi mreža bila ista, a ipak bi to bilo više u skladu sa dinamikom stambene izgradnje i nastajanja potreba za prevozom. Dakle ne bi metroom unapred "podsticali gradnju", jer to ipak ne može i ne sme biti primarna namena nečega tako basnoslovno skupog i važnog (mali odnos korist/investicija), nego bi sledili realno postojeće potrebe već postojećih naselja i ljudi koji VEĆ imaju ogroman problem. A zadnja crvena linija bi ipak na kraju bila napravljena upravo onda kad se realno zaista počnu pojavljivati nova velika naselja i mnogo ljudi na Dunavu, u BNV-u i u Makišu.

Još je lepše što nedaleko od te crvene, nazovimo je "obalska metro lininija", možemo ODMAH sada provući običan ali BRZI tramvaj, pošto imamo trasu pruge uz obalu koja ide nezavisno od ulica, pa bi bila veoma brza. Drugim rečima, vlast bi dobila ono što želi, dobru i brzu vezu uz obalu i uz svoje omiljene projekte (bukvalno kroz BNV a ne pored njega), kao zaista PRVU liniju, tačno kako žele, i to daleko pre nego što bi je dobili da prvo idu na gradnju crvene METRO linije. A na kraju bi, uz ovu novu tramvajsku liniju, svejedno dobli i pravi metro tuda kuda žele, po crvenoj trasi. Kakve veze ima ako samo privremeno tuda ide samo brzi tramvaj a ne još i metro, ako je brzina putovanja skoro ista? Ništa ne gube već samo dobijaju na brzini realizacije prevoznih kapaciteta. Dodatni argument je da po obalskoj zoni, zbog distribuirane prirode korišćenja prostora, stanice ionako moraju biti gušće raspoređene, što više odgovara tramvaju a ne metrou. Dakle, po redu gradnje:

1. Odmah sada brz tramvaj uz obalu približno po trasi uklonjene pruge kao privremena zamena za crvenu metro liniju.
2. Pravljenje plave i zelena linije metroa
3. Pravljenje crvene linije metroa.

Čini mi se da je ovo dobar kompromis za sve. Ne ulazim sada u druge mane predloženih trasa, da ne bi opterećivali izdvojenu analizu vrednosti pojedinih ideja.

d55ccb5e84b7815543f7a5fddd612ff0.jpg
 
Ако сам добро схватио ово за брзи трамвај:

Ишао би фактички по шинама тј траси која је некад била за воз и око Калемегдана?
 
Da. To se ionako u dobrom delu skoro poklapa sa trasom crvene linije.

Samo da dodam, brzi tramvaj koji praktično odmah može da obezbedi brzi transport po crvenoj metro liniji (kao kompenzacija što bi se pravi metro tu radio kao poslednji od tri linije) se lako može produžiti i nizvodno od Pančevačkog mosta gde više nema trase stare železničke pruge. Da potsetim da je tu ostavljena trasa (pa čak i račvanje u železničkom tunelu) upravo da bi se kasnije tuda provukao metro. Pa tu trasu možemo sada da iskristimo da u nizvodnom smeru produžimo trasu nove brze tramvajske linije.

 
Tramvajske sine se već sada dobrim delom poklapaju sa crvenom linijom metroa...
 
Razlika je u tome što bi nova tramvajska linija po bivšoj pružnoj trasi izbegala većinu semafora, a to drastično ubrzava vožnju. Još kad bi stavili posebne brze šine i vozila, dobio bi se deo kvaliteta pravog metroa brzo i jeftino. Tako se kupuje vreme, a ništa nas ne sprečava da posle polako radimo i pravu crvenu liniju metroa. I posle toga ova tramvajska linija ne bila besmislena jer se ne poklapa sasvim sa njom. Dakle optimizacija po vremenu, novcu i koristi.
 
Najveća mana crvene linije je što ide od nigde ka ničemu, jedina svetla stvar je što usput prolazi kroz centar grada . Ti sad hoćeš i tu jedinu dobru stvar da zaobiđeš i da čitavom trasom ide po bespuću gde malo ko živi.
 
