Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490194#p490194:2nvqu6yz je napisao(la):
laki72 » 07 Нов 2017 10:42 pm[/url]":2nvqu6yz]
Ono sto sam hteo da kazem (napisem) je da ja nemam apsolutno nista protiv da trasa metroa ne prati glavne ulice poput bulevara ili Vojvode misica i sl.
To nikako ne znaci da metro nece biti koristan ako npr. od okretnice u ustanckoj ide pored cvetka pa se povuce ka crvenom krstu i dalje ka centru.
Naprotiv, mozda ce i vise znaciti tuda da ide.

Слажем се са тобом. Самоубилачки је бесмисао деценијско гурање траса метроа које прате трасе трамваја. Метро треба трасирати тако да покрива делове градског ткива који не покривају трамваји. Црвени крст је саобраћајни чеп који се никада неће одчепити и далеко је логичније да метро прође преко њега, нарочито имајући у виду да се тај део града жестоко згуснуо од двехиљадитих.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490194#p490194:2nvqu6yz je napisao(la):
laki72 » 07 Нов 2017 10:42 pm[/url]":2nvqu6yz]Ovo naravno NISU egzaktni podaci i svakako bi bilo potrebno odraditi opsezne analize stanovanja i kretanja gradjana
Грађани се крећу онуда куда иде градски превоз. Што је градски превоз бољи на некој траси, и кретање путника је далеко веће. Зато се кретања путника не анализирају према конкретним улицама него правцима.
 
Vredi napomenuti da će od starog čvora, po svemu sudeći, ostati samo deonica Dunav stanica-Pančevački most (dunavski kolosek), jer još nije definitivno određeno da polasci za Banat idu iz Beograd Centra (iz više puta spominjanih razloga).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490258#p490258:1fw3jwye je napisao(la):
stf » 08 Nov 2017 08:46 am[/url]":1fw3jwye]
Метро треба трасирати тако да покрива делове градског ткива који не покривају трамваји. Црвени крст је саобраћајни чеп који се никада неће одчепити и далеко је логичније да метро прође преко њега, нарочито имајући у виду да се тај део града жестоко згуснуо од двехиљадитих.

Грађани се крећу онуда куда иде градски превоз. Што је градски превоз бољи на некој траси, и кретање путника је далеко веће. Зато се кретања путника не анализирају према конкретним улицама него правцима.

Upravo tako. Ja vec godinama forsiram trasu Vuk - CK - Dusanovac - Vozdovac - Stepa - Banjica.

Sve gusto naseljeno, na Banjici ima prostora i za ljudski park&ride celog avalskog podrucja. Seklo bi se sa tramvajem negde oko Trosarine.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UNmOcpW7SM4[/youtube]
Чудно ми да на форуму нико није извукао овај филм, релативно скоро снимљен. Уредници филма су се показали делимично непрофесионално, покушавајући да пошаљу пре свега политику поруку.
Нека моја важна запажања:

1) Јовин је до сада за мене био бандоглав на општу штету, али са друге стране заслуживао велико поштовање због дрчности и доследности у нечему. Сада, када се бар неки новинар потрудио да саслуша различите учеснике, као лажов потпуно се срозао у мојим очима. Радоје Стефановић је био врло прецизан, а Јовин је све то искривио и годинама дизао тензије, одаљавајући дискусију од изношења аргумената и конструктивности.

2) Водитељка јесте била отворено безобразна према саговорнику из градске власти, али мени је јасно да сам саговорник не разуме оно о чему говори. Не уме да да јасне и дубоке аргументе за поменути концепт.

3) Када се говори о овој теми, дужност водитеља би требала бити да припреми одређени теоријски увод, да релативно једноставним језиком објасни појмове "метро", "лаки метро", "лакошински систем", "трамвај", "градско-приградска железница".

Моја препорука би била да како год знамо и умемо дођемо до уредника у Н1, и дамо детаљне смернице за квалитетан документарни програм. Оно што бих саветовао њима је да један новинар и камерман дођу у Амстердам, један викенд и заједно са мном припреме неколико кадрова, те поставе неколико питања пролазницима. Лично, ја не морам да се појавим ни у једном кадру, само је важан правилан избор кадрова и правилан избор питања за случајне пролазнике.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490359#p490359:ro079pog je napisao(la):
Karlo del Ponte » 08 Nov 2017, 12:35[/url]":ro079pog][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UNmOcpW7SM4[/youtube]
Чудно ми да на форуму нико није извукао овај филм, релативно скоро снимљен. Уредници филма су се показали делимично непрофесионално, покушавајући да пошаљу пре свега политику поруку.
Нека моја важна запажања:

1) Јовин је до сада за мене био бандоглав на општу штету, али са друге стране заслуживао велико поштовање због дрчности и доследности у нечему. Сада, када се бар неки новинар потрудио да саслуша различите учеснике, као лажов потпуно се срозао у мојим очима. Радоје Стефановић је био врло прецизан, а Јовин је све то искривио и годинама дизао тензије, одаљавајући дискусију од изношења аргумената и конструктивности.

