markomarko
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 27.01.2012.
- Poruke
- 289
- Pohvaljen
- 552
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629033#p629033:2zk53r4y je napisao(la):Zuma » 10 Jun 2019 04:57 pm[/url]":2zk53r4y] Međutim ako se metro kopa TBM mašinom i ide ispod zemlje, a to je na ovom potezu slučaj, onda on ne mora biti vezan za trase koje su pogodne za ulice.
Ne kažem da nisi u pravu (jesi) ali postoji razlog zašto je zgodno da koridor prati ulice. Naime, sleganje ispred TBMa je neizbežno i onda nije pozeljno da se ide ispod kuća ako ne mora zbog oštećenja objekata usled sleganja. Takođe je problem i prenosa buke i vibracija od saobraćaja. Ako se mora, rešenje je da se ide dublje ali onda su i stanice dublje i sve bude skuplje. Primera radi, kada je TBM išao ispod Visnjice bio je samo nekoliko metara duboko. Posle se samo ponovo asfaltira ulica.
Ono što je ludji nonsens je da recimo od Hipodroma do Gazele ima bezmalo 2km postojećeg zeleznickog koridora sa denivelisanim prelazima. Prema planu, to ćemo zanemariti i za nekih 400 miliona napraviti tunel odmah ispod i TRI podzemne stanice. Gde se tu logika izgubila, ja ne znam.