A koliko često se voziš tramvajem? Tramvaj je najgori prevoz u gradu, kilav, redak i nepouzdan.
Ovde ljudi nikad nisu zadovoljni. Kad su predlagali :fijasko: ovde se padalo u nesvest, bilo je ako nije težak metro nije metro uopšte, šta će nam tramvaj umesto metroa, šta sve nije bilo. Sad ne valja teški metro, dajte tramvaj. Pa majku mu.
Na onom planu saobracaja za bg do 2030 i neke ima lepo mapa šta sve koja linija pokriva, što metroa što Bg voza. Ide i do aerodroma, i do Prokopa i do Vidikovca i do pm.
I ja bih volela da umesto u Makiš ode za Petlovo ali šta sad. Bolje i ovo nego ništa. Pa meni sa Banovog treba sat vremena do centra kad nije kasno veče pa bas proleti. I sad će da krene priča kako jugu ne treba metro jer tu niko ne živi, ko kad se gradio most na Adi pa su prste ogulili da nama debilima u večitom zastoju objasne kako nam ne treba most jer tu niko ne ide pošto spaja ništa i ništa, a danas gužvetina na mostu. Eto sedi na bas pa se klackaj do Žarkova i dalje u konzervi u koju ne može da se udje i reci tim sardinama da niko ne živi južno od Sajma.
 
Džabe taj plan ako ne ide na par najbitnijih mesta, aerodrom, železničku i centar grada. Nije i nikad neće biti centar u BNV. Uvek će to biti Kralja Milana, Slavija, Terazije, Knez i Kalemegdan.

Послато са Nexus 5X помоћу Тапатока
 
Pa ne može jedna linija da pokrije sve. Linije Bg voza će pokriti to što navodiš. Metro će se na određenim tačkama preklapati sa Bg vozom. Za centar se slažem, mislim da je Kališ morao da ima stanicu. Slavija je pokrivena linijom 3 valjda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629071#p629071:1ta43j4a je napisao(la):
Zuma » 10 Jun 2019, 19:26[/url]":1ta43j4a]
Tu je bila i predvidjena i sada je koliko mi se cini, zadnja stanica lokalnih vozova iz pravca topcidera.
Ovde ne znam na šta se misli.

Nisam se lepo izrazio, pruga sa juga, koja je vodila do nekadasnje glavne stanice a preko topcidera, je u planu da ostane do sajma. Od sajma mogu kretati lokalni vozovi, recimo neke linije Bg voza, cime se dobija direktna veza sa metro sistem, tramvajem ili nekim autobuskim linijama. Recimo Bg voz linija 2 koja sad staje u prokopu i koja nema direktno presedanje na metro moze kretati od sajma. Mogu se uvesti i nove linije, tako da stanica sajam odmeni staru glavnu.

Metro stanica sajam ne isljucuje tehnicku mogucnost da metro skrene ka prokpu i nije zbog toga produzeno ka bnv.
 
11030":28n50rhr je napisao(la):
A koliko često se voziš tramvajem? Tramvaj je najgori prevoz u gradu, kilav, redak i nepouzdan.
Ja živim na Bulevaru Kralja Aleksandra, tramvaj je u mom kraju bukvalno jedini
prevoz, ali idu prilično često.
Mada se slažem da su kilavi, dobro idu od Cvetka do Vuka gde je nova pruga, a posle toga znatno sporije. To im je i najveća mana, jer godinma nije ulagano u infrastrukturu, takođe semfori nisu usklađeni što stvara još veći problem.
Npr prosečna brzina tramvaja, u Beogradu je 16km/h, a u Budimpešti 19 km/h...
 
Ma i na bulevaru su ocajni, znam jer sam radila gore kod Djerma. Pa ne bi nam ni trebao metro da je infrastruktura bolja, vise vozila, cesce da idu. Ali posto smo se zapusili ko kanalizacija sad moramo da kopamo, sta ces. Inace sto se tice dozivljaja voznje meni je mnogo lepse voziti se nadzemnim metroom, na vijaduktima nego pod zemljom.
 
Vrh