Šta je novo?

Metro

Ово мењање трасе је за мене велико изненађење. Видећемо шта ће бити од тога.

Џони, плава траса је лрт линија коју смо овде заговарали годинама и коју бисмо могли да добијемо још сутра и то за смешне паре.

Она и те како има смисла имајући у виду да се сече са свим главним и најоптерећенијим градским саобраћајницама које су у тим тачкама пресека већ денивелисане.

Зицер који бојим се никада нећемо убости.

По мени би сада сва средства требало уложити у градску железницу, завршетак крака ка Миријеву, продужење линије до Панчева, додавање неколико станица и отварање нове линије ка Реснику а у перспективи до Рипња, смањивати постепено и по потреби такт а станице довести у што "метроличнији" облик како би повећали комфор и за сва времена решили проблем наплате јер би целу наплату на једној станици могао до контролише један једини комуналац којег би поставили на улазима, код оних наплатних боксова.
 
ја о тој прузи око Калемегдана и низ Саву као трамвајској траси причам од како сам дошао на овај форум. то је линија коју већ имамо, само треба направити пар стајалишта, доделити једну 710 или 711, а онда је електрифицирати и интегрисати у постојећу трамвајску мрежу (уцртане су само нове трасе)
 
JohnnyLee":18a44uns je napisao(la):
ево прве фазе графички
Zahvaljujem Johhny što si grafički predstavio ono što ja predpostavljam da je želja sadašnje BG administracije, vezano za planove za metro. Istovremeno se izvinjavam drugim članovima foruma ako su pomislili da je to moja želja. To je samo moja predpostavka na bazi ''inputa00 koje smo dobili u poslednje vreme, preko izjava, pre svega Gradskog menadžera. Moja želja je delimično izmenjena prva faza projekta Jovin-Maletin, u delu kroz Bulevar ZĐ (stubovi umesto podzemne trase) i produženje M1 ulaskom u gradsko tkivo Zemuna, iz razloga koje sam naveo. Ali mislim da od toga neće biti ništa a da će sadašnja gradska vlast želeti da izvede što više, što je u njihovim planovima, a za što manje para. Stoga i navedoh one 3 faze, pri čemu mi naročito ostvariva deluje ona prva. Čak mi i sasvim realno deluje da se M2 razlikuje od drugih linija metroa i po tome da ona bude ili LRT ili neka vrsta graddske železnice sa napajanjem preko pantografa a ne preko treće šine, jer ju je moguće izdvojiti iz drugih linija i iskoristiti dobar deo od postojeće infrastrukture, a propagandno je predstaviti kao deo metroa. Takođe to sada znači da EGIS mora kompletno da preprojektuje ono što je već uradio kao donaciju, jer je sasvim drugačiji koncept u odnosu na pređašnje stanje. Kako god videćemo u narednim mesecima šta nam se to priprema.
 
Pa ova linija Tvornicka-Vuk ide 90 posto trasom sadasnjeg BG voza. Jesu culi ovi iz grada da su Prokop, Nova autobuska stanica na NBG i Vuk vec spojeni BG vozom, zasto bi gradili paralelni metro...
 
То и ја кажем. Још кад би се формирала најављена друга линија бг воза кроз Раковицу ка Реснику довлачење метроа у прокоп је још мање приоритетно. Далеко од тога да сматрам да се не треба градити друга линија метроа која би искористила већ постојећу бетонску касету испод прокопа али и даље тврдим да прва фаза метроа треба да буде Земун-Вук као и 100% струке и 100% "струке". (додуше по другачијој траси)
 
Zbog slobode izbora. Zamisli da možeš da biraš hoćeš li metroom ili vozom do nekle! Još voz ide do Tvorničke. Pun pogodak.
 
Slazem se ta gradska saobracajna osovina zemun-vuk mora postojati i mora biti prva i ako meni licno vise odgovara druga linija ali pravog metroa a ne konvertovanog trama.
 
JohnnyLee":1wfsiuez je napisao(la):
ја о тој прузи око Калемегдана и низ Саву као трамвајској траси причам од како сам дошао на овај форум. то је линија коју већ имамо, само треба направити пар стајалишта, доделити једну 710 или 711, а онда је електрифицирати и интегрисати у постојећу трамвајску мрежу (уцртане су само нове трасе)

Odlicna predlog, samo sto mislim da nije potrebno da ova "obalska" linija ide cak do Obrenovca, vec samo do Ade.
Takodje bih izbegao da linija ide oko Kalemegdana, vec da kod Baton Hale skrene postojecom trasom kroz Parisku, pa bi tako postojala stanica na ulazima u Kalemegdan i u Knez Mihajlovu, pa sve pravo do Dunavske ulice i na kraju Pancevackog mosta, ili cak jos dalje do Karaburme.
 
treba bataliti prokop u svim planovima.


takođe iz zemuna mnogo je bolje (brže) da metro ide bulevarom mihaila pupina umesto bulevarom zorana đinđića.


treće.
 
Najbolji izgovor zasto nemamo metro zato sto ne zele da diraju rimske ostatke koji su svuda ispod grada.
 
Zato se uveliko radi na očuvanju i iskopavanju rimskih ostataka. Ubismo se da sredimo Kelemegdan!

Bulevar ZĐ mi se više sviđa samo zato što prikuplja više ljudi, tj bio bi između dva reda naseljenih blokova. Mislim da je to vredno 2 minuta dodatih.
 
Kroz bulevar mihajla pupina postoje ogromne prazne površine koje bi sa metroom mogle gusto da se urbanizuju i time skupo da se prodaju i samim tim metro bi mogao da se otplaćuje....


