Šta je novo?

Metro

Цена је таква каква је. Нажалост не постоји друго решење за центар града и источне стране осим да иде подеземно.Зато сам и рекао, узимајући наше финанскијско стање и здушну работу :mrgreen: , да ако већ граде метро нека сагреде ЈЕДНУ али квалитетну линију а остатак ће се већ снаћи и скрипити шта већ може. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488056#p488056:2kd7dbnb je napisao(la):
solecar » Mon Oct 30, 2017 12:22 pm[/url]":2kd7dbnb]Moj komentar se odnosio isključivo na to da je fizički problem da se ukopaju šine , da bude podzemna železnica na tom delu , nisam upšte spomenuo to što ti spominješ. Čitaj kako je napisano , a ne kako bi voleo da je napisano.
Pa zar ne vidiš da se čovek nadovezuje na tok diskusije, polazeći od odgovora tebi, i nastavljajući sa razmišljanjima koje nemaju direktnu vezu sa tvojim prethodnim misljenjima, i ti mu ne možeš zabraniti da razmišlja i nadograđuje misli i ideje...
 
Da li postoji negde detaljniji plan za nedavno pomenutu liniju metroa makisko polje - visnjčko polje?
 
Чак ни сама траса није и даље најјаснија.
 
novimetro.jpg
 
Gledam crvenu liniju u centru. Stanica izmedju Slavije i NBS, hajde može da prođe, ali to da nema stanicu u centru grada ne terazijskom grebenu je nezamislivo. Sledeća stanica posle NBS je tek kod Ekonomskog fakulteta kod ulice Gavrila Principa. Ima pošteno da se pentra do Terazija i do Zelenog Venca koji su jedna od najopterećenijih pravaca u gradu. Recimo stanica na terazijskog terasi ili na terazijama bi po meni bila mnogo bolje rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490081#p490081:5j63x5w9 je napisao(la):
vucko » 07 Nov 2017 12:59 pm[/url]":5j63x5w9]Gledam crvenu liniju u centru. Stanica izmedju Slavije i NBS, hajde može da prođe, ali to da nema stanicu u centru grada ne terazijskom grebenu je nezamislivo. Sledeća stanica posle NBS je tek kod Ekonomskog fakulteta kod ulice Gavrila Principa. Ima pošteno da se pentra do Terazija i do Zelenog Venca koji su jedna od najopterećenijih pravaca u gradu. Recimo stanica na terazijskog terasi ili na terazijama bi po meni bila mnogo bolje rešenje.
file.php

Pa valjda ces da presednes na zelenu liniju kod stajge? Ako je takt pristojan, to je ok. Mislim da je to jedan od manjih problema....

Mnogo je veci problem sto ova ovakva mreza preskace:
-Blokove, Bezaniju
-Jerkovic, Medak, Stepu
-Vidikovac, Petlovo, Labudovo Brdo
-Krnjacu, Borcu

Odnosno 70% populacije Beograda....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490096#p490096:yp8lf99r je napisao(la):
markomarko » Uto Nov 07, 2017 3:03 pm[/url]":yp8lf99r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490081#p490081:yp8lf99r je napisao(la):
vucko » 07 Nov 2017 12:59 pm[/url]":yp8lf99r]Gledam crvenu liniju u centru. Stanica izmedju Slavije i NBS, hajde može da prođe, ali to da nema stanicu u centru grada ne terazijskom grebenu je nezamislivo. Sledeća stanica posle NBS je tek kod Ekonomskog fakulteta kod ulice Gavrila Principa. Ima pošteno da se pentra do Terazija i do Zelenog Venca koji su jedna od najopterećenijih pravaca u gradu. Recimo stanica na terazijskog terasi ili na terazijama bi po meni bila mnogo bolje rešenje.
file.php

Pa valjda ces da presednes na zelenu liniju kod stajge? Ako je takt pristojan, to je ok. Mislim da je to jedan od manjih problema....

To manji problem? Iskopaš tunel sa krivinom od 90 stepeni ispod Terazija i ne napraviš stanicu...
 