2) Водитељка јесте била отворено безобразна према саговорнику из градске власти, али мени је јасно да сам саговорник не разуме оно о чему говори. Не уме да да јасне и дубоке аргументе за поменути концепт.

3) Када се говори о овој теми, дужност водитеља би требала бити да припреми одређени теоријски увод, да релативно једноставним језиком објасни појмове "метро", "лаки метро", "лакошински систем", "трамвај", "градско-приградска железница".

Моја препорука би била да како год знамо и умемо дођемо до уредника у Н1, и дамо детаљне смернице за квалитетан документарни програм. Оно што бих саветовао њима је да један новинар и камерман дођу у Амстердам, један викенд и заједно са мном припреме неколико кадрова, те поставе неколико питања пролазницима.
N1 za mene nije profesionalna televizija, već - da upotrebim tvoj izraz - bandoglava televizija slepog kontriranja (davao sam već primer njihovog načina funkcionisanja, da ne ponavljam).
Jovin ima svoje slepe sledbenike, a meni su (laiku) njegove ideje đene-đene.
 
ajd i ja da se nadovezem na of
Iako ce me veliki broj forumasa osuditi, N1 je pandan Sputnjiku.
To stocsu jedni doblili (ucenili, nametnuli) dozvolu za emitovanje u kablu, a drugi ne, govori samo o trenutnom odnosu snaga.
Stim u vezi, ocekivati od urednistva takve televizije da grade objektivno i strucno izvestavanje je (malo je reci) nerealno.
I sama prica u ovom dokumentarcu ima neke druge, zakulisne motive, koji apsolutno nemaju veze sa metroom i stvarnim propustima u planovima, kao i stvarnim okolnostima za nekadasnja odustajanja.
Da bukvalizujem.
Da jovin (slucajno) podrzava danasnje (sulude) metro planove aktuelnih politicara, emisija bi bila realizovana bez njegovog ucesca.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Теза да метро не сме да прати трамвајске линије је квазилогична теорија појединих форумаша са Беобилда, обична таутологија и никакав релевантан став. Да је Београд одраније саобраћајно уређен град, на свим најважнијим трасама би данас возили трамваји, а не аутобуси, и метро линије не би имале шта, него да замене трамвај. Типичан пример је Беч, а заправо, то се десило у готово свим европским градовима.

Кључно мерило за градњу метро линије је колико је људи користи, тј. однос уложеног и добијеног, а линија која вози "мало изнад" паралелно са Булеваром не може никад имати више путника од линије која вози Булеваром. Изостанак опслужености половине Београдског универзитета и једне од најважнијих трговачких улица Београда само су неки од разлога. Уз то је и скупље за градњу, због мањег простора и неповољније конфигурације терена. Није случајно главна саобраћајница на смедеревском правцу ту где је, као и трамвајска пруга.

Попречна линија Вук - Бањица коју помиње Мекбејн, а то је, заправо, линија М3 из тзв. Јовиновог плана, нешто је сасвим друго и то бих подржао - али не као приритет, јер нам тај правац поприлично већ покрива Дедињски тунел са БГ:возом, зар не?


Најжалосније је, ипак, када аутори овог глупог "Смартплана" искористе непоклапање са трамвајем да оправдају измештање трасе са Булевара, а истовремено планирају прву линију за Баново брдо, уместо преко Прокопа и Славије... трасом трамвајске линије 12.

Е, то је већ манипулација вредна затворских решетака.
 
Смарт план је укратко крајње дилетантски.
 
Pantograf je apsolutno u pravu.
metro treba da prati bulevare i najvaznije ulice jer je zapravo na tim pravcima najveci saobracaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490380#p490380:3j71cl7t je napisao(la):
laki72 » 08 Nov 2017, 13:05[/url]":3j71cl7t]
Da jovin (slucajno) podrzava danasnje (sulude) metro planove aktuelnih politicara, emisija bi bila realizovana bez njegovog ucesca.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
To samo ostavlja sledeće pitanje: da je prethodna garnitura ostala na vlasti posle 2012. (za šta je malo nedostajalo) i forsirala aktuelne projekte (što bi, verujte mi, isti su), da li bi N1 podržavala SNS, kao najveću opozicionu stranku, ili ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490380#p490380:38n6cbtf je napisao(la):
laki72 » 08 Нов 2017, 13:05[/url]":38n6cbtf]Iako ce me veliki broj forumasa osuditi, N1 je pandan Sputnjiku.

