Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Taj most je napravljen 1996 kao deo te južne obilaznice, a onda prespojen na Dobričku ulicu koja je obicna ulica od 5 metra širine:rolleyes:
Nije da ne koristi uopste ali daleko od onog što bi trebalo da bude.
Opcija obilska grada, jedina prava, je sa severne strane. Projekat obilaznice je uradjen jos 1986te, inoviran 2009te. Gledao sam oba ta projekta, ovaj iz 1986 je isti kao i za sadasnji planirani autoput, a ovaj iz 2009 je iskljucivao dugacak tunel Racunkovo brdo, put je išao malo severnije, ali imao dosta mostova.
Nema drugog rešenja za Prokuplje osim izgradnje planiranog autoputa. Konfiguracija grada je takva da je nemoguće zaobići grad na drugačiji način. Glavna gradska ulica je magistralni put kompletno od ulaska do izlaska iz grada - tako nešto nije slučaj ni u jednom gradu u Srbiji. Deo glavne ulice je zatvoren i pretvoren u pešačku zonu upravo sa pričom da će uskoro krenuti obilaznica da se gradi - tada je to Velja Ilić obećavao. Posle se i Mrkonjić tu muvao po gradu i stvarno 2009te dok je on bio ministar je urađena ta prepravka projekta. Ali kao što vidimo načekaćemo se. Ja se samo nadam kada završe projekat da će krenuti da grade odmah kompletno sve deonice ka Pločniku... ako budu gradili jednu po jednu, neće stići do Pločnika ni za 20 godina :ROFLMAO:

Evo za onog forumaša koji kaže da je postojeća deonica prazna i da nema saobraćaja, juče sam prošao.

Pogledajte prilog 207985

Pogledajte prilog 207987


Pogledajte prilog 207986
Nisam znao da su i po prvobitnom planu za zaobilaznicu bili predviđeni tuneli i mostovi. Mislio sam da je projekat bio jednostavniji jer je u pitanju bila magistrala. Ako imate neku kartu ranijih projekata, podelite je.
 
Taj most je napravljen 1996 kao deo te južne obilaznice, a onda prespojen na Dobričku ulicu koja je obicna ulica od 5 metra širine:rolleyes:
Nije da ne koristi uopste ali daleko od onog što bi trebalo da bude.
Opcija obilska grada, jedina prava, je sa severne strane. Projekat obilaznice je uradjen jos 1986te, inoviran 2009te. Gledao sam oba ta projekta, ovaj iz 1986 je isti kao i za sadasnji planirani autoput, a ovaj iz 2009 je iskljucivao dugacak tunel Racunkovo brdo, put je išao malo severnije, ali imao dosta mostova.
Nema drugog rešenja za Prokuplje osim izgradnje planiranog autoputa. Konfiguracija grada je takva da je nemoguće zaobići grad na drugačiji način. Glavna gradska ulica je magistralni put kompletno od ulaska do izlaska iz grada - tako nešto nije slučaj ni u jednom gradu u Srbiji. Deo glavne ulice je zatvoren i pretvoren u pešačku zonu upravo sa pričom da će uskoro krenuti obilaznica da se gradi - tada je to Velja Ilić obećavao. Posle se i Mrkonjić tu muvao po gradu i stvarno 2009te dok je on bio ministar je urađena ta prepravka projekta. Ali kao što vidimo načekaćemo se. Ja se samo nadam kada završe projekat da će krenuti da grade odmah kompletno sve deonice ka Pločniku... ako budu gradili jednu po jednu, neće stići do Pločnika ni za 20 godina :ROFLMAO:

Evo za onog forumaša koji kaže da je postojeća deonica prazna i da nema saobraćaja, juče sam prošao.

Pogledajte prilog 207985

Pogledajte prilog 207987


Pogledajte prilog 207986
Dobro bre ljudi, priznao sam grešku, nemojte me razapinjati kao ratnog zločinca
 
Nisam znao da su i po prvobitnom planu za zaobilaznicu bili predviđeni tuneli i mostovi. Mislio sam da je projekat bio jednostavniji jer je u pitanju bila magistrala. Ako imate neku kartu ranijih projekata, podelite je.

