Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Moram da odgovorim bez obzira sto je off. Ne kazem da nisi upravu. To jeste bio njihov nacin ostvarenja cilja. Ali u nekim situacijama su doslovno isterani i naterani na bojkot kao sto je obrazovni sistem sa kojim je sve pocelo.

Dakle ukidanjem autonomije plan i program rada se pise u Beogradu, a Albancima se u ruke daju udzbenici u kojima maltene samo fali da pise "ne vi niste Albanci, vi ne postojite, zaboravite Albanski jezik, vi ste Srbi, samo ste psihicki bolesni i umisljate da ste Albanci".

Onda Ministratsvo prosvete u Beogradu donosi odluku da se smene u skolama razdvajaju, niko ne zna iz kog razloga, to je prava aparhejd odluka, dakle razdvojiti srpsku i albansku decu, Srbi idu prepodne, Albanci popodne. To je dovelo do nemogucnosti odvijanja nastave jer 90% dece na Kosovu su bili Albanci i nije bilo moguce svu tu decu smestiti samo u jednu smenu. Vec tada u nekim skolama ne postoji mogucnost odvijanja nastave zbog prenatrpanosti i imucniji Albanci nude svoje kuce da se u njima odvija deo nastave.
Onda se od Albanskih nastavnika trazi da potpisu neki ugovor o lojalnosti Srbiji, tj da ce sprovoditi srpski skolski program. Oni to odbijaju da potpisu i svi do jednog dobijaju otkaz. Zapravo zvanicno otaze nikada nisu dobili samo su prestali da im isplacuju plate. Sve to uz zestoko maltretiranje od strane nase policije, upadanje u skole, premlacivanja, hapsenja pod optuzbom terorizma itd. 1991 preko 400.000 Albanske dece ne idu u skole. Nemaju gde da idu. Njihovi nastavnici vise ne dobijaju plate od Srbije. Skole su iskljucivo srpske, plate dobijaju samo radnici sprske nacionalnosti. Isto to se desilo i sa Univerzitetom gde albanski profesori dobijaju otkaze, pa cak i oni koji su bili lojalni Srbiji.
Albanci onda oragnizuju paralelni obrazovni sistem po kucama, podrumima, garazama. Nas sve to vreme boli ona stvar. Pravimo se da problema nema.

Pravili smo se da problema nema i kada su kopali bunkere i donosili oruzije iz Albanije. Brat mi je sluzio vojsku na Kosarama 1997 godine, kaze mi smo zaustavljali mozda 10-20% konvoja. Nocu kada se povucemo na karaulu oni su prebacivali oruzije, mi smo to znali i nismo reagovali da se ne bi dizala prasina i da ne bi imali zrtve. Nas zvanicnik DB-a na upozorenje stranih obavestajnih sluzbi o naoruzavanju Albanca kaze "neka samo neka se naoruzavaju, pa kada udarimo svom snagom na njih ceo svet ce da zanemi". I zanemeo je.

Oni jesu od uvek hteli drzavu ali su za neprijatelje imali retko glup i iracionalan narod tako da su taj cilj relativno lako ostvarili.
 
Предлажем да се оф брише и да се врати на тему о инфраструктурном пројекту.
 
Slazem se.
Mozda da se prekopira u neku relaks temu, ali svakako nema potrebe da ostane na ovoj temi.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Recimo Kosovo i srpsko-albanski odnosi. Što se tiče topica, sve je izvesnije ono o čemu sam pričao, da je to via militaris. 'Autoput mira' - savršeno 'maskirno' ime.
 
Јбг, људи, ако вам је тако лакше - и за вођење рата ће аутопут да послужи. После искрцавања у Нормандији савезници су врло споро напредовали - док се нису докопали Немачке и њених аутобанова.

Оладите мало.
 
Ne govorim o potrebi ya direktno probijanje, vec logistiku fronta koji je ispred. To je jedino logično objašnjenje zašto se ovaj put toliko forsira kad postoje u Srbiji kao i u regionu mnogo bitniji pravci gde je neophodno graditi autoput.I nije stvar samo u Bondstilu već i u luci Drač, i Centru za podršku američke mornarice u Napulju.
 
Kakvi ratovi, kakvi frontovi? Albaniji i Kosovu je potreban autoput ka severu i zapadu, isto kao Grcima, Makedoncima i Bugarima.
 
Albancima je potreban autoput ka Zapadu, Srbiji je potrebno Kosovo. Ne vidim naš interes da Albanci dobiju oba a Srbi ni jedno. Ako tako urade naši političari su loši trgovci.
 