Колико год да су суманути, јасно је да би ипак направили станицу испод Теразија, тј. да воз не би прошао испод њих као поред турског гробља, јер је, једноставно, надреално глупо; то, ипак, не може много да поправи овај језиво лош план.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490099#p490099:3kap5879 je napisao(la):
WLABmz » 07 Nov 2017 02:09 pm[/url]":3kap5879]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490096#p490096:3kap5879 je napisao(la):
markomarko » Uto Nov 07, 2017 3:03 pm[/url]":3kap5879]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490081#p490081:3kap5879 je napisao(la):
vucko » 07 Nov 2017 12:59 pm[/url]":3kap5879]Gledam crvenu liniju u centru. Stanica izmedju Slavije i NBS, hajde može da prođe, ali to da nema stanicu u centru grada ne terazijskom grebenu je nezamislivo. Sledeća stanica posle NBS je tek kod Ekonomskog fakulteta kod ulice Gavrila Principa. Ima pošteno da se pentra do Terazija i do Zelenog Venca koji su jedna od najopterećenijih pravaca u gradu. Recimo stanica na terazijskog terasi ili na terazijama bi po meni bila mnogo bolje rešenje.
file.php

Pa valjda ces da presednes na zelenu liniju kod stajge? Ako je takt pristojan, to je ok. Mislim da je to jedan od manjih problema....

To manji problem? Iskopaš tunel sa krivinom od 90 stepeni ispod Terazija i ne napraviš stanicu...

Izvinjavam se - potpuno si u pravu. Pre neki dan sam precrtao u CAD-u ove linije... evo taj deo malo zumiran...
5TlswHr.png


Koliko sam skapirao oni su uglavnom pratili linije postojecih saobracajnica - pretpostavljam sa namerom da se rade cut&cover tuneli.... Mislim da ovde zbog visinske razlike od toga nema nista!

Ako nekog zanima dwg fajl mogu da okacim.... Koristio sam openstreetmap podloge tako da kapiram da mogu da delim...
 
CrmUB4I.png


Iskreno, meni mozda najcudnije deluje ovaj deo gde crvena linija ide nekih paralelno sa tramvajskom linijom na udaljenosti od nekih 400m, pa se posle spajaju i idu paralelno bulevarom..... Nekako mi je vrlo neracionalno praviti i odrzavati dve paralelne linije - ako su vec odlucili da tramvaj treba sacuvati!

U varijanti u kojoj tramvaj u Bulevaru ostaje, smislenije bi bilo skrenuti na jug ka Klinickom Centru i Prokopu pa onda mozda trasom autoputa ka istoku ka Medaku, Jerkovicu.... Ili vec samo ici juznije ispod Pasinog Brda pa ka Konjarniku
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490081#p490081:xrshliap je napisao(la):
vucko » Уто Нов 07, 2017 12:59 pm[/url]":xrshliap]Gledam crvenu liniju u centru. Stanica izmedju Slavije i NBS, hajde može da prođe, ali to da nema stanicu u centru grada ne terazijskom grebenu je nezamislivo. Sledeća stanica posle NBS je tek kod Ekonomskog fakulteta kod ulice Gavrila Principa. Ima pošteno da se pentra do Terazija i do Zelenog Venca koji su jedna od najopterećenijih pravaca u gradu. Recimo stanica na terazijskog terasi ili na terazijama bi po meni bila mnogo bolje rešenje.
file.php


Па добро...шта је ту проблем?
То све близу. :shock:
 
Ако је близу, онда нек буде станица на Теразијама, а не близу њих.
 
A kada bi linija Dunav-Sava samo svratila do Terazija pa onda preko Terazijske terase sisla do amfiteatra, hop, dobijamo i stanicu na grebenu (Terazije), i stanicu u podnozju grebena (Stajga), i glavnu presedacku tacku rasporedjenu na dve stanice.

847108stanicaterazije.gif


Naravno zbog radijusa bi bilo bolje da linija Sava-Dunav ka severu ide ispod Nusiceve umesto Kolarceve, a linija Istok-Zapad uhvati krivinu uz Igumanovu palatu ka Bulevaru.

Linije bi na Terazijskoj terasi bile na vijaduktu jedna ispod druge, Savsko-Dunavska dole a Sremsko-Sumadijska iznad, pravo sa mosta pa pod bulevar.
A tek bi presedanje bilo jednostavno sa linijama na sprat.