Kako delija kaźe to ne bi bio samo sanacioni projekat nego i razvojni.
 
direktor":24xub1t4 je napisao(la):
Najbolji izgovor zasto nemamo metro zato sto ne zele da diraju rimske ostatke koji su svuda ispod grada.

A sa druge strane , kada je rađena rekonstrukcija šina u Pariskoj , i kada su naišli na ostatke iz rimskog perioda , pozvali su arheologe da konstatuju da je to to , i onda to lepo zatrpali i vratili šine.
 
Da je stvarno to izgovor, Rim i Atina nikad ne bi imali metro.

Kopanje matroa moze biti nacin da se pronadju iskopine koje inace nikad ne bi pronasli, ali samo u slucaju ako se kopa dovoljno plitko.
 
zbunjuju me ove vaše mape. Da li zaista mislite da će prva linija biti u stvari kombinacija prve i druge linije, tj. da neće iz NBG ići ka centru nego preko mosta na Adi?
 
naravno da neće.

most na adi treba zaboraviti za metro. tramvaj je više nego dovoljan za isti.
 
MilisaV":35ljdpiz je napisao(la):
Kroz bulevar mihajla pupina postoje ogromne prazne površine koje bi sa metroom mogle gusto da se urbanizuju i time skupo da se prodaju i samim tim metro bi mogao da se otplaćuje....

Ја тамо не видим никакву празну површину, видим искључиво зелене површине и то добро осмишљене са евентуално једном парцелом за јавни објекат од великог значаја. А и БЗЂ иначе пролази између блока 26 и арене тако да је избор више него лак.

MilisaV":35ljdpiz je napisao(la):
Kako delija kaźe to ne bi bio samo sanacioni projekat nego i razvojni.
Метро неће бити санациони само ако прође кроз СА, ако не подразумева у највећој мери просто конверотовање постојећег трамваја, ако метро мост буде и друмски, пешачки и бициклистички, ако станице буду добро позициониране од којих би неке биле санационе (покривале најгушће зоне) а неке развојне (омогућавале нове инвестиције у до сада непогодним зонама за исте и вишеструко већи коеф. изграђености)
 
ja mislim da baš blok 26 baš ima najveću potrebu za metroom u razvojnom smislu. Bez istog, a uz potencijalnu izgradnju na tom mestu pola NBGa bi doživelo kolaps od 4 do 6 popodne.
Plus naravno sam SA tj. BnV.
 
Delija":15qdavo6 je napisao(la):
MilisaV":15qdavo6 je napisao(la):
Kroz bulevar mihajla pupina postoje ogromne prazne površine koje bi sa metroom mogle gusto da se urbanizuju i time skupo da se prodaju i samim tim metro bi mogao da se otplaćuje....

Ја тамо не видим никакву празну површину, видим искључиво зелене површине и то добро осмишљене са евентуално једном парцелом за јавни објекат од великог значаја. А и БЗЂ иначе пролази између блока 26 и арене тако да је избор више него лак.


te zelene površine ne služe ljudima. džabe sve to ako što lepo izgleda na mapi ako to ne služi ljudima...
ja nikad u životu nisam bio u istim, a verujem da čak i radnici SIV-a nisu bili u istim.
prema tome ako to nisu zelene površine za ljude, kao takve i ne treba da postoje.

napuniti sve to zgradama sa velikim koeficijentom izgradnje.

dalje što se tiče bloka 26. one je relativno blizu i bulevaru mihaila pupina tako da ljudima neće biti teško da se prošetaju do stanica metroa....



elem još da dodam.

ako metro bude išao BZĐ on neće biti brži od linije 16. linija 16 je brza linija, i sa izgradnjom metroa i eventualnim ukidanjem pojedinih linija svako ko putuje iz pravca grada ka zemunu ili obratno će pre birati liniju 16 nego metro, zbog lakše pristupačnosti autobuskog stajališta i bržeg putovanja.
 
Milisve ako tebi netrebaju zelene povrsine drugima trebaju nedam zelenilo oko siva
 
direktore ko si ti drugi?


koliko je beograđana šetalo zelenim površinama oko siva. daj bože da je hiljadu ukupno.

a koliko je beograđana šetalo kalemegdanom ili tašmajdanom. ja mislim da ne postoji beograđanin koji nije bio na ova dva mesta....



btw.

izvlačiš iz konteksta moje reči. daleko od toga da sam ja rekao da nisu potrebne zelene površine.

naprotiv. potrebne su. zato ne smemo sebi dozvoliti luksuz da ih imamo a da nam nisu dostupne.
 
A da ti kazem zasto se neseta oko SIVa to je nekad bio zabranjeni grad , i sad je donkle , iz tog razloga tu nema mnogo setaca jer je tadasnja sluzba radila posao , pa svaki prjem posjeta nekog sa strane oni pociste okolinu
 
Зеленило и цели плато око СИВ-а су његов саставни део без којег би се изгубила монументалност здања. Тај простор је просто неопходан за здање тако значајне намене и таквих пропорција.

Поред тога што би укидање толиког зеленила било пуцање у сопствено колено то би била и класична тиранизација овог града и државе. је*** му миша, у питању је државна палата у којој дочекујемо све највеће државнике. На шта би личило да ту накалемимо којекакве комерцијалне садржаје? Притом, спратност, кубус и архитектура сив-а ту просто онемогућују било какву значајну градњу која би била пропорцијски прихватљива.

Хвала комуњарама што су макар омогућили струци да овако квалитетно позиционира и димензионише то здање.
 
Vrh