Gledao sam davno jedan diplomski rad sa gradjevinskog fakulteta koji je ustvari bio analiza tog projekta iz 1986te. Bukvalno je trasa identicna ovoj sadasnjoj samo je u formi obicnog magistralnog puta. Naravno, most, tunel, most.....
E sada videcemo sta ce se desiti sa novom trasom, nakon ovih najnovijih izmena koje ce uslediti. Zapravo mozda se trase nece ni menjati vec samo tehnicka resenja. U onoj objavi pise da je ustanovljeno da moze jeftinije da gradi, ali i da neka postojeca resenja nisu izvodljiva. Videcemo za 12 meseci 😁
 
Mozemo slobodno da zakljucimo da je drzava odustala od izgradnje ovog autoputa

Untitl5555ed.jpg
 
zar se ne troše pare na eksproprijaciju? mada, ne znam tačan obim eksproprijacije
 
Mozemo slobodno da zakljucimo da je drzava odustala od izgradnje
Država nije zainteresovana za pravac ka Kosmetu iz svima poznatih razloga, a za Toplicu ih boli uvo, nije prioritet. Važno da Bavanište ima zaobilaznicu, koga briga za neku tamo selendru na jugu Srbije. Jedino što može nešto eventualno da preokrene jeste ako trampova administracija zalegne za ekonomsku normalizaciju i infrastrukturalno povezivanje, kao što je bio slučaj u prvom mandatu kada je ova priča i krenula.
 
zar se ne troše pare na eksproprijaciju? mada, ne znam tačan obim eksproprijacije

Esproprijacija je 90% zavrsena. Ali nova informacija je da ce trasa autoputa na nekim delovima biti promenjena. :LOL:

Država nije zainteresovana za pravac ka Kosmetu iz svima poznatih razloga, a za Toplicu ih boli uvo, nije prioritet. Važno da Bavanište ima zaobilaznicu, koga briga za neku tamo selendru na jugu Srbije. Jedino što može nešto eventualno da preokrene jeste ako trampova administracija zalegne za ekonomsku normalizaciju i infrastrukturalno povezivanje, kao što je bio slučaj u prvom mandatu kada je ova priča i krenula.

Kroz Prokuplje je postalo nemoguce proci, ko god je u poslednje vreme prolazio uverio se. Bukvalno nema osobe koja mi nije to prokomentarisala.
 
Esproprijacija je 90% zavrsena. Ali nova informacija je da ce trasa autoputa na nekim delovima biti promenjena. :LOL:



Kroz Prokuplje je postalo nemoguce proci, ko god je u poslednje vreme prolazio uverio se. Bukvalno nema osobe koja mi nije to prokomentarisala.
Jel su u pitanju neka drugačija rešenja, ili je baš neka nova trasa na pojedinim delovima?
 
Jel su u pitanju neka drugačija rešenja, ili je baš neka nova trasa na pojedinim delovima?

To niko ne zna, samo pise U toku realizacije izgradnje auto-puta, detaljnom razradom trase došlo se do saznanja da su moguća unapređenja planiranih tehničkih rešenja koja bi donela značajne uštede sredstava, kao i da neka od ranijih tehničkih rešenja nisu izvodljiva.

Meni je logicno da nece biti nekih drasticnih izmena. Sve ovo je pokrenuto nakon sto su u prvoj polovini godine projektanti bili na terenu da doprojektuju objekte za pun profil ... znaci na tunelima drugu tunelsku cev, na mostovima jos po jedan za drugu traku. Ocigledno je tada uocen neki problem.
 
Uradjene su izmene i dopune prostornog plana podrucja posebne namene koridora Nis-Merdare.
Koliko vidim trasa nije promenjena bitnije osim kod najduzeg tunela gde je potpuno napustena trasa, a tunel pomeren severnije. Ukinuta su 2 manja tunela na podrucju opstine Merosina. Umesto jednog bice galerija. Prvi tunel je ispred Prokuplja - Bozurna (oko 700m) i drugi oko Prokuplja- Racunkovo brdo. On je produzen i iznosi sada 2200m ali je zato smanjen vijadukt nakon tog tunela pa je umesto 1000 metara sada 683m. Takodje ukinut je jedan manji tunel nakon tog tunela Racunkovo brdo. Dopune se odnose na dodavnje druge tunelske cevi i mosta za pun profil i dopuna za objekte do Merdara.

Referentne karte su lose rezolucije i gotovo nista ne moze da se lepo vidi.

 
Na Kosovu su inače trenutno radovi na uduplavanju cele magistrale od Prištine do Podujeva (dve kolovozne trake sa dve saobraćajne trake po smeru). Oni to zovu brzi put, ali pitanje je koliko će biti brz, s obzirom da većinom prolazi kroz naseljena mesta.
 