318391stanicaterazije2.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490107#p490107:2e9w92xp je napisao(la):
markomarko » Tue Nov 07, 2017 2:27 pm[/url]":2e9w92xp]
Ako nekog zanima dwg fajl mogu da okacim.... Koristio sam openstreetmap podloge tako da kapiram da mogu da delim...

Zanima mene. Ako mozes okaci negdje ili mi se javi na PM. Hvala unaprijed.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490111#p490111:2n1n8ohx je napisao(la):
markomarko » 07 Nov 2017 03:33 pm[/url]":2n1n8ohx]
https://i.imgur.com/CrmUB4I.png

Iskreno, meni mozda najcudnije deluje ovaj deo gde crvena linija ide nekih paralelno sa tramvajskom linijom na udaljenosti od nekih 400m, pa se posle spajaju i idu paralelno bulevarom..... Nekako mi je vrlo neracionalno praviti i odrzavati dve paralelne linije - ako su vec odlucili da tramvaj treba sacuvati!

U varijanti u kojoj tramvaj u Bulevaru ostaje, smislenije bi bilo skrenuti na jug ka Klinickom Centru i Prokopu pa onda mozda trasom autoputa ka istoku ka Medaku, Jerkovicu.... Ili vec samo ici juznije ispod Pasinog Brda pa ka Konjarniku
Ta prica tamvaj paralelno sa metroom ne valja, je zaista vise besmislena. Pored toga sto se izostavljaju bitne tacke u BKA, ideja i izgleda guranje da prva izgradjena linija bude Makis preko BNV, itd, umesto Ustanicka-Zemun, se svakodnevno pokazuje nevidjeno... glupom, u manjku izbora atributa za to. Pa eto svako jutro od 7 okretnica tramvaja na Ustanickoj se za nekoliko minuta napuni sa vise od 100-150 ljudi. Eto bas juce sam obratio i paznju, stigao sam na stanicu u 7:30, nekoliko sekundi ranije je otisao tramvaj, a na stanici je ostalo desetak ljudi. Za manje od 5 minuta, na stanicu je doslo oko 150-200 ljudi. I svaka stanica duz BKA je bila relativno puna ljudi, shodno svojoj lokaciji. Bez tramvaja na duzi period, zbog zastoja u saobracaju ili slicno, stanice su prepune i potrebno je nekoliko uzastopnih tramvaja kako bi se to rascistilo. Veceras oko 6 sam bio na stanici kod Vuka, ka Ustanickoj, vec tada je bilo oko 70 ljudi. Tramvaja nije bilo sigurno 20 minuta od tada, a na stanici, u celoj svojoj duzini do semafora, nije mogla ni igla da padne, neki ljudi su i na sinama stajali. I naravno nailazi prepun Caf.
Znaci to da tramvaj gubi smisao metroom je potpuno glup razlog da se linija ne vodi trasom velikog protoka putnika. Pa svakako, bilo kojom trasom, ce se gubiti putnici bilo kog vida prevoza, a da se iz tog razloga izbegavaju bitne trase i tacke je potpuna besmislica.
 
Meni se cini da je u ovom planu tramvaj = metro.
I receno je vise puta "Zaricev most za tramvaj odnosno metro". I receno je "metro ce ici savskom ulicom". Ako planiraju ici savskom ulicom, kako namjeravaju proci mostarsku petlju? Pa jedino postojecom tramvajskom trasom.

To me onda dovodi do zakljjucka da ce metro biti na 1000mm sa naponom za tramvaj i kratkim podzemnim dionicama. ispod Terazija recimo. Drugim rjecima ubrzani tramvaj pod sminkom metroa. tramvaj = metro
 