ја те не осуђујем, шта више слажем се :) две стране истог новчића

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490359#p490359:38n6cbtf je napisao(la):
Karlo del Ponte » 08 Нов 2017, 12:35[/url]":38n6cbtf]Чудно ми да на форуму нико није извукао овај филм, релативно скоро снимљен. Уредници филма су се показали делимично непрофесионално, покушавајући да пошаљу пре свега политику поруку.

види се да те није дуго било на форуму. види када је објављен овај филмић, па се врати на овој теми на тај дан и видећеш да се причало о њему
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490392#p490392:2l8kvt1j je napisao(la):
Пантограф » 08 Nov 2017 01:38 pm[/url]":2l8kvt1j]Теза да метро не сме да прати трамвајске линије је квазилогична теорија појединих форумаша са Беобилда, обична таутологија и никакав релевантан став. Да је Београд одраније саобраћајно уређен град, на свим најважнијим трасама би данас возили трамваји, а не аутобуси, и метро линије не би имале шта, него да замене трамвај. Типичан пример је Беч, а заправо, то се десило у готово свим европским градовима.

Apsolutno istinito. Samo je poenta da zameni tramvaj a ne da duplira tramvaj jer to nema nikakvog smisla!

Попречна линија Вук - Бањица коју помиње Мекбејн, а то је, заправо, линија М3 из тзв. Јовиновог плана, нешто је сасвим друго и то бих подржао - али не као приритет, јер нам тај правац поприлично већ покрива Дедињски тунел са БГ:возом, зар не?

Na zalost, nije. Nesrecni dedinjski tunel u funkciji gradske zeleznice ne pokriva nista zivo, osim Rakovice i onih pet solitera pored stanice Prokop! Ostatak trase pokriva shume i parkove.....

Најжалосније је, ипак, када аутори овог глупог "Смартплана" искористе непоклапање са трамвајем да оправдају измештање трасе са Булевара, а истовремено планирају прву линију за Баново брдо, уместо преко Прокопа и Славије... трасом трамвајске линије 12.

Е, то је већ манипулација вредна затворских решетака.

Ovaj pasus treba uramiti!!
 
Pa ne bih se ja baš složio sa time da je apsolutno loše ako se duplira, ne privlače tramvaj i metro istu felu. Tramvaj ima stanice na 200m metro na 1km tako da ja tu ne vidim štetu, niko neće za iste pare ići tramvajem ako može metroom a u pitanju je dalje odredište.
Metro treba da bude kičma transporta za veće razdaljine, to mu je poenta, da skupi grad, e kad imaš kičmu onda granaš i ostatak mreže, fidere da granaju tu osnovnu liniju metroa. I na sve to, ne vidim problem sa time da postoji jedna jaka linija, možda npr da ne saobraća preko mosta ako metro ima stanice na obe strane mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490412#p490412:2ab6en3m je napisao(la):
DzonTravolta » 08 Nov 2017 14:32[/url]":2ab6en3m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490380#p490380:2ab6en3m je napisao(la):
laki72 » 08 Nov 2017, 13:05[/url]":2ab6en3m]
Da jovin (slucajno) podrzava danasnje (sulude) metro planove aktuelnih politicara, emisija bi bila realizovana bez njegovog ucesca.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
To samo ostavlja sledeće pitanje: da je prethodna garnitura ostala na vlasti posle 2012. (za šta je malo nedostajalo) i forsirala aktuelne projekte (što bi, verujte mi, isti su), da li bi N1 podržavala SNS, kao najveću opozicionu stranku, ili ne?

Па наравно

Све те странке су само бесне џукеле са једним газдом над газдама
 
Metro svih ovih decenija nije izgrađen u neku ruku i iz ovog razloga - pale bi cene nekretnina u centru grada, mnogi bi izgubili profit. Mislim da je s tim u vezi i novi plan prve linije metroa koja prolazi kroz trenutno nenaseljen deo grada i donosi nov momenat - povećava se cena građevinskog zemljišta, a samim tim i cena budućih nekretnina na trasi prve linije metroa. Pritom je novopredložena prva linija metroa najjeftinija od svih dosadašnjih jer velikim delom prati koridor starog železničkog čvora. Sve se vrti oko toga, kako što više zaraditi, a što manje uložiti. Dakle, finansijski gledano ta trasa je najostvarivija u datom trenutku.

Da li je to dobro ili loše rešenje, teško je reći, naročito jer mnoge stvari kao javnost ne znamo. Svakako da su drugačija rešenja potrebnija Beogradu. Ali, da li su izvodljiva?
 