Ovaj put nam uopšte nije potreban. Čista stativa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442708#p442708:6ttd69q5 je napisao(la):
tragac » 27 Mar 2017 12:34 pm[/url]":6ttd69q5]Ne govorim o potrebi ya direktno probijanje, vec logistiku fronta koji je ispred. To je jedino logično objašnjenje zašto se ovaj put toliko forsira kad postoje u Srbiji kao i u regionu mnogo bitniji pravci gde je neophodno graditi autoput.I nije stvar samo u Bondstilu već i u luci Drač, i Centru za podršku američke mornarice u Napulju.

JBT, kako napravise Bondstil bez tog famoznog autoputa koji im je neophodan bas zbog toga...
A Napulj i americka mornarica tek imaju veze sa autoputem u kontinentalnom delu Balkana, kao lepota i funkcionalnost... (dve razlicite stvari)

Earthmoving":6ttd69q5 je napisao(la):
Albancima je potreban autoput ka Zapadu, Srbiji je potrebno Kosovo. Ne vidim naš interes da Albanci dobiju oba a Srbi ni jedno. Ako tako urade naši političari su loši trgovci.

Nasi politicari nemaju sa cime da trguju. Ako vam do danas nije jasno potrazite na internetu ``kumanovski sporazum``, pa na dalje do ``briselski sporazum``


vlasta":6ttd69q5 je napisao(la):
Ovaj put nam uopšte nije potreban. Čista stativa.

Potreban je drugima, a mozda i nama nekada zatreba, ako nista za zadusnice...

Drakche":6ttd69q5 je napisao(la):
Kakvi ratovi, kakvi frontovi? Albaniji i Kosovu je potreban autoput ka severu i zapadu, isto kao Grcima, Makedoncima i Bugarima.

Naravno da si u pravu.
I dodao bih isto kao sto je u HR njihv A3 potrebniji nama i onima juznije od nas, nego gradjanima Hrvatske, sto se lepo vidi i po tablicama na tom putu sve do Slavonskog Broda.


I da zakljucim. Koliko vidim, nama na balkanu zaista i trebaju tutori iz sveta, jer smo izgleda toliko debilni da ne mozemo da razdvojimo, vojnu, ekonomsku, politicku, saobracajnu (...) politiku jednu od druge.
Jer da upravo su i Hrvatsku morali da `poguraju` ovi iz EU da zavrsi zadnjih 20-tak km do granice sa Srbijom.
Sada ce morati da ih `poguraju` da urade pristup i most kod Gradiske, nas da `poguraju` da radimo put ka KiM...
Bolesne nacije... :(
 
Da je do Bondstila gradili bi autoput ka Srbiji preko Gnjilana i "administrativnog" prelaza Končulj do Bujanovca. Onda bi mogla da pije vodu Zoranina priča o boljem povezivanju Srba iz Kosovskog Pomoravlja sa Beogradom. I ovako im je do našeg autoputa A1 kod Bujanovca manje od pola sata ne računajući granicu. Baš će neko iz Raniluga, Korminjana, Ropotova, Parteša ili Klokota da kruži po celom Kosovu da izađe na Niš-Priština, a Srbija im na 5-10km... Biće od koristi Srbima u centralnom Kosovu (Gračanica, Laplje selo itd.).
Btw, Bondstil će dobiti autoputsku vezu preko autoputa Priština-Skoplje, koji je u izgradnji.
Što se tiče ovog autoputa: rodilo se - valja ga ljuljati! Nije nam najpotrebniji, ali šta je tu je...
 
Sa primorija cg bi se mozda tom trasom preko pristine brze i sigurnije stizalo do bg dok se ne izgradi k11.

Послато са Smartphone_6.1 уз помоћ Тапатока
 
Prvi put sam za prvomajske praznike posetio toplički kraj, i moram priznati da ima izuzetnih stvari za posetiti. Sam put Niš-Merdare na nekim mestima nije loš, ali na nekim je prilično propao, rekao bih da je pola tog puta zrelo za hitno presvlačenje habajućeg sloja, ali deonica kroz sam grad Prokuplje se ne može opisati, koliko je besmislena. Neverovatno je da do danas nije izgrađena obilaznica.

Mislim da je gradnja autoputa itekako potrebna, i izuzetno isplativa investicija, a obilaznica oko Prokuplja ODMAH i SAD.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449552#p449552:2cw94s8k je napisao(la):
Bole Kop - MNE » 04 May 2017 11:46 am[/url]":2cw94s8k]Sa primorija cg bi se mozda tom trasom preko pristine brze i sigurnije stizalo do bg dok se ne izgradi k11.