Ovaj plan je skandalozan i treba ga pod hitno staviti van snage!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490165#p490165:3t29h0oy je napisao(la):
marrecar » 07 Nov 2017 08:57 pm[/url]":3t29h0oy] Pa eto svako jutro od 7 okretnica tramvaja na Ustanickoj se za nekoliko minuta napuni sa vise od 100-150 ljudi. Eto bas juce sam obratio i paznju, stigao sam na stanicu u 7:30, nekoliko sekundi ranije je otisao tramvaj, a na stanici je ostalo desetak ljudi. Za manje od 5 minuta, na stanicu je doslo oko 150-200 ljudi. I svaka stanica duz BKA je bila relativno puna ljudi, shodno svojoj lokaciji. Bez tramvaja na duzi period, zbog zastoja u saobracaju ili slicno, stanice su prepune i potrebno je nekoliko uzastopnih tramvaja kako bi se to rascistilo. Veceras oko 6 sam bio na stanici kod Vuka, ka Ustanickoj, vec tada je bilo oko 70 ljudi. Tramvaja nije bilo sigurno 20 minuta od tada, a na stanici, u celoj svojoj duzini do semafora, nije mogla ni igla da padne, neki ljudi su i na sinama stajali. I naravno nailazi prepun Caf.
Znaci to da tramvaj gubi smisao metroom je potpuno glup razlog da se linija ne vodi trasom velikog protoka putnika. Pa svakako, bilo kojom trasom, ce se gubiti putnici bilo kog vida prevoza, a da se iz tog razloga izbegavaju bitne trase i tacke je potpuna besmislica.

Dobro, mozda nije sad najrealnija situacija jer je pola grada raskopano i mnogi ljudi koji bi isli preko slavije idu na bulevar. Plus zbog guzve ni javni prevoz ne moze da se probije.

U svakom slucaju, ako postoji potreba za tim kapacitetom u bulevaru onda cao tramvaj i metro u plitkom iskopu odmah ispod ulice. Da je bilo pameti, to bi vec bilo odradjeno kad je bio rekonstruisan bulevar pre par godina.... a ne da se odrzavaju dve paralelne linije a 3/4 Beograda se i dalje klacka autobusom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490172#p490172:15xfhg52 je napisao(la):
RioBL » 07 Nov 2017 09:20 pm[/url]":15xfhg52]Meni se cini da je u ovom planu tramvaj = metro.
I receno je vise puta "Zaricev most za tramvaj odnosno metro". I receno je "metro ce ici savskom ulicom". Ako planiraju ici savskom ulicom, kako namjeravaju proci mostarsku petlju? Pa jedino postojecom tramvajskom trasom.

To me onda dovodi do zakljjucka da ce metro biti na 1000mm sa naponom za tramvaj i kratkim podzemnim dionicama. ispod Terazija recimo. Drugim rjecima ubrzani tramvaj pod sminkom metroa. tramvaj = metro

Mostarska petlja moze da se prodje postojecim zeleznickim koridorom. Tj marsuta svakako pored sajma ide postojecim zeleznickim koridorom pa ispod gazele i onda nekako savskom ili pored savske....

U svakom slucaju, nadam se da nisi u pravu ali mi ne nista ne bi zacudilo. Doduse sve linije su napravljene da prate postojece saobracajnice. Ja se nadam da je to zbog ustede da bi se radilicut and cover tuneli.... ali moguce je da su carevi smislili novo ime za tramvaj...
 
"Poslednje metro planove" NECU komentarisati, jer toga nisu vredni!!!

Ono sto sam hteo da kazem (napisem) je da ja nemam apsolutno nista protiv da trasa metroa ne prati glavne ulice poput bulevara ili Vojvode misica i sl.
To nikako ne znaci da metro nece biti koristan ako npr. od okretnice u ustanckoj ide pored cvetka pa se povuce ka crvenom krstu i dalje ka centru.
Naprotiv, mozda ce i vise znaciti tuda da ide.
A samim tim, tramvaj ce biti 40-50% rastereceniji, sto zbog onih iz gornjeg dela bulevara, sto zbog onih iz poprecnih ulica izmedju bulevara i krsta koji ce se preorjenitsati na metro.

Ovo naravno NISU egzaktni podaci i svakako bi bilo potrebno odraditi opsezne analize stanovanja i kretanja gradjana, ali sam ga naveo kao ideju da na izgradnju metro sistema ne treba gledati striktno kao na zamenu postojecih linija, vec i trasiranje alternativnih, sto trasa pod zemljom dopusta.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490165#p490165:2gb2jyfv je napisao(la):
marrecar » Uto Nov 07, 2017 8:57 pm[/url]":2gb2jyfv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490111#p490111:2gb2jyfv je napisao(la):
markomarko » 07 Nov 2017 03:33 pm[/url]":2gb2jyfv]
https://i.imgur.com/CrmUB4I.png

Iskreno, meni mozda najcudnije deluje ovaj deo gde crvena linija ide nekih paralelno sa tramvajskom linijom na udaljenosti od nekih 400m, pa se posle spajaju i idu paralelno bulevarom..... Nekako mi je vrlo neracionalno praviti i odrzavati dve paralelne linije - ako su vec odlucili da tramvaj treba sacuvati!