Na Kosovu su inače trenutno radovi na uduplavanju cele magistrale od Prištine do Podujeva (dve kolovozne trake sa dve saobraćajne trake po smeru). Oni to zovu brzi put, ali pitanje je koliko će biti brz, s obzirom da većinom prolazi kroz naseljena mesta.
Definitivno su tu odustali od autoputa, ali grade od Lipljana preko Gnjilana do administrativne linije (Bujanovca):

 
Аутопут Приштина-Гњилане, Алију: Студије није било, због експропријације и клизишта

Алиу на аутопуту Приштина-Гњилане: Било је много изненађења због клизишта и експропријације
 
Poslednja izmena:
Na Kosovu su inače trenutno radovi na uduplavanju cele magistrale od Prištine do Podujeva (dve kolovozne trake sa dve saobraćajne trake po smeru). Oni to zovu brzi put, ali pitanje je koliko će biti brz, s obzirom da većinom prolazi kroz naseljena mesta.

Pa dobro i ta dupla magistra ce da vrsi posao. Od Podujeva do Pristine zapravo ima svega 30km.
Za nas je najbitnija ova deonica od Merosine do Plocnika zato sto su guzve nenormalne, plus prolazаk kroz Prokuplje, ovo je vec postalo sumanuto.
Dalje od Plocnika do Merdara i dobra magistrala ce jos neko vreme da vrsi posao.
 
Uradjene su izmene i dopune prostornog plana podrucja posebne namene koridora Nis-Merdare.
Koliko vidim trasa nije promenjena bitnije osim kod najduzeg tunela gde je potpuno napustena trasa, a tunel pomeren severnije. Ukinuta su 2 manja tunela na podrucju opstine Merosina. Umesto jednog bice galerija. Prvi tunel je ispred Prokuplja - Bozurna (oko 700m) i drugi oko Prokuplja- Racunkovo brdo. On je produzen i iznosi sada 2200m ali je zato smanjen vijadukt nakon tog tunela pa je umesto 1000 metara sada 683m. Takodje ukinut je jedan manji tunel nakon tog tunela Racunkovo brdo. Dopune se odnose na dodavnje druge tunelske cevi i mosta za pun profil i dopuna za objekte do Merdara.

Referentne karte su lose rezolucije i gotovo nista ne moze da se lepo vidi.

Bojim se da je opet previše megalomanski da bi se ikada realizovalo. Tunel od 2200 metara je ogroman zahvat, čudno mi da im je to jeftinije nego vijadukti.
 
Pa dobro i ta dupla magistra ce da vrsi posao. Od Podujeva do Pristine zapravo ima svega 30km.
Za nas je najbitnija ova deonica od Merosine do Plocnika zato sto su guzve nenormalne, plus prolazаk kroz Prokuplje, ovo je vec postalo sumanuto.
Dalje od Plocnika do Merdara i dobra magistrala ce jos neko vreme da vrsi posao.

Pa dobro i ta dupla magistra ce da vrsi posao. Od Podujeva do Pristine zapravo ima svega 30km.
Za nas je najbitnija ova deonica od Merosine do Plocnika zato sto su guzve nenormalne, plus prolazаk kroz Prokuplje, ovo je vec postalo sumanuto.
Dalje od Plocnika do Merdara i dobra magistrala ce jos neko vreme da vrsi posao.
Da smo zaobilaznicu dobili kad i drugi gradovi, ili makar neki tranzitni put, ne bi sada svi mi u Prokuplju bili taoci političkih igara i megalomanije.
 
obilaznica je morala odavno da bude napravljena...prvo su trebali tunel da buse, pa onda sve ostalo... bez obilaznice, PK je usko grlo, a ostatak, ako bi se izgradio pre tunela, bi samo napravio dodatni haos u gradu...
 
obilaznica je morala odavno da bude napravljena...prvo su trebali tunel da buse, pa onda sve ostalo... bez obilaznice, PK je usko grlo, a ostatak, ako bi se izgradio pre tunela, bi samo napravio dodatni haos u gradu...
Trebala je zaobilaznica da bude napravljena još pre više decenija, ili makar neki tranzitni put kroz grad, al je Toplica uvek bila na dnu liste prioriteta. S obzirom na dinamiku izrade tunela u Srbiji, već naredne godine bi trebalo da počne bušenje ako misle da završe taj autoput do Pločnika pre 2030.
 
Vrh