Послато са Smartphone_6.1 уз помоћ Тапатока


Па преко Пећи, Куле и Рожаја? Ма не.

Не знам какав је пут од Тиране до Скадра и даље до црногорске границе, то би можда већ и могла да буде опција за пут до Бара и околине - ако се некоме баш мили да то ради, мени богме баш и не - с обзиром да је од Приштине до Тиране увелико аутопут.
 
Ja sam 2009-e išao od Ohridskog jezera preko Albanije (Drača i Skadra) do CG granice. Postojao je neki čudan brzi put (sa kružnim tokovima kao raskrsnicama?!) uz obalu (od izlaska na obalu iz pravca Elbasana do Drača). U Draču sam se malo pogubio ali sam ipak lako našao put ka Leću (tako sam ga zvao zbog Italijasnkog Leća koje je preko puta Albanije :) ). Pored tog dela između Tirane (u koju nisam ulazio jer je skretanje bilo pre nje) i Leća je bila tabla da se radi autoput i neki radovi ali danas, 8 godina posle, ne vidim na mapi da tamo ima neki autoput (?). Taj deo Albanije je malo drugačiji od onog planininskog između Makedonije i Elbasana, ima vinograde i kućice koje su mi ličile na katločke (tj. mletačke koje se mogu videti po ex Yu Jadranu). Onda sam kod Skadra promašio skretanje jer sam hteo da idem ka Ulcinju jer nigde nisam video tablu. Iznenadio sam se da oni reku Bojanu zovu Buna (mislio sam da je i oni zovu Bojana). Skadar je bio čudan grad , jer je imao neke čudne nove nebodere na ulazu, a kasnije je sledio stariji deo grada, ali nekako mirniji od odelova oko Drača (između Drača i Tirane je komercijalni pojas). Inače i pre Skadra, na putu ka njemu su se već videle planine oko Cetinja i pomislio sam kako je to bliže nego što sam ikada zamišljao (sad kad se penjem ka Cetinju i pogledam ka Skadarskom jezeru uvek pomislim da je to preko puta već Albanija i grad Skadar). Tako sa tim promašenim putem sam morao ići ka Podgorici umesto ka Ulcinju. Put od Skadra do CG granice je bio blagi užas. Kad sam stigao na CG granicu malo me je zezao CG carinik jer nisam imao autorizaciju za kola (tada sam vozio Audi na očevo ime) ali me je pustio. Zatim ide mesto Tuzi koje je slično onima u Albaniji, pa Podgorica koja je blizu.
Još par utisaka pre Skadra. Kad se prelazila Mkd-Alb granica kao da se ulazilo u drugi svet. Put se prvo spušta sa brda ka dolini i dole je gradić Prenjaš (zanimljivo mi je bilo i ime ohridskog grada Pogradeca na albanskoj strani ohridksog jezera jer je ime slovenskog a ne albanskog porekla). Put je bio dobar iako je kroz planine ali je taj deo bio kao srednji vek gde su ljudi jahali natovarene magarce, a neka skola pored puta je bila sagrađena od blata. Oko granice je bilo dosta bunkera. Dalje posle tog Prenja put ide kroz visoka ali sirmašna (nema gustih šuma) brda i poprilično je bio ok. Zanimljivo da je su na jednom delu nasred puta deca igrala fudbal i iznenadio sam se da je jedan dečak imao dres našeg Dejana Stankovića koji je tada igrao u nekom talijanskom klubu. To mi je bilo čudno jer nit je Stanković bio neki najbolji igrač, em je Srbin pa otkud Albanska deca da nose takav dres to mi ostade misterija. Zatim, kada se siđe u Elbasan klima se menja, završavaju se brda i počinje ravnica do mora. Sam grad mi je ličio na neki Afganistan, a pored puta u gradu sam video i malu belu zapuštenu crkvicu. Dalji osećaj od Elbasana ka moru je neverovatno lep. Kako sam išao zapadno ka moru, čitava atmosfera, miris vazduha, boje su za mene bile opijajuće i lepe. Onda se izlazi na neki primorski grad, zvao sam ga Kavaja u koji su bile uložene velike pare, bilo je brdo novih zgrada pored plaže, uređen bulevar kroz grad, sličan onome u Budvi. Stotine i stotine novih modernih zgrada, a iza more tirkizno plavo. Lepo i impresivno. Video se i poneki veliki brod u daljini koji je išao ka luci Drač.
Dalje sam opisao u prvom delu jer se odnosilo na prethodni post o putu Tirana - CG.
Sve u svemu jako zanimljivo iskustvo i putešestvije :sesir:
 
Pre godinu-dve video sam opširan foto-putopis po Šiptariji na jednom domaćem forumu.
To mi je bilo dovoljno za videti. Moja noga tamo kročiti neće.
 