U varijanti u kojoj tramvaj u Bulevaru ostaje, smislenije bi bilo skrenuti na jug ka Klinickom Centru i Prokopu pa onda mozda trasom autoputa ka istoku ka Medaku, Jerkovicu.... Ili vec samo ici juznije ispod Pasinog Brda pa ka Konjarniku
Ta prica tamvaj paralelno sa metroom ne valja, je zaista vise besmislena. Pored toga sto se izostavljaju bitne tacke u BKA, ideja i izgleda guranje da prva izgradjena linija bude Makis preko BNV, itd, umesto Ustanicka-Zemun, se svakodnevno pokazuje nevidjeno... glupom, u manjku izbora atributa za to. Pa eto svako jutro od 7 okretnica tramvaja na Ustanickoj se za nekoliko minuta napuni sa vise od 100-150 ljudi. Eto bas juce sam obratio i paznju, stigao sam na stanicu u 7:30, nekoliko sekundi ranije je otisao tramvaj, a na stanici je ostalo desetak ljudi. Za manje od 5 minuta, na stanicu je doslo oko 150-200 ljudi. I svaka stanica duz BKA je bila relativno puna ljudi, shodno svojoj lokaciji. Bez tramvaja na duzi period, zbog zastoja u saobracaju ili slicno, stanice su prepune i potrebno je nekoliko uzastopnih tramvaja kako bi se to rascistilo. Veceras oko 6 sam bio na stanici kod Vuka, ka Ustanickoj, vec tada je bilo oko 70 ljudi. Tramvaja nije bilo sigurno 20 minuta od tada, a na stanici, u celoj svojoj duzini do semafora, nije mogla ni igla da padne, neki ljudi su i na sinama stajali. I naravno nailazi prepun Caf.
Znaci to da tramvaj gubi smisao metroom je potpuno glup razlog da se linija ne vodi trasom velikog protoka putnika. Pa svakako, bilo kojom trasom, ce se gubiti putnici bilo kog vida prevoza, a da se iz tog razloga izbegavaju bitne trase i tacke je potpuna besmislica.

Pa da puno je jer ih forsiraju. Da tu prolazi autobuska linija niko ne bi koristio tramvaj. Ali ipak niko nas ne pita zasto mi koristimo tramvaj, i da li je to iz nuzde ili iz zelje?. Sad zbog radova se preusmerava na tramvaje jer su jedini koji ne kace radove. Na Studentskom Trgu sam u petak bio na stanici tacno u 15.13 i nije odrzano 3 polazaka. Tek krece onaj u 15.30 i naravno duz cele trase je Solaris bio prepun. Do Konjarnika ( Petrinjska) smo dosli tek oko 16.25 a kuci sam bio u 16.35 pa ti vidi da li se nekome sa poteza 300 isplati sada sa 31 ili tramvajima + 300 linija do kuce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490178#p490178:c674tsx3 je napisao(la):
markomarko » 07 Nov 2017 10:40 pm[/url]":c674tsx3]
Dobro, mozda nije sad najrealnija situacija jer je pola grada raskopano i mnogi ljudi koji bi isli preko slavije idu na bulevar. Plus zbog guzve ni javni prevoz ne moze da se probije.

U svakom slucaju, ako postoji potreba za tim kapacitetom u bulevaru onda cao tramvaj i metro u plitkom iskopu odmah ispod ulice. Da je bilo pameti, to bi vec bilo odradjeno kad je bio rekonstruisan bulevar pre par godina.... a ne da se odrzavaju dve paralelne linije a 3/4 Beograda se i dalje klacka autobusom.

Čovek bi rekao da nije realna slika zbog radova, ali nažalost ovakvo je stanje i kada nisu radovi. Na kraju ne rekoh poentu, zaboravio sam. U suštini, zamena prioriteta linija i stavljanje linije Ustanička-Zemun u drugi plan je najgori potez, bez obzira na trasu i da li ide kroz BKA ili ne.
A ovi planovi su, blago rečeno, katastrofa.
 
Vrh