Evo meni je veoma lako da kažem da je to loše rešenje. To je super priča za neku 4. ili 5. liniju, ali za prvu ta linija neće doneti ono što nam svima treba a to je odgušenje gradskog jezgra, smanjenje zagađenosti kako vazduha, tako i zvukom i sl. kao među potez je prihvatljivo da se uvede još jedan bg voz od rakovice do karaburme npr, to je ubedljiv najjeftiniji potez jer je prostor ceo izdvojen, tuneli izgrađeni samo šine da se renoviraju i da se ubaci eletrifikacija na delu gde je nema. Eventualnotrasa može malo da se ukopa kroz SA i kroz Dorćol. a te investicione ideje kao sad će ovde da se gradi, pa ni SA u centru nisu prenaselili, evo imamo samo 2 zgrade a tolika je kao navala?
 
WLabmz, nikako mi nisu jasni tvoji postovi, čini mi se da radiš na železnici, a uporno opravdaš skoro sve projekte vlasti...
 
Zamisli da su u gradovima poput Pariza, Barselone, zapravo bilo kog grada u Evropi gradili metro , ali ne trasom tramvaja na povrsini. Pa niko ne bi ni imao metro.

Sto da gradimo na Champs Elysee metro, kad realno ima tramvaj iznad. Pa Budimpesta je prvu liniju napravila na najopterecenijoj ulici u kojoj su isli tramvaji. Valjda je logicno da se gradi metro a tramvaj na povrsini ukida i gradi na drugim mestima.
 
Tramvaj i metro ne smetaju jedan drugom...osim ako su na istom kolosjeku :)
 
Ни то не би морао да буде проблем. Технолошки конзервативизам, којем је овај форум нажалост склон, смешна је појава у 2017.


@markomarko
Лапсус, мислио сам на Врачарски тунел, који нам трасу Вук - Бањица покрива до пред Аутокоманду, а с преседањем на трамвај до краја.
 
Pa ne bih rekao da je u ovom slučaju konzervativizam, drugačije se ponašaju ta vozila, druga brzina, drugi takt i različit broj stanica, jedino ne smeta da koriste most npr zajedno, tu do nekle može da se oprosti jer u tom slučaju štedimo na skupoj infrastrukturi, u suprotnom zbog efikasnosti metro treba da bude potpuno odvojen i nezavistan sistem. Kao sudije na primer :)
 
Не морам се слагати са свима, а пошто се прича врти у круг, нећу бити опширан.

Ја сам сам бранио на много места тезу везану за везу Вук-Коњарник, са каснијим продужењем ка Трошарини. Само ћу поновити тезе на основу којих браним ту варијанту за разматрање.
1) Пресецање зоне између Булевара и Устаничке дуге скоро 6 километара, широке око 2 километра, без наде да ће се икада изградити саобраћајница погодна за површински јавни саобраћај у засебној траци, самим тим способан да пружи минимум брзине, поузданости и комфора, последично економичног транспорта на том коридору. Правцем саме Устаничке и Булевара је то технички могуће, Јужни булевар и Господара Вучића некако, друга дијагонала никако. УМП је скупљи од метро-а, а не решава ово.
2) Потез 300 се може лако повезати на Коњарник, а оваква траса би преузела велики део токова са аутопута! Из истог разлога је здраво разматрати везу са аутопутем у раним фазама изградње и на западној страни.
3) СФРЈ урбанисти су давно решили да при планирању града у урбанистичком смислу прескоче касабе типа Душановац, Лекино брдо, Стара Карабурма, и направе иза полупрстен уређених предграђа са високим коефицијентом изграђености (Карабурма 2+Миријево+Коњарник+Медаковић+Јерковић+Бањица+Миљаковац+Видиковац). Сам Мали мокри луг неће спасити метро, већ ширење Булевара, а чак и тада, висока изграђеност неће ићи далеко од Булевара.

Стога је чак здраво разматрати "У" гранање на локацији или Цветкова пијаца, или Денкова башта, једна грана за Трошарину, друга за Миријево. Опет, ако се то изгради до краја, извесније је да ће потез 300 имати поуздану везу на метро у Миријеву преко СМТ, него да ће се порушити неколико стотина кућа да се дотле прошири Булевар, кроз исти продужи трамвај или уведу жуте траке.

У односу на моја стандардна писанија, ово је кратко.
 
Управо тако, треба прво градити метро тамо где је немогуће омогућити ваљани саобраћај како би град могао да продише а не да му је десну плућно крило због мањака крвотока некротично.
 
А шта је са Блоком 42? Шта је са Тошиним Бунаром, ту лежи барем 50% проблема са Метроом, и не можете тај део Нбг да избацујете као да ништа није било, Општина Нбг је у непосредној близини, а некако не видим ту неки напредак...
 
Vrh