Ja sam skoro bio zadnji put, albanija mi je ok... Od bara do skadra je blize nego do pg ali mnogo sporije. Jedan dio puta pred granicu je cak skoro uradjen, od skadra dalje prema tirani je put odlican samo se za autoput prema prizrenu skrece dosta prije tirane. Meni za albaniju nije problem, mene muci kosovo kakav je tamo put od prizrena pa pristina pa tamo dalje prema nisu i kakva je tamo situacija uopste

Послато са Smartphone_6.1 уз помоћ Тапатока
 
Evo i ja da nesto napishem posle toliko godina pracenja foruma.
Od Pizrena do Pristine je odlican autoput, ana njega su prikacili i juznu zaobilaznicu koja je deo autoputa Skoplje Pristina. Moje mishlenje je da se autoput Nis-Pristina mora raditi.
 
Србија за почетак није способна зауставити преливање организованог криминала са АП КиМ на простор Пчињског округа, а камоли изградити аутопут за Пр. Уствари пре ће и аутопут завршити него ово прво.
 
Najfascinantniji argument protivnika izgradnje autoputa je da ce "izgradnjom autoputa Albanci doci do Nisa".
Kao da je sada tu betonski zid visine 30 metara, opasan bodljikavom zicom, sa strujom i da je hermeticki zatvorena granica, a kada se napravi autoput oni ce samo da grunu kao voda u odvod kada se otvori. Dakle i sada tu postoji magistralni put pa ne vidim da su nesto okupriali Prokuplje i Nis i da su "dosli". Koriste put iskljucivo za prolazak prema Evropi.

Jos je fascinantnije da tu pricu cujem od gomile ljudi iz Prokuplja i to vecinom mladih, sto je definitivno dokaz teske maloumnosti ovog naroda. Mozda autoput i ne bude sagradjen, mozda je i nepotreban ali obilaznica oko Prokuplja je preko potrebana, a izgradnjom ovog autoputa Prokuplje je dobija i to sam vec vise puta pisao na vise foruma, ukoliko ne bude gradjen autoput Prokuplje NIKADA nece dobiti obilaznicu. Dakle u formi magistrale obilaznica NIKADA nece biti izgradjena. E sada prepametni srpski narod i tu ima novu nebulozu kao "argument". Kazu ako bude napravljena obilaznica Prokuplje ce postati slepo crevo, "ovako barem neko prodje kroz grad i kupi nesto".

Mislim ovo je tragikomicno, taj koji hoce u Prokuplju da stane i "kupi nesto" nema gde da se zaustavi, a da ne izazove kolaps i da ne bude napsovan zbog tog stajanja "da kupi nesto". To je takva nebuloza da je to zemlji tesko, mozda jedan u 100 se zaustavi da "kupi nesto". A sta moze da kupi, paklicu cigareta ili flasicu vode. Mamlazi ne kapiraju da je planiran na petlji Prokuplje-istok usluzni centar, neka budu na njemu dve pumpe i dva kafea, sa ukupno 20-30 zaposlenih i to ce doneti vece pare u grad od svih ovih koji sada prolaze kroz Prokuplje i zaustave se "da kupe nesto".

Ali racionalanost nam nikada nije bila jaca strana, da jeste ne bi bili u ovom blatu na zacelju Evrope i kao narod i kao "drzava".
 
@forest,

Nemoj da se mnogo opterećuješ tim mišljenjima, jer će takvih uvek biti, a to svakako neće ometati planove za izgradnju. Ono što bi trebalo da utiče na izgradnju su finansije i analiza opravdanosti u smislu prometa, doprinosa razvoju industrije i turizma.

kraju mislim da će odluka o izgradnji ovog autoputa biti doneta politički, pa onda ni sve ovo prethodno neće biti važno, a ja se neću protiviti. Jedino bi trebalo biti oprezan da se izgradnja ugovori po drugačijim modelima od K10, gde vidimo da probijanje rokova od 5 i više godina ne povlači nikakve konsekvence po izvođače.
 
@forest

Kao sto Goje rece, nemoj da se opeterecujes, za pocetak nek urade deonicu Nis - Prokuplje i obilaznicu oko Prokuplja. Nakon toga polako.
 
Vrh